Affaire tips en ervaringen

11-07-2011 08:16 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag met andere mensen die een affaire hebben van gedachten wisselen. Ik weet dat er een minnaar topic is maar daar word je als nieuwkomer naar oude topics verwezen die je weliswaar kan lezen maar waar je dan natuurlijk niet meer op kunt reageren. Ik hoop dat er meer mensen zijn die relatief nieuw met de situatie zijn en ook behoefte hebben om er over te praten.

Ik ben benieuwd naar waar anderen hun minnaar/minnares hebben leren kennen, hoe vaak je elkaar ziet, wat je dan doet (alleen sex of ook andere dingen), of je de nacht met elkaar doorbrengt/op reis gaat, hoe lang de affaire al stand houdt, wat je gevoelens zijn, of de partner(s) op de hoogte is en wat je gevoelens daar bij zijn, waar je grenzen liggen etc.

Ben je er naar op zoek gegaan of is het je overkomen? Zou je als deze affaire eindigt opnieuw een affaire willen of zie je dit als iets eenmaligs?

Liever geen discussie over of het hebben van een affaire wel of niet goed is want daar zijn al een heleboel topics over en ik denk dat alles daarover inmiddels wel gezegd is.
quote:Zaritee schreef op 12 juli 2011 @ 13:09:

[...]

Seks met een ander willen hebben om met elkaar naar een parenclub gaan is toch niet hetzelfde? Ik vind dat een ongelijke ruilhandel.) .

Nee het is niet hetzelfde, maar ik dan me van de overrompelde partner voorstellen dat het even wat overzichtelijker is dan dat je vrouw/man zo nodig iets met die ene man of vrouw wil. Ik vertelde al dat die ver achter loopt op de partner, Het is leuk hoor om te vertellen dathet niets voor stelt en je echt voor je relatie gaat, om dan vervolgens te laten blijken dathet wel met die man moet en apart. Dat komtt dan zeker niet geruststellend over. Ik snap dus wel dat die man controle wil houden. En eigenlijk komt het me ook wat dwingend over als de gene die wil zo vasthoud aan die ene manier en die ene man, het moet zo en niet anders en anders hoeft het niet. dan kan het ook een ja of nee worden, Ik vind dus dat en partner best ver meegaat als hij bv een club voorsteld, die ruimte geven maar graag nog met een beetje controle, om te zien of je het kan handelen, maar vooral (en dat is niet een onbelangrijke reden) om er deelgenoot van te zijn, het samen te beleven. En omdat hij niets hoeft in te vullen over wat er kan gebeuren met een ander, Ik zie het dus als opstap naar meer vrijheid, en is dat te veel gevraagd? dat in ieder geval eens een kans te geven omdat HIJ zich daar prettig bij voelt? Omdat hij ook wel wat inspraak mag hebben? waarom bespreek je het dan anders?

Je ligt niet altijd op 1 lijn en soms moet je eerst een beetje naar elkaar toe groeien en elkaar begrijpen om erna meer ruimte te krijgen.

als je echt alleen je eigen zin wil doen, niet bereid bent concessies te doen, en niet wil luisteren naar wat je mans ideeen zijn over een meer open relatie, ga dan uit elkaar. dan beslis je er zelf helemaal over. Of doe wat je wil en draag de consequentie.

En natuurlijk snap ik dat het je niet hoeft te liggen, maar zie het nu eens als een kijkje in de keuken, je kunt er ook samen erotisch uitgaan, zonder sex met anderen, maar je partner kan wel enthousiast er door raken dat het ook leuk is om te flirten, uit te dagen en die openheid toelaten in je relatie. wat avondjes spannend uit en mensen zien die ook die ruimte geven in hun relatie.

Je doet er samen wat mee en houd rekenig met elkaars wensen of je gaat lekker je eigen gang. En dat moet je dan zien dat hij open staat voor je ideeen maar wel wil beginnen met iets wat binnen zijn vermogen en bereik ligt (voorlopig)

Mijn mans reden om het samen te doen was dat ik met een man alleen een leven naast hem ging krijgen. van hem af zou gaan, hij niet meer zou weten waar ik mee bezig was, dat ik van hem af zou gaan. ik heb al eerder zijn reactie verteld, "als je spanning zoekt laten we daar dan samen wat mee doen in onze relatie" om niet van elkaar te vervreemden om niet twee aparte werelden te krijgen, maar ook om er van te kunnen mee genieten

Ik had mijn man een hoop ervaringen en plezier ontzegt als ik hem er buiten had gehouden/
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, je zult het vast wel al eens verteld hebben in een van je posts, maar wat ik graag wilde weten of dat nu bij jullie wel mogelijk is apart te daten.

Nu jullie al een stuk verder zijn, geven jullie elkaar nu wel toestemming om apart van elkaar te daten en die controle dan min of meer uit handen te geven?
ja ik heb het al verteld, maar met zoveel topics over het onderwerp weet ik echt niet meer waar :-)

Inmiddels kunnen we beide apart weg. Onze contacten leggen we wel gezamelijk. Het zijn altijd stellen die ook swingen of vrouwen die in het swingerswereldje daten (ik heb zelf geen behoefte aan een man alleen)

soms ontstaat er wel eens een aparte klik en kan er uit behoefte of juist geen behoefte (je partner kan niet of wil niet mee) apart worden gedate.

We slapen dus wel eens een nachtje ergens anders of ik ga heel soms een weekeindje weg met mijn vriend. mijn man blijft slapen bij onze vrienden omdat hij in de buurt zit en soms beslist mijn vriend dan gezellig naar mij toe te komen.

vaak is het dus omdat het zo uit komt en daar hebben we geen moeite mee. /als mijn vriend en ik een leuk welness weekeind arragement zien vragen we ze altijd mee, maar dan horen we vaak "gaan jullie maar lekker samen" zitten zij dat weekeind ook bij elkaar en geven zich over aan hun hobby, slapen

Maar met elkaar is het altijd leuker. Het is meer zo dat ik als hij op wintersport is ik gewoon naar een feestje of naar vrienden kan gaan, maar het is geen behoefte om het op te zoeken. Het komt vaak onszelf goed uit.

In die 7 jaar dat ik mijn vriend ken zijn we welgeteld 2 keer een weekeind weg geweest met elkaar.

Overingens zou ik best mogen maar ligt de behoefte er niet, ik hoef geen mannen alleen te versieren, het ontstaat uit een klik tussen vier mensen en het vertrouwen en gunnen tussen die vier.
Doddie, dat je het samen wilt doen snap ik. Maar samen in een club met 120 anderen vind ik nogal... niet een tegenhanger zeg maar.

Ik weet hoe het is om mijlenver voor te lopen. En voor ons was het ook echt zoeken hoe er mee om te gaan. Maar samen zou je ook echt samen kunnen laten. Door bijvoorbeeld samen te gaan chatten, samen op zoek naar een extra persoon of stel en daarmee gaan verkennen wat de mogelijkheden zijn. Dat ligt voor mijn gevoel dichterbij de wens van de voorlopende partij dan samen naar een club gaan. Ik heb het idee dat als je naar een club gaat daar ook exhibitionisme bij komt kijken en dat heb je niet als je het klein en intiem houdt.

Als voorlopende partij hoef je toch ook niet helemaal door het stof om je wensen gerealiseerd te zien lijkt mij. Daarom ga je juist in gesprek met elkaar. Dus als je een parenclub echt niet ziet zitten, dan moeten ook andere opties besproken kunnen worden. Net zoals de angsten en weerstand van de ander besproken dienen te worden worden. Maar dat kost tijd, dat doe je niet even in een paar weken.
Dat apart van elkaar daten ervaar ik overigens ook niet als verder van elkaar af komen te staan overigens. Ja, je hebt apart van elkaar ervaringen met een ander die je niet met elkaar deelt. Maar de gesprekken ervoor en erna zorgen ook voor verbondenheid, voor diepgang. Je hebt elkaar niet perse face to face nodig om close met elkaar te zijn.
[quote]Zaritee schreef op 12 juli 2011 @ 19:48:

Doddie, dat je het samen wilt doen snap ik. Maar samen in een club met 120 anderen vind ik nogal... niet een tegenhanger zeg maar.

Ik weet hoe het is om mijlenver voor te lopen. En voor ons was het ook echt zoeken hoe er mee om te gaan. Maar samen zou je ook echt samen kunnen laten. Door bijvoorbeeld samen te gaan chatten, samen op zoek naar een extra persoon of stel en daarmee gaan verkennen wat de mogelijkheden zijn. quote]

maar dat is toch net zo naar elkaar toe groeien, jullie kwamen op deze oplossing wij vonden die in de club. en pubervrouw;s man had daar blijkbaar ook meer feeling mee.
quote:Zaritee schreef op 12 juli 2011 @ 19:52:

Dat apart van elkaar daten ervaar ik overigens ook niet als verder van elkaar af komen te staan overigens. Ja, je hebt apart van elkaar ervaringen met een ander die je niet met elkaar deelt. Maar de gesprekken ervoor en erna zorgen ook voor verbondenheid, voor diepgang. Je hebt elkaar niet perse face to face nodig om close met elkaar te zijn.

de 1 misschien niet de ander wel, ik hoor van veel stellen het plezier zit in het zien genieten van elkaar. Mijn man zei ook dat de helft van zijn plezier mijn plezier was, en ik genoot wel van het flirten en uitdagen, het uitgaan. ik kon het allemaal niet het was allemaal nieuw en het was al spannend dat je na 23 jaar monogaam zijn zomaar aan een ander(mans) vrouw of man mocht komen.

en het viel me zo enorm mee, ik had er zo een ander beeld bij. het was voor ons een gevoel van samen op avontuur en stout doen.
Doddie, dat was niet onze manier, dat is een manier.

De man van pubervrouw kan het dan wel zien zitten, maar pubervrouw schrijft dat ze zelf die platte sex niet zo ziet zitten, dan maar niet. (ik kan nu niet quoten) Ik kreeg van jouw posting een beetje het gevoel dat ze eigenlijk haar man op haar blote knietjes moest danken want hij deed dit allemaal voor haar. Terwijl ik denk dat je dan verder moet zoeken naar iets wat je beide ligt.
ik vind haar helemaal niet zo negatief, dan had ik zeker ook wat anders geadviseerd, ze geeft aan dat ze het best leuk vond en zeker nog eens gaat, dat ze de sex met die vrouw dan wel niet geil vond maar er geen moeite mee had en het leuk vond dat haar man er zo opgewonden van werd.
Een affaire is superspannend maar ook supergevaarlijk. En na ontdekking kwets je je partner er enorm mee. Weet dat een affaire die wat langer duurt vrijwel altijd uitkomt..... bij 1 van de betrokkenen. Vaak wordt je gesignaleerd door derden bij lunchen of dineren zonder dat je weet wie jou heeft gezien.
.
Doddie,

Dankjewel voor je antwoord. Jullie zijn samen al heel ver. Zitten ik en mijn man nog mijlen ver vandaan. Lees met bewondering hoe jullie ermee omgaan.

Wij hebben nu ervaring met het apart daten, wat niet altijd gemakkelijk is. Toch gaan wij dit weer opnieuw opstarten. Even een aantal maanden time out gehad. Wat rust en bezinning. Mijn man vindt het allemaal heel spannend, maar kan ook net zo goed gelukkig zijn met het monogame. Voor mij is die spanning wel heel belangrijk.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Jaap, zeker is het spannend en natuurlijk kwets je je partner er vreselijk mee. Heb ik zelf ervaren, die pijn wil ik nooit meer iemand aandoen.

Daarom is het net zo belangrijk dit niet stiekum te doen en te proberen samen aan je behoeftes tegemoet te komen.
Affaires overkomen je niet. Een affaire heb je bewust.
quote:wild_at_heart schreef op 12 juli 2011 @ 21:04:

Affaires overkomen je niet. Een affaire heb je bewust.Helemaal waar. Ik heb ook zo vaak gezegd, dat het me overkomen is en dat ik er niets aan kon doen. Is allemaal bull-shit. Als de mist is opgetrokken, kijk je in de spiegel en dan weet je dat dit een grote leugen is die je jezelf voorhoudt.
ik geloof nog dat je ineens te ver kan zijn gegaan dat dat je overkomt., zoals dat ook in de 9 redenen stond in viva. Maar het doorgaan is verslaving zoals er ook stond het voelt dan te lekker om het te stoppen en dat is dan natuurlijk wel bewust en een vorm van egoisme. de liefde voor de partner is er wel maar mensen houden soms nog meer van zichzelf,. en je hoort vaak dat ze het los zien van elkaar, wat het natuurlijk nooit is maar wel zo wordt gevoeld. het is gewoon meer ik dan wij en daar heb je natuurlijk geen relatie voor.
xxmas dat van de mist verwoord je goed je ziet het op dat moment niet meer helder, je maakt keuze;s die je je later niet meer kan voorstellen. Ik voel het nu achteraf als niet mezelf zijn en het spoor kwijt zijn geraakt,. Nu lijkt het me zo onwerkelijk dat ik zo handelde, zo verblind was, zo stom deed.
Ja Doddie, schaam me dood als ik er nog aan terugdenk.

Ik ging me anders gedragen, anders kleden, werd opeens open en spontaan. Als er dubbelzinnige grapjes gemaakt werden, vond ik dus dat alles maar moest kunnen enz enz.

Ben blij dat ik weer terug ben op aarde en mezelf weer herken.

Nooit geweten dat dit zo heftig was dat midlifen....
Nou die verandering heb ik wel doorgezet, ik was een grijze muis, wat saai, ik kleede me makkelijk en casual, Ik was moeder en vrouw van.

Ik voel me nu vrouwelijker mooier en sexieer dan ik me ooit gevoeld heb. Ik zie er jonger uit dan 15 jaar geleden, en zie ik foto;s uit die tijd dan zou je daar meer mijn leeftijd bij denken. dus het heeft wel voor ons iets positiefs veranderd. We gaan nu veel uit samen, zijn eigenlijk elk weekeind wel samen op pad en doen dus meer samen dan we ooit hebben gedaan.

Dus ik die zin ben ik niet terug bij af, maar ik voel me wel weer stabiel en zeker, weet dat ik nu zeker niet voor die verleiding open zal staan om iets stiekum te doen. Het hoeft ook niet meer. Ik krijg alle ruimte en ik maak weer net als voor die tijd de juiste keuze;s.
Fijn Doddie om jou positieve verhaal te lezen.

Dat geeft mij altijd weer een impuls te geloven in de nieuwe weg die wij zijn ingeslagen.

Op de oude voet verder gaan, is voor ons ook niet mogelijk. Daar is teveel voor gebeurd.

We zijn op weg, maar we hebben nog een lange weg voor ons. Maar ik vertrouw erop dat het goed komt.
quote:doddie schreef op 12 juli 2011 @ 20:15:

ik vind haar helemaal niet zo negatief, dan had ik zeker ook wat anders geadviseerd, ze geeft aan dat ze het best leuk vond en zeker nog eens gaat, dat ze de sex met die vrouw dan wel niet geil vond maar er geen moeite mee had en het leuk vond dat haar man er zo opgewonden van werd.

Doddie, dat had ik hier uit afgeleid:

quote:pubervrouw schreef op 11 juli 2011 @ 16:56:

Ik ben bereid om met mijn man mee te gaan naar de PC, waarbij ik zelf niet perse sex met een ander hoef te hebben. Ik denk dat ik het kan handelen hem met een andere vrouw te zien, maar dan wel als ik ook "mijn zin krijg". (Heel vervelend, maar daar komt het wel op neer helaas....) Ik doe het met liefde voor hem, maar wil er ook iets voor terug hebben. Wat ik kan krijgen is de "platte sex" met een ander, dus zonder intimiteit en als hij erbij is. Maar dan heb ik het net zo lief niet.Maar misschien heb ik het ook wel gekleurd gelezen. Een parenclub is helemaal niks voor mij. Als dat de enige optie was wat mijn man wilde proberen, hadden we een serieus probleem.
Wat een worsteling kan het zijn he? Gisteren voor de derde keer naar relatietherapie geweest. Levert alleen helemaal niks op....... De therapeut kan ondertussen een boek over ons schrijven, maar zelf hebben we nog weinig zinnigs gehoord van haar. Zegt ze zelf ook: Ik kan weinig voor jullie doen, behalve een soort mediator zijn. Maar alles wat we daar zeggen weten we al van elkaar,, hebben we al uitgebereid besproken.

Dan word ik een stuk wijzer op dit forum!

Wil nog even op Doddie reageren: Je kan het allemaal practig verwoorden, ik ben het heel vaak met je eens en ik heb ook veel aan je reacties gehad. Maar op een punt kan ik het toch niet helemaal met je eens worden. Je zegt dat je zelf je aparte afspraakjes hebt laten vallen en met je man samen verder het avontuur in wilde gaan. Blijkbaar beviel dit jou/jullie alletwee goed en is het met jullie daardoor steeds meer de goede kant op gegaan. Maar stel nou dat die parenclubs voor jou niks waren geweest en je net als ik toch liever de intimiteit had van het met z'n tweeen zijn. Hoe was het dan met jullie verder gegaan? Had je dan kunnen zeggen, prima, ik neem afstand van die verlangens? Je man had er misschien niet zo'n behoefte aan en jullie waren gewoon op de oude manier verder gegaan. Had dat gewerkt? Of blijft het verlangen sluimeren en was het later alsnog een keer misgegaan?

Om over mezelf te spreken: Mijn man wil nu wel naar de parenclub af en toe en ik vind het genant om te zeggen maar ik ben gewoon ordinair jaloers! Hij was de trouwe man die totaal geen behoefte had aan een ander, ook nu nog niet. Hij kan er makkelijk zonder al vind ie het natuurlijk wel spannend allemaal.

Ik ben juist degene met een sterk verlangen naar meer en voor mij is het afgelopen!

Je hoeft wat je doet in een meer open relatie niet op een goudschaaltje te leggen, maar voor mijn gevoel is het zo uit balans dan.....

Verder zeg je dat je juist weet van anderen dat ze het zo prettig vinden de ander/partner te zien genieten. Dat heb ik nou ook helemaal niet. Ik wil het eigenlijk helemaal niet zien! (Denk ik....) Wat ik hem nu wel heb gezegd is dat hij met een ander mag als hij met een andere vrouw eens zou voelen wat ik heb meegemaakt. Dan kan ik begrijpen dat hij eraan toe wil geven, zoals ik dat ook wilde. Ik wil dat dan wel van hem weten, maar hoef het niet te zien. Maar daar wil hij niks van weten. Zoals het voor hem een grens te ver is om mij apart te laten afspreken, zo is dat voor mij om hem te zien sexen met een ander.
quote:Zaritee schreef op 13 juli 2011 @ 09:23:

Een parenclub is helemaal niks voor mij. Als dat de enige optie was wat mijn man wilde proberen, hadden we een serieus probleem.

Juist!

En dat probleem hebben we dus! Ik vind een parenclub best interessant om te kijken, maar om hem nou met een ander te zien is voor mij eigenlijk ook de grens over, net als ik een brug te ver wil voor hem.

Ik sta hem toe wat ik zelf zou willen, maar dat past niet bij hem.

Hij staat mij toe wat hij zelf zou willen, maar dat past niet bij mij.

En niet uit onwil of koppigheid hoor, maar gewoon omdat we ons niet in het andere kunnen vinden.

En nu dus?????

Terug naar ons oude monogame leventje? Er is teveel gebeurd, teveel besproken, we kunnen niet meer terug heb ik het idee!

Obsession, lees je nog mee? Ik hoop dat je in deze persoonlijke berichtjes toch nog antwoorden kunt vinden op je vragen. In voorgaande dus een antwoord op je vraag over waar je grenzen liggen.

Ik ben bereid om over mijn grenzen te stappen als hij dat ook doet.
Pubervrouw, en samen in een intieme setting zie je ook niet zitten? Je wilt hem echt niet zien seksen met een ander?

En je man is ook niet op andere gedachten te brengen om zelf iemand te zoeken? Of samen het internet af te struinen naar iemand voor hem/jullie?
@Zaritee, Hij heeft mij in mijn heftigste periode een triootje aangeboden. Dat vond ik zoooo lief van hem, dat ie dat voor mij overhad! Dat moet heel moeilijk voor hem geweest zijn, mar hij vond het ook wel een opwindend idee.

Ik wilde hem bedanken met een trio MVV, daar dromen alle mannen toch van? Maar op internet zoeken heeft heel veel tijd gekost en is heel veel fake. Onze foto willen we zeker niet op internet, dus parenclub bezocht. Voor mezelf om te kijken of ik het iets vond, maar vooral omdat ik het hem gunde om ook eens met een andere vrouw sex te hebben. (Hij wil dat wel met mij erbij). Toen was het bedankje dus de reden, hij heeft zich ingezet voor mij, dus wil ik het ook voor hem doen. (achteraf is dat dus niet gebeurd)

Maar om dat nou standaard te maken? Ik word er jaloers van omdat het voor mij afgelopen is!
@pubervrouw Is het geen optie om met een stel thuis af te spreken. Dan kunnen jullie er altijd nog voor kiezen om in 1 ruimte te blijven of om apart te gaan. Dan combineer je eigenlijk de wens van jullie beiden.
@mrslucky: Dank je voor je meedenken Maar ben een beetje erg kieskeurig...... Hoe kom je aan een stel waarmee het klikt? Ik ben in mijn relatie van 23 jaar voor het eerst "overvallen" door dit gevoel voor iemand, dus dat geeft wel aan dat ik niet zomaar op een man val. Bovendien heb ik ontdekt dat hetgeen me zo in "hem" aantrok is dat hij thuis geen sex heeft bij zijn vrouw. Dat is juist wat hem voor mij zo woest aantrekkelijk maakt. (Ik weet het, het klinkt raar....) Mannen die al een goede sexuele relatie hebben vind ik gewoon veel minder spannend, die hebben het al. En doen het misschien ook wel met anderen. Ik wil zoals Doddie het noemde (in een ander topic?) Exclusief zijn. Grappig, wist ik zelf ook niet hoor.... Maar door opmerkingen van anderen leer je jezelf steeds beter kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven