En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Vanavond vers gemaakte bolognesesaus met veel groenten, champignons en wat mager gehakt met spaghetti (ik weet het: zo'n soort saus moet je eigenlijk met macaroni of zo eten, maar dat is op )

Maar zo eerst nog ff lekker kayakken. Het is zulk lekker weer.

GB, fijn dat je nog uit eten bent geweest en ik hoop dat de operatie goed is gegaan.

Laco, dat klinkt heerlijk allemaal!

En jouw pasta voor vanavond ook, Lampje!

Win, ik hoop dat Heliomare je kan helpen. Een vriend van mij is daar goed geholpen. En ik duim heeeeel hard dat je je morgen topfit voelt voor je sollicitatie!

Ga je zaterdag naar dat festival waar ik spontaan de naam van ben vergeten, Dolfje??

Geniet van Rick Stein vanavond, Teig

Ik ben d'r weer! North Sea Jazz was te gek en Prince ook, maar het kaartje voor gisteravond heb ik toch maar doorverkocht. Ergens halverwege de avond kon ik al haast geen muziek meer luisteren, overload error. Maar was niet erg, heel veel gave dingen gezien, en gisteravond zo als het hoort nog tot 6 uur met de hele club zitten kletsen met de nodige wijn erbij, dus ik ben zo gaar als een konijn

Zo eerst nog maar even met een boek op het balkon, en dan ga ik pastasalade maken met gegrilde courgette en gerookte kip en nog het een en ander.
Hmmm die pasta alla crudaiola klinkt goed, Lampje heb je een recept? (qua hoeveelheden ongeveer)

GB heb je al iets gehoord van je mama?

Winnie wat rot allemaal joh. Heliomare staat goed bekend inderdaad dus ik hoop maar dat ze daar iets voor/met je kunnen doen!

Oeh Lacomida, lekker zo'n salade!

Moos, gaaf zeg NSJ nog steeds een beetje jaloers dat je Prince hebt gezien. Maar snap de overload helemaal. Rust lekker uit

Hier vanavond Jamie's coleslaw. Is echt een receptsucces. Als je die één keer gehad hebt begrijp je écht niet meer waarom iemand het zou overwegen zo'n supermarkt emmer te kopen
@GB, hoe gaat het met je mams? Operatie geslaagd? Hoop dat ze zich naar omstandigheden ok voelt en dat het haar meegevallen is!

Wat leuk Moos dat je een super NSJ weekend hebt gehad!

Hoe was de pasta Lampje?

Lacomida, jouw eten van vandaag klinkt ook weer heerlijk!

Hoop inderdaad dat ze bij Heliomare meer voor me kunnen doen. Morgenavond de medicijn-wissel maar doen. Moet vannacht goed slapen. Heb vanmiddag open kaart gespeeld bij mijn misschien toekomstige werkgever. Het bureau dat mij bemiddelt heb ik gebeld en zij heeft gebeld met de werkgever. Weet immers niet hoe mijn revalidatie-traject eruit gaat zien. Werkgever is enorm blij met mijn openheid. Ze willen het gesprek gewoon door laten gaan, omdat het wat hen betreft nog steeds tussen mij en die andere kandidaat gaat.

OT: hele dag bij mijn ouders geweest. Paps moest vanavond werken, dus samen met mams en oudste broertje gegeten. Sperziebonen, aardappels, draadjes-vlees en sla-melange met olijfolie, tomaatjes, pijnboompitten en parmezaan.

Net weer thuis. Het ging naar omstandigheden goed met mijn moeder. Als alles goed is mag ze misschien morgenavond al naar huis.

Net met mijn vader en broer bij een Indische toko gegeten. Mijn vader bami rames, mijn broer veggie bami rames en ik veggie nasi rames. Het was erg lekker.

Ga morgen even bijlezen hier. Ben nu een beetje gaar (maar opgelucht). Lief dat jullie zo meeleven.
Oh GB wat fijn dat het goed is gegaan!!! Nu verder herstellen!
GB, fijn dat de operatie van je moeder goed verlopen is. Kan me voorstellen dat je daar opgelucht om bent. En wat zou het fijn zijn als ze morgenavond al naar huis zou kunnen!

Winnie, vervelend dat er in het ziekenhuis eigenlijk niets meer voor je gedaan kan worden. Ik hoop dat je iets aan het revalidatietraject zult hebben. En alvast heel veel succes met je gesprek morgen!

Moos, dat klinkt als een erg goed weekend. Vriendin van me is ook geweest en zij klonk ook erg blij vandaag (en ook moe trouwens ).

Ik heb een prima dag gehad. Vanochtend wat aangerommeld en boodschappen gedaan. Even bij de groentenman geweest, daar maak ik normaal gesproken niet altijd tijd voor. Daar dus wat lekkere dingen gehaald. Lunch met vriendin was gezellig. Aan een pleintje in de schaduw gezeten en gezellig zitten kletsen. We hadden beide een bruschetta met mozarella, tomaat en pesto. Hoewel het lekker was vond ik het wat te zout.

Aan het einde van de middag in de tuin gezeten met een boekje. En ik heb inderdaad thai green curry gegeten.

Morgen weer werken, na zo'n relaxed weekend moet ik nog even zin maken geloof ik.
Thanks Drift! Jij succes met de omschakeling om weer aan het werk te gaan! Heerlijk dat jullie lekker buiten hebben kunnen lunchen, zonde alleen dat het te zout was!
@GB: fijn dat de operatie van je moeder goed is gegaan, en ook goed te lezen dat ze zo snel misschien alweer naar huis mag. Even duimen! En ja, nog een paar dagen tot het kampeerfestijn losbarst. "Kamperen is leuk. Ik kan het" ben ik al aan het oefenen .

@winnie: stoer dat je open kaart hebt gespeeld naar je hopelijk toekomstige werkgever. Kan me voorstellen dat ze dit erg waarderen. Het maakt in ieder geval een professionele indruk van jou uit! En ik ben regelmatig onderdeel van een sollicitatiecommissie, dus ik weet hoe zoiets overkomt . Hopelijk kan Heliomare inderdaad iets voor je betekenen en je leven weer wat vergemakkelijken.

De Marokkaanse gehaktballetjes waren weer heerlijk. Voor de variatie had vriend er een pepertje in gedaan, en dat smaakte verrassend goed.
Zo te horen hebben jij en lief weer heerlijk gegeten Teig!! Ik ga die balletjes ook maar een keer maken. Morgen na mijn gesprek maar eens googlen.

Mijn contactpersoon bij het bureau vond mij ook stoer dat ik open kaart heb gespeeld. Maar ik kon ook niet anders. Heb in het eerste gesprek aangegeven dat ik openheid en eerlijkheid heel belangrijk vind. Zou mezelf onderuit halen als ik nu niet eerlijk zou zijn.. Kan mezelf dan ook niet meer recht aankijken in de spiegel...
Fijn GB, dat het goed is gegaan! Fijn als ze morgen alweer naar huis mag. Woont ze een beetje in de buurt voor jou?

Win, stoer, van open kaart spelen. Denk ook dat het de enige goede manier is, maar kan me voorstellen dat het moeilijk is als je een baan graag wilt hebben.

Klinkt als een superrelaxte dag Drift! Kan me voorstellen dat je nog even zin moet maken..

Ik zit lekker een nieuwe cd te luisteren van mijn favoriete jazzzanger die ik ook 2 keer heb zien spelen afgelopen weekend. Heel mooi en stoer.

De pastasalade was erg lekker geworden: Verse tagliatelle van AH, met peperolie en knoflook en een uitje, cherrytomaatjes, slierten gegrilde courgette, rucola, gerookte kip en pijnboompitten.
Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze wel eens..

Ben in ieder geval blij dat ze niet meteen gezegd hebben dat ik niet meer hoefde te komen dan.
quote:koreveen schreef op 11 juli 2011 @ 16:30:

Ga je zaterdag naar dat festival waar ik spontaan de naam van ben vergeten, Dolfje??

We gaan naar Extrema outdoor zaterdag,hopelijk blijft het droog...Er zijn wel een paar tenten maarja als het echt regent....
Fijn GB dat de operatie goed gegaan is!

Winnie succes morgen met het gesprek!

Moosey ondertussen al een beetje bijgekomen van het weekend NSJ?

Teigera is er hier al ergens een recept van de Marrokaanse gehaktballetjes gepost?Het klinkt lekker in elk geval.

Drift een lekker dagje gehad zo te lezen!

Hier laat ik het nu even bij,moet zo maar eens naar bed want het was druk vanmiddag en vanavond.

Trusten
Krijg net een mailtje van een paar mensen waar ik een tijdje geleden een dagje mee gewerkt heb, of ik de komende tijd vaker met hun kan werken. Echt superleuk, waren zulke leuke jongens! En ook weer buitenlandwerk voor volgend jaar (of nou ja, eerst even zien dat we er financieel uitkomen, maar dat zal hopelijk wel gaan) Echt zo leuk!

Dolfje, ja, ik voel me nu een stuk beter. Voelde me vanochtend ook wel ok, maar vanmiddag even flink ingestort. Maar nu natuurlijk vreselijk wakker Jij lekker slapen!
Goeiemorgen!

Win hoop dat je wat beter geslapen hebt, vind het top van je dat je open kaart hebt gespeeld met je potentiele werkgever. Klopt het dat je vervolggesprek vandaag is? (dacht ik ergens gelezen te hebben maar vind t niet meer terug 't is ook nog vroeg...)

GB fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je moeder.

altijd een opluchting!

Vandaag eten we pie met een salade erbij. Lekker en snel vanavond spinning dus op tijd eten anders komt het omhoog...
Goedemorgen!

Winnie, veel succes vandaag met je tweede gesprek!

GB, hopelijk heeft je moeder een goede nacht gehad en mag ze snel weer naar huis.

Voor degenen die geinteresseerd zijn in de Marokkaanse gehaktballetjes a la Rick Stein, dit is het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=BYKqUGdc7rc .

Vanavond eet ik alleen, het wordt zuurkoolovenschotel. Twee weken geleden een grote schaal van gemaakt, vind t geen enkel probleem om dat een aantal keren te eten. Heb zojuist al hardgelopen, zometeen werken en dan vanavond even lekker niks.
Goedemorgen ladies!!

Slapen vannacht was een drama. Heeft een tijd geduurd voor ik in slaap viel en ben vaak wakker geweest. Maar goed, ik zie het wel straks. Zo eerst maar even lekker douchen, knap daar meestal wel wat van op. Daarna nog even wat te eten naar binnen zien te krijgen, pijnstillertje er achteraan en gaan met die banaan.

Maak vanavond denk ik een noodle-soepje, moet sporten. Ga dat wel heel rustig aan doen. Even goed overleggen met de fysio voor ik aan de slag ga.

Fijne dag allemaal!!
Succes Winnie,balen dat je zo slecht geslapen hebt.Hoop dat je gesprek goed gaat!

Ik heb (weer) hoofdpijn,werd er vannacht wakker van.Gaat nu alweer een week zo(Niet constant gelukkig maar wel regelmatig).Nou ja ik zal maar eens een paracetamol nemen en op de fiets springen.
Thanks ladies! Ga mijn uiterste best doen om die baan binnen te slepen!

Jij ook sterkte Dolfje met je hoofdpijn en werkze!
Klinkt als een super weekend, Moos! En leuk dat er weer allemaal klussen aan zitten te komen waar je blij van wordt!

De crudaiola is wat losse hand werk, Sartan, maar de hoeveelheden voor 500 gr fusilli zijn ongeveer: 400 gram echt zoete (niet van die waterige dingen) tomaten, 3 el kappertjes, 200 gr kalamata olijven, 4-5 dikke tenen knoflook (heel fijn gesneden of persen kan ook), scheut olijfolie, flinke snuf peperoncino, zout naar smaak en flinke struik fijngesneden platte peterselie. De pasta al dente koken en afspoelen onder koud water en even in koud water laten staan. Mixen met alle ingrediënten en wegzetten in de koelkast als je 'm van tevoren maakt (dat is wel het lekkerst).

Wat fijn dat de operatie goed gegaan is en dat je moeder vanavond misschien al naar huis mag, GB! Kan me voorstellen dat dat een pak van je hart is. Is ze de nacht goed doorgekomen?

Heb je de knop een beetje om weten te zetten, Drift, na je relaxte dag van gisteren?

Knap hoor, Winnie, dat je zo eerlijk bent geweest tegen je hopelijk nieuwe werkgever! Duim-duim-duim! Vervelend dat je zo onrustig hebt geslapen. Heel veel succes met je gesprek! Duim-duim-duim!

Ik maak vandaag vega gegrilde stukjes met tuinerwten met feta en munt. Watermeloen toe.
Ik maak voor mn vriend rijst met vis enz voor na t sporten -_-

En ikzelf eet een maaltijdsalade!
Goedemorgen.

Ik was een weekendje weg en gister druk met andere dingen.

Vrijdag aten we een salade met sla, gerookte kip, tomaten en komkommer en kwamen we tot de conclusie dat ik een foodsnob ben (dat wist ik al lang, maar mijn vriendinnen vonden het onzin dat ik vind dat komkommer en tomaten niet thuis horen in een bladsalde).

Zaterdag zijn we uit eten geweest. Voor een tomatentaartje, dan lamskotelletjes ingesmeerd met knoflookpuree en na in limoensiroop gemarineerde watermeloen met limoenijs en muntmousse. Dat smaakte erg goed.

Zondag hadden we nasi. Ook niet hoogstaand, maar smaakte wel goed met al die brakkigheid.
Nu aan het werk, maar ik kan me maar slecht concentreren, vannacht slecht geslapen.

Moet ook nog op tijd naar huis, want ik moet nog een nieuwe koelkast gaan kopen aangezien ik er zondag achter kwam dat hij het hele weekend al uit stond en niet meer aan wil.
Heb even bijgelezen van gisteren.

Win, ik hoop ook dat ze in Heliomare iets voor je kunnen betekenen. En héél veel succes bij je gesprek vandaag. Ik denk ook dat het goed is dat je open kaart hebt gespeeld. Ik duim voor je.

Laco, je lunch klink heel lekker. Je soep ook trouwens. Improvisatie? Of recept? Wil je het delen?

Drift, ik ga je komend weekend even mailen over het festival.

Lampje, ik ga je recept ook even opslaan. Ik dacht trouwens dat je de pasta warm at, en dan de ingrediënten er koud doorheen deed. Maar jij zet dus alles in de koelkast? Is het dan niet gewoon.... 'pastasalade'....?

Moos, klein beetje jaloers maar. Ben benieuwd naar je nieuwe CD. Welke zanger? Altijd leuk om nieuwe muziek te 'ontdekken'.

Mijn broer en ik wonen in dezelfde plaats, waar mijn moeder nu ook in het ziekenhuis ligt. Mijn ouders wonen op iets meer dan een uur rijden hiervandaan. Niet heel handig dus. Maar ja, 't is te doen. Gelukkig zijn ze verder nog redelijk ok en redden zich goed. Mijn vader is niet zo'n man die niets doet of kan in huis, dus ik denk dat het goedkomt. Ik moet er misschien wel wat vaker heen nu. Gelukkig woont mrBrown wel daar, dus die kan ook nog wel dingen doen, als er iets is dat ze zelf niet redden.

Ik heb trouwens nog niets gehoord.

Geen idee wat ik ga eten. MrBrown zou komen, maar die haal ik nu op als ik toch mijn moeder naar huis ga brengen. En omdat ik géén idee heb of dat door gaat en hoe laat, weet ik totaal niet hoe mijn dag en avond eruit gaan zien. Waarschijnlijk wordt het voor de 3e dag op rij uit eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven