raar 'gewone mensen' probleem.

08-07-2011 15:56 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
-rede waarom ik het nu weghaal is niks negatiefs, het is gewoon genoeg informatie zeg maar.

wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties. (zelfs de sarcastische . die personen snappen niet helemaal watvoor intentie ik heb maar dit is geen drama)

hoop dat de 'quoters' mee willen werken (anders vind ik het persoonlijk een beetje kinderachtig)
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 17:38:

pien: ik heb echt geen idee. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik altijd bang ben geweest een buitenbeentje te zijn. misschien was ik daar bang voor.

ik ben ook een mien muts. net zat ik hier bijna te snikken vanwege sommige harde reacties, nu omdat jullie zo lief zijn Gewoon wat meer aan je zelfvertrouwen werken en minder bezig met anderen zijn, dan komt het allemaal goed .
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 17:49:

[...]

Dat kan, maar dat hoeft dus niet. Dit weet ik uit eigen ervaring toen ik aardig deed en de kous op mijn kop kreeg van deze mensen, omdat men naar mijn buitenlant keek.

Ik hoef totaal niet met ze door 1 deur, maar ruzie vind ik ook niet nodig.Woonde je vlak aan de grens soms?
quote:meds schreef op 08 juli 2011 @ 17:48:

de oplossing is gewoon normaal doen. Er is geen hullie en zullie, iedereen is anders en jij bent geen haar beterhelemaal gelijk. maar dat heb ik ook nooit gezegd. misschien formuleerde ik het een en ander wat ongelukkig. ik heb nou eenmaal mn hart op mn tong, en ik zeg wel eens stomme dingen voordat ik nadenk. (loesje!)
in de stad waar ik woon heb je bijna alleen maar rijtjeshuizen, varierend van 2 tot 4 ton, gemixed in de straat, met af en toe een verdwaalde vrijstaande woning ertussen, waar van oudsher plaatselijke tokkies wonen.
wij slapen nooit.
quote:baby_ernie80 schreef op 08 juli 2011 @ 17:51:

[...]

Woonde je vlak aan de grens soms? Haha, ik heb het verbeterd.
quote:Zanne schreef op 08 juli 2011 @ 17:36:

[...]

Jawel hoor ik geloof je wel. Maar als je je altijd genegeerd hebt voor dat feit, dan zou je je nu toch juist op je gemak moeten voelen in een rijtjeshuis?

Dat zou je denken, maar blijkbaar heeft TO zich nooit op haar plaats gevoeld. Dan is dat dus vertrouwd. Nu ze onder gelijken verkeert, voelt dat vreemd en denkt ze dat dat komt omdat haar buren minder, pardon anders zijn dan zij.

TO, ik denk je je meer op je plaats voelt in een rijke buurt (Gooische Vrouwen-villa's, zoals jij het noemt), waar je tegen anderen op moet kijken en weet waarom je uit de toon valt.
Ga in therapie!
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 17:52:

[...]

helemaal gelijk. maar dat heb ik ook nooit gezegd. misschien formuleerde ik het een en ander wat ongelukkig. ik heb nou eenmaal mn hart op mn tong, en ik zeg wel eens stomme dingen voordat ik nadenk. (loesje!)Welnee, je deed juist zo je best het netjes te zeggen dat je wat doorschoot. Noem gewoon het beestje bij het naampje, dat is voor iedereen duidelijker .
Iedereen is gelijkwaardig.Klopt. Maar ik heb ook wel eens een vooroordeel over anderen en vind anderen ook wel eens Tokkies en aso's. Is niks mis mee. Maar wat de rest ook zegt, als je gewoon netjes en beleefd bent tegen mensen om je heen krijg je dat ook terug.
quote:dubiootje schreef op 08 juli 2011 @ 17:53:

[...]

Dat zou je denken, maar blijkbaar heeft TO zich nooit op haar plaats gevoeld. Dan is dat dus vertrouwd. Nu ze onder gelijken verkeert, voelt dat vreemd en denkt ze dat dat komt omdat haar buren minder, pardon anders zijn dan zij.

TO, ik denk je je meer op je plaats voelt in een rijke buurt (Gooische Vrouwen-villa's, zoals jij het noemt), waar je tegen anderen op moet kijken en weet waarom je uit de toon valt.

Nee, ze dacht onder gelijken te zitten, maar nu kijkt ze toch wat neer op de Floddertjes naast haar en daar schaamt ze zich voor.

Maar het is juist heel menselijk, want iedereen oordeelt en veroordeelt wel eens.
dubiootje: dit vind ik een erg flauwe reactie, je hebt mijn latere reacties ook niet goed gelezen. zegt meer over jou dan over mij.

kan jij met iedereen in je leven opschieten? heb jij nooit moeite met mensen?

(waarom reageer ik hier ook op...)

ik weet helemaal niet of ik moeite met ze heb omdat ik me meer zou voelen. (dat ik me meer voel ben ik me dan dus niet van bewust) ik heb gewoon moeite met ze en ik weet niet waarom.

als ik sommige mensen niet gewend ben zeg maar wil dat toch niet zeggen dat ik me automatisch meer voel?
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 17:57:

dubiootje: dit vind ik een erg flauwe reactie, je hebt mijn latere reacties ook niet goed gelezen. zegt meer over jou dan over mij.

(waarom reageer ik hier ook op.... je veux un petit mort maintenant je pense .....)

Kijk nu ben je al een stuk realistischer. Tuurlijk kan niet iedereen met iedereen opschieten en dus jij ook niet.

Mooi, dan is dit probleem ook weg .

(waarom reageer ik hier ook op.... je veux un petit mort maintenant je pense .....)

ik weet helemaal niet of ik moeite met ze heb omdat ik me meer zou voelen. (dat ik me meer voel ben ik me dan dus niet van bewust) ik heb gewoon moeite met ze en ik weet niet waarom.

als ik sommige mensen niet gewend ben zeg maar wil dat toch niet zeggen dat ik me automatisch meer voel?Er is geen beter, slechter, minder of meer, het is gewoon anders.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Zinook schreef op 08 juli 2011 @ 16:55:

[...]

Eve

Als je jezelf meer voelt dan je buren dan kan het in ieder geval niet aan je Nederlands liggen. En dan kun je wel schrijven dat schrijftaal anders is maar het is nog altijd geen : "daar klets ik wel IS mee" maar "daar klets ik wel EENS mee."

Niets zo ergelijk als verloedering van de NL taal en sms taal gebruiken in een post.

Iemand die 'hoger' opgeleid is, let wel degelijk op zijn schrijftaal. Nu wil ik niet beweren dat er geen schrijffouten gemaakt kunnen worden, maar 'is' en 'eens' verwarren met elkaar vind ik een lelijke fout wat door de jeugd te veel gemaakt wordt.Het is een fout die (sorry, kan het niet laten)
Ik ben verbaasd dat 'je thuis voelen' met je buren te maken heeft. Dat gaat toch om je huis, je gezin, je geliefden, je vrienden, je familie? Wat hebben je buren daarmee te maken?
Wat eten we vanavond?

als ik sommige mensen niet gewend ben zeg maar wil dat toch niet zeggen dat ik me automatisch meer voel?

Misschien had je dat "in een rijtjeshuis wonen" wat anders voorgesteld. En voel je je nu een beetje tussen wal en schip.

Kan ik me best iets bij voorstellen. Komt vast goed als je een beetje gewend bent denk ik.

als ik sommige mensen niet gewend ben zeg maar wil dat toch niet zeggen dat ik me automatisch meer voel?Je realiseert je hopelijk wel dat je zojuist hebt gezegd dat je een orgasme wilt? (petit mort is een Franse metafoor voor "een orgasme")
quote:baby_ernie80 schreef op 08 juli 2011 @ 18:13:

[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat je zojuist hebt gezegd dat je een klein orgasme wilt? nee toch, ze wil toch dood? Maar een orgasme is wel prettiger .
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 18:16:

[...]

nee toch, ze wil toch dood? Maar een orgasme is wel prettiger .Dat is wat ze letterlijk bedoelde ja, maar ik heb mijn antwoord even aangepast (toen had je me al gequote). Het is een Franse metafoor dus voor "een orgasme"....
quote:Tickel schreef op 08 juli 2011 @ 18:01:

[...]

Er is geen beter, slechter, minder of meer, het is gewoon anders.In onze maatschappij maken we dat verschil wel of het nu goed is of niet. Je komt bijv. uit een goed milieu of een slecht milieu of je spreekt over betere milieus of hogere klasses.
quote:baby_ernie80 schreef op 08 juli 2011 @ 18:19:

[...]

Dat is wat ze letterlijk bedoelde ja, maar ik heb mijn antwoord even aangepast (toen had je me al gequote). Het is een Franse metafoor dus voor "een orgasme"....Haha ja ik las het. Grappig!
Je voelt je ook te goed voor hoofdletters he?
quote:lichtpuntjes schreef op 08 juli 2011 @ 18:22:

Je voelt je ook te goed voor hoofdletters he?Is deze sneer werkelijk nodig of heb je ook nog een inhoudelijke reactie? TO worstelt juist met een probleem en dat siert haar.
Waarom heb je het steeds over hun, hen, zij en zullie. Ik heb ook buren maar onderling zijn ze zo verschillend dat ik ze niet onder 'zij' kan scharen. Volgens mij ben je onzeker en denk je dat dat komt omdat anderen 'anders' Maar het zit echt tussen jouw ietwat verwende, oren.
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 18:19:

[...]

In onze maatschappij maken we dat verschil wel of het nu goed is of niet. Je komt bijv. uit een goed milieu of een slecht milieu of je spreekt over betere milieus of hogere klasses.Een slecht milieu wil niet zeggen dat je ook een slecht persoon bent, andersom evengoed zo.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 18:27:

[...]

Is deze sneer werkelijk nodig of heb je ook nog een inhoudelijke reactie? TO worstelt juist met een probleem en dat siert haar.

Dat schelden siert haar inderdaad. TO maakt problemen die er niet zijn. Ik vind het van een laag niveau getuigen, dat je je om zo'n onnoemenswaardige dingen in het leven druk maakt. Het leven is veel te kort. Wees blij dat je gezond bent en geniet van het leven. Iedereen is gelijk. Oordeel niet over een ander. Geen mens is meer waard dan de ander. We zijn allemaal op dezelfde manier gekomen en uiteindelijk gaan we allemaal dood.

Sorry, maar voor dit soort "problemen" ben ik te nuchter. Denk dat ik te veel heb meegemaakt om dit te kunnen begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven