raar klachtje en bang
vrijdag 1 juli 2011 om 15:27
Heb sinds een paar dagen last van mijn rug, spier rechts van mijn ruggegraat, net onder mijn schouderblad.
Maar nu iets raars: als ik mijn broodje eet voel ik elke hap op die plek door mijn slokdarm gaan... Hetzelfde gevoel alsof je een te grote hap neemt.. Jullie kennen het wel.
En ik... nogals hypochondrisch... ben bang dat het iets ergs is als slokdarmkanker.
Niet dat ik jullie medisch advies wil, maar wat denken jullie als niet hypochonders?
Maar nu iets raars: als ik mijn broodje eet voel ik elke hap op die plek door mijn slokdarm gaan... Hetzelfde gevoel alsof je een te grote hap neemt.. Jullie kennen het wel.
En ik... nogals hypochondrisch... ben bang dat het iets ergs is als slokdarmkanker.
Niet dat ik jullie medisch advies wil, maar wat denken jullie als niet hypochonders?
vrijdag 1 juli 2011 om 15:46
vrijdag 1 juli 2011 om 15:46
ik zou naar de dokter gaan, niet mee door blijven lopen want dan maak je jezelf helemaal gek. als de dokter het niet vertrouwd zal hij je doorsturen naar het ziekenhuis. dat levert meer op dan dat je jezelf bij elke hap helemaal bang maakt, ik denk ook dat je het extra voelt doordat je je zo druk maakt erom.
ik herken je gevoel, ik ben ook een panisch type wat die dingen betreft
sterkte! en echt hoor : bel de dokter !
ik herken je gevoel, ik ben ook een panisch type wat die dingen betreft
sterkte! en echt hoor : bel de dokter !
vrijdag 1 juli 2011 om 15:52
Ik herken je klachten, na een auto ongeluk een aantal jaren geleden kreeg ik behoorlijk last van mijn rug/schouders en inderdaad bij het eten pijn in de slokdarm. Vond het destijds ook heel vreemd en geloofde niet dat het bij elkaar zou horen. Na een bezoekje aan een manueel therapeut (kraker) die mijn wervels losmaakte waren mijn klachten snel verdwenen. Of de klachten bij jou ook hier vandaan komen weet ik natuurlijk niet, maar misschien heb je er iets aan?
Veel succes!
Veel succes!
vrijdag 1 juli 2011 om 15:53
vrijdag 1 juli 2011 om 17:03
vrijdag 1 juli 2011 om 22:08
Tja, er gebeurt nu eenmaal van alles in een lichaam en een mens voelt wel eens wat.Dat is heel gewoon en niet automatisch een slecht teken, zoals jij denkt.
Ik zou het persoonlijk een tijdje aan zien. Bijna alles gaat vanzelf weer over.
Maar als je hypochondrisch bent, ben je altijd op zoek naar geruststelling. Nu, als '81 je geboortejaar is lijkt slokdarmkanker me uiterst onwaarschijnlijk, of je moet uit 1881 zijn.
Als je naar de huisarts gaat, wat me raadmzaam lijkt -niet vanwege je klachten, maar vanwege de ngst, en vooral omdat dat de enige is die je écht gerust kan stellen- zou ik zeker de hypochondrie aankaarten.
Ik zou het persoonlijk een tijdje aan zien. Bijna alles gaat vanzelf weer over.
Maar als je hypochondrisch bent, ben je altijd op zoek naar geruststelling. Nu, als '81 je geboortejaar is lijkt slokdarmkanker me uiterst onwaarschijnlijk, of je moet uit 1881 zijn.
Als je naar de huisarts gaat, wat me raadmzaam lijkt -niet vanwege je klachten, maar vanwege de ngst, en vooral omdat dat de enige is die je écht gerust kan stellen- zou ik zeker de hypochondrie aankaarten.