Straatmuzikanten....
dinsdag 12 juli 2011 om 16:43
Verschrikkelijk vind ik ze. Er zijn hier in de stad een stuk of 10 groepjes in wisselende samenstellingen en een paar solisten die maar 2 of 3 liedjes kunnen produceren die dan ook nog eens niet om aan te horen zijn.
Ik werk in de binnenstad en op dit moment luister ik al 3 uur onafgebroken naar het gejengel van een valse viool. Die vent die staat te spelen bakt er werkelijk helemaal niks van, maar de toeristen vinden het kennelijk fantastisch Want ik zie met enige regelmaat mensen geld in zijn bakje gooien.
Ik hoor die knakker boven de radio uit. Gek word ik ervan!!
En dan ben je klaar met werken, ga je lekker op een terrasje zitten.... Word je om het half uur geconfronteerd met een of ander brutaal herriemaak gezelschap die een vals liedje spelen en dan aan je tafel komen schooieren om geld.
AAAAAAAAAARRRGGHH. Laat ze weggaan!!
Ben ik nou de enige die horendol word van deze ongevraagde herrie?
Ik werk in de binnenstad en op dit moment luister ik al 3 uur onafgebroken naar het gejengel van een valse viool. Die vent die staat te spelen bakt er werkelijk helemaal niks van, maar de toeristen vinden het kennelijk fantastisch Want ik zie met enige regelmaat mensen geld in zijn bakje gooien.
Ik hoor die knakker boven de radio uit. Gek word ik ervan!!
En dan ben je klaar met werken, ga je lekker op een terrasje zitten.... Word je om het half uur geconfronteerd met een of ander brutaal herriemaak gezelschap die een vals liedje spelen en dan aan je tafel komen schooieren om geld.
AAAAAAAAAARRRGGHH. Laat ze weggaan!!
Ben ik nou de enige die horendol word van deze ongevraagde herrie?
dinsdag 12 juli 2011 om 16:47
dinsdag 12 juli 2011 om 16:49
Geen meelij mee, ze krijgen geen geld van me, geen cent. In mijn stad heeft de burgemeester nu besloten dat ze op moeten zouten en een vergunning aan moeten vragen. Hulde aan de burgemeester! Je wordt er echt knettergek van en daarnaast zit er gewoon vaak een criminele bende achter die ze 's ochtends af zet en 's avonds weer oppikt. Hop, lekker terug naar Roemenië.
dinsdag 12 juli 2011 om 16:50
quote:fairy1 schreef op 12 juli 2011 @ 16:47:
Ik vind het meestal genant, dat geschooi voor muziek die ik liever niet had gehoord. Voel me er altijd erg ongemakkelijk bij. Ook omdat ik me schuldig voel, want waarom doet iemand dit, voor de lol? Ik heb altijd een soort van meelij, belachelijk ik weet het.Nee absoluut niet voor de lol, tenminste niet in mijn stad...Het gaat echt om het geld want het schijnt best wel goed te verdienen (hoe slecht het ook is gek genoeg).
Ik vind het meestal genant, dat geschooi voor muziek die ik liever niet had gehoord. Voel me er altijd erg ongemakkelijk bij. Ook omdat ik me schuldig voel, want waarom doet iemand dit, voor de lol? Ik heb altijd een soort van meelij, belachelijk ik weet het.Nee absoluut niet voor de lol, tenminste niet in mijn stad...Het gaat echt om het geld want het schijnt best wel goed te verdienen (hoe slecht het ook is gek genoeg).
dinsdag 12 juli 2011 om 16:52
In mijn stad moeten ze een vergunning (met hun naam, foto en de straten waar ze muziek mogen maken) hebben. Ik bel altijd direct de gemeente, heb er een hekel aan en de klanten ook.
Meestal is er binnen 5 tot 10 minuten iemand die een bon uitschrijft.
Ik weet dat er géén vergunningen zijn uitgegeven voor de straat waarin in werk.
Meestal is er binnen 5 tot 10 minuten iemand die een bon uitschrijft.
Ik weet dat er géén vergunningen zijn uitgegeven voor de straat waarin in werk.
dinsdag 12 juli 2011 om 16:53
Hahaha POPSTARS voor straatmuzikanten....Wel origineel! Maar ja, als dat gejengel echt zo vals is....Grrr.... Ja dan is een hele dag werken wel een topprestatie! Ben i.i.g. blij dat wij ze niet in ons dorp hebben....
Staan ze er wel met hun valse instrumenten en stemmen....bel de toezichthouders van de gemeente...!
Staan ze er wel met hun valse instrumenten en stemmen....bel de toezichthouders van de gemeente...!
dinsdag 12 juli 2011 om 16:53
Op de terrassen durven mensen vaak niet om ze weg te sturen als ze die bak onder hun neus gedrukt krijgen om er geld in te gooien. Daardoor blijven die schooiers ook komen. En de horeca durft er niks aan te doen, want als je ze wegjaagt hebt je s'nachts je ruiten erdoor liggen....
Ik wil ook een burgemeester die vergunningen gaat eisen. En dan een soort Idols ja, lijkt me helemaal hip!!
Ik wil ook een burgemeester die vergunningen gaat eisen. En dan een soort Idols ja, lijkt me helemaal hip!!
dinsdag 12 juli 2011 om 16:56
Ik vind ze irritant, maar ik heb er maar heel even last van als ik de supermarkt in en uit loop. Lijkt me voor mensen die in 'n winkel werken en dus de godganse dag met dat gejengel opgescheept zitten idd om gillend gek van te worden.
Ze zouden maar 1 uur per dag op 'n bepaalde locatie mogen staan zodat ze mensen die er niet voor kunnen vluchten niet te lang lastig vallen.
Ze zouden maar 1 uur per dag op 'n bepaalde locatie mogen staan zodat ze mensen die er niet voor kunnen vluchten niet te lang lastig vallen.
dinsdag 12 juli 2011 om 16:59
Wat een verschrikkelijke zure mutsen zijn jullie zeg.
Ieder mens heeft zijn/haar pad in het leven te volgen en een ieder vult dat op zijn/haar eigen manier in. Het is zo gemakkelijk om een ander het licht in de ogen niet te gunnen.
Hier in Rotterdam spelen ook Roemenen, ofwel op accordeon of op gitaar en het zijn allemaal rasmuzikanten, die ik emt alle liefde een euro geef.
Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.
Ieder mens heeft zijn/haar pad in het leven te volgen en een ieder vult dat op zijn/haar eigen manier in. Het is zo gemakkelijk om een ander het licht in de ogen niet te gunnen.
Hier in Rotterdam spelen ook Roemenen, ofwel op accordeon of op gitaar en het zijn allemaal rasmuzikanten, die ik emt alle liefde een euro geef.
Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.
dinsdag 12 juli 2011 om 16:59
Hier worden ze weggestuurd (Rotterdam). Ze proberen ook te musiceren terwijl ze over de markt lopen, dat leidt de aandacht af van wat armoedige kindertjes met een Slavisch voorkomen die zich bezighouden met zakkenrollen. Bij terrassen vallen weleens klappen, niemand is van dat valse gejengel gediend.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 12 juli 2011 om 17:00
dinsdag 12 juli 2011 om 17:01
Ik ben dol op straatmuzikanten, mits ze een beetje muziek kunnen maken. Supermarktzigeuners bakken er meestal niet zo veel van helaas.
Maar een goede straat muzikant kan mijn dag echt opfleuren!
Ik ben ooit eens midden in de nacht na het uitgaan een geweldige violist tegengekomen die op een godverlaten plein prachtig stond te spelen. Dat was echt heel gaaf!
Maar een goede straat muzikant kan mijn dag echt opfleuren!
Ik ben ooit eens midden in de nacht na het uitgaan een geweldige violist tegengekomen die op een godverlaten plein prachtig stond te spelen. Dat was echt heel gaaf!
dinsdag 12 juli 2011 om 17:01
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2011 @ 16:59:
Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.Gezelligheid brengen is niet hun hoofddoel. Dat is geld schooieren.
Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.Gezelligheid brengen is niet hun hoofddoel. Dat is geld schooieren.