trouwerij vriendin

09-07-2011 11:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week trouwt er een vriendin van me. Heb een kaart gehad en ben uitgenodigd voor de receptie echter twijfel ik of wel moet gaan aangezien ik haar al 4 jaar niet in het echt hebgezien heb haal alleen maar gesproken via telefoon en sms daarbij is het dik 3 uur rijden enkele reis.

zouden jullie gaan?
quote:germanwings schreef op 09 juli 2011 @ 11:56:

Volg je gevoel dit is je kans om

-de vriendschap te laten doodbloeden (niet gaan)

-of de vreindschap mss weer te laten opbloeien (wel gaan).

Bedenk voor je zelf wat je met deze vrienschap wil.

zo zit ik ook hele tijd te denken wel/niet,wel/niet en wat wil ik verder met de vriendschap die er was/is

Als ik terug kijk naar de afgelopen jaren heeft zij ook niet echt in mij geinvesteerd in de zin van langs komen bij de geboorte van onze dochter toen kregen we ook een hele mooie kaart.

verder heb ik haar man nooit onmoet dus kan je zo alles bij elkaar eigenlijk nog wel spreken van vriendin?? valt het ondertussen niet onder goede kennis/jeugd vriendin?

Ze geeft geen groot feest alleen een receptie en dan daarna met genodigden een diner en daarna een borrel met dezelfe personen.
Een felicitatietelegram (bestaan die eigenlijk nog?!) zou ook een leuk idee zijn geweest....
Ik zou lekker niet gaan!

Heb soortgelijks meegemaakt tijd geleden en toen besloten niet te gaan. Inderdaad omdat ik ook "alleen" uitgenodigd was voor de receptie; dat zij mij genoeg hoe zij over de vriendschap dacht. Vond het ook onzin om dan zelf veel moeite te moeten doen, om haar te feliciteren .. want veel meer heeft een receptie niet om handen. Heb toen kaart gestuurd.

Die vriendschap is nu idd niet meer overigens ..

Maar ik ben zelf ook twee jaar geleden getrouwd; aantal vriendinnen konden/kwamen niet en dat is voor mij zeker geen einde-vriendschap geweest voor die mensen ..

Als je gewoon "eerlijk" bent waarom je verkiest niet te komen, dan kan de bruid zich daar ws ook in vinden!
Misschien heeft ze wel geen feest maar alleen die receptie.
Ik zou denk ik neigen naar niet gaan. Als ze zelf al niet de moeite heeft genomen om op kraamvisite te komen, zou ik dat eigenlijk al opvatten als "joh het was gezellig vroeger maar nu ben ik er wel klaar mee." Als je nu zelf de vriendschap nieuw leven in wil blazen, vooral gaan, maar het klinkt er naar alsof je vulling bent.
als ze niet op jouw (verlaat) kraambezoek is geweest...zou ik ook niet gaan...voordat ik dat las...twijfelde ik nog
Gek genoeg gaat iedereen er hier van uit, dat er ook nog eens een feest is.

Misschien heeft ze alleen een etentje met familie en een receptie om anderen de kans te geven haar te feliciteren!

Maar afgezien van dat: Ik zou er niet heen gaan, zeker niet als ik 3 uur (met de trein) reizen moet. Dan ben ik 6 uur kwijt voor alleen een felicitatie (en een kop koffie met gebak). Ik zou een mooie kaart uitzoeken, that's it.

En ik noem zo iemand geen vriendin, maar een kennis. Vriendinnen zijn voor mij toch heel anders, die spreek je regelmatig(er), zelfs als ze niet in dezelfde plaats wonen.

Ik heb een vriendin op reisafstand (trein) van 1½ tot 2 uur, we zien elkaar toch zeker om de 2 maanden. Of zij komt hier of ik reis daarheen.
Ook alleen een kaart sturen, net als zij heeft gedaan in jouw kraamtijd.
Overigens zou ik niet gaan. Vriendinnen die niet op kraambezoek komen ben ik meestal vrij snel klaar mee.
Niet gaan. Want

a) Ze heeft je uitgenodigd omdat ze de vriendschap nieuw leven in wil blazen. Dan vindt ze het geweldig dat je bent gekomen. Maar ze heeft niet meer dan drie minuten om met je te praten. En dat is voor jullie allebei onbevredigend.

b) Ze heeft je uitgenodigd om je op de hoogte te houden van de belangrijke ontwikkelingen in haar leven. Het is leuk als je komt, maar als je niet komt is het niet zo erg.

Stuur haar een kaart dat je niet kan, maar dat je graag een andere keer weer wil afspreken (als je dat wil)
Zou vriendschap door zoiets echt overgaan??

Is het dan wel vriendschap vraag ik me af maar goed dat is eigenlijk ook weer een andere discussie.

Door jullie reacties ga ik idd mee naar de niet gaan kant maar ergens (heel diep van binnen) heb ik toch nog steeds zoiets van gewoon gaan....
Dan ga je toch gewoon? Wat heb je te verliezen? Je koopt een treinkaartje en een mooi boek om onderweg te lezen en je gaat naar ze toe met een leuke kaart. Het kost je een dag maar als je er de tijd voor hebt zou ik gewoon gaan.
Nee. Ik zou een kaart sturen.
jacjac, je moet vooral op jezelf afgaan he. Niemand hier staat in jouw schoenen en kan dus de situatie zo van binnenuit bekijken als jijzelf. Zet de voors, tegens, en je gevoel voor jezelf dus goed op een rijtje.
quote:jacjac schreef op 09 juli 2011 @ 12:34:

[...]

zo zit ik ook hele tijd te denken wel/niet,wel/niet en wat wil ik verder met de vriendschap die er was/is

Als ik terug kijk naar de afgelopen jaren heeft zij ook niet echt in mij geinvesteerd in de zin van langs komen bij de geboorte van onze dochter toen kregen we ook een hele mooie kaart.

verder heb ik haar man nooit onmoet dus kan je zo alles bij elkaar

eigenlijk nog wel spreken van vriendin?? valt het ondertussen niet onder goede kennis/jeugd vriendin?

Ze geeft geen groot feest alleen een receptie en dan daarna met genodigden een diner en daarna een borrel met dezelfe personen.

Leuk dat je uitgenodigd bent, zelfs al hebben jullie elkaar al lang niet live gezien.

Je neigt volgens mij naar niet gaan. Niet doen dan ook. Mooie kaart sturen, of bloemen of zo en klaar.
Als je gaat, doe dat dan omdat jij haar graag wil zien/zij jou graag wil zien/omdat je graag reist.

Maar NIET omdat je het als een verplichting ziet. En dat je je schuldig voelt als je niet gaat. Ik weet niet wat dat stemmetje van binnen zegt.

En natuurlijk moet je doen wat voor jou het beste voelt.
Als je de vriendschap nieuw leven in wil blazen, dan bel je haar op en vraag je of ze zin heeft om 'n keer voor/na het huwelijk met je af te spreken. Dan heb je tenminste qualitytime met elkaar. Op zo'n bruiloft spreek je elkaar toch niet, de bruid wordt dan geleefd. Ze kwam ook niet naar jouw verplichte nummertje (kraamvisite) dus jij hoeft je ook nergens toe verplicht te voelen. En als er nog 'n stukje vriendschap over is, dan kun je dat beter één op één ontdekken tijdens 'n gezellige dag samen, dan op zo'n druk feest.
Wij hadden vorige week ook een trouwerij aan de andere kant van het land (2 uur rijden), waarbij we voor de ceremonie op het gemeentehuis, de kerkelijke inzegening en de receptie waren uitgenodigd.

Dit ging ook om een vriendin waar ik voorheen heel veel contact mee had, maar wat de laatste jaren een beetje is verwaterd.

Wij zijn wél gegaan. We zijn op tijd heen gereden, hebben van het gemeentehuis, de kerk en de receptie genoten en zijn daarna met z'n tweetjes gaan uit eten. Het was voor ons gewoon een dagje/avondje uit.

Ik ben heel blij dat ik deel mocht uitmaken van zo'n belangrijke gebeurtenis uit haar leven. Ik begrijp dat het aansluitende diner in kleine kring plaats vond (en dat wij, doordat we niet veel contact meer hebben daar niet 'bij hoorden').
En JacJac..

Ben je gegaan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven