Gezondheid alle pijlers

Zetpillen slikken?

04-07-2011 21:53 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik kom net terug van de supermarkt en nu blijkt dat ik zetpillen paracetamol heb gekocht ipv de gewone tabletvorm.

Kan ik deze ook gewoon met een glas water inslikken of krijg ik dan problemen?

Ik zit namelijk niet echt te wachten op een zetpil....:(
Heb je ze al uit de verpakking gehaald en goed bekeken? Dat slikt namelijk niet echt lekker door.

Bovendien is het wax-achtige laagje eromheen bedoeld om te smelten door de warmte in je rectum, geen idee wat dat in je maag gaat doen/of dat wel kan.

Ik zou het i.i.g. niet doen.
Zou het niet doen. Denk dat de parafine niet echt goed is voor je maag.

Wanneer je de zetpil nat maakt en direct zet dan is het echt goed te doen.
Zou ik niet doen. De werkzame stof zit 'verpakt' in parafine. Parafine lost op door de warmte van je darm waarna de paracetamol wordt opgenomen via de darmwand. Werkt daarom een stuk sneller dan een tablet paracetamol. Lijkt me niet echt geschikt om een zetpil door te slikken.
Ok bedankt, ik ga dus even een jeugdherinnering herleven ben ik bang;)
Zou het niet doen, vind je maag niet echt fijn en dan moet je er alsnog 1 op 't plekkie doen waar die hoort tegen de maagpijn.
Je zal zien dat een zetpil best meevalt. Gewoon een beetje natmaken met water, of smeer er een klein beetje vaseline o.i.d. op zodat het wat makkelijker naar binnen glijdt.
Ik had ook zo'n jeugdtrauma door een arts die een zetpil inbracht maar vorig jaar moest ik er dus voor 't eerst weer aan geloven omdat ik geopereerd moest worden en het viel reuze mee
Gebruik desnoods even een spiegeltje waardoor je wat beter kunt 'richten' zeg maar.

En vooral: ontspan
Niet doen, en niet bang zijn!
Ik zou het niet durven.

De hoeveelheid die opgenomen word is bij zetpillen anders dan bij tabletten. En de buitenkant geen idee of je maag daar tegen kan? Of dat het helemaal geen zin heeft?

Maar eigenlijk heb ik geen idee.
Die moet in de kont, niet in de mond! En das nie eng hoor. De gemiddelde drol heeft nog een grotere omtrek.
als je bedenkt wat er uitkomt en hoe groot dat soms kan zijn dan is zo'n zetpilletje toch niet zo'n probleem?
nja.. wat nastik zei...
Nee zeker niet doen! Hub, gewoon even langs de achterkant naar binnen duwen
Gewoon doen waar het voor bedoeld is, daar is niets ergs/engs aan!!!

Idd, grote boodschap kost meer moeite! Doorslikken? Hoe kom je er op????
quote:Nastik schreef op 04 juli 2011 @ 22:02:

Die moet in de kont, niet in de mond! En das nie eng hoor. De gemiddelde drol heeft nog een grotere omtrek.

Nou ja, een drol komt eruit, dat is toch iets anders dan dat er iets in moet.

Bovendien is een anus in principe niet gemaakt om er iets in te stoppen.
I love zetpillen!! Als ik erg hoofdpijn heb word ik missleijk van paracetamol slikken dus dan is het echt een uitkomst.

Waarom zou je hem niet gewoon even erin stoppen ;)?
Je anus insmeren met wat olie, één been op de badrand/toiletpot, beetje vooroverbuigen, zachtjes persen alsof je moet poepen en dan inbrengen. En een maandverbandje indoen, om eventuele gesmolten rommel op te vangen.

Doet geen zeer, echt niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Inademen als je dat ding erin stopt ;). Doet het minder pijn.
@ silvy, nee joh je moet juist uitademen. Inademen zorgt voor inspanning en je wil juist ontspannen!
quote:scarpetta schreef op 04 juli 2011 @ 22:06:

I love zetpillen!! Als ik erg hoofdpijn heb word ik missleijk van paracetamol slikken dus dan is het echt een uitkomst.

Waarom zou je hem niet gewoon even erin stoppen ;)?Hihi, die zou je moeten gebruiken als motto als onderschrift bij je berichten hier op het forum!
quote:Silvy schreef op 04 juli 2011 @ 22:11:

Inademen als je dat ding erin stopt ;). Doet het minder pijn.Denk dat je beter kan uitademen, bij inademen span je juist je lichaam aan.
Hop gewoon in je achterste, doet echt geen pijn. Beetje het puntje laten smelten in heet water anders, glijdt er zo in
quote:idalee schreef op 04 juli 2011 @ 22:05:

Nee zeker niet doen! Hub, gewoon even langs de achterkant naar binnen duwenHaha, dacht dat je hiermee hubbie bedoelde, dus je hubbie even die zetpil naar binnen laten duwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven