Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Voor wie het nog niet gelezen had op de group:

We krijgen een klein mannetje!!!

En alles was helemaal goed op de echo.

Voor de tabel: VK 28-01
Hoi meiden,

Leuk hoor Purper een klein manneke, dus zet alle gedachten over roze, barbies en meiden namen nu maar aan de kant

Tijger: ik laat Joost ook voorlopig op 4 flessen en als tussendoortje groente en fruit. Hij vindt toch de flessen lekkerder dan alle andere dingetjes.

Moon: chips MET mayo.... toe maar, wat een combi, ha ha ha.

Je "kleine" meid al naar school, wat wordt ze groot. Op zich wel lekker als jullie 2e er straks is, kan je die alle aandacht geven als de grote zus naar school is!

Luna & Nicky: hoe gaat het met jullie?

Maria: ik ben voor je aan het duimen, good luck

Wil: hoe gaat het nu met je benen? Moet je nog steeds die kousen dragen. (gelukkig is het nu geen hete zomer )

Gutje: succes met de verhuizing, even je gedachten op wat anders.

Hier gaat alles goed, de eerste 2 tandjes zijn nu doorgekomen, Joost zit de hele tijd met zn vingertje en tong er aan te voelen, hij vindt het maar vreemd.

Ik dacht van de week, laat ik eens zelf groente en aardappels prakken ipv potjes maar dat vond ie maar niks, geef hem maar een potje...

Van de week is ie weer gewogen en hij weegt nu 9020 gram en is 68 cm. Hij was toen precies een half jaar. Snel gaat die tijd, maar ooooooo zo leuk, ik vindt het elke dag weer een feestje, ongelooflijk hoe die ontwikkeling bij die kleintjes gaat. Een half jaar geleden kon ie nog niks en nu...

Nou, ik ga mn bedje opzoeken.

Groetjes!
Purper, een zoontje, leuk!! De meiden zijn wel erg in de minderheid.

Swane, Niels is nu alweer 9 maanden. Vandaag naar het cb geweest, 9755 gram en 77 cm. Een lange dus. Maar de boterham, fruit en groente zijn hier inmiddels al volledige maaltijden, dan zijn 4 flessen natuurlijk best veel. Maar de cb-arts deed er vrij laconiek over. In de melk zit in principe alles wat ze nodig hebben, alleen is vast voedsel beter voor de spraakontwikkeling. Nou dat vaste voedsel eet ie ook goed, dus ik maak me geen zorgen.
Hai meiden,

Even snel want ik moet zo weer aan de bak.

Ik heb gister weer een darmonderzoek gehad en alles was goed.Ik mocht zelfs alweer stoppen met de zetpillen.Ik heb ze maar 5 weken gebruikt.

Ik heb nu nog voor een week ofzo over en ik heb en receptje mee gekregen voor een maand voor als het weer begint.Ik hoop dat ik er geen last meer van zal hebben de rest vd zwangerschap.Maar we zien het wel.En mocht het na de zs losbarsten (wat vaak schijnt te gebeuren) dan heb ik het recept in huis.

Swane:Wat zeiden ze op het cb van joost zn gewicht??Vonden ze het niet veel te zwaar??? Onze dochter was geloof ik een kilo of tien dat ze een jaar oud was.Ik weet t niet zo precies meer.Maar de laatste keer bij het cb waren ze aan het zeuren dat ze in gewicht meer gegroeid was dan in lengte.Ze weegt nu 21 kilo bij 110,5 cm.Kan me voorstellen dat hij die tandjes wel gek vindt.Heb je een half jaar een glad mondje gehad en nu zitten er ineens scherpe dingetjes in.Wat moet je daar als baby nou weer mee :-) hahaha

Ik ga rennen want ik ben alweer te laat.

Doei
hoi ladies!

wat een vrolijke stukjes hebben jullie geschreven! kreeg gelijk zin om ook wat te typen..

met mijn been gaat het goed. heb inderdaad zo'n mooie, elegante kous aan, en ja... ben erg blij dat het geen zomer is!!! maar daarom heb ik ook gekozen om de spataders in de winter eruit te laten halen. de wond voelt ook wat beter nu, eindelijk. morgen weer werken (helaas), vond het erg gezellig thuis met dochterlief.

meisje groeit goed, en gaat (beetje te) snel in haar ontwikkeling. gisteren was ze 8 1/2 maand en mevrouw loopt al in de box. ze kruipt me ook de hele tijd achterna; zo grappig... en ze vertelt me hele verhalen. ach, jullie snapen het vast wel; hier zit een "verliefde" moeder, haha

zoonlief krijgt morgen zijn rapport, maar advies voor volgend jaar hebben we al gehad. vind het erg moeilijk hoor; een school voor hem zoeken (en vinden!)

het houdt ons wel bezig. volgende maand weer open dagen, hopelijk kunnen we dan onze definitieve beslissing nemen..

ben erg blij dat het met jullie ook goed gaat.

gutje; hoe verloopt de verhuizing?

wil
Hoi meiden! Even een kort berichtje van mij: ben vandaag ongesteld geworden, dus eerste IUI poging is mislukt helaas. Maar goed, we houden de moed er in! Wel een luteale fase van 12 dagen dit keer, dus dat is normaal. En het zaad van manlief is ook goed, ik had 3 follikels...tja waar het nu aan ligt dat het niet lukt? Geen idee!

Genoeg afleiding hier, druk op het werk, verbouwing thuis, leuke dingen doen met man, kind en vriendinnen, schaatsles...wat wil een mens nog meer?? Reageer later weer uitgebreider!
Hè Maria, wat ontzettend jammer nou!!!!

Ik was al steeds de group in de gaten aan het houden of je er al iets op had gezet.Zonde dat het nu niet is gelukt.Maar gelukkig was alles nu goed (zaad,luteale fase en genoeg eitjes) en dat is ook wel eens anders geweest dus dat is al hoopgevend denk ik!

Dus jij bent ook met een verbouwing bezig??? Wij ook!Wat zijn jullie aan het verbouwen?Heb het deze week echt heel erg druk met knippen en deze week komt waarschijnlijk alles af (nieuwe wc en halletje en bijkeuken opnieuw betegelen) en dan moet er nog schoongemaakt worden.Ik zie er als een berg tegenop!Heb alle spullen uit de kast van de bijkeuken in de schuur gezet en die moeten voordat het in de kast wordt terug gezet allemaal nog schoon gemaakt worden.En ook de planken uit de kast enzo moeten allemaal gesopt worden.Echt zo'n leuke klus,maar niet heus!

Wil:Ben blij dat het ondertussen iets beter gaat met je been.En wat grappig dat ze je overal achterna zit en de oren van het hoofd kletst.Het is alleen zo jammer dat je haar nog niet kunt verstaan.Voeden jullie haar eigenlijk twee-talig op?

Wat voor advies heeft je zoon gekregen?En hoe was zijn rapport?

Het lijkt me ook inderdaad niet makkelijk om een school uit te zoeken.

Hoe vind je het eigenlijk nu in jullie buurt?Ben je er ondertussen een beetje gewend of vind je het er nog steeds niet echt leuk?Hoe lang hadden jullie eigenlijk in dat andere huis gewoond?

Gutje:Hoe gaat het bij jullie met de verhuizing?Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat je ons weer komt bezoeken.Voordat alles eens een plekkie heeft en opgeruimd is.....

Luna:Hoe gaat het met Roán?Reageert hij goed op de medicijnen?En hoe is het met jou?Is het voor jou zelf ook allemaal een beetje rustiger nu?Zit je al iets beter in je vel?

Tijger:Hoe gaat het met jouw kleine (ondertussen alweer grote) man?Die schiet ook alweer op.Best gek,als de kleintjes van Purper en mij geboren worden is hij alweer een jaar!En de kleine van Wil ook!

Nicky:Hoe is alles bij jullie in huis?Heb jij eigenlijk nog last van je bekken gehad na de bevalling of was het nadat je bevallen was vrij snel over?

En hoe gaat het nu eigenlijk met je broer?Neem aan dat hij nog wel onder strenge controle staat....

Mn ogen zakken dicht!Erg hè?Ik ga er mee ophouden voor vandaag.Allemaal een prettig weekend!
(f) voor Maria

Reageer van de week wel uitgebreid, ben zooo moe dat ik zo maar naar bed ga. We gaan vanavond voor het eerst Joost niet wakker maken om 22:00 voor zn papfles (hij heeft hem nu al om 19:00 gehad) dus heb een vermoeden dat ie nu ook extra vroeg komt...

Fijn weekend iedereen
Hoi meiden,

Maria, wat balen dat het niet gelukt is deze keer. Wel fijn dat je de moed erin kunt houden. Ik denk dat er daardoor al een kleine horde genomen is. Een positieve instelling moet gewoon helpen.

Swane, hoe ging het zaterdagnacht met Joost?

Hier alles prima. De kleine man, staat, stapt, kruipt en brabbelt er op los. Hij is nu alleen wel ziek. Gisteren 40.3 koorts, nu gaat het wel wat beter, maar zijn eetlust is ver te zoeken. Nou ja komt wel weer goed. Ik hoop dat hij wel woensdag weer wat beter is want dan moet ik werken.

Ga nu snel weer verder met het proberen een potje naar binnen te krijgen :-)
Oh en purper, jongetjes zijn leuk!!!!!

Al is het voor Norah wel vervelend dat ze nog steeds geen vriendinnetje heeft.
Hoi meiden!

Wil hoe gaat het nu met jullie kleine meid? Is ze 's nachts nog steeds onrustig of zit er al verbetering in? Blijft lastig hoor bij die kleintjes, je weet nooit 100% zeker wat de oorzaak is. Onze zoon sliep als baby 's nachts als een blok, daarentegen was hij overdag heel onrustig. Hoe verloopt je herstel van de operatie?

Moon gelukkig was je darmonderzoek helemaal goed. Ik hoop écht voor je dat de klachten nu wegblijven! Dus jullie zijn ook "lekker" aan het verbouwen? Wat een gedoe he? Aan de andere kant, beter nu dan als de kleine er straks is, toch? Wij hebben een dakkapel laten plaatsen vorige week. Daarvoor moesten we zo ongeveer de hele zolder ontruimen en dat viel niet mee. We hebben een grote schoonmaak gehouden, veel dingen weggegooid en een groot deel even elders in het huis gestald, dus daar wordt het er ook niet bepaald gezelliger op . Nu willen we de schoorsteen nog laten verwijderen en de hele boel moet afgetimmerd worden. We zijn zelf niet zo handig en bovendien ontbreekt het ons aan tijd, dus we laten het doen. Woensdag komt er iemand voor een offerte.

Swane hoe is het gegaan met het weglaten van de laatste voeding bij Joost? Hopelijk is het goed gegaan en hebben jullie toch nog lekker kunnen slapen! Toch weer een mijlpaal he?

Josephine hoe gaat het met jullie zoon? Heeft hij nog koorts? Wat loopt die koorts toch altijd snel op bij die kleintjes, vind je niet? Zó zijn ze kiplekker en zó hebben ze hoge koorts. Ze worden er ook zo suf van en inderdaad geen eetlust meer. Als onze zoon iets verhoging heeft of een snotneus dan hoeft hij ook bijna meteen geen eten meer en hij is al niet erg vlezig hahaha.

Tijger Niels is inderdaad lang zeg! Wat heerlijk dat hij zo goed eet! Gaat jullie dochter eigenlijk in juni al naar de basisschool of stellen jullie het uit tot ná de zomervakantie? Bij ons hangt het er nog een beetje vanaf naar welke school hij gaat. Bij de ene school (onze eerste keus zeg maar, hij staat daar op de wachtlijst) kan hij sowieso pas in augustus terecht en op een andere school kan hij al wel gewoon in juni beginnen. We gaan binnenkort eens informeren naar de wachtlijst en dan beslissen we daarna.

Purper je bent vandaag bij de verloskundige geweest! Hoe was het? Groeit jullie kereltje goed? En je buik?

Gutje hoe is de verhuizing gegaan? Alles volgens plan? En hoe ben je er emotioneel onder (afscheid nemen van "vroeger"). Hebben jullie nog gepraat over jullie (voorlopige) beslissing?

Hier gaat alles goed. Fijn trouwens dat jullie zo meeleven. Woensdag alweer de eerste echo deze cyclus. Hopelijk zijn de follikels nog niet zo groot dat ze al bijna springen en ik dus weer meteen Pregnyl moet spuiten. Ik verwacht dat volgende week de IUI zal plaatsvinden. Spannend wel weer!

Weer even F5 voor de bijgewerkte tabel.
Lieve lieve meiden,

Ik schaam me zo dat ik zo weinig tijd heb/maak voor jullie. Maar eerlijk gezegd valt het me allemaal een beetje tegen qua drukte.

Nu is Roán weer ziek en ben ik erg druk met hem. 's Nachts is het weer drama dus moe moe moe.

Gelukkig gaat het buiten het nu ziek zijn hardstikke goed met hem. Het is echt een vrolijk mannetje!! Dus ik geniet echt volop van hem.

We hoeven niet meer naar het ziekenhuis dus dat is wel lekker. Scheelt weer een boel gedoe!!

Verder dus al weer een paar weekjes aan het werk, dat bevalt me echt uitstekend maar dat betekend natuurlijk wel weer minder tijd haha. Ik vind de weken ook echt voorbij vliegen en dan bedenk ik me dat ik alweer niet hier ben geweest.

Even een snelle reactie voor Purper; meid wat super dat jullie een ventje krijgen. Super hoor. Nou dan moet Moon maar een meisje krijgen wat tot nu toe hebben we nog maar een meid hier op het forum.

Maria, wat ontzettend balen dat je eerste iui poging mislukt is. We duimen voor je dat het de volgende keer wel raak is hoor.

Nou (ik beloof maar niks meer) ik hoop dat ik heel binnenkort weer tijd heb om hier langs te komen maar als jullie me er uit willen gooien snap ik het ook best. Ik hoor het wel.

Ik ga nu Roán de fles geven.

Liefs Luna
Luna, geeft niet hoor dat je niet zo vaak komt. Soms kan je je er gewoon niet toezetten. Komt vast wel weer goed. Blij om te horen dat het met je kleine man wel beter gaat dan eerst. En fijn dat het werken zo goed bevalt.

Maria, de koorts is nu wel over sinds vndaag, maar zijn eetlust is echt minimaal. Hij heeft wel reserves maar het zou wel fijn zijn als hij nu weer normaal gaat eten en vooral drinken. Maak hem elke avond voor het slapen nog even wakker voor een fles(als hij zin heeft), want hij drinkt echt veel te weinig op een dag nu. Eten vind ik niet erg, maar hij moet wel goed drinken. Nou ja komt wel weer goed en het is een hele makkelijke slaper, dus hij vindt het niet erg om even wakker te worden. Gaat na zijn fles meteen weer lekker slapen.

Ik wilde ook nog even zeggen dat ik het super vindt dat je de tabel zo goed bijhoudt. Petje Af!
Luna:Balen dat Roán nu ziek is.Het heerst wel maar het is bij die kleintjes altijd veel zieliger als ze ziek zijn.En dan ben je er ook meteen zo druk mee want ze kunnen nog niks.

En het is niet erg hoor dat je wat minder schrijft.Dat maakt helemaal niks uit.Dat komt vanzelf wel weer.

Josephine:Blij dat het met jouw mannetje weer iets beter gaat nu.En wat fijn dat ie het zo goed doet verder.

Maria:Hoe was de echo?Ging het al goed met de eitjes?Ik ga zeker weer voor je duimen hoor!En wat een bende hè met een dakkapel!!! Ik weet er alles van.Je moet gewoon niet aan de rommel proberen te denken maar aan het feit dat het zo mooi wordt als het af is.Erg moeilijk,dat weet ik maar het helpt je er wel een beetje doorheen en straks als het af is,is wel alles lekker opgeruimd en netjes en mooi.

Swane:Ja,hoe ging het met de fles weglaten?Hebben jullie een erg gebroken nacht gehad of ging het wel?

Bij ons is de "verbouwing" bina aan een iend.Morgenochtend komt de tegelzetter de wcvloer en de vloer van het halletje invoegen en dan is het tegelwerk allemaal klaar.Dan komt smiddags de loodgieter de wcpot ophangen dus dan is dat ook klaar.Dan komt maandag de kitter om alles netjes af te kitten en dan alleen de stucadoor nog voor een mooi spachtelpoetsje in de wc.Dan kunnen we alles gaan schoonmaken en inruimen want we worden nu een beetje gek van de troep!Net wat maria al zegt....overal staat en ligt bende en dan heb ik het nog niet eens over de stof door het hele huis heen.Maar als alles goed is,is volgend weekend alles klaar,schoon en in-/opgeruimd en hebben wij weer een mooie schone bijkeuken,wc en halletje.

Gister bij de vk geweest.Was vorige keer helemaal vergeten te zeggen dat ik bij de internist liep en dat ik een darmonderzoek en medicijnen had gehad.Ik schaamde me dood gister toen ik het zei.Ik was het de keer ervoor echt echt echt vergeten.Je had het gezicht van de vk moeten zien.Maar gelukkig was alles goed en kon ze de kleine mooi horen.Hij was alleen erg druk dus buiten het hartje om hoorde je steeds allerlei geruis en geschop tegen de doptone.Moest er wel om lachen.Ik denk dat dit óf een voetballer gaat worden

óf een hele pittige tante.Hoop toch niet dat deze kleine heel erg veel drukker zal worden dan onze dame want dan word ik een beetje lichtelijk gek.Ben zelf namelijk ook wel een druk persoon.Mn man heeft vd week trouwens de kleine ècht gevoeld.Vorige week was het heel erg zachtjes maar afgelopen zondag kreeg hij echt 3 schopjes tegen zn hand.Mn buik was ook aan het bewegen.Zo lollig om te zien!!!!

Mn bloeddruk was wel weer vrij laag.110/60. Ik ga maar weer eens aan de sportdrankjes beginnen om wat meer goede zouten binnen te krijgen om zo te proberen of mn bleoddruk omhoog wil.Heb gelukkig geen last van duizeligheid door de lage bloeddruk maar denk wel dat mijn moeheid daar vandaan komt.Al zit ik nu ook nog te typen.Had ook allang kunnen slapen :-) hahaha.Ik ga ook maar eens de pc uitdoen en mn ogen dicht.

Prettig weekend allemaal

Groetjes moon (vandaag precies 23 weken)
hallo allemaal

ff een snel berichtje van mij.

swane: alles goed met Joost? haha ook al zo'n Bolle Bill!!

Mooi!!

sil was met n half jaar ook 9050 gr en 70 cm dus ook een flinkerd!

en heeft ie ook doorgeslapen met z'n fles om 19.00??

Purper: Nog een manneke! super!!!!

maria; balen dat je ongi was geworden! Iki duim voor je voor de komende poging!! dat zal dan ws deze week zijn??

Moon: hoe is t verder met jou? jeetje 23 weken alweer

oh....shit....meiden, beeje huilt....ik moet kappen. tot snel!! xx
zo ben ik weer....

haha moest ff kapen. sil huilt de laatste tijd steeds de avonden. k weet niet wat het is. issie echt een uur of 3 a 4 wakker....terwijl hij overdag erg veel slaapt!! gek jochie.

Hier alles oke, hij is echt grooooooot! haha mooi man! zal binnekort ff foto plaatsen op de group.

ben erg druk met werken, solliciteren ( jaja de knoop doorgehakt ben druk zoekende & schrijvende.)

met broer ook alles goed, wat ontzettend leif dat jullie er nog naar vragen! echt super. morgen heeft ie weer controle... spannend!

sil heeft heel erg eczeem, wel zielig gisteren naar het ziekenhuis geweest en heeft nu nieuwe zal en een special pakje (romper met broek) wat ie onder de kleren aan moet. en een smeer schema voor de zalf. morgen weer naar het ZH. dit de komende twee weken drie keer in de week, dus best intensief zeker opdat het niet in ons eigen zieken huis is

( ik moest daar 7 weken wachten op de dermatoloog, in het andere ziekenhuis kon ik meteen na een weekend terecht... schandelig, is het niet/)

Dus we zijn er maar druk mee, maar het ziet er goed uit, het is een speciaal programma voor kindjes met eczeem en de ouders, en gisteren begonnen met zalven en het ziet er echt al een stuk beter uit.

Ik ga nu echt stoppen, moet nog een soll. brief schrijven en over ene uurtje komt de kleine man weer!

Luna; hoe is het met jou? en met roan? slikt hij nu medicijnen voor de reflux?

tot snel!

liefs nicky
Hoi allemaal,

Even weer een teken van leven van mij!

Ik moet even mijn "ei" kwijt, ben een beetje depri: mn werk gaat failliet.

Dacht ik alles goed geregeld te hebben met werk/creche/oppas, gaat alles op de schop. Ik heb dit jaar ook nog geen salaris gehad dus dat werkt erg motiverend (maar niet heus). Algelopen weken hebben we allemaal info verzameld bij uvw, cwi en advocaten en vrijdag gaan we mn baas voorstellen om zichzelf failliet te laten verklaren, doet ie dat niet dan gaan wij dat doen.

(de belastingdienst heeft ook al beslag gelegd) Het voordeel voor ons als mijn baas zichzelf failliet verklaard is dat we met een week het uwv kunnen bellen en die regelt dan de salarissen. Als wij het doen moet het officieel via een advocaat ingediend worden bij de rechtbank en dat kan wel zo'n 10 weken duren. Al die tijd moeten wij gewoon aan het werk, al krijgen we niet betaald. En het UWV geeft maar salaris tot 13 weken terug. Al met al wordt je er niet vrolijk van. Ben ook druk aan het zoeken voor een nieuwe job, maar voor 3 dagen in de week ligt het nou niet echt voor het oprapen. Als ik niks vind ga ik de ww in en op mn gemak verder zoeken.

Gelukkig blijft mn plek op de creche bestaan en betaald de belastingdienst gewoon het gedeelte wat ik nu ook krijg. Dan kan ik Joost naar de creche brengen wanneer ik moet solliciteren of me moet melden bi jhet cwi.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee, al hoop ik natuurlijk van niet.

Met Joost gaat het erg goed. Hij krijgt nu rond 18:30 zijn laatste fles en gaat dan rond 19:30 naar bed en wordt rond 06:30 wakker. Helemaal top! Gelijk vanaf de eerste keer dat we het geprobeerd hebben slaapt ie door.

Moon: CB vond Joost niet te zwaar, hij is in het begin erg gegroeid op de borstvoeding. Nu ik dat niet meer geef sinds half dec. is ie in verhouding niet zoveel aangekomen. Ik gaf blijkbaar slagroom.;-)

Wat gaat de tijd snel, je bent alweer over de helft. Zijn jullie er al uit met de namen??

Nicky: ook aan het solliciteren, lukt het een beetje? Voor hoeveel dagen wil jij gaan werken? Joost heeft ook erg last van eczeem, ben net ook weer naar de dokter geweest en heb weer andere zalf gehad en moet volgende week terug. Deze zalf lijkt beter te werken dan de vorige. Hij krijgt zalf met hormoon erin, heeft Sil dat ook? Ik had nog nooit van een programma voor ouders en kindjes gehoord. Ben je doorgestuurd door de dokter?

Luna: wat vervelend dat Roan ziek is, zeker nu je ook weer aan het werk bent. Sterkte en succes ermee.

Maria: ronde 2, idd erg snel na de vorige, maar wel fijn dat het zo snel kan gaan, ik ben hier alvast weer aan het duimen voor je!!! Succes

Wil: hebben jullie al een school gevonden voor je zoon?

Josephine: is je mannetje alweer helemaal beter. Het is zo zielig als ze ziek zijn he.

Purper: alles goed, je buik groeit lekker??

Tijger: gelukkig doet het CB er bij ons ook niet moeilijk over, al deden ze het wel, ik vindt toch dat zij best veel met een schema werken, terwijl elk kind anders is. Zelf voel je het beste aan wat je kindje fijn vindt.

Nou meiden, ik ga maar weer eens aan het werk....

Het verhaal wordt nog vervolgd. Waarschijnlijk heb ik straks genoeg tijd om elke dag een stukje te typen, niet dat ik zoveel mee maak hoor
Swane ik heb helaas ook ervaring met het failliet gaan van een werkgever. Dit is ook gebeurd ongeveer een half jaar na de geboorte van onze zoon. Het rommelde al langer en tijdens m'n zwangerschapsverlof werd al duidelijk dat er een faillisement dreigde. Inderdaad de hele rataplan met de curator, het UWV en het CWI. Het UWV betaalde twee maanden salaris door (voor zover ik me kan herinneren) en daarna zou ik in de WW terecht komen. Dat is uiteindelijk niet gebeurd omdat ik al snel weer elders aan de slag kon gaan. Het kinderdagverblijf is in die maanden ook gewoon doorgegaan en dat was best handig hoor! Wel vervelend dat je baas zo moeilijk doet. Voelde je het faillisement al aankomen of was het een donderslag bij heldere hemel? En denk je dat het moeilijk wordt om een baan voor 3 dagen te vinden? Hier in de krant kom ik die banen toch best regelmatig tegen, ik werk overigens ook 3 dagen. Heel veel succes!

Nicky: wat vervelend dat Sil zoveel last heeft van eczeem. Weten jullie al wat de oorzaak ervan is? Ik heb zelf ook regelmatig eczeem gehad, maar voor die kleintjes vind ik het toch wel superzielig!

Moon jullie verbouwing zit erop! Zo te lezen is het mooi geworden. Heerlijk toch? Vindt jouw verloskundige je bloeddruk te laag? Ik vind 110/60 eerlijk gezegd wel meevallen voor een zwangere. Ik heb meestal 110/70, maar ook wel eens lager, en ik ben niet eens zwanger ;) en tijdens m'n zwangerschap was hij nóg lager. Maar als je er last van hebt dan is het natuurlijk erg vervelend!

Luna je bent alweer een aantal weken aan het werk! Wat gaat de tijd snel zeg! Kan me voorstellen dat het je goed bevalt, je bent dan toch weer even "Luna" ipv "mama". En dat is ook wel eens lekker .

Josephine is jullie kleine man inmiddels weer goed aan het eten en drinken?

Zo duik zo m'n bed in, het was weer een drukke dag! Vorige week nog paar dagen flink ziek geweest met koorts, gelukkig was ik in het weekend al weer aardig opgeknapt. Afgelopen maandag de 2e IUI gehad, dus we mogen weer afwachten....ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. We zijn nu al ruim 1,5 jaar bezig, soms geloof ik er gewoon niet meer zo in. Kan me bijna niet voorstellen dat ik nog eens een positieve test in m'n handen zal houden en dat terwijl ik van onze zoon destijds direct zwanger was :(. Spreek jullie later!
En weer F5 voor de nieuwe tabel!
Hallo allemaal,

Maria, alweer de 2e IUI gehad! Ook ik zal heel hard duimen. Ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe niet meer in gelooft, maar probeer moed te houden. Onze dochter gaat half juni naar school, dus dan gaat ze nog 5 weken dit schooljaar. Zuid Holland heeft het laatst vakantie. Jij had toch voorkeur voor een openbare school? Hier in de regio zijn er geen wachtlijsten voor de openbare scholen, zelfs niet in de VINEX-locaties. Ik geloof dat ik al verteld had dat wij uiteindelijk voor een christelijke school gekozen hebben, omdat de obs in onze wijk niet zo goed staat aangeschreven.

Swane, wat vervelend dat je werkgever failliet gaat. Vooral die onzekerheid. Ik zou ook het kdv aanhouden hoor. Ik heb zelf even zonder werk gezeten na mijn eerste zwangerschap. Ik had een jaarcontract ergens en dat wilden we van beide kanten niet verlengen. Toen dat contract afliep was ik alweer 3 maanden zwanger, maar gelukkig heb ik via een uitzendbureau tot aan mijn verlof kunnen werken. Toen nog wel fulltime. Dus ik had gewoon nog recht op zwangerschapsverlof. Na mijn verlof ben ik toen op zoek gegaan naar een baan voor 3 dagen. Ik vond dat ook best lastig. Mijn opleiding is HEAO, maar er zijn weinig parttime HBO-banen. En als ik op MBO-banen solliciteerde, werd ik afgewezen omdat ze bang waren dat ik snel uitgekeken zou zijn. (2 x als reden opgekregen). Ik had wel al KDV geregeld en het voelde best raar om mijn dochter te brengen terwijl ik niet werkte. Na een kleine 3 maanden had ik gelukkig een leuke baan gevonden en nog dicht bij huis ook!

Moon, alweer 23 weken!! Dat gaat erg hard zeg. De kleine is lekker aan het bewegen, bijzonder weer hè.
hoi ladies!

ik wilde ook even laten weten dat ik aan jullie denk.

er speelt veel bij een aantal van jullie...

maria; 2e poging alweer. fijn dat t al zo snel kon. ik denk aan je en duim voor je!

swane; succes met je werk. ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wens je veel sterkte.

kleine meid ligt op schoot nadat ze bijna hele dag heeft geslapen. ze is echt niet in orde, wil zelfs haar sap niet drinken. ik maak me nooit zo snel zorgen, maar wanneer bellen jullie voor jullie schatjes de huisarts?

wil
Tijger grappig dat de mogelijkheid voor parttime werken kennelijk per branche/beroepsgroep zo verschilt. Ik werk in een gezondheidscentrum en daar werkt echt iedereen parttime! Huisartsen, fysiotherapeuten, doktersassistentes, psychologen, écht iedereen werkt parttime (2, 3 of 4 dagen). Eén doktersassistente werkt fulltime en volgens mij één logopediste. Mijn man werkt bij een verzekeraar en daar is 4 dagen werken voor veel functies het minimum, daarentegen kan hij heel makkelijk een dagje thuis werken en heeft hij tig vakantiedagen per jaar .

Wil wat rot dat jullie dochter niet lekker is, gaat het inmiddels al weer wat beter? Helemaal als ze zo klein zijn, je kan immers niet vragen wat er aan de hand is he? Ik bel de huisarts als ik het niet vertrouw. B.v. toen hij vier maanden oud was en voor het eerst een pseudocroupaanval had en ik dacht dat hij stikte :(! Ik heb altijd geleerd dat je je instinct moet volgen. Alarmbellen gaan bij mij rinkelen bij een suf kind waar moeilijk contact mee te krijgen is, een kind dat ontroostbaar huilt of een kind dat geen natte luiers meer heeft en geen tranen meer huilt (uitdroging). Het verwarrende bij de kleintjes is wel dat de koorts zo snel kan oplopen, waardoor ze ineens heel suf zijn en niet meer willen eten of drinken. Als onze zoon flinke koorts heeft dan geef ik (vooral voor de nacht) vrij makkelijk een paracetamol zetpil omdat hij bij koorts vaak zo onrustig slaapt (dromen/ijlen). Hij heeft nu een leeftijd dat hij wel kan aangeven wat er aan de hand is, dat maakt het wel een heel stuk makkelijker. Sterkte met jullie kleine meid!
Zo,moest echt even zoeken hoor.We stonden zó ver weg!!!!

Nicky:Wat zielig voor sil dat hij eczeem heeft!En het jeukt zo erg!!!!Probeert ie niet vaak om te krabben????

Swane:Balen zeg van je werk!!!Denk je alles goed op orde te hebben gebeurt er zoiets!!Dat is toch wel het laatste waar je op zit te wachten.Heeft je baas zelf al een faillissement aan gevraagd of hebben jullie dat gedaan?Ik zou idd wel gewoon het kdv aan blijven houden hoor!!Dan hoef je niet straks bij een nieuwe baan weer op zoek naar een nieuw kdv!

En dan nog Joost die eczeem heeft....Loop je gewoon in het ziekenhuis id buurt??En heeft Joost veel last van jeuk??Moest wel lachen toen je schreef dat er bij jou waarschijnlijk slagroom is uitgekomen ipv bv.De bv-curve is ook heel anders dan de curve van het CB.Heel erg veel sterkte gewenst met de hele situatie rondom je werk!

Wil:Hoe is het met jou kleine meid afgelopen??Is ze nog ziek geworden?Het heerst wel maar ik hoop het niet voor haar.Vind het altijd zo zielig.Ik ga nooit meteen naar de dokter maar net wat maria zegt....Je voelt het meestal zelf wel aan wanneer het niet goed zit.Voor kerst had ons meiske ook koorts.Dat begon op donderdag en toen wilde ze vrijdag al niks hebben.Dat wil dus al wat zeggen.Zaterdagmorgen om half 10 had ze toen al 39 graden koorts en toen heb ik manlief naar de HA-post laten bellen.Hij moest gelijk langs komen en toen bleek ze een dubbele oorontsteking te hebben.Ik geef haar ook altijd paracetemol als ze koorts krijgt of klaagt over oorpijn.Waarom pijn hebben als het niet hoeft???

Ze heeft vorige week woensdag dr hele bed volgespuugd en is twee dagen niet zo lekker geweest.Daarna ging het wel weer.Gelukkig ben ik er niet ziek van geworden.Ben alleen nu wel snot en snotverkouden.Maar als het daarbij blijft vind ik het niet zo erg.

Maria:Ik duim nog steeds voor je en hoop dat het deze keer wel raak zal zijn!Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je steeds meer het vertrouwen in ooit nog een positieve test gaat verliezen.Je wacht er dan al zo lang op en omdat het bij je mannetje meteen raak was ga je je vertrouwen een beetje kwijt raken.Maar wie weet lukt het déze keer wel!!!!

Meiske is afgelopen dinsdag voor het eerst een middagje wezen proberen op school.Ze vond het erg leuk.Ik heb daar zelf ook gezeten en de leraar die de intake deed is ook een leraar van mij geweest!Erg grappig!Ze vond het alleen wel jammer dat ze de dag erna niet naar school mocht!Gelukkig hoeft ze pas over 2,5 week.Is gelukkig ook dicht bij ons huis dus hoef straks niet zo ver te lopen met de kinderwagen.Ik moet tenslotte wel 4x per dag heen en terug.En om dat hele kleine stukje nou met de auto te doen vind ik ook niks.Dan heb ik meer werk met de kids in en uit de auto te halen als dat ik ga lopen.En dat lopen is ook goed voor mn bovenbenen en kont hahaha want die worden nu al steeds dikker.Wat eraan zit (5,9 kilo),zit daar.

Vandaag naar de 9 maanden beurs geweest!Dat was leuk zeg!Heb alle bonnetjes die in het beursboekje te vinden waren ingeleverd dus best veel gekregen.En ik heb zelf ook nog het eea gekocht waaronder een magnetronsterilisator met twee flessen erbij.Het schijnt een geweldig ding te zijn dus ik ben benieuwd.

Ik ga mn bed opzoeken.Dochter mocht bij mn ouders blijven logeren.Ze is daar vandaag de hele dag geweest en mn ouders passen ook altijd op vrijdag op dus dan hoeft mn ma haar morgenochtend niet te halen.Kan ik ook lekker rustig aan doen ipv dat ik de hele tijd moet lopen roepen dat ze op moet schieten (het is zo'n ontzettende teutebel!)!

Groetjes Moon (morgen 25 weken)
hoi ladies!

kleine meid is weer opgeknapt hoor, ik raak helemaal niet snel in paiek, maar soms begin ik dan toch te twijfelen... moet ik niet in paniek raken en iets doen??? gelukkig was het na 1 dag weer over.

moon;

wat gaat het ineens snel zeg. 25 weken alweer... das al echt over de helft, ook als je over tijd zou lopen. lekker gevoel he? hoe vond je de mijlpaal van je dochtertje? dat was geloof ik de enige keer dat ik even moest slikken, toen mijn zoon naar school ging... en nu gaat hij naar voortgezet onderwijs...!

zaterdag is er open dag hier in de buurt, dus gaan we bij 2 scholen kijken. hopelijk kunnen we dan besluit nemen.

gisteren trouwens met m'n moeder naar z'huis geweest, en toen moest ze daar blijven.het gaat ook niet zo goed met haar, dus nu gaan ze een en ander onderzoeken om te kijken waar klachten vandaan komen. ze is erg snel buiten adem en heeft bloedarmoede. ze heeft al 2 zakken bloed gekregen en morgen krijgt ze maag en darmonderzoek. helemaalniet leuk voor haar, maar wel goed dat ze nu eindelijk bekijken hoe of wat.

hier dus een vol hoofd, alweer. of nog steeds; kan het niet meer bijhouden...

wil
Wil gelukkig heeft het "ziekzijn" bij jullie meisje niet lang geduurd! Wat een vervelend bericht over je moeder! Naar hoor als ze zo'n bloedarmoede heeft. Dan zal het ook wel flink zijn geweest als ze een bloedtransfusie heeft gekregen! Sterkte ermee, dat gaat je toch niet in de koude kleren zitten!

Moon ik vind het echt knap hoor dat je nog maar 5/6 kilo bent aangekomen! Volgens mij was ik bij 25 weken al heel wat meer aangekomen! Netjes hoor! Dus jullie dochter is al een dagje naar school geweest! Inderdaad en mijlpaal! Voor ons komt het nu ook steeds dichterbij en ik merk dat het toch af en toe wel een beetje aan me knaagt. Je sluit dan die baby/peutertijd écht af he? Dan zijn ze ineens kleuter...en voor je het weet zijn ze 18 en gaan ze op kamers! Wij hebben trouwens nog steeds geen definitieve keuze gemaakt voor een school. We hebben vorige week gehoord dat hij ná de zomervakantie welkom is op de school van onze eerste keuze (daar stond hij op de wachtlijst). Toen we hoorden van die wachtlijst hebben we hem ook op een andere school aangemeld en daar waren we ook heel erg positief over. En nu zitten we dus in dubio...school 1 is heel populair, supergoed rapport onderwijsinspectie, maar begint pas om 8.45 uur en tussen de middag zijn ze 1 uur en een kwartier vrij. Hij kan hier pas ná de zomervakantie beginnen (dat is overigens geen ramp, want we nemen half juni eerst 3 of 4 weken zomervakantie en dan is het al bijna schoolvakantie. School 2 staat in het centrum van de stad (en is daardoor heel beroerd per auto bereikbaar; je kan er eigenlijk niet parkeren ), heeft een continurooster (alle kinderen blijven over wat daardoor heel goedkoop is) en 45 minuten pauze tussen de middag. De school begint al om 8.15 uur en daardoor zijn de kinderen al om 14.30 uur vrij. Hij kan hier meteen in juni terecht (maar vlak daarna gaan we al op vakantie). Ik zou prima met de fiets naar m'n werk kunnen, maar als het regent pak ik tóch liever de auto ...aan de andere kant vind ik zo'n continurooster eigenlijk wel heel goed, dan is het gewoon voor alle kindjes gelijk. Pffff....we zijn er nog niet uit hoor. En als er nog een tweede komt dan wordt het ook weer een iets ander verhaal. Binnenkort gaan we een kijkje nemen bij de BSO. De scholen hebben ieder een andere BSO, misschien vinden we de ene BSO erg leuk en de andere helemaal niet en wordt dat doorslaggevend. Hebben jullie nog tips?

Nou meiden, ik wil niet negatief doen maar ik denk dat m'n menstruatie er alweer aankomt . Bij de eerste IUI werd ik na 12 dagen ongesteld. Morgen is de 12e dag en ik heb alweer een paar dagen zo'n typische onderbuikspijn... Ik heb de afgelopen weken vaak gedacht "hoelang gaan we hier nog mee door? hoe sterk is m'n kinderwens eigenlijk?" In principe heb ik ná de 3e IUI weer een afspraak met de gynaecoloog. Dan kan hij voorstellen nog een aantal keren IUI te doen of misschien stelt hij IVF voor (in dat geval moeten we naar een ander ziekenhuis)? Of misschien zien wij wel van verdere behandeling af? Ik weet het nog niet. We gaan dit weekend onze zomervakantie boeken! We gaan half juni naar Zuid Frankrijk, heb er zin in! Meiden fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven