Geld & Recht alle pijlers

groupon en hunkemöller

10-07-2011 22:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
De korting van Groupon van vandaag schreeuwt dat je 55% korting krijgt bij Hunkenmöller ondermode.

http://www.groupon.nl/dea ... D=NL_CRM_1_0_0_191&a=1646

Je koopt een waardebon van 20 euro voor 9 euro, die je alleen mag inleveren bij een minimale besteding van 40 euro.

Nu ben ik geen rekenwonder, maar volgens mij betaal je dan voor artikelen van 40 euro 29 euro, wat geen 55% korting is.

Vergis ik mij of is het toch wat rooskleuriger gemaakt met kunstmatig rozenaroma?

Wat vinden jullie verder van de acties van Groupon, zijn ze nu echt wat je nodig hebt?
.
Je krijgt op de waardebon 55% korting maar omdat je minimaal 40 euro uitgeeft en dus 11 euro korting krijgt is de korting op je aankoop geen 55%
Klopt, maar ze bedoelen dat je de waardebon van 20 euro voor 55% korting kan kopen. Slim hè!
Maar aan die waardebon van 20 euro heb je niets zonder nog 20 euro in je portemonee! Je geeft dus 9 euro uit voor een bon waar je niets mee kunt zonder extra flappen.

Plastic rozengeur dus...
Deze actie slaat idd nergens op. Maar sommige acties vind ik toch wel erg interessant!
Ik zou niet aan deze groupon meedoen. Ik heb wel een paar bonnen van Zalando gekocht, een waardebon van 50 euro voor 19 euro, dat scheelt wel. Het minimum orderbedrag was 60 euro dus dat was goed te doen. Ik heb bijv. kinderschoenen gekocht, die waren 59 euro en daar heb ik tieb een lippenbalsem van 2 euro bij besteld, zodat ik aan het minimum orderbedrag kwam.
Ik kan me voorstellen dat dit mega actueel voor je is, maar zo verkeerd geplaatst he? Dat snap je?
Je kan ook 2 groupons voor Hunkemoller kopen, dan klopt de korting wel, het minimum van 40 euro houdt mij tegen.
En bij Zalando kun je ook nog retourneren. Dus je koopt bijv voor 60 euro, maar je retourneert een item van 10 euro. Dan heb je toch je item twv 50 euro voor 19 gekocht. Retourneer je meer dan de waarde van die 50 euro, krijg je voor het verschil een voucher. Ik was verrast toen de medewerker van Zalando dit vertelde. Ik had netjes mijn orderbedrag aangevuld tot 60 euro, maar was niet zo tevreden over een truitje. Was geen probleem, kon die gewoon terugsturen en kreeg binnen een week die tien euro teruggestort. (heb er nog wel wat anders voor gekocht, maar wist dat nog niet op het moment van retourneren)

Geen idee hoe HM hiermee omgaat.

Ik lees bij Groupon altijd heel goed de voorwaarden.
@Quaker Dat is logisch want volgens de Wet Kopen op afstand heb je bij webwinkels zoals Zalando altijd recht om binnen 7 dagen iets terug te suren en dan je geld terug te krijgen.
Maar dan is de voorwaarde van een bepaald bestedingsbedrag toch eigenlijk een wassen neus, min of meer?
Bij online winkels wel ja, zij het dat lang niet iedereen weet dat je daar het wettelijk recht hebt om binnen 7 dagen iets terug te brengen (daarnaast zijn er webwinkels die er moeilijk over zullen doen en wie gaat er nu een zaak beginnen voor zo'n bedrag?). Bij Hunkenmöller hebben ze natuurlijk ook gewone winkels en daar heb je dat wettelijke recht niet en dus kunnen ze daar wel vasthouden aan de voorwaarden als ze die netjes op papier hebben staan. Het is sowieso een vage actie; een beetje boerenbedrog.
Heb ook maar even het Groupon mailtje uit mijn spamfilter gevist; bij deze actie stellen ze: •Geen (deel-) restitutie mogelijk.

Die voorwaarde mag dus niet bij de webwinkel gelden! Wie begint er een zaak tegen ze?
Aparte reclame tekst trouwens:

"De beste manier om je zelfvertrouwen te vergroten, is soms iets speciaals onder je kleding verbergen, zoals een tattoo van jezelf als wereldkampioen schaken of bijzondere lingerie."
Nah, het is geen supergoede actie, maar ik heb het wel gedaan, want ik heb sowieso 2 nieuwe bh's nodig en nog een bikini, dus dat gaat me sowieso 40 euro of meer kosten. Dus ik dacht: dan bespaar ik in elk geval íets aan kosten.
tis een goeie actie juist,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven