Thailand Topic!
donderdag 18 oktober 2007 om 13:54
Toen ik voor de eerste keer naar Thailand ging, zat ik 3 weken in het Pavillion in Lamai. Toentertijd prachtig, hoe het nu is weet ik niet. Er is in Lamai ook veel bijgebouwd.
Panviman op Phangan is prachtig, maar ook niet goedkoop. Salad Beach Hotel is volgens mij een stukje goedkoper en het strand is ook prachtig.
Panviman op Phangan is prachtig, maar ook niet goedkoop. Salad Beach Hotel is volgens mij een stukje goedkoper en het strand is ook prachtig.

maandag 12 november 2007 om 22:09
Iedere periode is goed om naar Thailand te gaan.
Het regenseizoen is in twee delen gesplitst. Als het aan de ene kant regent is het aan de andere kant droog.
Verder hoef je van het regenseizoen helemaal geen las te hebben. Het is vaak zo dat het aan het einde van de dag een paar uur klettert maar dat het de rest van de dag droog is.
Ik weet niet uit mijn hoofd waar het regent in de tijd dat je wilt gaan maar volgens mij valt het dan erg mee.
Valt zo op te zoeken op internet.
Ik heb nog nooit rekening gehouden met regenseizoenen en altijd geweldige vakanties gehad in Thailand.
Veel plezier!
Het regenseizoen is in twee delen gesplitst. Als het aan de ene kant regent is het aan de andere kant droog.
Verder hoef je van het regenseizoen helemaal geen las te hebben. Het is vaak zo dat het aan het einde van de dag een paar uur klettert maar dat het de rest van de dag droog is.
Ik weet niet uit mijn hoofd waar het regent in de tijd dat je wilt gaan maar volgens mij valt het dan erg mee.
Valt zo op te zoeken op internet.
Ik heb nog nooit rekening gehouden met regenseizoenen en altijd geweldige vakanties gehad in Thailand.
Veel plezier!
zondag 9 december 2007 om 11:41
dinsdag 22 januari 2008 om 15:05
Ik zal dit topic weer eens naar boven halen, omdat ik zelf aanstaande vrijdag vertrek. Ik ga vier weken door Thailand en Cambodja reizen.
Onze route is voorlopig als volgt:
2 nachten Bangkok
vliegen naar Phnom penh
2 nachten PP
bus naar Siem Reap
3 nachten naar Siem Reap
bus of vliegen naar Phnom Penh en door naar
Sihanoukville
3 à 4 nachten Sihanoukville
vliegen naar Bangkok
nachttrein naar Surrathani
4 dagen Similan eilanden (Liveaboard)
de rest ergens op een strand
Die is natuurlijk nog geheel aan te passen naar gelang het ergens leuk is of niet.
Onze route is voorlopig als volgt:
2 nachten Bangkok
vliegen naar Phnom penh
2 nachten PP
bus naar Siem Reap
3 nachten naar Siem Reap
bus of vliegen naar Phnom Penh en door naar
Sihanoukville
3 à 4 nachten Sihanoukville
vliegen naar Bangkok
nachttrein naar Surrathani
4 dagen Similan eilanden (Liveaboard)
de rest ergens op een strand
Die is natuurlijk nog geheel aan te passen naar gelang het ergens leuk is of niet.
woensdag 23 januari 2008 om 17:10
Kun je je in laten enten tegen rabies dan?
Ik had gewoon half hoge quicks volgens mij. Was wel in Maleisie trouwens maar dat maakt niet uit... Het stikte iig van de bloedzuigers en die krengen gaan overal doorheen hoor... sokken geen probleem
Dus ik was super blij met mn halfhoge gympies... Ik had ook nog mn sokken in mn broek gedaan en elke 6 minuten keek ik op mn schoenen of er geen op zat... hahahahaa... Ik hou niet van beestjes!!
Ik had gewoon half hoge quicks volgens mij. Was wel in Maleisie trouwens maar dat maakt niet uit... Het stikte iig van de bloedzuigers en die krengen gaan overal doorheen hoor... sokken geen probleem

donderdag 24 januari 2008 om 17:53
Haha, ik ook niet! Ik wil alles graag goedkoop kopen en heb nu alleen supergladde gympies dus zal eens kijken. Maar halfhoog is zeker een goede tip!
Wat ik van rabies weet is dat je, zodra je gebeten bent of gekrast, direct naar de dokter moet voor een inenting. Een ieniminiewondje is al genoeg om fataal te zijn, dus daarin zal je zeker niet kleinzerig zijn.
Wat ik van rabies weet is dat je, zodra je gebeten bent of gekrast, direct naar de dokter moet voor een inenting. Een ieniminiewondje is al genoeg om fataal te zijn, dus daarin zal je zeker niet kleinzerig zijn.
maandag 4 februari 2008 om 02:09
Hallo,
Mijn man en ik willen een kant en klare rondreis maken door Thailand en heb er en gevonden die me wel wat lijkt.
http://www.vandervalkvaka...thailand-/78/variant/365/
Zouden de ervaren Thailandgangers onder jullie, er eens naar willen kijken om te zien of e.e.a. "te doen" is? Ik bedoel dus of dat het programma niet te vol is en of je niet al te lange tijd in een bus zal zitten.
Wij zijn beiden 51 dus vinden een verzorgde reis wel prettig; het moet echter wel vakantie zijn en geen race tegen de klok worden.
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes, maxine
Mijn man en ik willen een kant en klare rondreis maken door Thailand en heb er en gevonden die me wel wat lijkt.
http://www.vandervalkvaka...thailand-/78/variant/365/
Zouden de ervaren Thailandgangers onder jullie, er eens naar willen kijken om te zien of e.e.a. "te doen" is? Ik bedoel dus of dat het programma niet te vol is en of je niet al te lange tijd in een bus zal zitten.
Wij zijn beiden 51 dus vinden een verzorgde reis wel prettig; het moet echter wel vakantie zijn en geen race tegen de klok worden.
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes, maxine
maandag 4 februari 2008 om 02:18
Volgens mij werkt bovenstaande link niet!
Het is www.vandervalkvakanties.nl en dan de 18 daagse rondreis 'bijzonder Thailand'
Alvast bedankt,
Groetjes, Max
Het is www.vandervalkvakanties.nl en dan de 18 daagse rondreis 'bijzonder Thailand'
Alvast bedankt,
Groetjes, Max
maandag 4 februari 2008 om 11:01
Beste Max,
Het lijkt mij een erg intensieve reis.
De eerste dag wordt je al meteen na aankomst in een Tuk Tuk gezet en het gaat maar door.
Het lijkt wel alsof alles heel snel wordt aangedaan weinig vrijheid is om zelf iets te bekijken.
De accomodaties zijn nog niet overal bekend begrijp ik dus het zou kunnen zijn dat je iedere avond ver van de bewoonde wereld (zoals van der Valk in nederland ook gesitueerd is meestal) zit en dus gebonden bent aan je hotel.
Aan de andere kant vind ik de prijs wel heel redelijk als je echt in 4sterren hotels zit.
Als ik jou was zou ik bij van der Valk tours wat exactere informatie aanvragen.
Heb je ook al geinformeerd wat een rondreis met prive chauffeur kost?
Wij hebben jaren geleden een rondreis met huurauto gemaakt waar alle hotels van tevoren waren geboekt. Die reis was niet duur en werd ook met prive chauffeur aangeboden. Dat was wel duurder maar ik geloof niet schrikbarend.
De afstanden blijven dan natuurlijk hetzelfde maar als je ergens een paar uur langer wilt blijven en niet de volgende atractie van de dag wilt zien kan dat.
Heel veel plezier!
Het lijkt mij een erg intensieve reis.
De eerste dag wordt je al meteen na aankomst in een Tuk Tuk gezet en het gaat maar door.
Het lijkt wel alsof alles heel snel wordt aangedaan weinig vrijheid is om zelf iets te bekijken.
De accomodaties zijn nog niet overal bekend begrijp ik dus het zou kunnen zijn dat je iedere avond ver van de bewoonde wereld (zoals van der Valk in nederland ook gesitueerd is meestal) zit en dus gebonden bent aan je hotel.
Aan de andere kant vind ik de prijs wel heel redelijk als je echt in 4sterren hotels zit.
Als ik jou was zou ik bij van der Valk tours wat exactere informatie aanvragen.
Heb je ook al geinformeerd wat een rondreis met prive chauffeur kost?
Wij hebben jaren geleden een rondreis met huurauto gemaakt waar alle hotels van tevoren waren geboekt. Die reis was niet duur en werd ook met prive chauffeur aangeboden. Dat was wel duurder maar ik geloof niet schrikbarend.
De afstanden blijven dan natuurlijk hetzelfde maar als je ergens een paar uur langer wilt blijven en niet de volgende atractie van de dag wilt zien kan dat.
Heel veel plezier!
dinsdag 5 februari 2008 om 02:38
Hallo Neele,
Bedankt voor je reactie! Het lijkt mij ook wel een overvol programma en misschien is het inderdaad wel te veel in een té korte tijd! Ik vond de prijs inderdaad zeer interessant vandaar dat ik eerst hier maar eens ben gaan informeren. Ik kijk nog wel even verder en zal ook nog nader informeren bij van der Valk.
Groetjes, Max
Bedankt voor je reactie! Het lijkt mij ook wel een overvol programma en misschien is het inderdaad wel te veel in een té korte tijd! Ik vond de prijs inderdaad zeer interessant vandaar dat ik eerst hier maar eens ben gaan informeren. Ik kijk nog wel even verder en zal ook nog nader informeren bij van der Valk.
Groetjes, Max
donderdag 7 februari 2008 om 15:53
Ik heb nog een vraagje over een auto of scooter huren in Thailand/Laos/Cambodja en Vietnam... Heb je voor het huren van een scooter een rijbewijs nodig? En voldoet dan een NL rijbewijs, of moet je er ook een internationaal exemplaar naast hebben? Dezelfde vragen heb ik eigenlijk voor het huren van een auto, hoewel ik niet verwacht dat we dat gaan doen... Ik heb het bij de ANWB nagevraagd, maar daar reageren ze standaard dat je dat inderdaad nodig hebt. Heb je niks aan dus, want dat hoeft helemaal niet overal. Bedankt alvast!
vrijdag 8 februari 2008 om 10:05
Ik geloof dat wij wel een internationaal rijbewijs hebben gehaald voor de auto. Voor de scooter iig niet, dat weet ik zeker. Maar dat zou intussen wel anders kunnen zijn geworden. Vraag het eens op een Thailand forum, daar weten ze het zeker.
Milanootje, ik hoop dat je dit leest;
Ben jij op de bonnefooi naar Pangan geweest of had je Panviman hier geboekt?
En zo ja bij wie?
Ik wil aan de ene kant op de bonnefooi want er is een ander luxe resort bijgekomen en dan kan ik kiezen maar ik weet niet hoe druk het is in Juni en of je duurder uit bent als je het ter plekke regelt....
Milanootje, ik hoop dat je dit leest;
Ben jij op de bonnefooi naar Pangan geweest of had je Panviman hier geboekt?
En zo ja bij wie?
Ik wil aan de ene kant op de bonnefooi want er is een ander luxe resort bijgekomen en dan kan ik kiezen maar ik weet niet hoe druk het is in Juni en of je duurder uit bent als je het ter plekke regelt....
vrijdag 8 februari 2008 om 12:50
Hey Neele, ik heb Panviman vantevoren geboekt bij Sawasdee.com
Echt een hele goeie website! Het "probleem" is dat Panviman aan de andere kant van het eiland ligt. Je moet dus met de auto een uur hobbelen maar daar krijg je ook wat voor terug!! En als je dus vantevoren boekt, komen ze je ophalen met een busje. Ik zou eigenlijk anders niet weten hoe je daar moet komen. Tis geen geasfalteerde weg en veel auto's rijden er niet...
Echt een hele goeie website! Het "probleem" is dat Panviman aan de andere kant van het eiland ligt. Je moet dus met de auto een uur hobbelen maar daar krijg je ook wat voor terug!! En als je dus vantevoren boekt, komen ze je ophalen met een busje. Ik zou eigenlijk anders niet weten hoe je daar moet komen. Tis geen geasfalteerde weg en veel auto's rijden er niet...