Knoflookpoeder
zondag 3 juli 2011 om 22:42
Misschien een gekke vraag, maar ik heb 'm toch maar...
Vanavond heb ik 2 eetlepels knoflookpoeder verwerkt in de maaltijd. Weet iemand hoeveel teentjes dat zijn?
Via Google kwam ik er niet echt uit, maar ik vond wel een site waar het volgende staat: 1/4 theelepel knoflookpoeder = 1 - 2 tenen knoflook. En op een andere site las ik dat er ongeveer 3 - 4 theelepels in een eetlepel gaan.
Als ik dan ga rekenen kom ik uit op 36 teentjes!
Dat kan toch (hopelijk! ) niet kloppen? Wie kan me helpen?
Vanavond heb ik 2 eetlepels knoflookpoeder verwerkt in de maaltijd. Weet iemand hoeveel teentjes dat zijn?
Via Google kwam ik er niet echt uit, maar ik vond wel een site waar het volgende staat: 1/4 theelepel knoflookpoeder = 1 - 2 tenen knoflook. En op een andere site las ik dat er ongeveer 3 - 4 theelepels in een eetlepel gaan.
Als ik dan ga rekenen kom ik uit op 36 teentjes!
Dat kan toch (hopelijk! ) niet kloppen? Wie kan me helpen?
zondag 3 juli 2011 om 22:49
zondag 3 juli 2011 om 22:49
quote:Miekkie schreef op 03 juli 2011 @ 22:49:
http://www.lifemojo.com/f ... een-eetlepel-123504300/nl
Als ik dit moet geloven 6Dan klopt de rekensom van mijn oma dus wel
http://www.lifemojo.com/f ... een-eetlepel-123504300/nl
Als ik dit moet geloven 6Dan klopt de rekensom van mijn oma dus wel
zondag 3 juli 2011 om 23:08
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 03 juli 2011 @ 22:49:
Van 1 teentje stink je toch net zo erg als van 100 teentjes?
Dat hoop ik dan maar.
Waarom wil je het eigenlijk weten?quote:Appelsientje schreef op 03 juli 2011 @ 22:59:
Waarom vraag je het? Vanwege de stank? Beetje peterselie kauwen, als je dat hebt, en morgen een pakje kauwgumpjes mee naar je werk?
Omdat ik nu (en al meteen na het eten) een vreselijke knoflooksmaak in mijn mond heb.
Toen ik ging rekenen volgens de sites die ik via Google tegenkwam en op 36 teentjes uitkwam, schrok ik behoorlijk. Zoveel is toch niet gezond?
Van 1 teentje stink je toch net zo erg als van 100 teentjes?
Dat hoop ik dan maar.
Waarom wil je het eigenlijk weten?quote:Appelsientje schreef op 03 juli 2011 @ 22:59:
Waarom vraag je het? Vanwege de stank? Beetje peterselie kauwen, als je dat hebt, en morgen een pakje kauwgumpjes mee naar je werk?
Omdat ik nu (en al meteen na het eten) een vreselijke knoflooksmaak in mijn mond heb.
Toen ik ging rekenen volgens de sites die ik via Google tegenkwam en op 36 teentjes uitkwam, schrok ik behoorlijk. Zoveel is toch niet gezond?
zondag 3 juli 2011 om 23:32
quote:Mac123 schreef op 03 juli 2011 @ 23:20:
ja wel, je hebt ook knoflookpillen. Goed voor je bloed geloof ik.
En waarom knoflookpoeder, gewone knoflook is toch veel lekkerder?
Is inderdaad goed voor je bloeddruk als die te hoog is.
Met een lage bloeddruk kun je beter niet aan die pillen beginnen.
ja wel, je hebt ook knoflookpillen. Goed voor je bloed geloof ik.
En waarom knoflookpoeder, gewone knoflook is toch veel lekkerder?
Is inderdaad goed voor je bloeddruk als die te hoog is.
Met een lage bloeddruk kun je beter niet aan die pillen beginnen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 4 juli 2011 om 00:02
Het kan dus geen kwaad? Ik kreeg al visioenen van een knoflookvergiftiging (net als nootmuskaatvergiftiging). quote:Mac123 schreef op 03 juli 2011 @ 23:20:
En waarom knoflookpoeder, gewone knoflook is toch veel lekkerder?Ik gebruik het eigenlijk niet zo vaak. Ik heb wel een speciale bewaarpot ervoor, maar als ik daar weer eens mijn netje met knoflook uit pakte, was meer dan de helft van de knoflookteentjes groen van de schimmel.
En waarom knoflookpoeder, gewone knoflook is toch veel lekkerder?Ik gebruik het eigenlijk niet zo vaak. Ik heb wel een speciale bewaarpot ervoor, maar als ik daar weer eens mijn netje met knoflook uit pakte, was meer dan de helft van de knoflookteentjes groen van de schimmel.
dinsdag 5 juli 2011 om 12:22
dinsdag 5 juli 2011 om 16:39
Ben er niet ziek van geweest, gelukkig. Wel had ik de hele zondagnacht en maandag maagpijn.
Bedankt aan de twee met de peterselie-tip. Dat heeft geholpen!
quote:oehoeh schreef op 05 juli 2011 @ 01:05:
Hihi geen idee Hoeveel teentjes. Weet wel dat ik op me werk 2 eetlepels gebruik om 1 hele emmer knoflooksaus te maken..... Dus heel veel denk ik
Oeps!
quote:Blackdress schreef op 05 juli 2011 @ 12:22:
Welk recept was dat, waar zoveel in moest?
Komkommersalade, daar moesten 2 teentjes in. Ik dacht dan doe ik 1 eetlepel poeder.
Verder moest ik vlees marineren en daarin heb ik ook 1 eetlepel poeder gedaan.
Bedankt aan de twee met de peterselie-tip. Dat heeft geholpen!
quote:oehoeh schreef op 05 juli 2011 @ 01:05:
Hihi geen idee Hoeveel teentjes. Weet wel dat ik op me werk 2 eetlepels gebruik om 1 hele emmer knoflooksaus te maken..... Dus heel veel denk ik
Oeps!
quote:Blackdress schreef op 05 juli 2011 @ 12:22:
Welk recept was dat, waar zoveel in moest?
Komkommersalade, daar moesten 2 teentjes in. Ik dacht dan doe ik 1 eetlepel poeder.
Verder moest ik vlees marineren en daarin heb ik ook 1 eetlepel poeder gedaan.
woensdag 6 juli 2011 om 11:16
Ik heb een recept voor aardappelknoflooksoep, daar gaan voor 4 personen 2 bollen knoflook in. Dus dan eet je een halve bol, zo 6 tenen per persoon. Goddelijk lekker en je krijgt er niets van (behalve zin in meer knoflook). Wel wordt het heel zacht gebakken waardoor het helemaal niet scherp is en een heerlijke smaak geeft).
Overigens vind ik knoflookpoeder veel minder sterk (en minder lekker) dan verse knoflook.
Overigens vind ik knoflookpoeder veel minder sterk (en minder lekker) dan verse knoflook.