Overwater villa Malediven
zondag 3 juli 2011 om 22:32
Wie is op vakantie geweest naar de Malediven en heeft gelogeerd in een overwater villa? Het lijkt me geweldig om boven de zee te kunnen slapen, maar lees dat het in sommige hotels met de privacy niet zo goed gesteld is. Dat je als het ware in rijen naast elkaar zit met de villa's. Dat lijkt me dan weer niets. Ik zoek juist een mooie villa met voldoende privacy en eventueel een privé zwembad. Heeft iemand een goede hoteltip wat dat betreft?
Fortis et liber
zondag 3 juli 2011 om 22:38
Als je budget geen 25.000 euro voor een weekje is, dan kun je er vanuit gaan dat de watervilla's naast elkaar liggen. Dat is gewoon hoe ze daar gebouwd worden.
Dat gezegd hebbende heb ik echt nog nooit een gebrek aan privacy ervaren in de villa's die ik bezocht heb. De eilandjes zijn maar klein en dus zijn er ook maar heel weinig mensen. En die gaan echt niet allemaal elke dag precies voor jouw terrasje zwemmen. Ook wordt er altijd zo gebouwd dat je behoorlijk prive zit op je eigen terras. Je hebt dus alleen inkijk vanaf het water (waar dus slechts heel af en toe eens iemand voorbij komt).
Dat gezegd hebbende heb ik echt nog nooit een gebrek aan privacy ervaren in de villa's die ik bezocht heb. De eilandjes zijn maar klein en dus zijn er ook maar heel weinig mensen. En die gaan echt niet allemaal elke dag precies voor jouw terrasje zwemmen. Ook wordt er altijd zo gebouwd dat je behoorlijk prive zit op je eigen terras. Je hebt dus alleen inkijk vanaf het water (waar dus slechts heel af en toe eens iemand voorbij komt).
zondag 3 juli 2011 om 22:40
zondag 3 juli 2011 om 22:44
Ik vroeg het net al aan mijn man, maar we kunnen allebei even niet op de naam komen. Het laatste hotel waar wij zaten was prachtig en lag in het Ari-Atol.
Je kunt als je googled van veel hotels luchtfoto's vinden en dan kun je goed zien hoe de watervilla's gesitueerd zijn ten opzichte van elkaar. Als ze aan een ronde pier liggen, heb je vaak de meeste privacy.
Je kunt als je googled van veel hotels luchtfoto's vinden en dan kun je goed zien hoe de watervilla's gesitueerd zijn ten opzichte van elkaar. Als ze aan een ronde pier liggen, heb je vaak de meeste privacy.
zondag 3 juli 2011 om 23:25
Ik zat zelf met mijn huisje aan het water, dus niet over het water, maar ik had ook zat privacy hoor. Je bent eigenlijk alleen 's-morgens en 's-avonds bij je huisje en de rest van de tijd ben je op het strand, bij het zwembad of op stap.
Mijn tips: boek een vlucht boven de atollen, ga met een boottochtje dolfijnen spotten, bezoek een bewoond eiland en ga snorkelen of duiken bij de koraalriffen. Een uitstapje naar Male is nauwelijks de moeite waard.
Mijn tips: boek een vlucht boven de atollen, ga met een boottochtje dolfijnen spotten, bezoek een bewoond eiland en ga snorkelen of duiken bij de koraalriffen. Een uitstapje naar Male is nauwelijks de moeite waard.
zondag 3 juli 2011 om 23:29
@iris
Dan heb je wel zo'n beetje alle mogelijke uitstapjes benoemd ook!
Voor wat betreft Male, dat is alleen de moeite waard als je als een echte hollander daar boodschappen gaat doen om de koelkast op je kamer mee te vullen. De rondleiding langs alle hoogtepunten van deze hoofdstad duurt precies 15 minuten en dat is inclusief een bezoek aan de moskee.
(Een tip: neem veel snoep, koek, chips en chocola van huis mee, want ter plaatse is het aanbod niet alleen erg duur maar ook erg beperkt).
Dan heb je wel zo'n beetje alle mogelijke uitstapjes benoemd ook!
Voor wat betreft Male, dat is alleen de moeite waard als je als een echte hollander daar boodschappen gaat doen om de koelkast op je kamer mee te vullen. De rondleiding langs alle hoogtepunten van deze hoofdstad duurt precies 15 minuten en dat is inclusief een bezoek aan de moskee.
(Een tip: neem veel snoep, koek, chips en chocola van huis mee, want ter plaatse is het aanbod niet alleen erg duur maar ook erg beperkt).
dinsdag 5 juli 2011 om 14:48
Oef... Malediven! Mag ik nog een x...? Ben op Vilu Reef geweest, absolute aanrader. En wat ik je zeker aanraadt, is een eiland te kiezen waar je met het watervliegtuig naartoe moet. Dat was echt zó ontzettend gaaf!!! Wij zaten in een beachvilla, zou zelf nooit een watervilla boeken, vind het het geld niet waard. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk!
donderdag 7 juli 2011 om 09:38
donderdag 7 juli 2011 om 17:53
Wij hebben op Embudhu Finolhu gelogeerd in een watervilla. Dat resort heet nu anders en is geloof ik een stuk duurder, maar we hadden echt voldoende privacy daar. Het was sowieso niet druk, zoals in Spaanse/Turkse/Griekse resorts, maar ook rustiger qua mensen zelf. De meesten zijn daar toch voor snorkelen en het ultieme relaxen en niet om uitbundig te feesten, denk ik. Je hebt dus absoluut geen last van elkaar.
woensdag 13 juli 2011 om 20:59
Ik heb ook niets met Sri Lanka.
In Dubai is niet zo heel veel te beleven, en wat er aan vermaak is heeft een hoog 'Disney-gehalte' (denk aan de snowworld attractie). Dus wij nemen meestal een hotel in de stad en zorgen dan voor 1 hele dag daar om te shoppen. Een strandhotel is alleen aan te raden in de winter, in de zomer is het strand te heet om op te lopen en het zeewater te warm om afkoeling te bieden en zwemt men daar in gekoelde zwembaden.
In Dubai is niet zo heel veel te beleven, en wat er aan vermaak is heeft een hoog 'Disney-gehalte' (denk aan de snowworld attractie). Dus wij nemen meestal een hotel in de stad en zorgen dan voor 1 hele dag daar om te shoppen. Een strandhotel is alleen aan te raden in de winter, in de zomer is het strand te heet om op te lopen en het zeewater te warm om afkoeling te bieden en zwemt men daar in gekoelde zwembaden.
woensdag 13 juli 2011 om 21:05