En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
@winnie: succes vandaag bij je neuroloog, je moest er vroeg zijn toch?

Goedemorgen allen . Vandaag maakt vriend op mijn verzoek Marokkaanse gehaktballetjes a la Rick Stein, omdat ik die zo heel lekker vind. Erbij Turks brood en iets leuks met courgette (vriend gaat nog bedenken wat hij daarmee gaat maken als bijgerecht).
Jullie diner klinkt weer goed Teig! Ik moet nog even bedenken wat ik maak...

Moet inderdaad vroeg in het ziekenhuis zijn.. Half tien en aangezien ik naar de andere kant van de stad moet rijden ga ik maar op tijd weg. Het is vaak al een crime om hier het dorp uit te komen 's morgens...
Fijn dat je zo'n lekker dagje gehad hebt, Drift! Het is fijn als je je zo welkom en prettig voelt bij iemand.

Oh lekker, Teig, die balletjes! Die moet ik ook maar weer 'ns maken...

Hopelijk heeft de neuroloog een goed medicijnenplan voor je, Winnie!

Ik maak vandaag de fusilli 'alla crudaiola'. Afgelopen zaterdag heb ik op de markt goeie dikke kalamata olijven gekocht en die gooi ik samen met alle andere rauwe ingrediënten (tomaatjes, knof, kappertjes, peterselie, peperoncino en olijfolie) door de pasta. Watermeloen toe.
Lampje ik schuif bij jou aan vanavond! Haha nee hoor, maar het klinkt wel super lekker!

Wat is peperoncini trouwens?

Ja die neuroloog moet echt met iets goeds komen, wil mijn normale leven terug! En dat zal ik hem straks even goed duidelijk maken.
Peperoncini zijn gedroogde chilipepertjes, Winnie. Dat is samen met knof en/of ui de basis van een heleboel gerechten in Italië. Ik koop altijd een zak bij de toko en maal ze dan fijn in mijn hakmolentje.

Oh ik heb laatst een chilipeper-molentje gekocht bij de C 1000 gekocht. Dat is dus hetzelfde..

Pfff ik moet vandaag echt op miraculeuze wijze opknappen, anders kan ik mijn gesprek van morgenochtend wel afblazen...
Ben weer op dieet, dus dat wordt sla vanavond. Wel met pijnboompitjes, gerookte zalm, ei, etc etc. Een maaltijdsalade dus.
Die pasta alla crudaiola klinkt idd héél erg lekker, Lampje. En simpel. Wie weet eet ik dat ook vanavond.

Win, ik hoop dat die neuroloog iets voor je kan verzinnen. Het lijkt me ook heel vermoeiend, dat gekwakkel met je gezondheid.

Leuk dagje, Drift. En fijn dat jullie allemaal weer opgeknapt waren. om het kidproof eten. En dat kan soms ook heel lekker zijn.

Heb gisteren pintxos gegeten met mijn moeder en het was erg lekker. En gezellig. En goed voor de afleiding.

Teig... Nog maar een paar dagen. Je kunt het.

Ik eet vanavond iig iets simpels. Misschien blijft mijn vader eten, misschien mijn broer. Moet even zien hoe het loopt. We gaan in elk geval om half 4 naar het bezoek. Het kan zijn dat mijn moeder 'as we speak' wordt geöpereerd. (ze konden niet zeggen hoe laat... hoe verrassend...)
Dat is best vervelend GB, dat je niet weet hoe laat je moeder geopereerd wordt. Niet dat jij iets kunt doen maar vooral voor het idee ofzo.

Pasta alla crudaiola klinkt goed! Ga ik even onthouden.

Ik heb nog een extra dagje weekend. Zo eerst even wat boodschappen doen en daarna met een vriendin lunchen. Zij heeft zwangerschapsverlof en vliegt tegen de muur omhoog van verveling We willen op zoek naar een leuk tentje bij haar in de buurt, ze kan niet meer zo heel ver lopen namelijk en fietsen vindt ze niet meer prettig.

Vanavond eet ik denk ik thai green curry maar het zou kunnen dat ik van gedachten verander in de supermarkt.
Ga tijdelijk terug naar de medicijnen die ik hiervoor had. Daar slaap ik ook goed op en het deed iets voor de pijn. Moet nu wachten op een oproep voor Heliomare... Heb een verwijzing gekregen.. Weet nu alleen niet zo goed hoe het verder moet met alles.
quote:winniethepooh schreef op 10 juli 2011 @ 22:50:

Oh Dolfje, ik heb geduld hoor... Volgend weekend is ook goed... Blijf dromen
quote:winniethepooh schreef op 11 juli 2011 @ 10:26:

Ga tijdelijk terug naar de medicijnen die ik hiervoor had. Daar slaap ik ook goed op en het deed iets voor de pijn. Moet nu wachten op een oproep voor Heliomare... Heb een verwijzing gekregen.. Weet nu alleen niet zo goed hoe het verder moet met alles.

He wat vervelend dat je nu nog niet goed weet hoe het verder moet,hopelijk helpen de nieuwe(oude) medicijnen je beter.

Wat is Heliomare?Komt me vaag bekend voor..

GB Hopelijk hoor je snel wat van je moeder,kan je niet naar de afdeling bellen straks zodat je niet de hele dag hoeft te wachten?
Heliomare is een revalidatie-centrum...
Zat je nou vanuit de wachtkamer bij de neuroloog te Viva-en, Winnie?

Wat lastig dat ze je niet kunnen zeggen hoe laat je moeder geopereerd wordt, GB. Ze hebben toch een schema, lijkt me... Ik zou de crudaiola maar even bewaren voor als je niet meer naar bezoekuren hoeft trouwens...

Veel plezier met je vanmiddag, Drift!
Ja Lampje! Moest wat doen om de tijd te doden... Was te vroeg en uiteindelijk werd ik pas om 10.05 uur opgeroepen.. Maar o wee als je als patiënt vijf minuten te laat bent.

GB, zou gewoon de afdeling bellen hoor om te vragen of ze al op de ok is...
Wat een geëxperimenteer, Winnie. Lastig voor je! Hopelijk gaat het beter met je oude medicijnen, maar ik neem ook aan dat je niet voor niks bent overgestapt naar de nieuwe, dus de neuroloog moet nu broeden op weer een ander plan?
Ik hoop dat ze daar wat voor je kunnen betekenen dan Winnie in dat revalidatiecentrum!

Zo net even met een vrienin zitten beppen aan de telefoon en daarna met vriend en lekker bakkie koffie erbij en ondertussen mijn nieuwe schoenen aan het inlopen en de vaatwasser aan het uitruimen,hoezo multitasken

Ben even de weerberichten aan het bekijken voor a.s zaterdag,het is zo verschillend als je op meerdere sites kijkt.

Op de een staat 95% kans op 5 mm regen en op de ander 40% kans op 1 mm,ik kies er dus voor om de Belgische maar te geloven want die is het gunstigst
Haha Dolfje, positive thinking! Hoop dat het zaterdag mooi weer is, zal voor je duimen!

Neuroloog doet niets meer Lampje, hij heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar het komt er op neer dat die doorgeleerde puntmuts niet meer weet wat ie met me aan moet.
Winnie en een andere neuroloog in een ander ziekenhuis?

Het is toch te gek dat ze je niet kunnen helpen..
Tja Dolfje... Whiplash is gewoon een aandoening waar nog altijd weinig over bekend is....
Irritant zeg Winnie,hoe lang ben je hier al zoet mee?
Sinds begin februari 2010...
Pffff zeg,ik geloof goed dat je dat ondertussen helemaal beu bent!

Leuke foto trouwens op FB.
@ GB: sterkte met jouw moeder! loop je eigenlijk nog? we zijn je ineens kwijt?

Ik moet straks nog even groenten halen voor vanavond. Ik nam net een... kopje erwtensoep!
GB, ik hoop dat alles goed is met je mams!

Winnie, frustrerend dat er geen oplossing kan worden gevonden, hoop dat Heliomare wel iets voor je kan betekenen!

Ik heb vanmiddag een heerlijke salade geluncht met gerookte forel, garnalen, gerookte zalm, coquilles en gamba's. Heerlijk! Vanavond een vegetarische soep met o.a. courgette, gepelde tomaten, kikkererwten en linzen met lekkere kruiden. Misschien dat ik er nog wat knoflookbrood bij maak, hangt een beetje af van de trek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven