Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ Visje 82

Volgens mij allemaal niet echt jouw smaak, maar hier toch maar wat namen die niet zo vaak voorkomen:

Marnik

Nard

Simme

Jorg

Jard

Jarmo

Yarrick (kan met verschillende schrijfwijzes)

Ehm dat was het denk ik wel...moeilijk!
Ik zou me er niet zoveel van aantrekken hoor, dat een bepaalde naam zo populair is dat je de kans hebt dat je kind bij een naamgenootje in de klas komt. Persoonlijk vind ik dat veel minder erg dan dat je kind steeds te horen krijgt: hoe schrijf je dat? waar komt dát nou weer vandaan? Iedereen mag hier uiteraard zelf zijn/haar eigen keuze in maken, maar ik laat mij er denk ik niet van weerhouden.
Hallo,

Ik ben zelf 34 weken zwanger en in verwachting van een jongetje. Als naam voor ons zoontje hebben we Bor in gedachten. Wat vinden jullie? Immers een naam die niet vaak voor komt..

Nog n tip: www.svb.nl Hierop staat een lijst met alle namen van kids die in 2010 zijn geboren (met ook aantallen erachter). Een lijst van >200 pagina's!
Bor? Hmm nee ik vind het niet mooi. Zie dan meer een tekenfilmfiguur voor me, een dier ofzo. Maar het gaat erom dat jullie het zelf mooi vinden natuurlijk!
Bor.. hmm nog nooit van gehoord en moet er even aan wennen. Ik denk dat ik Boris mooier vind, evt met Bor als 'afkorting'.

Verder kun je ook nog voor Borre gaan (maar niet mijn favourite).
quote:mup1986 schreef op 07 juli 2011 @ 18:58:

Bor? Hmm nee ik vind het niet mooi. Zie dan meer een tekenfilmfiguur voor me, een dier ofzo. Maar het gaat erom dat jullie het zelf mooi vinden natuurlijk!

Jij bedoelt vast Bor de Wolf van de Fabeltjeskrant. Daar moest ik eerlijk gezegd ook meteen aan denken...

Ik ben overigens ook niet kapot van de naam, maar smaken verschillen, toch?
Onze vorige kat heette Borre. Volgens mijn oma betekent het "kater" in het Fries.

Wat vinden jullie van de naam Tristan? Zit daar een erg negatieve bijsmaak aan? Ik vind het zelf wel meevallen maar dat komt misschien omdat ik het al veel langer een mooie naam vond.
Sjef

Jonah

Justa

Sil(vester)

Dinand
Ik vond en vind Tristan een mooie naam Kaetje.
quote:kaetje schreef op 08 juli 2011 @ 07:22:

Onze vorige kat heette Borre. Volgens mijn oma betekent het "kater" in het Fries.

Wat vinden jullie van de naam Tristan? Zit daar een erg negatieve bijsmaak aan? Ik vind het zelf wel meevallen maar dat komt misschien omdat ik het al veel langer een mooie naam vond.

Je bedoelt Boarre! Dat is tenminste de juiste spelling voor kater in het Fries

Tristan heb ik ook heel even aan gedacht toen ik vorig jaar zwanger was van een jongetje. Ik vind het best een mooie naam, m.i. helemaal geen negatieve bijsmaak dus!
Hoi,

Ik ben nieuw hier... Dus moet nog een beetje uizoeken hoe het werkt...

Ik zoe een jongensnaam die in het engels ook goed uit te spreken is, maar die niet alleen engels is. Engelse namen vind ik in NL vaak een tikkeltje ordi.

Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.
quote:kiwikiwi schreef op 09 juli 2011 @ 14:41:

Hoi,

Ik ben nieuw hier... Dus moet nog een beetje uizoeken hoe het werkt...

Ik zoe een jongensnaam die in het engels ook goed uit te spreken is, maar die niet alleen engels is. Engelse namen vind ik in NL vaak een tikkeltje ordi.

Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.Philip, Daniel, Marcus, Ben, Chris, Jim, Leon, Rick, Steven, zoiets?
@ kiwikiwi

Michael

Tim

Tom

Dennis

Nick

Jack

Sam

Jeff

Mark

Noah

Eric

Aron

Joey

Leroy

Alex

Steve (Ned: 'steef')

Danny

Ian

Robert

Wesley

Patrick

Stan
@ kiwikiwi

Michael

Tim

Tom

Dennis

Nick

Jack

Sam

Jeff

Mark

Noah

Eric

Aron

Joey

Leroy

Alex

Steve (Ned: 'steef')

Danny

Ian

Robert

Wesley

Patrick

Stan
@ Kaetje

Ik asocieer Tristan met de wat lagere sociale klasses in Nederland, persoonlijk hou ik niet van zulke namen. Maar een asociatie is uiteraard persoonlijk.
Zoiets, maar nog niet helemaal.... Ik weet het zelf ook niet zo goed. Het mag wat specialer, een wat minder bekende naam zijn.
Tristan vind ik dan wel weer leuk, maar ik ken er al twee te goed om ons kind hetzelfde te noemen.
quote:mup1986 schreef op 09 juli 2011 @ 19:28:

@ kiwikiwi

Michael nee, vreselijk, sorry

Tim nee

Tom nee

Dennis nee

Nick het gaat, beetje soft

Jack leuk, maar niet in nederland

Sam, heel leuk, maar te top 10

Jeff, nee bah

Mark, nee saai

Noah, leuk, maar beetje soft

Eric, nee

Aron, nee

Joey, nee, beetje ordi

Leroy, vreselijk

Alex, het gaat, maar dan liever alexander

Steve (Ned: 'steef'), nee

Danny, liever daniel

Ian, bah

Robert, saai

Wesley, ordi

Patrick, vreselijk

Stan, nee...
quote:inkzwanger schreef op 07 juli 2011 @ 15:08:

Hallo,

Ik ben zelf 34 weken zwanger en in verwachting van een jongetje. Als naam voor ons zoontje hebben we Bor in gedachten. Wat vinden jullie? Immers een naam die niet vaak voor komt..

Nog n tip: www.svb.nl Hierop staat een lijst met alle namen van kids die in 2010 zijn geboren (met ook aantallen erachter). Een lijst van >200 pagina's!

Bor is een afkorting in de psychiatrie, Bed Op Recept.

Ik vind het niks!
Hier een berichtje van een meelezer, ook op zoek naar een jongensnaam. Wat ontzettend handig dit jongensnamentopic!

En wat zijn jullie tipgevers fantastisch! Iemand geeft in een zin, of in een naam weer wat ie mooi vindt en er komen LIJSTEN namen uitrollen! Hoe doen jullie dat?!
Haha Kiwikiwi, jammer dat ik je niet heb kunnen helpen. Ben het overigens wel geheel met je eens, vond vrijwel geen één naam die er tussen stond zelf mooi;)
En voor Kiwi nog maar een poging, onder het mom van 'ik moet toch iets doen om mn zaterdagavond door te komen':P

Christian

Bruce

Liam

Owen

Luuk/Luke

Max

Dean

Sean

Brett

Roan

Scott

Quint(en)

Rubin

Lucas

Thomas

Vince

Vic

Hmm ik krijg toch zwaar het idee dat ik nog steeds volledig op het verkeerde spoor zit voor jou Kiwikiwi, sorry!
@ kiwikiwi

James

Julius

Seth

David

Brent

Caspar

Maurice

Felix

Simon

Runar

Nolan

Roman

Lennart
Discussie hier...

Vriendlief wil Jens, ik wil Liam.

De achternaam is van D... (kort, 4 letters totaal).

Wat vinden jullie mooier?
Liam is mooier, Jens ubermensch zeiden ze altijd tegen een Jens die ik kende..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven