Het *ongecensureerde* eikenbos

04-07-2011 16:43 1833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar de eikel niet ver van de boom valt, Bomen over alles kan, Je rustig een eikel kan zijn en een boompje planten geen probleem is.

Het vervolg op het vervolg van vrouwen vallen alleen op eikels.

Wat uiteindelijk erop neerkwam dat alleen eikels zoiets beweren.

Maar voor allen die nader tot elkander willen komen, verklaar ik het eikenbos officieel geopend.

Ik hou van eikels want:

Totaal aantal stemmen: 52

Ik ben een vrouw (8%)
Ik ben een eekhoorn (29%)
Ik haat eikels (6%)
je kan er lekkere koffie van zetten (8%)
Er zit zo'n leuke vent aan vast (13%)
Ben nou wel klaar met over eikels ouwehoeren (10%)
Waar gaat dit over? (17%)
Geen mening (10%)
Xal, mijn punt was ook niet beweren dat de aarde vierkant is, het ging om de achterliggende gedachte.

Daarbij kan dat ook weer een andere oorzaak hebben. 's Ochtends zie je roze wolken, dat is niet omdat de wolken roze zijn, maar omdat het rode licht eerder waarneembaar is dan andere kleuren.

Mijn punt is dat je het mis kan hebben. Iedereen heeft wel eens een moment gehad waar je eerst het ene dacht en er later achter kwam dat je ongelijk had. Ik zeg niet dat je van je geloof wil afstappen en ik wil je niet overtuigen van je ongelijk, maar ik vind niet dat je kan stellen dat jij gelijk hebt simpel omdat jij het bent. Als je vindt dat een ongelovig iemand per definitie ongelijk heeft omdat diegene ongelovig is maak je onderscheid tussen mensen op basis van geloofsovertuiging en dat is discriminatie
quote:idalee schreef op 09 juli 2011 @ 21:22:

citaat Matt: 'Omdat de zogenaamde waarheid van andere geen waarheid is'

Gaia, dit is geen duidelijk antwoord, dit is geen discussie voeren, dit is dom en kortzichtig. We hadden hier een heel interessant gesprek, maar zijn aandeel heeft dat verpest. Jammer.

Donkey heeft trouwens genoeg aandacht van het vrouwelijk schoon.

[afbeelding]

dat is dan mooi.

Ja ik snap wel dat sommige zinnen van hem niet te volgen zijn.

Toch is het een duidelijk antwoord. Niet iedereen kan het volgen, het is zoals de realiteit, waarom ontstaan er in RL zoveel miscommunicaties? Omdat we elkaars 'taal' eenmaal niet altijd kennen; bijv. verschillende humor of woordgebruik. De een is kort van stof, de ander wat langer.

Dat is wat hier gebeurt, en dus geen reden om zo tekeer te gaan tegen iemand enkel vnwege het feit dat je bepaalde posts niet snapt.
En ik verdedig matth niet zozeer, ik verdedig mijn eigen mening.

En nu ga ik even die taart uit de oven halen!
quote:gaia9 schreef op 09 juli 2011 @ 21:16:

[...]

Oke, dan maar weer terug naar de basis. Je bent heel erg gefocussed op het neerhalen van matth. Ik zie enorme zwart-wit beweringen in jouw posts.

Wat vind je dan zo enorm verkeerd aan matths posts. Dat hij de bijbel vaak citeert? Nogmaals, ik zie juist wél meningen in zijn posts, lees maar terug, er staan er genoeg. Hij illustreert het vaak met bijbelatuur, maar wat is daar dan mis mee?

Ik ben het niet helemaal met je eens. Matthoo citeert bijbelteksten, maar ik lees zeker niet vaak een eigen mening van hem.

Ook krijg ik niet het idee, dat hij over verschillende invalshoeken nadenkt.

Verder denk ik dat het totaal geen zin heeft om Matthooo van gedachten te doen veranderen. Die blijft zn hele leven hoogstwaarschijnlijk zo door modderen

Dus Donkey, ouwe jongen dat heeft ook weinig zin om Maathhhooo wakker te schudden. Verspilde energie...
quote:betwins schreef op 09 juli 2011 @ 21:27:

[...]

