kids in auto bezig houden

14-07-2011 10:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we op vakantie met onze kids (2,5 en 4,5 jr). We zullen zo'n 8 uur erover doen om op de plaats van bestemming te komen. Hebben jullie nog tips en ideeën qua speelgoed om de kids tevreden te houden?
quote:dromer057 schreef op 14 juli 2011 @ 10:24:

Ik weet dat mijn moeder vroeger een keer bij een lange autoreis de hoedeplank vol (kleine) cadeautjes had liggen. Om de paar uur kregen wij een cadeautje. Toen ik er laatst naar vroeg vertelde ze dat het de meest rustige reis was die ze ooit met ons had gemaakt. Ze had gewoon kleine cadeautjes van 1 gulden ofzo gekocht en tegen de tijd dat we genoeg van een cadeau hadden was het al weer tijd voor een nieuwe.... We waren zelf wel iets ouder denk ik. Ik denk er zelf in ieder geval aan terug als de meest geweldige reis ooit! Fijne vakantie.Ja, dit wilde ik ook zeggen! Mijn moeder deed dat ook en als kind vonden mijn zus en ik dit echt geweldig! Echt kleine en simpele cadeautjes, maar wij vonden het echt leuk
Die cadeautjesmeuk heb ik alleen in de peutertijd gedaan, werkte niet echt.

Wij nemen voor in de auto nieuwe stripboeken mee, een computerspelletje en een mapje cd's die Snoezekind zelf mag uitzoeken. Verder een borduursetje met plastic naald en wol en sudoku-boekjes. En twee knuffels. Misschien dit jaar het borduren vervangen door punniken ?

Voor de plek van bestemming altijd een stapel (reis)spelletjes. Ter plaatse kopen we wel schepje/emmertje/bal etc.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:himalaya schreef op 14 juli 2011 @ 10:29:

[...]

Eh.. wie zegt dat ik geen ervaring heb met een achterbank met (al dan niet jengelende) kinderen?

Of mag je alleen meepraten als het je eigen vleesche ende bloedt is? Yep
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 14 juli 2011 @ 10:38:

[...]

Yep
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
1) koop zo'n tafeltje dat de kinderen over hun benen kunnen zetten zodat ze daarop kunnen spelen. Bijvoorbeeld:

* kleurboeken met wascokrijtjes

* bij de action zag ik laatst van die emmers met van die 'megablocks'. Helemaal niet zo duur, leuk om mee te bouwen

* leesboeken/luisterboeken

* een knuffel

* neem leuke cd's mee om te draaien en mee te zingen onderweg

* stickers om op de ramen te plakken

Is het eventueel een optie dat jij af en toe even achterin gaat zitten bij 1 van de 2 kinderen (andere kind in stoeltje voorin)? Of mag dat absoluut niet wat betreft veiligheid?
Dit jaar voor het eerst vliegen.

Is Fantasia van Geronimo Stilton dan wel of geen goed idee ? Het weegt er nogal in, 382 bladzijden.

Even op de weegschaal gelegd, ik laat het thuis. 785 gram !!!
Jeugdsentiment:

Moeder voorin met pannen nog tussen de benen geklemd en de pan maceroni voor de eerste dag erbovenop.

Wij, broer en ik op de achterbank, zittend op 4 slaapzakken met de hoofdkussens om ons heen. Tussen ons in een grote stapel Donald Ducks.

Handdoeken tussen de raampjes tegen de zon.

En de imperial op het dak, waar altijd na het eerste stuk het zeil half vanaf waaide...
Nope
Mijn ouders spaarden de Donald Duck's van de laatste maand op, ik mocht 15 boeken uit de bieb lenen (op de pasjes van de halve familie), bij elke grensovergang kregen we een kadootje waarmee we dan weer even zoet waren, en natuurlijk werd er ook wel geklierd en waren mijn ouders ons wel eens zat, maarja... Je wil wat

Oooh en volgens mij kregen we ook een vakantieboek waar we zelf ons verhaal in mochten schrijven en tekenen. Ik vraag me nu toch wel serieus af hoe we die tochten van soms 2 dagen door zijn gekomen met 3 kinderen op de achterbank Gelukkig hadden we een dubbele achterbank dus kon er één helemaal achterin
Wij gebruiken altijd luistercd's. Bijvoorbeeld die van Harry Potter. Ook stoppen wij om de 2 uur om even iets te drinken. Wij rijden overdag zo'n 500 km. per dag. We hebben nog nooit problemen gehad eigenlijk.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 14 juli 2011 @ 10:46:

Jeugdsentiment:

Moeder voorin met pannen nog tussen de benen geklemd en de pan maceroni voor de eerste dag erbovenop.

Wij, broer en ik op de achterbank, zittend op 4 slaapzakken met de hoofdkussens om ons heen. Tussen ons in een grote stapel Donald Ducks.

Handdoeken tussen de raampjes tegen de zon.

En de imperial op het dak, waar altijd na het eerste stuk het zeil half vanaf waaide...

En helemaal geen gezeur over welk autostoeltje of zitverhogertje nu het beste zou zijn voor je wondertjes. Veiligheidsgordels moesten nog uitgevonden worden.

Handdoeken tussen de ramen klemmen vindt Snoezeman hinderlijk voor het zicht.

Tegen de zon gebruikten we een hoeslaken van het ledikant, dat we over de hoofdsteunen voor en achter spanden. Snoezekind zit in het midden van de bank, en heeft daardoor op vakantie geen last van de zon die door de autoramen schijnt.
.
Ik ga binnenkort inderdaad maar een bezoekje brengen aan de Action, Zeeman, Wibra om me daar te laten inspireren.

Ook de bibliotheek krijg weer een bezoekje, waarbij ik de boeken/luisterboeken zal leegplunderen.
quote:lilalinda schreef op 14 juli 2011 @ 10:10:

wij hebben de dvd-spelers de deur weer uit gedaan. Kinderen werden strontziek (:puke:) van tv kijken.

We hebben nu al paar jaar luisterboeken, gaat veel beter. Kies een beetje leuke, dat is als ouder ook lang vol te houden. Roald Dahl, Annie MG, Rupsje Nooitgenoeg etcetc.

Je hebt ook speciale koptelefoons voor kinderen die een stuk kleiner zijn dan gewone koptelefoons. Ideaal. De musical van Jip en Janneke kwam mij na 5 minuten namelijk al een beetje mijn neus uit.

Bij de Hema heb je trouwens ook leuke luisterboeken van Jip en Janneke.
Ik maakte altijd zelf auto-bingo.

Gewoon op een A4-tje wat afbeeldingen (google-afbeeldingen)van bv. een benzinepomp, M van MacDonalds, wegrestaurant, een auto met NL-kenteken, een vliegtuig.....Afhankelijk van de leeftijd van je kinderen kun je de afbeeldingen moeilijker/makkelijker maken. Wat ze vanuit de auto hebben gezien, mogen ze afstrepen.

Ik plakte er meestal 6 of 8 op 1 A4-tje en bij een volle kaart volgde er een klein kadootje. De oudste kan de jongste helpen en jij kunt de oudste af en toe een beetje helpen.

Goede reis !!
autobingo, dat is een leuk idee!!!!
Een paar Donald Ducks en een rol fruitella. Daar moesten wij het mee doen!
Tja wij gingen altijd met de trein. Ik had een rugzakje met speelgoed, dat was tevens mijn speelgoed voor de hele vakantie. Ik had een gameboy/discman en wat boekjes / tijdschriften. Gemiddeld waren we een uur of 7 onderweg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven