Gezondheid alle pijlers

raar klachtje en bang

01-07-2011 15:27 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds een paar dagen last van mijn rug, spier rechts van mijn ruggegraat, net onder mijn schouderblad.

Maar nu iets raars: als ik mijn broodje eet voel ik elke hap op die plek door mijn slokdarm gaan... Hetzelfde gevoel alsof je een te grote hap neemt.. Jullie kennen het wel.

En ik... nogals hypochondrisch... ben bang dat het iets ergs is als slokdarmkanker.

Niet dat ik jullie medisch advies wil, maar wat denken jullie als niet hypochonders?
Ga naar een dokter alsjeblieft maar ga niet gelijk denken aan kanker alsjeblieft. Dat hebben al genoeg mensen
mmm, beetje teveel spanning op de spieren die wat doorslaat?
dat het vanzelf is gekomen en ook weer vanzelf overgaat.

Maar ik snap best dat dat heel erg lastig is als je er op zit te letten..
Ik ben geen arts dus helaas pindakaas, ik kan je niet helpen.
ik ben ook hypochonder...

probeer het te relativeren.. misschien let je er wel te veel op.

Naar de dokter gaan kan natuurlijk geen kwaad, maar als je het pas net hebt, zal ik het zeker nog even aankijken...

Slokdarmkanker, komt echt niet ineens opzetten..
Ga maar naar je eigen huisarts, die kan je vast geruststellen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ik zou naar de dokter gaan, niet mee door blijven lopen want dan maak je jezelf helemaal gek. als de dokter het niet vertrouwd zal hij je doorsturen naar het ziekenhuis. dat levert meer op dan dat je jezelf bij elke hap helemaal bang maakt, ik denk ook dat je het extra voelt doordat je je zo druk maakt erom.

ik herken je gevoel, ik ben ook een panisch type wat die dingen betreft :(

sterkte! en echt hoor : bel de dokter !
Tjah, iedereen denkt wel eens te vlug aan iets ergs. Dat is nu eenmaal de functie van angst: waarschuwen voor iets wat kan gebeuren. Zeer waarschijnlijk is het iets anders, en heeft het weinig te betekenen maar dat kan idd alleen een arts onderzoeken.
Bel je huisarts even en vraag om een advies.
quote:EvyBlissy schreef op 01 juli 2011 @ 15:46:

Ga maar naar je eigen huisarts, die kan je vast geruststellen. hmmm.. nou dan zou ik toch maar naar de huisarts gaan..
huh, eerst heb je wat anders geschreven evyblissy.. dat citeerde ik ook "ik ben wel arts maar geef geen medische adviezen online, ga naar je eigen huisarts"
Ik als niet-hypochonder denk dat je keelpijn hebt en dat het volgende week weer over is.

Ik ben overigens al vier weken snipverkouden en mijn smaak kwijt, heel irritant. Wat denk jij daar als hypochonder van?
Ik herken je klachten, na een auto ongeluk een aantal jaren geleden kreeg ik behoorlijk last van mijn rug/schouders en inderdaad bij het eten pijn in de slokdarm. Vond het destijds ook heel vreemd en geloofde niet dat het bij elkaar zou horen. Na een bezoekje aan een manueel therapeut (kraker) die mijn wervels losmaakte waren mijn klachten snel verdwenen. Of de klachten bij jou ook hier vandaan komen weet ik natuurlijk niet, maar misschien heb je er iets aan?

Veel succes!
Als je nog jong bent, is de kans op slokdarmkanker erg klein.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

ik heb dat ook wel eens.. Gewoon stress bij mij.

Ik ga voor dit soort klachten nooit naar een dokter. Kijk wel uit.

Meeste is toch stress en mocht ik denken dat er iets mis is ga ik natuurlijk wel maar ben zelf medische studie aan t doen dus kan t redelijk inschatten.
globusgevoel? Kan uit je nek/bovenrug komen.
Ehm, probeer eerst eens een pijnstiller en wacht het eens rustig af. Maar de dokter kan altijd nog.
Ik vermoed dat je gewoon een rauwe keel hebt of een beginnende keelontsteking.. Paar waterijsjes eten en t is met een paar dagen over.
Ik heb weken last gehad van mijn nek/hals en elke hap voelde ik rechts in m'n slokdarm. Ik vond het doodeng en droomde van slangen door m'n keel en enge dingen. Het is verdwenen net als hoe het gekomen is.Hoe meer je er op let hoe meer je het ook voelt.
Tja, er gebeurt nu eenmaal van alles in een lichaam en een mens voelt wel eens wat.Dat is heel gewoon en niet automatisch een slecht teken, zoals jij denkt.

Ik zou het persoonlijk een tijdje aan zien. Bijna alles gaat vanzelf weer over.

Maar als je hypochondrisch bent, ben je altijd op zoek naar geruststelling. Nu, als '81 je geboortejaar is lijkt slokdarmkanker me uiterst onwaarschijnlijk, of je moet uit 1881 zijn.

Als je naar de huisarts gaat, wat me raadmzaam lijkt -niet vanwege je klachten, maar vanwege de ngst, en vooral omdat dat de enige is die je écht gerust kan stellen- zou ik zeker de hypochondrie aankaarten.
grietje hoe gaat het nu met je? ben je al naar de dokter geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven