kattenstront

04-07-2011 09:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb even een vraagje,

ik heb gisteren de kattenbak verschoond , altijd hetzelfde kattengrint dit doe ik om de 2 dagen en dat gaat gewoon goed tot nu dan, 1 van de 2 katten stinkt zo vreselijk , ik word er gewoon misselijk van!

zelfs de kattentoiletspray helpt nu niet,

kan het zijn dat er 1 buikgriep oid heeft?

dit heb ik echt nog nooit gehad

zelfs met alle ramen open is het niet te harden
Iris?
Misschien gewoon wat vaker de kattenbak verschonen? Toen mijn katten nog niet buiten kwamen, verschoonde ik de bak elke dag. Zeker met twee katten lijkt me dat wel nodig!

Maar waarom het normaal niet stinkt en nu wel, heb ik geen verklaring voor.
Met 2 katten op 1 bak moet je iig dagelijks de stront eruit scheppen, en de rest goed omscheppen. Liever 2x per week verschonen dan 1x, of iedere kat aparte bak geven.

Misschien ligt het stinken van de ontlasting aan het voer??

Iris, come in please???
Ben je ander voer gaan geven?

Is de ontlasting dunner dan normaal?
nee en nee , daarom vind ik het ook zo vreemd
Het kan best dat je kat iets heeft gegeten waardoor het nu enorm stinkt. Iets simpels als een per ongeluk gevallen en geconfisceerd borrelnootje oid kan dat effect al hebben.
hmz , we hebben zaterdag visite gehad en we hebben toen chips en nootjes gegeten , daar had ik nog niet aan gedacht
Tuurlijk heeft het te maken met wat hij gegeten heeft of hoe zijn gesteldheid is.

En bijv. met Royal Canin en A voer daar stinkt de poep minder van.

Chips en nootjes is heel slecht he voor katten, pas je op, je wilt het niet weten hoe naar het is als ze nier problemen krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Sinds ik Royal Canin geef ruikt de kattenstront niet meer zo.

Plus een overkapping met deurtje scheelt een hele hoop.

Mijn kattenbak:

kattenbakvuilniszak, dikke krant, laag kattengrit.

Gaat hartstikke goed bij ons. Geen luchtjes en dat met 3 katten!
quote:liebling schreef op 04 juli 2011 @ 12:01:

Sinds ik Royal Canin geef ruikt de kattenstront niet meer zo.

Plus een overkapping met deurtje scheelt een hele hoop.

Mijn kattenbak:

kattenbakvuilniszak, dikke krant, laag kattengrit.

Gaat hartstikke goed bij ons. Geen luchtjes en dat met 3 katten!

Dan heb je geluk gehad met hele makkelijke katten, want jouw kattenbak is voor hun nu zeer onaangenaamd qua geurtjes.

Door het deurtje kan er geen frisse lucht bij, door de vuilniszak en de krant blijft de lucht in de bak hangen en van een dikke laag grind houden katten meestal niet.

Gelukkig gaat dit goed bij jou, maar dit zou ik echt niemand aanraden!
Als je kat opeens stinkende ontlasting heeft dan is er meestal iets met hem aan de hand: hij kan gewoon zomaar wat diarree hebben (hebben we zelf ook wel eens), hij kan ergens stress van hebben (gehad), hij kan iets geks gegeten hebben of hij kan wormen hebben.

Kijk het eventjes aan om te zien of het blijft en ontworm hem ook even en die andere kat ook, want ze steken elkaar vaak aan (doordat de wormeneitjes in de kattenbak zitten).

O ja, veel katten hebben een hekel aan die luchtverfrissende spray (dat is meer iets voor het baasje), dus pas ook dat je katten niet opeens niet meer op de bak willen.
thanx iris!

ik heb een kattenbak met een deurtje , dat deurtje zal ik er dan maar uithalen

ik zal de drollen eens inspecteren als ik ze eruit schep, dat doe ik meteen als ze hebben gepoept

aan de buitenkant niets gezien maar dat hoeft niet toch?
Beschrijf de drol eens qua kleur en substantie. Is hij gelig en slap of nog gewoon van vorm en kleur en alleen stinkend?
oranjeachtig en een beetje taai
Ja dat is slappe ontlasting die richting diarree gaat en dat stinkt inderdaad enorm.

Ontwormen van beide katten is in dit geval altijd goed, alhoewel sommige katten van het ontwormen zelf ook eventjes aan de diarree kunnen gaan.

Verder kun je het nog eventjes aanzien, maar haal de drol wel snel weg, anders weigert je andere kat wellicht in die stinkboel te gaan zitten en gaat hij naast de bak zijn behoeften doen.
en als je hem ziet zou je denken dat de poes die hem uit heeft gepoept verstopping heeft , maar dan zou je denken dat hij niet zo zou ruiken
quote:roosdezoveelste schreef op 04 juli 2011 @ 14:21:

en als je hem ziet zou je denken dat de poes die hem uit heeft gepoept verstopping heeft , maar dan zou je denken dat hij niet zo zou ruiken

Oh maar dat kan overloopdiarree zijn, dan loopt de slappe poep langs de verstopping.

Waarom denk je trouwens aan een verstopping?
hij ziet er heel hard uit , het is wel een drol maar hij bestaat uit keuteltjes zegmaar
ik ga even om boodschappen daarna kijk ik hier weer
Ja dan is de drol inderdaad wat aan de harde kant, maar gelukkig komt er nog wel wat uit.

Je kunt hem een lepel lauwe yoghurt geven, dat is niet schadelijk voor de kat en het kan zijn darmflora helpen te herstellen. De mening van DA's over de werkzaamheid is verschillend, maar mijn DA en ik vinden dat het goed kan werken.

Verder zou ik niet te veel met huishoudelijke middeltjes aan de gang gaan, maar het even een paar daagjes aanzien en anders daarna even naar je DA gaan.
gister lauwe yoghurt gegeven , en nu stinkt het inneens veel minder , is wel grappig dat n beetje yoghurt zo kan helpen
Fijn om te horen. Ik denk dat de rest vanzelf zal gaan, maar nog wat yoghurt kan nooit kwaad.
zelfklontend grit gebruiken en een paar keer per dag de bolletjes eruit scheppen en je hebt nergens last van.
Als hij last heeft van harde ontlasting kun je het beste bij de drogist lactulose kopen. ( voor kinderen ) geef hier een heel klein beetje van ( kwart/halve babydosering bijv ) door zijn eten. Dat helpt heel goed.

Dan moet het wel echt harde ontlasting zijn en niet iets anders natuurlijk.

Is het een oudere kat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven