November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Lala! En je bent niet de enige hoor, ik vind kinderen entertainen gewoon hard werken, zeker met rotweer en als de kinderen niet zo in hun hum zijn. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om fulltime thuis met de kinderen bezig te zijn.

Welkom terug Scuba, wat shit dat het niet de beste vakantie was. Wel lekker dat je meiden hebben genoten. En tijdens de vakantie lijken kinderen altijd wel een ontwikkelingssprong te maken, leuk! En knap hoor dat Muk al tot 7 kan tellen,dat doet Suzoon haar nog lang niet na .

Ik ga steeds vaker met Suzy fietsen, ze blijft keurig naast me fietsen. Suzoon in het zitje voorop, weer eens wat anders dan de fietskar. Die wordt nu best zwaar met fietsen met die kiloknallers achterin!
kiloknallers
Haha, sja, ik kan er niets anders van maken!

Knuffel voor jou Scuba, heb al even gereageerd op Hyves.

Ik zal het afkloppen, maar de nachten gaan de laatste tijd echt beter, we kunnen steeds vaker doorslapen. Wat een verademing na ruim 2 jaar gebroken nachten. We liggen nu zowaar ook vaker later dan 22 uur in bed, haha. Eindelijk ook weer eens tijd om lekker een film te kijken samen. Houden we allebei erg van en hebben we ook wel gemist de laatste jaren, het kwam er maar weinig van. Nu de bedtijden nog een beetje vervroegen, want dat wordt maar steeds later elke avond. Vaak is het pas 21:00 of zelfs nog later voordat Suzy plat ligt en dan is de avond eigenlijk al bijna om. Maar het idee dat ze 's ochtends om 6:00 dan naast mijn bed staat, trekt me nog veel minder eerlijk gezegd. Nou ja, na de vakantie wordt het ook weer eerder donker, dus dan de touwtjes maar weer wat strakker aanhalen.
Ik ben vast en zeker een complete ui, maar ik zie niets van jou, Scuba. Waarschijnlijk weet ik niet waar ik het moet vinden Maar als je het verdient:

Ik heb sinds een week 2 kindjes die niet meer slapen 's middags. Heeft als nadeel dat de vrije uurtjes (Neeltje lekker een computerspelletje...) voorbij zijn. Voordeel: je hoeft niet zo moeilijk meer te plannen en over het algemeen zijn ze pas om 7 uur wakker. Heerlijk! Om 2000 liggen ze in bed, dus we hebben het nu goed geregeld, voorlopig!
O staat bij de krabbels, beetje onderaan de pagina. Hoe oud is Neeltje nu dat hij geen slaapje meer doet? Zit er bij Muk ook wel eens aan te denken maar vind het eigenlijk nog iets te vroeg. Geen vrije uurtjes is wel lastig maar dat lekker slapen savonds en pas laat op is ook wel wat hoor.

Suzaa: wat heerlijk dat jouw nachten wat beter gaan, het is je gegund hoor, pfff 2 jaar is lang hoor.
Nelis is 2 jaar en 5 maanden. Hij is gewoon van het ene moment op het andere gestopt met slapen overdag. Gisteren heeft hij ook niet geslapen en was het door een wat uitgelopen bezoekje aan opa en oma pas 2045 dat hij ging slapen. Maar dat heeft hij goed volgehouden.

Ik snap het al: ik heb hyves, maar jij zit nu op facebook. Ik heb geprobeerd je daar te vinden, maar dat is me niet gelukt. Nog steeds een ui

Hoewel het toch wel goed met me gaat Ik zit echt lekker in mijn vel, heb al heel veel bereikt met mijn therapie. Ook ben ik al 2 maanden lekker 2 keer per week aan het sporten. Ik ken mezelf echt niet meer terug. Ik lig zelfs al een week 's avonds pas om 2200 in bed!! Hopelijk blijft dat zo, ik blijf natuurlijk wel op mijn quivive voor nog een terugslag. Maar ja, ik heb al 2 forse achter de rug, dus het moet maar eens klaar zijn.... Dus kom maar op met die banen, ik ben er over een maand of 2 echt wel klaar voor!!
Suzoon kan ook nog niet zonder slaapje hoor. Laatst had hij maar 45 minuten geslapen op het kdv, toen was hij rond etenstijd echt wel moe. Mopperen, slecht eten en ook nog eens slecht slapen daarna. Nu maak ik 'm meestal na 2 uur slapen wel wakker. Ik zie er aan 1 kant wel tegenop als hij straks ook niet meer slaapt, maar aan de andere kant is het ook wel weer makkelijk. En als de nachten dan ook zoals bij jou gaan O, dan teken ik ervoor!

En je moet wel op Hyves zijn hoor. Even op de hyvespagina de naam van de groep aanklikken (zodat je eigenlijk op de hoofpagina van de groep terecht komt) en naar beneden scrollen, daar zie je de krabbels staan.

Wat lekker dat het zo goed met je gaat O, dat is goed om te lezen. Heb je nog sollicitatiegesprekken gehad? Zijn er een beetje banen te vinden in jouw regio?

Hoe gaat het met jou dan met het slapen Scuba?

Komt iedereen naar de meet op 31 juli? Alleen lijnes en Vana nog onder voorbehoud toch? Leuk om jullie en de kinderen allemaal weer te zien. Als ik zo af en toe wat foto's zie op Hyves en Facebook dan zijn ze alweer zo veranderd... Ik ben van plan om allebei onze snuiters mee te nemen, jullie ook? Dan kunnen de jongsten wellicht ook een beetje met elkaar spelen.

Vana, ben je al aan het klussen en/of verhuizen?
Gevonden!! Er staat een berichtje voor jou bij Scuba. Denk er serieus over na, alsjeblieft.

Er zijn wel banen, maar ik stel op het moment mijn eisen wel hoog. Ik wil dat wij met zijn allen wel kunnen leven van mijn salaris en ik wil ook een interessante baan. Die zijn er een stuk minder natuurlijk. En nu in de vakantie worden veel gesprekken uitegesteld. Maar ik blijf hoop houden 1 september, uiterlijk 1 oktober weer lekker aan het werk te zijn.
Goh wat een gedoe met die BSO zeg. Hebben jullie dat ook of is het bij jullie allemaal goed geregeld?

Zal proberen het uit te leggen. Er is een BSO bij de school van Puk. Dat is het doel en dan voor de ma-,di- en do middag. Deze zit echter heel vol en er moeten nog tweede kindjes (broers en zussen die voorrang hebben) geplaatst worden. Weinig kans dus voorlopig.

Dan anders grote BSO org hier in de stad. Aanbod gehad voor de maandagmiddag. Geaccepteerd want dan voorrang op de plaatsingen op di en do, want dan vraag je aanvulling aan. Kans redelijk. Al is er ws pas volgend jaar plek.

Dan de grote org van de BSO bij de school van Puk. Die heeft nu wel op een andere BSO locatie ruimte voor de maandagmiddag. Maar als je dat accepteert dan krijg je wel weer voorrang op de BSO bij de school van Puk, want zelfde org. Kans op meerdere dagen bij deze BSO is ook klein.

Maw het lijkt wel een puzzel. Wat is nu verstandig in jullie ogen om te doen?

Beide BSO's die nog iets hebben, hebben mijn voorkeur. Tenminste ik heb geen keus en moet al blij zijn als er iets is. Kan dus niet kiezen ofzo. Maar ze zien er allemaal goed uit hoor dus dat is geen probleem.

Ik ga denk ik verder maar weer eens op zoek naar een Gastouder ofzo voor de dinsdag en donderdagmiddag. Zou anders ook niet weten hoe ik het moet oplossen. Pffff moeten we dat ook weer regelen zeg. Zijn er GO's die alleen middagen doen denken jullie? Zal toch wel. Ergens.
O: Net even je krabbel gelezen. Heeeeel erg lief, echt super. Maar................hier komt tie............in eerste instantie heb jij je rust ook echt nog even nodig hoor, ga dat nu niet alles in de weegschaal leggen voor zoiets. Ik denk nl dat het 2 of 4 nog wel degelijk uitmaakt hahahaha.

En dan in tweede instantie is het geen probleem dat de kinderen er zijn. Het probleem is dat vriend en ik te veel bij elkaar zijn, want we werken natuurlijk alle twee thuis. Dus heeft niks met de kinderen te maken eigenlijk.

Maar nogmaals, super lief.

Herinnert zich wel dat ze de oppas weer moet mailen want als het goed is is die terug uit verwegistan en klaar met stage lopen daar. Dat zou wel fijn zijn indien we dat weer gaan doen 1x per maand. (mits de financieen dat weer toelaten)
Gelukkig hoef ik niets te regelen voor BSO, ik heb manlief!!! En als het wel zou moeten zou voor ons het "enige" probleem zijn dat de opvang dan 4 km uit elkaar ligt. Want de school heeft een eigen BSO, waar eigenlijk altijd plek is. Dus dat is hier tenminste wel goed geregeld...............

En dat geldt ook voor mijn aanbod Scuba: mijn man is heel goed met kinderen. En echt, ik ben op het moment heel goed in prioriteiten En ik snap ook dat thuis werken echt wel iets anders is dan samen echt aan je relatie werken hoor! Maar je bent helemaal volwassen genoeg om zelf te beslissen
Kan je man op de dinsdag en donderdag middag dan ook die van mij van school halen en entertainen tot een uurtje of half 6? Hahahaha

Ik hoop eigenlijk dat er in sept meer info is over de kinderopvang. Als het echt veel duurder wordt zullen de wachtlijsten snel gaan slinken, maar ja, dan is het wellicht voor ons ook wel te duur. Hoe we het dan moeten oplossen zou ik echt even niet weten. Ik moet er niet aan denken om thuisblijfmoeder te worden hoor. Moet man dan ook maar doen bij mij
Scuba zou je het niet zelf op kunnen/willen vangen evt moet iemand uit jullie omgeving die dadelijk een kindje op dezelfde school heeft? Zowel jij als vriend zijn thuis als ik het goed begrijp, zou het dan geen optie zijn dat een van jullie van 3 tot 6 vrij plant en 's avonds verder werkt tot het moment dat er plaats is op de BSO die jij graag wilt.

Overigens....volgens mij staat in de nieuwe wetgeving dat via de school men verplicht is om een plaatsje aan te bieden (dacht binnen een straal van 10km) voor bso. Misschien eens nazoeken?
Ik ben er net over aan het denken Lala en praten met vriend. Ik heb denk ik ook al een andere oplossing. De woensdagen zijn nl wel vaak beschikbaar bij de BSO. Als ik Muk nu weer op de woe naar het KDV kan laten gaan (hoop het maar) dan heb ik een dag BSO meer. Dan hebben we alleen nog de do middag een probleem en kan ik evt die oplossing die jij aandraagt doen. Probleem is natuurlijk wel dat met een eigen bedrijf vaak de avond uurtjes al op gaan aan werk. Maar ja, we hebben ook niet heel veel keus.

Ik ga morgen maar meteen het KDV weer bellen en de BSO enzo. En dan kies ik voor de BSO die bij die org zit waar ik uiteindelijk naar toe wil. Dan maar voorlopig even naar een andere locatie maar dan ben ik wel "binnen" bij de goede organisatie.

Ga sowieso bij beide eens even kijken hoor. Nu maar duimen dat het KDV meerwerkt.
Wat een BSO ellende. Lijkt mij ook dat je probeert bij de BSO binnen te komen waar je uiteindelijk naartoe wilt, je moet tenslotte nog wel een aantal jaar gebruik maken van BSO. En inderdaad, vaak is op woensdag en vrijdag de meeste kans op een plek. Ik moest ook al denken aan de oplossing van Lala door het met andere ouders met kinderen op dezelfde school te regelen. Maar dat zul je dan tegen die tijd moeten zien, daar heb je nu waarschijnlijk nog niet zoveel aan. Hopelijk lukt het om in elk geval de woensdag om te zetten en plek te krijgen.

Gelukkig hebben wij geen BSO problemen. We hebben een BSO die gekoppeld is aan het kdv en net nieuw is, dus bij de start stonden we daar gelijk al op de lijst. BIj de school van Suzy is ook een BSO en daar heb ik me ook ingeschreven, daar hoor ik volgende maand of en vanaf wanneer daar plek is. Verder heb ik een buurvrouw met 2 kinderen in dezelfde leeftijd die ook naar dezelfde school gaan, dus wellicht is dat ook nog iets voor in de toekomst om samen iets te regelen qua opvang, of in geval van nood. Prettig idee wel.
Ik heb al zin in de 31e!

Scuba, ik heb het gelezen op Hyves... :( Zo balen van je vakantie! Maar ik las ook op Facebook dat muk uit de luiers is??? Wat ontzettend knap!

Hier gelukkig geen bso troubles, tessje kan naar de bso van dezelfde organisatie als het kinderdagverblijf, dan zit ze een deur verder dan stan.

Wij zijn weer terug van vakantie! Al anderhalve week trouwens, afgelopen week zijn de kinderen uit logeren geweest en hebben wij het huis flink onder handen genomen. Alles is opgeruimd en schoon en 101 klusjes gedaan, heerlijk! De vakantie was ook erg lekker, zon, zee, strand en lieve kindjes. Erg fijn.
Tess: Klopt van die luiers. Ben super verbaasd en trots, zo snel zeg. Ok ze heeft gister nog een ongelukje gehad op het KDV maar verder ging het goed. Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal en dus doe ik thuis af en toe nog maar een luier om (bij het weggaan). Maar heerlijk vind ik het wel. Scheelt me zoveel luiers (en geld haha). Beide meiden hebben snachts nog wel een luier aan hoor. Top dat de vakantie zo goed was Tess. Hier van de week ook heerlijk het huis opgeruimd en veel weg gedaan enzo. Schoon huis = schoon hoofd.

Suzaa: Fijn dat het geregeld is. Ik heb ook een buuf waarvan haar kind naar dezelfde school gaan maar die buuf is iets slimmer Die had haar kind al ingeschreven bij de geboorte (en ik dus niet) en die heeft dus BSO. Daar gaat mijn opvang mogelijkheid helaas. Ik heb gebeld en ik probeer nu Muk weer naar de woe te krijgen op het KDV zodat we wellicht de woe een dag BSO kunnen krijgen (want dat zijn geen gewilde dagen). Dan heb ik er twee en dan doe ik de donderdag voorlopig maar even zelf ofzo (voordeel van een ZZP'er) Of ik ga vragen of onze vast oppas dat wil doen (die is dan weer terug uit Zuid-Afrika). Kijken of ze wellicht een GO wil worden zodat we dat ook nog vergoed kunnen krijgen. We verzinnen er wel wat op maar man, wat een gedoe allemaal. Ik wil verhuizeeeeeeeeen.

Verder beetje balen net. Ging ik net Muk haar taart halen want die wordt morgen dus 2 (ik maak er altijd eentje via de Hema met de leukste foto's van het afgelopen jaar erop) hebben ze hem laten vallen Ok ze hebben hem gerepareerd maar hij is er niet mooier op geworden. Kreeg 50% korting en een fles jip en janneke bubbels erbij. Toch maar gedaan want die Taart vind Puk altijd zo lekker. Maar ik baal toch wel een beetje. Ik maak altijd een foto van de taart elk jaar en dit jaar is dus een beetje lastig.

Wel alles in huis voor de verjaardag van morgen. We zouden het buiten vieren in een speeltuin of op de Parade maar met deze voorspellingen wordt dat helemaal niks. Dus maar op een kluitje met iedereen thuis. En dus moet ik ineens allemaal boodschappen halen enzo.

Gelukkig zijn de kado's wel allemaal in orde. Alleen de Aqua doodle die mijn ouders zouden geven is er nog niet. Stomme bol.com. Sturen ze gister (vorige week al besteld) pas een mailtje dat het de 22ste er is. Ja hallo, wel te laat dus. Gister dus maar snel wat Jellow dingen (bordjes en een shirtje) in de dierentuin gekocht zodat mijn ouders dat kunnen geven. Verder is de Smartmax ook al in huis, krijgt ze een CD van de dierentuin, een opblaasbootje, spulletjes van Brum (knuffel, boekje en DVD's), blokken, stofzuiger en kassa, de TV Globe van Dora en het spel Knappe Koppen (ja, ja ik weet alles al haha mama heeft het goed gecoordineerd dit jaar). Ze wordt dus optimaal verwend.

Nou ja, bijna klaar dus. Straks met dit shit weer even samen een cake bakken met de kinderen dan is dat ook voor de visite van morgen en we hebben weer een tijdbesteding
Scuba, knap hoor, nu al zindelijk! En ik moet heel veel googelen, want veel dingen die je noemt ken ik niet. Zijn mijn kinderen nu zielig?

Tess, goed zeg, zo'n fijne vakantie en een opgeruimd huis. Dan kun je er weer tegen
Wat een leuke dingen zeg!

Dora is nog steeds megapopulair hier. Dvd's van Sesamstraat, Diego en pippi blijven ook. En voor Neeltje gezelschapsspelletjes. Hebben jullie nog leuke tips? Ik heb voor een volgende ronde in ieder geval het dokterssetje van fisher price op mijn lijstje. Maar altijd in voor tips:)
Het spel Knappe Koppen dus O. Is voor 2 tot 5 jaar. Wellicht iets te makkelijk voor Neeltje maar dat weet ik niet zeker. Wel een leuk gezelsschapspel volgens mij.

Hier de link. Knappe Koppen

Haha kijken of ik een link van SmartMax kan vinden.

SmartMax

Aqua Doodle ken je wel toch? Voor de zekerheid:

Aqua Doodle

Brum ken je ook wel toch? En een opblaasbootje en blokken, stofzuiger en kassa haha zit je te pesten hoor.

Jellow is logisch dat je die niet kent. Dat is de beer van het dierenpark amersfoort en Muk kan geen genoeg krijgen van het liedje op de site

Jellow

Dan als laatste de TV Globe van Dora

TV Globe Dora

Zoals je begrijpt haal ik dus veel inspiratie van de site Speelgoed van het jaar. Klik Hier

Vooral in het archief ben ik dus leuke dingen tegengekomen.
Dank! Ik had Dora inderdaad al gevonden, maar deze dingen ga ik zeker onthouden.
Scuba, balen van die taart! Dat ze dan nog 50% durven te vragen! Muk wordt wel goed verwend zo te lezen. Alvast gefeliciteerd en een hele leuke dag toegewenst!
Scuba, balen van die taart! Dat ze dan nog 50% durven te vragen! Muk wordt wel goed verwend zo te lezen. Alvast gefeliciteerd en een hele leuke dag toegewenst!
Scuba; bedankt voor je leuke cadeau tips :-). Ik heb gelijk een aantal links naar de opa en oma's van Elfje verzonden, aangezien wij ook alweer na moeten gaan denken over haar verjaardag. Balen van je taart zeg! Ik vind 50% dan eigenlijk ook nog veel, maar ik snap ook wel dat je zo snel niets anders hebt, dus weinig keus had.

Wat een shit weer is het toch. Mijn eerste vakantie week zit erop, maar het voelt helemaal niet zo.

Gisteren de kinderen beide bij mijn moeder laten logeren. De hele week hebben we zo slecht en weinig geslapen door hun gespook, en dat in combinatie met het slechte weer en een griepje maakte dat ik er doorheen zat, dus even 1 nachtje gewoon geslapen was heerlijk!
Gefeliciteerd Scuba met je grote meid. Veel plezier vandaag, wel balen van de taart zeg. Ik ga de linkjes ook bekijken, altijd handig!

Lala; het weer is inderdaad vreselijk zeg. Zo te lezen geen goed begin van je vakantie, hopelijk klaart het nog een beetje op en gaan je kindjes beter slapen. Jullie gaan nog weg toch? Wanneer en waar ook alweer?

Jouw vakantie klinkt goed Tess! Denk dat Scuba maar even bij jou in de leer moet, haha. En misschien ik ook wel, maar dat kan ik je begin oktober pas vertellen. Lekker ook als je even je handen vrij hebt voor klusjes in huis, wordt ik ook altijd erg blij van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven