Geld & Recht alle pijlers

Problemen met een incassobureau.

29-06-2011 15:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ontving vandaag een mailtje in mijn oude mailbox. (die ik gelukkig nog regelmatig check).

Het mailtje was van een incassobureau.

Volgens dit incassobureau heb ik nog ruim 160 euro bij hun open staan. Dit bedrag zou ik in beginsel schuldig zijn aan de ECI.

Nou ben ik al jarenlang geen lid meer van de ECI (2007) en daar is dit factuur ook van. Het gaat om een dvd box.

Nadat ik een gesprek heb gehad met een zeer onbeschofte medewerker van het incassobureau heb ik met de ECI gebeld. Die gaven aan mij ook niet te kunnen helpen omdat het incassobureau deze schuld overgekocht had.

Ik heb geen idee of ik die dvd box betaald heb of niet. Volgens het incassobureau heeft de ECI mij op mijn oude adres wel brieven gestuurd. (De ECI wil mij hier geen bewijs van op sturen)

Ik heb echter nooit wat ontvangen. Ik woon hier ook al jaren niet meer.

Het vreemde is dat ze kennelijk mijn mailadres wel hebben en ook hier heb ik nooit wat op ontvangen.

Nu zijn de kosten inmiddels 160 euro. Het oorspronkelijke bedrag was 50 euro.

Mag dit wel? Ik heb aangegeven dat ik best wel de hoofdsom wil betalen als dit inderdaad nog open staat maar dat ik de incassokosten buitensporig vind. Hier gaat het incassobureau niet mee akkoord.

Wat kan ik nu doen?
quote:Confiture schreef op 29 juni 2011 @ 16:25:

[...]

Snoes is ouuudd....En hopelijk soms ook wijs.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hai ik kreeg vandaag eenzelfde rekening en aanmaning.

Inkasso unie is zeer onbeschoft aan de telefoon.

Maar men blijft beweren dat ik moet betalen voor iets van 17 jaar geleden? Ik heb alles netjes betaald in die tijd.

Iemand een idee hoe het kan dat het ook om 160 euro gaat.

Topicstarter ook toevallig hetzelfde incasso bureau?

Inkasso Unie ?

ECI weet nergens van zeggen ze...kunnen ook zg niets vinden.

Sinds 2005 een nieuw systeem nml.

Maar ze wist me even later te vertellen dat ik in 2000 lid was geworden....

Eh echt niet he.

Ik was in 1994 lid....

Niet in 2000 dus ze loog glashard.

En nu?
http://www.incassoklacht.nl/details.php?id=inkasso_unie
zo'n akkefietje hebben wij gehad met Fit For Free. Mijn man had opgezegd en had daar ook nog bewijs van. Hij moest alleen nog wel een pasje inleveren en die koste 2,50 per maand. Uiteindelijk kreeg hij inderdaad ook een mail op een oud emailadres. Ze hadden volgens zeggen diverse brieven gestuurd, maar wij waren inmiddels verhuisd. En toen kwamen ze kennelijk op het idee om te mailen, de rekening was toen al opgelopen tot 160 euro. Terwijl ik ongeveer 30 euro in zat qua echte kosten van het niet inleveren van de pas.

Ik ben toen op internet gaan zoeken. Het blijkt dat men aan moet tonen dat de daadwerkelijke kosten 160 euro zijn, dus via een gespecificeerde rekening met daarop vermeld alle brieven enzo die ze hebben gestuurd en hoeveel zo'n brief koste. Ik heb een brief gestuurd en aangegeven dat ik graag een specificatie wil van de kosten en dat ik bezwaar maakte tegen de incassokosten. Verder stond op internet dat 10% van de kosten als incassokosten redelijk zijn, dus als de rekening 30 euro is dan komt daar 10% bij en dan moet je 33 euro betalen. Ik heb uiteindelijk een voorstel gedaan; ipv de 160 wilde we 50 euro betalen en daarmee basta. Er is toen contact geweest tussen het incassobureau en fit for free, uiteindelijk hebben ze het geaccepteerd en waren w verder overal vanaf. Maar goed, als je ineens een mail krijgt van 160 euro dan sta je wel even te kijken.

kijk in ieder geval online wat je rechten en vooral de plichten van het incassobureau zijn als je een aanmaning krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven