Gezondheid alle pijlers

niet gebroken maar nu veel pijn.

07-07-2011 15:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter(9) is vanmorgen gevallen op school. Zo erg dat we dachten dat het gebroken was. Nu blijkt het na het nemen van röntgen foto's in het ziekenhuis van niet.

Maar nu heeft ze zo veel pijn wat kan ik daar nog aan doen. Ik heb er voor de stevigheid al een soort van rekverband omheen gedaan.

Ook hebben we er een tijdje coolpacs op geleegd maar dat gaat alleen maar zeer doen zegt ze.

heeft iemand nog een tip.
Waar heeft ze pijn?

Heb je haar al pijnstillers gegeven?
Een flinke kneuzing kan veel pijnlijker zijn dan een breuk, zeker de eerste twee dagen. Kans is groot dat vanavond en morgen nog erger is....

Rust, hooghouden, koelen en paracetamol
Gevallen hoe en op wat? Waar heeft ze pijn? Waar hebben ze een foto van gemaakt?
Rust, hooghouden (liefst het pijnlijke lichaamsdeel hoger dan het hart als dat kan), pijnstilling gebruiken, aantal maal per dag koelen. Let op dat je de cold-pack niet direct op de huid doet, daar kan je bevriezingen van krijgen. Doe tussen huid en coldpack een theedoek oid. Voor de stevigheid en tegen de zwelling kan je een drukverband aanleggen, maar als dat niet opd e 1e hulp gedaan is en je weet zelf niet hoe het moet kun je dat beter niet doen.

Probeer ook in de nacht het lichaamsdeel hoger te houden met een kussen eronder bijvoorbeeld.

Verder verwennen want een goede kneuzing is erg pijnlijk!
De pijn zit net boven haar pols. Die kan ze gewoon bewegen vooral draaien van de pols(handenschuddend) doet veel pijn.

Ze heeft nog geen paracetamol gehad, ga ik meteen geven.

Stom van me had ik nog niet aan gedacht(die geef ik eigenlijk allen bij koorts.)
Raar dat ze in het ziekenhuis niet verteld hebben wat je kan doen. Zoals welke pijnstilling je mag geven en waar je op moet letten. En waarom hebben zij geen drukverband aangelegd? In principe is dat normaal.
We zijn van school eerst naar de huisarts gegaan die heeft een brief gemaakt zodat we in het ziekenhuis meteen naar de röntgen afdeling konden gaan. Toen er niets te zien was op de foto konden we meteen naar huis. Heb dus op de huisarts na geen dokter gezien.

nou ja, Ze zit nu voor de TV arm op een kussen paracetamolletje geslikt. We kijken het nog maar een tijdje aan.
O, ik dacht dat je bij een SEH was geweest, vond het al zo vreemd.
Ik heb als kind ooit mijn arm gekneusd gehad en ik kan je vertellen dat een kneuzing ENORM veel pijn kan doen...

Kortom, pols voldoende rust geven (even aan de HA vragen of een mitella misschien kan helpen, bij mijn arm destijds wel nl.), pijnstillers en kalm maar aan....
Misschien zijn de bandjes/ligamenten verrekt, kan veeeeeeel pijn doen, succes!
Wat vervelend voor je dochter TO.

Je mag haar best een paar dagen paracetamol geven hoor, en dan geven volgens de dosering die past bij haar leeftijd. Als je het met regelmaat geeft dan gaat het beter werken en heb je er meer effect van.

Sterkte voor je dochter!
Toen ik mijn pols brak heb ik onwijs veel pijn van de kneuZing gehad. En had mijn spieren die in mijn pols zitten verrekt. Ben een harde, maar heb gejankt van de pijn. Bij mij zat ie vast in het gips.

Hoogleggen zou ik zeker doen. Misschien helpt een mitella voor de eerste dagen. Dan hangt de arm tegen haar lijf.

Arnica zalf heeft mij geholpen. Dat helpt bij kneuzingen.

Toen het gips eraf mocht heb ik mijn pols moeten masseren. Om de zwelling eruit te krijgen. Daar werd bij mij de pijn minder van.

Beterschap
:( Ik ben 2 weken geleden ook gevallen.. Naar de ehbo geweest en foto's laten maken. niet gebroken maar dus ook heel veel pijn, nu nog steeds.. Ik kan geen fles opendraaien of een elastiekje in mn haar doen en alles waardoor er druk op mn pols komt us vreselijk pijnlijk.. Enige wat je kunt doen is idd drukverband en af en toe maar een pijnstiller en afwachten.. Sterkte!
Internagelaktisch
zit nu ook met o.a. een gekneusde hand thuis (en wat andere dingen) en het is inderdaad gewoon heel pijnlijk! Stil & hoog houden, evt. een mitella omdoen en paracetamol tot het minder word. Smeerseltjes helpen naar mijn idee niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven