En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Haha, je hebt gelijk, Teig! KV, je hebt de zalm verzopen...

Jammer van die trattoria, GB. Hopelijk vind je een ander tentje waar jullie wel op tijd terecht kunnen.
Inderdaad GB, dat is rot parkeren daar, dat wordt m niet.

Het is natuurlijk leuk als je van een wijntje houdt Koor, maar je moet het niet overdrijven... vis moet zwemmen, tuurlijk, maar niet zo!
oh sjips!!! Zat het recept ook via m'n mobieltje te lezen...... Pfff inderdaad echt verzopen. *bloos*

Misschien maar eens in de herkansing.
Hm ik had het plan om net lekker buiten te gaan zitten lezen maar nu betrekt het hier helemaal:(

Ik heb trouwens een verandering in mijn weekmenu gemaakt,heb nl nog paturain over van gisteren en maak daar iets mee met pasta voor de dinsdag.Kan het anders weggooien.
straks weer late dienst,heb nog restje ravioli en restje garnalen en champignons,beetje kruidenkaas er over en tomatenkomkommersalade erbij.
@GB: fijn dat je mams al snel onder het mes gaat! Des te eerder is ze van de pijn af. Hoop dat jullie de week een beetje relaxed door zullen komen. Lief van je dat je je ouders zo helpt en ondersteunt!

@Koor: hahaha moest net echt even keihard lachen om die dronken zalm van jou hoor! En zoals Teig zegt: vis moet zwemmen.... volgende keer de wijn maar gewoon in een glas?

@Sart: als ik de plaatsen zie die jij aangeeft, dan wonen wij volgens mij best dicht bij elkaar!
Ben goed bezig vandaag *al zeg ik het zelf* ,heb de was gedaan,de kussens uit de bank gevist en eronder gestofzuigd(wat ik er allemaal vond zal ik hier niet vertellen )heb rijst gestoomd voor in de diepvries,heb pasta gekookt en in de koelkast gezet voor dinsdag en ben de Tom Ka Kai voor vanavond staat te pruttelen en de eieren voor bij de Gado Gado zijn ook al gekookt.

Best fijn zo'n zondag zonder (semi)kater

Mag nu weer even terug naar de bank met mijn spannende boek
Hey ladies! Nou hier een verslag van mijn tofu-experiment ik zit vlammend achter mijn laptop haha.

Nee alle gekheid op een stokje ondanks de enorme hoeveelheden zwarte peper, knoflook en chili is het gerecht heet maar goed eetbaar! Ik weet niet of jullie bijvoorbeeld wel eens kung gratiem prik thai hebben gegeten maar dat is een thais gerecht met garnalen waar je ook idiote hoeveelheden knoflook en zwarte peper gebruikt maar wat verassend mild is (tenminste ten opzichte van wat erin zit) Daar vonden we het mee te vergelijken!

Fotootje:

Heb het geserveerd met rijst, sperzieboontjes en wat komkommer

@Dolf, zeker goed bezig!

@win ja ik denk dat we idd dicht bij elkaar in de buurt zitten! (edit: klopt dus idd! Leuk!)

@GB veel plezier vanavond en sterkte met je mama van de week, ik weet er alles van hoe het is mijn ouders zijn de laatste jaren ook erg ziek allebei, elke keer als we denken dat we het gehad hebben en het nu goed gaat dan is er weer iets nieuws aan de hand. Zo is ouder worden helemaal niet leuk

@KV hahaha 3 dl wijn per pakketje was inderdaad veel, en 1,5 dl ook.. sorry maar vind het toch geestig... zou mij ook kunnen gebeuren hoor. En zeker dat je dan denkt "3 dl nee dat kan écht niet hoor dat ga ik dus ook niet doen!"
Ja Sart, dat nummer klopt!
Ja zeker leuk! Woon je hier al lang?

Zo lig even op de bank bij mijn ouders. Paps is aan het werk, dus eet alleen met mams en mijn oudste broertje. Mams is nu broodjes doner aan het halen. Voor mij zonder sambal en ui, hoofdpijn wil gewoon niet zakken en van die ingrediënten krijg ik vaak hoofdpijn.
Sartan ondanks dat ik niet van Tofu hou(moeder heeft een macrobiotische geitenwollensokkenperiode gehad toen ik 14/15/16 was en overspoelde ons er toen mee) vind ik jouw gerecht er erg lekker uitzien!

Mijn soep was ook goed gelukt,gado gado was minder want had een gesneden groente pakket gekocht en dat is toch minder lekker dan zelf koken maar het was goed weg te krijgen.
Jij hebt 't wel op je heupen van de week, hè Dolfje, qua huishoudachtige acties...

Wow, Sartan, dat ziet er echt geweldig lekker uit! Misschien ga ik het ook een keer maken. Ben wel erg nieuwsgierig geworden naar de smaak!
quote:Lampje2204 schreef op 10 juli 2011 @ 10:33:

Precies, GB, dus nu ik even in-between-contactgrills ben, is er weer 'ruimte' voor de vispot...

Toch nog uit eten geweest met je moeder, GB?

Je gerecht ziet er prachtig uit Sartan.

Balen dat je weer hoofdpijn hebt, Win. Je moest morgen toch naar de neuroloog? Hopelijk heeft hij een oplossing.

Dolfje, wil je bij mij ook ff aan de slag? Ik kom niet echt aan huishoudelijke toe deze weken.....

Schaam me nog steeds voor m'n vautje. Dat maak ik bijna nooit mee

De uitvoering was geweldig. Was in de achtertuin van 1 van de orkestleden, het zonnetje scheen en de muziek was mooi. Allerlei soorten door elkaar. De leden hadden ook lekkere hapjes gemaakt: lekkere verse Madeleines, dadels met roomkaas en spek, wraps, kaaskoekjes.

We zijn langer blijven hangen en hebben net een frietje met kroketten gehaald. Had geen zin meer om te koken. De vispie schuift op.
@ winnie: (moet er even over nadenken) ik woon nu 24 jaar hier waarvan 21 op mijn huidige adres! En heb het echt perfect naar mijn zin. Alles in de buurt (strand, bos op fietsafstand 15 minuutjes) leuke winkels en niet te vergeten héél veel leuke restaurantjes en afhaaltentjes, we wonen middenin het centrum dus we zijn echt verwend! Jij?

(sorry WatEtenWeVandagers dat we een beetje off topic gaan)
@Dolfje: je krijgt mijn adres en huissleutel...

@ Koor: ja morgen weer de neuro, ben benieuwd!

@Sart: Heb tot eind 2009 altijd in het uiterste puntje van noord gewoond, nog voorbij de indische buurt en voetbal-stadion. Woon sinds eind 2009 in een durp tegen jouw woonplaats aan. Zelfde netnummer en begint met een H. Haha lekker cryptisch weer.
@ Win ah dan woon je op stand grappig!!! Hemelsbreed wonen we waarschijnlijk maar een paar kilometer uit elkaar...
Haha ja maar wel zes hoog achter. Grappig dat we zo dicht bij elkaar in de buurt wonen! Inderdaad veel fijne restaurantjes in de stad! Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog maar weinig in de binnenstad kom.
Grappig, Sart en Win, dat jullie zo dicht bij elkaar blijken te wonen.

Sart, je gerecht ziet er super uit, en na je recensie ben ik nieuwsgierig geworden. Ik ga het een keer proberen. Als ik de volgende dag niets te doen heb, want van veel knoflook slaap ik enorm slecht.

Klinkt erg leuk, KV, de uitvoering. En de hapjes ook.

Arme Dolfje, haha. De moeder van 1 van mijn vriendinnen had ook zo'n fase. Daar herken ik het van. Misschien kun je het gerecht van Sartan met kip maken.

Win, hoofdpijn al gezakt?

Heb mijn moeder opgehaald en we zijn toch pintxos gaan eten. Heb gewoon parkeerbeheer gesponsored. Heerlijk gegeten. Vond mijn moeder ook. En we waren mooi op tijd in het ziekenhuis.
Fijn GB dat je met je mams nog lekker hebt gegeten vanavond! Zonde is dat altijd he... dat verdomde parkeergeld. Vind het ook altijd zonde, maar ja alles beter dan een bekeuring van 60 euro.

Hoofdpijn is nog steeds "gezellig" aanwezig... Grrrr..... Wel ietsjes minder, maar de paracetamollen die ik heb ingenomen vanmiddag hebben vrij weinig gedaan. Zo nog maar even een kop thee maken en dan chillen op de bank. Morgenochtend gelukkig al op tijd een afspraak bij de neuro.
Wat leuk, KV, zo'n intiem concert in de achtertuin!

Leuk dat jullie toch samen een hapje hebben kunnen eten, GB!

Succes bij de neuroloog morgen, Winnie!
quote:Lampje2204 schreef op 10 juli 2011 @ 19:15:

Jij hebt 't wel op je heupen van de week, hè Dolfje, qua huishoudachtige acties...

!

Ja ik zou er haast wat van gaan denken,het is dat ik beter weet.

Meestal duren dit soort buien niet lang dus huissleutels afleveren heeft geen nut en de rest van de week heb ik het druk dus gebeurd er helemaal niks hier.

Ik ga naar bed,nog een klein stukje in mijn boek en hopelijk morgen lekker wat uitslapen(voordeel van op maandag pas laat beginnen.)

Trusten allemaal.
Oh Dolfje, ik heb geduld hoor... Volgend weekend is ook goed...
Thanks Lampje!!
Ik heb een heerlijke dag gehad met vriendin. Gezellig in haar tuin gezeten, wezen picknicken in het park (met speeltuin voor haar dochter die vervolgens niets alleen durfde te doen ) en lekker bijgepraat.

Zij en ik kennen elkaar door en door dus ik voel me heel fijn bij haar. Voor haar vriend heb ik wel eens bewondering, dat hij het allemaal zo laat gebeuren en ik me ook bij hem altijd heel welkom voel

Zowel picknick (broodjes met kaas en ei, brood met pindakaas, brood met roomkaas, komkommer, wortel, toastjes met pesto, aardbeien) als avondeten (rijst met sperciebonen en quorn sate) waren kindproof maar alles smaakte prima!

Winnie, wat vervelend van die hoofdpijn! Ik hoop dat je toch een beetje kunt slapen straks. En alvast veel succes bij de neuroloog morgen.

Sartan, dat gerecht ziet er heerlijk uit! Ik ga het toch maar opslaan geloof ik, zeker omdat je aangeeft dat de hitte meevalt.

GB, hebben jij en je moeder lekker gegeten?

KV, om de verzopen vis. Zou mij zo kunnen overkomen. Ik lees nooit heel goed wat de hoeveelheden zijn in een recept en zou gewoon denken dat het zo zou horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven