Berlijn

08-07-2011 20:32 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een treinticket geboekt, en ga begin augustus voor 4,5 dag naar Berlijn.

Natuurlijk heb ik al een reisgidsje gekocht, maar wat is nou leuker dan tips van mensen die er al zijn geweest?

Ben geen uitgaanstype, dus tips voor clubs zijn niet aan mij besteed. Vind het leuk om lopend de stad te verkennen en dan niet alleen op de hoofdweg te blijven maar juist die leuke buurt er achter te doen.

En een leuk, betaalbare hotelkamer/B&B die bijvoorbeeld vlak bij een metrostation zit: roept u maar!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
graag gedaan hoor die andere tips....
quote:spectral schreef op 13 juli 2011 @ 12:23:

graag gedaan hoor die andere tips....

Welke? Die je hebt weggehaald?

Ben je nou gepikeerd omdat ik zeg dat ik andere interesses heb en niet 'wil' uitgaan naar clubs? En dat andere mensen er misschien wel veel aan hebben?
Pffffff, om te voorkomen dat er nog meer mensen met lange tenen zijn:

@ Nike, Jo12345, strawberrie, citronella, boefus, spuka, mulle, elka, janna, magdalan, juf_deetje, sjees, astrape, hollebollegijs en tegucigalpa: bedankt voor de tips!!!!

Ook al zal ik niet al jullie tips gaan opvolgen (om wat voor reden dan ook), dan heeft misschien iemand anders die dit topic leest er plezier van. En dat meen ik oprecht!

( Nu niemand teleurgesteld? )

Ik ga binnenkort ook naar Berlijn dus bij deze bedank ik ook iedereen voor de tips. Ook de tips die ik waarschijnlijk niet ga opvolgen
quote:himalaya schreef op 13 juli 2011 @ 15:35:

[...]

Welke? Die je hebt weggehaald?

Ben je nou gepikeerd omdat ik zeg dat ik andere interesses heb en niet 'wil' uitgaan naar clubs? En dat andere mensen er misschien wel veel aan hebben? Ik geef je heel veel leuke tips... en het enige dat jij eruitpikt zijn de dingen die je absoluut niet wil. Nou dan haal ik de rest toch ook weg
@Himalaya: ja beetje vreemde reactie is het wel, want inderdaad alle tips KUN je gewoon niet opvolgen, al zou je het WILLEN. Ik zet er zoveel mogelijk neer, want ken jouw interesses niet en wie weet hebben mensen die het forum nazoeken als ze naar Berlijn gaan er nog iets aan. Dus graag gedaan!
quote:jo12345 schreef op 08 juli 2011 @ 20:49:

Ik heb twee jaar geleden hier gelogeerd:

http://www.diefabrik.com/

Ligt centraal, dicht bij metro etc. en midden in een hele leuke buurt.

Hoorde een collega er ook over en die was óók enthousiast, en heb gisteren geboekt. Ligt inderdaad erg centraal en leuke dingen in de omgeving.
Ow, Berlijn is zo geweldig!!!

Zou ook zo weer terug willen!!!

Zelf ben ik trouwens meteen s ochtends bij openingstijd naar de Fernsehturm gegaan. Zo vroeg stond er nog geen rij. Dat was wel in oktober en ik zag de zon opkomen boven de stad. Erg mooi!

Een boottocht over de Spree is ook erg leuk.

Schloss Charlottenburg vond ik ook zeker de moeite.

Heel veel plezier alvast!
De locatie van Die Fabrik is niet zo heel cool... ja het ligt enorm dicht bij de 2 beste clubs en 2 beruchte after plaatsen. Gedoogd omdat er niet veel mensen wonen, buitenwijk, kantoren, leegstand en het is best ver van Mitte.

Ons eerste verblijf was daar ook vlakbij en er is niet zo heel veel bijzonders voor 's avonds.

Michel Berger ligt daar om de hoek (http://www.michelbergerhotel.com/#/de/hangingout), een bekende hangout van alle partypeople die daar expres in de buurt een hotel/hostel zoeken.
quote:spectral schreef op 15 juli 2011 @ 19:26:

De locatie van Die Fabrik is niet zo heel cool... ja het ligt enorm dicht bij de 2 beste clubs en 2 beruchte after plaatsen. Gedoogd omdat er niet veel mensen wonen, buitenwijk, kantoren, leegstand en het is best ver van Mitte.

Spectral, dit klopt echt niet hoor. Het is echt wel een leuke buurt (al kunnen smaken verschillen natuurlijk) en Kreuzberg een buitenwijk noemen .

Mitte is leuk, maar er is echt meer dan alleen MItte.

Je zit nu in een leuk gedeelte van Kreuzberg en je zit in de buurt van Friedrichshain wat ook erg leuk is (zo rond de Simon-Dach-Strasse, veel leuke cafeetjes en winkeltjes. Op zondag is op Boxhagener Platz een rommelmarkt)

Een leuk café/restaurant op loopafstand van die Fabrik: Freischwimmer .
O ja, mocht je rommelmarkten leuk vinden, dan is de markt op zondag in Mauerpark ook een aanrader.
Freischwimmer is leuk, treptow is leuk... maar vind die buurt niet zo leuk, zeker savonds niet.

En ik ben daar echt ontelbare keren savonds geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven