raar 'gewone mensen' probleem.

08-07-2011 15:56 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
-rede waarom ik het nu weghaal is niks negatiefs, het is gewoon genoeg informatie zeg maar.

wil jullie nogmaals bedanken voor jullie reacties. (zelfs de sarcastische . die personen snappen niet helemaal watvoor intentie ik heb maar dit is geen drama)

hoop dat de 'quoters' mee willen werken (anders vind ik het persoonlijk een beetje kinderachtig)
ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer of ik hier nog op in moet gaan. Ja ik schoot net een beetje uit mijn slof. (het lijkt me dat mensen van ieder niveau dat wel EENS doen)

behalve de goede reacties krijg ik hier ook wat keiharde reacties (die mij erg kwetsen, niet slim om dat hier neer te zetten aangezien het die mensen daar waarschijnlijk om gaat)en snapt jammer genoeg niet iedereen me.

ik kijk niet neer op mensen. ik heb met sommige mensen gewoon moeite, en dat verwijt ik mezelf heel erg.

ik ga overigens met genoeg mensen om die ook 'anders zijn dan de mensen die ik van vroeger gewend ben' waar ik helemaal geen moeite mee heb.

ik ben overigens ook maar gewoon een mens, met taalfouten zo nu en dan.

(de verbeteraars hier doen het groot nederlands dictee ieder jaar foutloos neem ik aan? )
quote:Zinook schreef op 08 juli 2011 @ 16:55:[

Iemand die 'hoger' opgeleid is, let wel degelijk op zijn schrijftaal. .ik zelf, mijn eigen persoontje, ben niet hoger opgeleid. dat heb ik duidelijk gezegd. miscommunicatie...
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 17:11:

ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer of ik hier nog op in moet gaan. Ja ik schoot net een beetje uit mijn slof. (het lijkt me dat mensen van ieder niveau dat wel EENS doen)

behalve de goede reacties krijg ik hier ook wat keiharde reacties (die mij erg kwetsen, niet slim om dat hier neer te zetten aangezien het die mensen daar waarschijnlijk om gaat)en snapt jammer genoeg niet iedereen me.

ik kijk niet neer op mensen hier. Ja, ze zijn over het algemeen wat minder dan dat ik vroeger gewend was.

ik durfde dat in eerste instantie niet zo neer te zetten, maar het zijn vooral mijn buren (aan 1 kant) waar ik moeite mee heb.

Ik wist echt waardoor, daarom heb ik dus maar bedacht dat ze heel anders zijn dan ik. (ga niet in detail treden, maar ze zijn ook wel een beetje anders. daar waarschuwde de vorige bewoonster me al voor)

ik ga overigens met genoeg mensen om die ook 'anders zijn dan de mensen die ik van vroeger gewend ben' waar ik helemaal geen moeite mee heb.

en nee, ik voel me helemaal niet beter. ik ben ook maar gewoon een mens, met taalfouten zo nu en dan.Met dit soort uitspraken maak je geen vrienden. Wat nou minder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik snap het probleem eigenlijk nog steeds niet.

Ja, je buren zijn anders dan dat jij bent. So what?

Waarom voel JIJ je daar ongemakkelijk bij? Welk probleem heb je nu eigenlijk? Dat jij je beter voelt dan een ander, of dat je buren (in jouw ogen dan) een soort tokkies zijn?
Tja kind, soms heb je buren die anders zijn dan jezelf. Ik heb in mijn leven ook buren gehad van uiteenlopend pluimage.

Doe je niks aan; moet je ook niet willen.

Mensen in dezelfde straat verschillen van elkaar, net als in je werk, op straat en... overal eigenlijk. Niets om je druk over te maken. Je hoeft tenslotte niet met iedereen door een deur. Ik zou zeggen: welkom in het leven!

M.a.w. waar maak je in godsnaam een probleem van. Gezien de vele vragen tot verduidelijking in dit topic kan ik je eigenlijk maar één advies geven: volg een cursus communiceren.
Maak je niet druk, want je kunt nu eenmaal niet met iedereen overweg en meestal lukt het het beste met je eigen soort mensen. Die ken je immers van oudsher het best.

Ik ben ook geen ster in de omgang met Tokkies, so be it. Ik lig er niet wakker van en ik schaam me er ook niet voor, want zij kunnen ook niet zo goed met mij overweg.

Al dat politiek correcte gedoe van met iedereen door 1 deur kunnen is aan mij in ieder geval niet besteed. Ik blij afstandelijk en netjes tegen mensen die ik niet zie zitten en trek verder mijn eigen plan. Dat zou jij ook kunnen doen.
quote:nouschi schreef op 08 juli 2011 @ 17:15:

[...]

Met dit soort uitspraken maak je geen vrienden. Wat nou minder.Minder intelligent, minder ontwikkeld, minder rationeel. Tokkie dus.
Omdat ze anders zijn zijn ze "minder"? Tjongejonge.
Bedoel je dat je het erg vindt dat je neerkijkt op een ander?

*probeert nog steeds de probleemstelling te formuleren*
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 17:21:

[...]

Minder intelligent, minder ontwikkeld, minder rationeel. Tokkie dus.

Ben je een Tokkie als je minder intelligent en minder ontwikkeld bent?

Meen je dat nou?
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je het allemaal niet zo simpel ( )bedoelt als je het opschrijft, TO want volgens mij herken ik het wel een beetje. En het is knap lastig op te schrijven zonder deningrerend of arrogant te zijn, merk ik nu.

In mijn geval schrok ik behoorlijk toen ik van een hele goede buurt en een hoogopgeleide omgeving op kamers ging wonen in een niet zo goede arbeidersbuurt in mijn nieuwe studentenstad Ik kan normaal echt met iedereen opschieten (dacht ik) en vind dat ik me redelijk aan mensen kan aanpassen, maar het heeft me best veel moeite gekost om een leuk contact met de buren te krijgen. En zelfs toen ik ze beter kende en ook wel mocht, bleef ik het gevoel houden dat ik in de communicatie ' naar beneden moest bijstellen' wat veel energie kostte. (sorry, ,dit kan ik echt niet beter omschrijven. Probeer maar eens een universitaire studie goed uit te leggen aan iemand die alleen basisschool heeft afgemaakt). Het kan wel, maar is gewoon wennen. Dat is volgens mij voor jou ook het geval: je moet eraan wennen om met andere mensen om te gaan dan je gewend bent.

Als dat het probleem is, als je je stiekem schaamt voor je nieuwe buurt, postcode of buren... dan moet je gewoon verhuizen
quote:nouschi schreef op 08 juli 2011 @ 17:15:

[...]

Met dit soort uitspraken maak je geen vrienden. Wat nou minder.jeetjepietje, had ik dat neergezet? had het al gewijzigd. dat bedoelde ik helemaal niet. dat is ook helemaal niet zo. nogmaals er zijn gewoon een paar mensen met wie ik moeite heb. dat verwijt ik mezelf, en dan ga ik blijkbaar uit mijn nek lullen spreken.
quote:Aureel schreef op 08 juli 2011 @ 17:19:

Tja kind, soms heb je buren die anders zijn dan jezelf. Ik heb in mijn leven ook buren gehad van uiteenlopend pluimage.

Doe je niks aan; moet je ook niet willen.

Mensen in dezelfde straat verschillen van elkaar, net als in je werk, op straat en... overal eigenlijk. Niets om je druk over te maken. Je hoeft tenslotte niet met iedereen door een deur. Ik zou zeggen: welkom in het leven!

M.a.w. waar maak je in godsnaam een probleem van. Gezien de vele vragen tot verduidelijking in dit topic kan ik je eigenlijk maar één advies geven: volg een cursus communiceren.
quote:viennas schreef op 08 juli 2011 @ 17:22:

Bedoel je dat je het erg vindt dat je neerkijkt op een ander?

*probeert nog steeds de probleemstelling te formuleren*

haha daarom heb ik dit topic ook geopend. omdat ik dat dus zelf ook niet wist. het is mij nu al pratend/ al 'topicend' wel wat duidelijker geworden.

Aureel: je hebt helemaal gelijk, dat moest ik even horen.

dank je...
quote:iris1969 schreef op 08 juli 2011 @ 17:21:

[...]

Minder intelligent, minder ontwikkeld, minder rationeel. Tokkie dus.Een van mijn liefste vriendinnen zit tegen zwakbegaafd aan en heeft geen enkel diploma. En daarom is ze dus een tokkie?
Catootje, je doet me denken aan deze reclamespot:

Reclame...
Catootje, is het niet zo dat je graag zou willen dat je een kakker was? Dat je zou willen dat je uit een 'beter bedeeld' gezin kwam? Dat je uit een rijk dorp kwam en dat je hele familie hoog opgeleid is? Is dat een wens van je of is het echt zo?
quote:viennas schreef op 08 juli 2011 @ 17:24:

[...]

Ben je een Tokkie als je minder intelligent en minder ontwikkeld bent?

Meen je dat nou?Nee, daar hoort minder rationeel ook bij. Ik bedoel echt het hele pakketje. Een soort van familie Flodder dus, waarbij het er vooral om gaat dat ze weinig tot geen fatsoen hebben of rekening met anderen houden.
quote:catootje82 schreef op 08 juli 2011 @ 17:27:

[...]

haha daarom heb ik dit topic ook geopend. omdat ik dat dus zelf ook niet wist. het is mij nu al pratend/ al 'topicend' wel wat duidelijker geworden.

Liv: dat is niet eens zo'n gek idee, hihi.Ghehe, bedankt maar alle eer gaat naar Aureel hoor!
Catootje, misschien is het leuk als je een buurtborrel geeft.

Dan kun je misschien zien dat de mensen in je buurt leuker zijn dan je dacht. Blijken ze echt niet leuk, dan heb je in iedergeval geprobeerd kennis te maken.

Ooit woonde ik in een buurt waarvan ik dacht er geen vrienden te maken. Ik gaf een feestje en kwam erachter dat er hartstikke leuke mensen tussen zaten. En met de mensen waarvan ik het juist niet verwachtte, werd ik de beste vrienden. Soms moet je ontdekken wat je gemeen hebt met een ander. En vaak kun je dat niet aan de buitenkant beoordelen.
quote:veraflora schreef op 08 juli 2011 @ 17:27:

[...]

Een van mijn liefste vriendinnen zit tegen zwakbegaafd aan en heeft geen enkel diploma. En daarom is ze dus een tokkie?Wat denk je nu zelf? Denk je werkelijk dat ik het zo bedoel? Lijkt me van niet toch.
quote:veraflora schreef op 08 juli 2011 @ 17:27:

[...]

Een van mijn liefste vriendinnen zit tegen zwakbegaafd aan en heeft geen enkel diploma. En daarom is ze dus een tokkie?Ik geloof dat sommige mensen geen idee hebben wie de Tokkies zijn. Niets van aantrekken.
Sorry maar ik vind je 'probleem' echt raar. Is er echt niets anders waar je je druk om kunt maken, dan over een paar mensen die niet exact hetzelfde zijn als jij?
Ik heb ook in een van de prachtwijken van Ella Vogelaar gewoond. Als hoogopgeleide jonge vrouw. Mijn buren waren niet mijn vrienden nee, maar ik heb daar fijn gewoond. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

En ik had altijd wel wat te vertellen op verjaardagsfeestjes, want er gebeurt natuurlijk genoeg in zo'n wijk

TO, maak je huis een fijn thuis en laat de rest gewoon.
quote:Liv schreef op 08 juli 2011 @ 17:31:

[...]

Ik geloof dat sommige mensen geen idee hebben wie de Tokkies zijn. Niets van aantrekken.Tuurlijk wel, niet zo vreemd doen nu. Iedereen weet wie de Tokkies zijn en wat er mee bedoelt wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven