Usenet...
zaterdag 9 juli 2011 om 20:59
Ik heb al gegoogled hier op de site maar de berichten zijn behoorlijk oud, en gaan niet echt over Usenet, of ik heb niet goed gekeken.
Dus dan toch maar even vragen, zijn er hier Usenetgebruikers, wie kan me vertellen of het werkt en hoe het werkt?
Ik heb een tijdje met torrents gedownload maar dat wil ik niet meer.
Wie wil me op weg helpen?
Dus dan toch maar even vragen, zijn er hier Usenetgebruikers, wie kan me vertellen of het werkt en hoe het werkt?
Ik heb een tijdje met torrents gedownload maar dat wil ik niet meer.
Wie wil me op weg helpen?
zaterdag 9 juli 2011 om 21:21
Toen ik usenet gebruikte kreeg je bij je internetprovider ook 'n nieuwsgroepaccount naast je emailadres. Gaandeweg gingen steeds meer providers stoppen met het aanbieden van nieuwsgroepen, en ik gebruikte usenet toen nog alleen via deja.com. Die ging ook uit de lucht (of ging op in google of zo?) en toen had ik inmiddels de fora ontdekt. En downloaden gebeurt hier thuis dan weer met torrents. Dus ik vrees dat ik je echt niet verder kan helpen
zaterdag 9 juli 2011 om 21:23
Mag dit? Oh well.. anders word m'n bericht wel verwijderd.
Ik gebruik Usenet, inderdaad met Eweka. Sinds openftd verdwenen is, gebruik ik af en toe Spotnet of Spotlite (programma's om zogeheten spots mee te zoeken) of ik zoek gewoon op bestandsnaam op sites als Binsearch of NZBindex. Om de bestanden binnen te halen gebruik ik het programma SABnzb, omdat ik werk op een Mac op Windows werkt Newsleecher bijvoorbeeld heerlijk.
Stap 1: Aanmelden Eweka voor servergegevens
Stap 2: SabNZB of Newleecher oid downloaden
Stap 3: De servergegevens die je van Eweka hebt ontvangen invullen bij de instellingen van je downloadprogramma
Stap 3: Spotnet/Spotlite downloaden of gewoon spots zoeken op een nzb zoekmachine en de nzb bestanden openen met je downloadprogramma.
Ik gebruik Usenet, inderdaad met Eweka. Sinds openftd verdwenen is, gebruik ik af en toe Spotnet of Spotlite (programma's om zogeheten spots mee te zoeken) of ik zoek gewoon op bestandsnaam op sites als Binsearch of NZBindex. Om de bestanden binnen te halen gebruik ik het programma SABnzb, omdat ik werk op een Mac op Windows werkt Newsleecher bijvoorbeeld heerlijk.
Stap 3: De servergegevens die je van Eweka hebt ontvangen invullen bij de instellingen van je downloadprogramma
Stap 3: Spotnet/Spotlite downloaden of gewoon spots zoeken op een nzb zoekmachine en de nzb bestanden openen met je downloadprogramma.
zaterdag 9 juli 2011 om 21:27
zaterdag 9 juli 2011 om 21:50
quote:AlbusInAlbis schreef op 09 juli 2011 @ 21:23:
Stap 3: Spotnet/Spotlite downloaden of gewoon spots zoeken op een nzb zoekmachine en de nzb bestanden openen met je downloadprogramma.Wij doen het ook ongeveer zo. Voor zoeken en downloaden van bestanden gebruik ik nzbindex.nl of binsearch.info. Verder gebruik ik het forum van laumovie.nl om betrouwbare downloads te vinden. De berichten daar zijn beveiligd, je krijgt pas de gegevens als je een reactie hebt geplaatst.
Stap 3: Spotnet/Spotlite downloaden of gewoon spots zoeken op een nzb zoekmachine en de nzb bestanden openen met je downloadprogramma.Wij doen het ook ongeveer zo. Voor zoeken en downloaden van bestanden gebruik ik nzbindex.nl of binsearch.info. Verder gebruik ik het forum van laumovie.nl om betrouwbare downloads te vinden. De berichten daar zijn beveiligd, je krijgt pas de gegevens als je een reactie hebt geplaatst.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
zaterdag 9 juli 2011 om 21:53
zondag 10 juli 2011 om 11:11
Eén vraagje nog, ik heb Grabit gedownload en alles werkt, alleen...wat moet ik met Grabit??
Zie de gedownloade bestanden wel in de download folder staan maar verder nergens in het scherm ofzo.
Moet ik bij spotnet ergens iets gaan linken met Grabit misschien?
Dank je wel Juultje, ik ga even kijken op dat forum, altijd handig!
Zie de gedownloade bestanden wel in de download folder staan maar verder nergens in het scherm ofzo.
Moet ik bij spotnet ergens iets gaan linken met Grabit misschien?
Dank je wel Juultje, ik ga even kijken op dat forum, altijd handig!
woensdag 13 juli 2011 om 12:35
Ik heb de afgelopen maand Eweka gebruikt bij Spotnet. Nu dacht ik dat ik zonder betaalserver (dus gewoon met mijn inloggegevens van hetnet) ook toegang had, alleen dan beperkter.
Dus gisteravond geprobeerd, ik zie ook lijsten, maar als ik iets aanklik om te downloaden, krijg ik een downloadsnelheid van 10b per sec. en gaat hij er ongeveer 20000 uur over doen.
Volgens mij heb ik, voordat ik bij Eweka kocht, ook wel een film binnen gehaald en ging dat redelijk snel (1,5 uur).
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Of kan ik met mijn gegevens van hetnet alleen bij bepaalde mensen wat ophalen? en zo ja, hoe zie ik dat dan?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Dus gisteravond geprobeerd, ik zie ook lijsten, maar als ik iets aanklik om te downloaden, krijg ik een downloadsnelheid van 10b per sec. en gaat hij er ongeveer 20000 uur over doen.
Volgens mij heb ik, voordat ik bij Eweka kocht, ook wel een film binnen gehaald en ging dat redelijk snel (1,5 uur).
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Of kan ik met mijn gegevens van hetnet alleen bij bepaalde mensen wat ophalen? en zo ja, hoe zie ik dat dan?
Alvast bedankt voor jullie tips!