Donky, Ook jouw posts voegen hier iets toe. Matth is op sommige vlakken communicatief niet zo vaardig. Ik denk ook dat Matth juist express zulke teksten plaatst om de discussie voort te laten duren.

Jij reageert daar nogal heftig op met gevolg dat hij dit blijft doen. De reacties van Gaia zijn redelijk onderbouwd. Ik krijg er geen speld tussen in ieder geval.

Nogmaals: Wat is nou exact jouw doel?Ik vermoed NU een ezelprogramma op tv kijken
Niet te volgen? Doodsimpel maar het slaat nergens op! Matt geeft zonder iets te onderbouwen aan dat hij het bij het rechte eind heeft. Hij vindt dat hij gelijk heeft puur omdat hij het vindt, daarmee plaatst hij zijn mening als belangrijker dan die van een ander en discrimineert hij. Alle mensen zijn toch gelijk of niet soms?
quote:betwins schreef op 09 juli 2011 @ 21:27:

[...]

Donky, Ook jouw posts voegen hier iets toe. Matth is op sommige vlakken communicatief niet zo vaardig. Ik denk ook dat Matth juist express zulke teksten plaatst om de discussie voort te laten duren.

Jij reageert daar nogal heftig op met gevolg dat hij dit blijft doen. De reacties van Gaia zijn redelijk onderbouwd. Ik krijg er geen speld tussen in ieder geval.

Nogmaals: Wat is nou exact jouw doel?

Pfff dankjewel betwins!

Donkey gaat mijns insziens een beetje tekeer met 'hoe ik het in mijn hoofd haal' en dergelijke. Ik heb blijkbaar toch een punt geraakt bij hem?
.
quote:gaia9 schreef op 09 juli 2011 @ 21:36:

En ik verdedig matth niet zozeer, ik verdedig mijn eigen mening.

En nu ga ik even die taart uit de oven halen!

Ik gooi toch maar even de knuppel in het Eikelenbosch.

Maar ik zie je wel af en toe Mathhooo verdedigen hoor.

Geeft niets Misschien komt het door de eerdere sfeer op dit topic.

Volgens mij wil je graag dat iedereen zijn-haar zegje kan doen en met respect wordt behandeld. Daar kan ik dan wel mee inkomen.
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 21:43:

[...]

Mag ik ook een stukje taart?Tuurlijk mag dat. Moet nog even afkoelen komt net uit de oven (ik ook trouwens)...
quote:xalvadora schreef op 09 juli 2011 @ 21:43:

[...]

Ik gooi toch maar even de knuppel in het Eikelenbosch.

Maar ik zie je wel af en toe Mathhooo verdedigen hoor.

Geeft niets Misschien komt het door de eerdere sfeer op dit topic.

Volgens mij wil je graag dat iedereen zijn-haar zegje kan doen en met respect wordt behandeld. Daar kan ik dan wel mee inkomen.Natuurlijk ik verdedig hem daar waar ik het met hem eens ben.
.
Ow en Xal, het komt niet door de eerdere sfeer hier, ik heb vannacht alweer kostelijk vermaak gehad met o.a. Khemam en Ronnie. Nee hoor, ik ga geen oude koeien uit de sloot halen!
quote:idalee schreef op 09 juli 2011 @ 21:41:

Niet te volgen? Doodsimpel maar het slaat nergens op! Matt geeft zonder iets te onderbouwen aan dat hij het bij het rechte eind heeft. Hij vindt dat hij gelijk heeft puur omdat hij het vindt, daarmee plaatst hij zijn mening als belangrijker dan die van een ander en discrimineert hij. Alle mensen zijn toch gelijk of niet soms?Alle mensen zijn idderdaad gelijk. een ieder geeft zijn eigen interpretaties aan zaken. Dat leidt tot miscommunicatie! Ik denk niet dat matth zichzelf beter vind dan anderen. Mag ool niet volgens het geloof!
quote:idalee schreef op 09 juli 2011 @ 21:33:

Xal, mijn punt was ook niet beweren dat de aarde vierkant is, het ging om de achterliggende gedachte.

Daarbij kan dat ook weer een andere oorzaak hebben. 's Ochtends zie je roze wolken, dat is niet omdat de wolken roze zijn, maar omdat het rode licht eerder waarneembaar is dan andere kleuren.

Mijn punt is dat je het mis kan hebben. Iedereen heeft wel eens een moment gehad waar je eerst het ene dacht en er later achter kwam dat je ongelijk had. Ik zeg niet dat je van je geloof wil afstappen en ik wil je niet overtuigen van je ongelijk, maar ik vind niet dat je kan stellen dat jij gelijk hebt simpel omdat jij het bent. Als je vindt dat een ongelovig iemand per definitie ongelijk heeft omdat diegene ongelovig is maak je onderscheid tussen mensen op basis van geloofsovertuiging en dat is discriminatieNee dat snap ik allemaal wel... Maar je zei dat jij nooit zelf had gezien dat de aarde rond is. Ik dus wel.... Ik heb als opgroeiend kind en tiener jarenlang elke vakantie doorgebracht op een zeilboot en veel op zee gezeild vandaar dat ik het je ff wou melden dat ik wel die ervaring heb ...
Taart!! Ik heb net de koffie op en het past niet bij een

Ik ben ook nog nooit van de aarde afgevallen...
Wat voor taart heb je Gaai?
Het is vast niet Matts bedoeling om zichzelf boven een ander te plaatsen, maar dat doet hij wel door zijn eigen mening zonder enige aanleiding als meer waard dan die van een ander te beschouwen
Nee niet ieder mens is gelijk. Diegene die dat heeft verzonnen...
quote:betwins schreef op 09 juli 2011 @ 21:48:

[...]

Alle mensen zijn idderdaad gelijk. een ieder geeft zijn eigen interpretaties aan zaken. Dat leidt tot miscommunicatie! Ik denk niet dat matth zichzelf beter vind dan anderen. Mag ool niet volgens het geloof!

Nee, dat heeft matth namelijk meermaals expliciet vermeld, hij voelt zich niet verheven boven anderen. Echter, zijn idee is dat mensen enkel 'gered' kunnen worden via Jezus, het geloof in Jezus en God. Laat hem dat lekker geloven.

Ik denk er anders over, heb dit regelmatig met o.a. hem ter discussie gesteld, en hij laat mij gewoon in waarde hoor. Wanneer we gaan tieren, ja dan wordt de toon gezet natuurlijk.

Wederwijds respect is dus nodig om een zinnige discussie te voeren. En ik zie niets respectsloos in matths posts. Niets afwijkends in negatieve zin, van wat wat anderen hier plaatsen.

En hij heeft dat ook al vaker toegegeven, dat hij eenmaal niet altijd duidelijk kan communiceren.
.
quote:idalee schreef op 09 juli 2011 @ 21:54:

Het is vast niet Matts bedoeling om zichzelf boven een ander te plaatsen, maar dat doet hij wel door zijn eigen mening zonder enige aanleiding als meer waard dan die van een ander te beschouwen

Nou dat moet je jezelf eens afvragen doet hij dat echt of niet?

Matths overtuigingen zijn zijn waarheid. Maar beschouwt hij zijn eigen mening als meer waard dan van een ander? En ook al zou hij dat doen, doet ergens niet iedereen dat? Je eigen referentiekader...
quote:xalvadora schreef op 09 juli 2011 @ 21:50:

[...]

Nee dat snap ik allemaal wel... Maar je zei dat jij nooit zelf had gezien dat de aarde rond is. Ik dus wel.... Ik heb als opgroeiend kind en tiener jarenlang elke vakantie doorgebracht op een zeilboot en veel op zee gezeild vandaar dat ik het je ff wou melden dat ik wel die ervaring heb ... Oh je had het gewoon bedoelt als leuk verhaal, sorry! Gaf er iets te veel gewicht aan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven