Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
VivaMissB: ben toch wel erg benieuwd hoor!!! Enne, ik hou me aanbevolen voor jouw testen
Goedemorgen allemaal,

OGG, ik heb het in de tabel gezet. Met zo'n smiley weet je dus dat je op dat moment ook echt probeert zwanger te raken! Anders is het maar een weekje lang om de dag gokken.... best handig dus.

Missc, ik herken precies wat je zegt: we zien wel hoe het gaat, we hebben niet heel veel haast. Maar als je er aan begint dan is die haast er ineens wel voor je gevoel! Ik wil NU NU NU!

Gorgi en Missb, ik heb gister aan vriendlief geopperd om ovulatietesten te gaan kopen, maar we laten het deze maand nog wel even op zijn beloop. Hij vond het nu nog een beetje onzin. Zijn al helemaal in de mood voor de klusweek dus dat gaat wel goedkomen. Als het deze maand niet lukt dan ga ik wel testen bestellen denk ik. Ik kan trouwens ook gaan temperaturen. Net een nieuwe digitale thermometer gekocht, dus das wel handig dan!

Maar missb, ik hou me ook aanbevolen voor jouw 5 testen hoor! Denk dat we ze maar moeten gaan verloten als je zwanger bent...

Goedemorgen!

Hier weinig nieuws te melden. Voel me niet zo top, laat naar bed gegaan en vanmorgen wat last van mijn darmen en een beetje misselijk. Nu weer helemaal weg. Het heert heel erg bij ons, dus ga ervan uit dat ik een virusje aan het oppikken ben. Voor de rest is het gewoon afwachten.

MissB! Spannend. Je gaat het morgen wel melden als je getest hebt he! We duimen allemaal voor je!

Ellein, ik snap dat temperaturen niet helemaal. Geloof niet dat dat aan mij besteed is. Probeer het nog wel even zo, mocht het niet lukken dat lijken mij die ovulatietesten de beste optie! Maar ik geloof ook niet dat mijn vriendje daar heel positief tegen over staat. Gister zei hij nog dat hij superzaad had, nou ik wacht het af en anders krijgt hij het om zijn horen, hahaha!
Hoi meiden!

Ik ben er weer.. sorry dat ik in de tussentijd niet heb kunnen schrijven maar het is hier gekkenhuis geweest op mijn werk.

Mag ik nog steeds meeschrijven?

Mijn NOD is 8 februari! zijn nu lekker saampjes bezig en ik vind het zo spannend! Ik ga eerst even de postings lezen nu!

Fijne dag allemaal!!

Liefs Maki
Hoi allemaal,

Welkom op ons topic, opgoedgeluk!

Ik heb niet zoveel nieuws te melden. Ben vanmiddag lekker vrij en ga dan maar eens poetsen in huis.

Hopelijk hebben we na het weekend de eerste zwangere in ons midden. VivamissB, ik duim ook voor je!

Fijn weekend alvast voor iedereen!
He Maki, ik vroeg me al af waar je was! Tuuuuurlijk mag je nog steeds meeschrijven. Ik heb je NOD in het schema gezet. Jij bent dus druk bezig om gebruik te maken van je vruchtbare dagen? Veel plezier....

Rossia, ik denk dat dat temperaturen ook niks voor mij is. Geloof dat ik in het weekend als mijn wekkertje dan gaat me gewoon weer omdraai en niet ga termperaturen. Vriendlief is ook geen voorstander van de testen, hij is ook vol overtuiging dat we het zonder ook wel kunnen.

Ik krijg ook een klein beetje mee van het griepvirus dat heerst. Ben verkouden, meer niet gelukkig. Meestal gaat het bij mij wel goed en kom ik er zonder kleerscheuren vanaf.

Hoi allemaal!

hebben jullie nog een plaatsje vrij? Ik wil graag meeschrijven! Mjin vriend en ik hebben al twee kindjes en we gaan sinds begin dit jaar voor nummer drie. Ik ben 31 en mijn eerste NOD is op 14 februari. Valentijn's dag, dat moet goedkomen toch? :-)

Bij onze eerste ben ik in de tweede ronde zwanger geworden en bij de tweede in de zesde ronde. Ben dus heel benieuwd of het weer lukt en hoe lang het duurt..
Hoi Hills, van mij mag je meeschrijven hoor! Nog een ervaren iemand, altijd handig. Ik zal je in het schema zetten. NOD op valentijnsdag, dat gaat vast helemaal goedkomen!

Hoi Ziggie, een cross! Als je klaar bent met poetsen mag je ook mijn huis nog wel even doen......

Goede navond dames,

Hier verder nog geen nieuws. Nog steeds niet ongesteld??? Vind het maar vreemd.

VivamissB; morgen nod-dag... Ik zal aan je denken en duimen
@Hills en opgoedgeluk; welkom op dit forum! Schrijf maar lekker mee! Gezellig.
Oh, wat lief allemaal, dat jullie voor me duimen. En nu maar hopen dat het succes heeft...

Heeft er iemand verstand van een lange cyclus...begin nu te twijfelen. Mijn eisprong was de 20 of 21e cyclusdag, maar als de periode tussen de menstruatie en de eisprong lang is, duurt het dan ook langer voor je weer gaat menstueren? Whaa, wordt een beetje gek van mezelf...ga morgenvroeg testen. Hou mezelf maar voor dat mócht ie negatief zijn, dat het misschien langer duurt voor je NOD komt als je een lange cyclus hebt.

Ik kruip zo lekker met een boekje op de bank. Mijn verhaal wordt er niet duidelijker op... Tot morgen allemaal!
He lelie, ook een nieuwe avater! Is die van jou? Jouw oudste stamt dus uit die tijd, zozo

Missb, aaahhhh, om gek van te worden dus. Ik hoop in ieder geval dat je positief test hoor! Zag dat je een berichtje had geschreven dus hoopte meteen dat je al getest had, want er moet toch echt een zwangere komen hoor. We moeten toch wel 2 zwangeren per maand kunnen halen toch?

Hey dames,

Welkom opgoedgeluk en Hills!!! Leuk dat jullie er bij komen.

VivamissB, wat spannend... Ik hoop net zoals velen hier dat er snel een zwangere in ons midden is. Iemand moet beginnen he

Bep, hoe is het met je kat? Wel een hele inventieve zwangerschapstest trouwens. Kan ik hem/haar over twee weken even lenen?

Maki, jouw en mijn NOD vallen bijna samen. Ben je goed aan het klussen geweest?

Vriendje vindt al dat geklus wel leuk. Hij is alleen bang dat als ik straks zwanger ben hij in een soort van ontwenningsfase komt. Haha, arme hij...

Ik ben overigens vrij zeker dat mijn ei bijna komt of is geweest. Ik heb verschrikkelijk zere tepels. Had ik de vorige cyclus ook halverwege. Als het inderdaad mijn eitje is dan hebben we goed werk verricht hier thuis

Ellein, met die frisse avatar moet die frisse klusperiode voor de boeg toch wel op iets uitlopen he... Ik denk meteen aan beVRUCHTing.

Zo, ik ga heerlijk in mijn bed liggen lezen. Ik heb deze week buiten al mijn lesuren om (ben leraar) ook nog drie middagen studievoorlichting gegeven aan meisjes over technische vervolgstudies. Lekker uitputtend allemaal.

VivamissB een dikke voor jou...hopelijk zie jij twee streepjes morgen!!!

Liefs
MissB!!!! Enig nieuws?????

We duimen voor je!!
Hoi allemaal!

Super leuk om weer mee te schrijven. Sorry Eillein dat ik er een tijd niet was, voor mijn werk in het buitenland geweest.. maar nu zijn vriendlief en ik er helemaal klaar voor! Ik vind het zo leuk dat mijn vriend en ik een geheimpje hebben samen.. op een verjaardag kwamen kinderen ook weer ter sprake. Ik hoop dat ik een beetje nuchter kan blijven reageren (het liefste zou ik zeggen jaaa wij willen ook zwanger worden) maar we houden het lekker geheim

Hoi Ethereal, wat leuk dat onze NOD zo dicht bij elkaar liggen!

Spannend he

Wij hebben onze klusweek goed benut haha... ik vind het zo ontzettend leuk om te zien dat mijn vriend het ook zo leuk vind.. hij zei van de week.. kom zullen we lekker samen kindjes maken.. op zon lieve manier.. en het blijft lekker toch

Ik heb het idee dat ik mijn eisprong wel aardig doorheb. Ik word altijd iets euhm zeg maar.. seksbeluster .. Wij hebben zelf zoiets, we gaan een half jaar gewoon lekker proberen zonder heel moeilijk te doen, maar het zou toch wel heeeeeeel heerlijk zijn als het snel raak is tot die tijd vertrouwen we maar een beetje op wanneer mijn eisprong is..

Nu las ik gister weer dat koffie niet goed is als je zwanger bent... wat doen jullie met dit soort dingen? nu al mee bezig? laat maar waaien?

VivamissB ik hoop dat het raak voor je is meis!! Hou ons op de hoogte

Fijn weekend allemaaal!!!!
VivamissB.......................? Ik heb blaren op mijn duimen van het duimen voor je!!!!!

Laat snel iets van je horen
@ bep; en... voel jij al enige veranderingen?? Jou nod is ook al bijna. Ook hier duim ik voor jou.

Goedemorgen allemaal,

Kwam even kijken of missb al nieuws had, maar helaas.

Ethereal, die beVRUCHTing had ik nog niet aan gedacht.... maar hij is wel toepasselijk! We doen ons best in ieder geval.

Maki, ik weet niet zo goed wat ik van die koffie moet denken. Is ook een topic over en daar wordt het lichtelijk belachelijk gemaakt. Ze zeggen daar ook: alles waar TE voor staat is niet goed natuurlijk. Ik drink niet veel koffie maar 's ochtends op mijn werk wel 2 kopjes, samen met collega (heb er ook maar 1) en dat wil ik wel blijven doen, anders is het wel heel duidelijk waarom ik ineens geen koffie meer drink. Hoop ook dat als ik zwanger mag worden dat ik nog wel steeds koffie lust, anders kan ik het niet lang voor mezelf houden ben ik bang.

Verder hou ik vanaf de eisprong wel wat rekening met wat ik eet/drink. Geen alcohol en wel vitamientjes. Afgelopen weken ook geen filet americain gekocht. Maar die staat dit weekend wel weer in de koelkast hoor!

Haha Ellein, ik drink ook nog lekker mijn koffie hoor! En ook de filet american laat ik niet staan. Evenals mijn rooie biefstuk en de overheerlijke brie! En s avonds een wijntje of een heerlijk koud biertje

Maar tegen de tijd dat ik zwanger ben laat ik het echt wel staan hoor!!!

lfs
Hier een zenuwachtige bep. Heb me vanochtend maar uitgeleefd op mn keukenkastjes met een sopje om die zenuwen te onderdrukken. Ik ben ook zo nieuwsgierig naar MissB! Moet ik een testje langsbrengen? Heb er hier genoeg

Lelie & Ellein:Ik heb begrepen dat het die weken tussen bevruchting en overtijd niet uitmaakt wat je eet, rookt of drinkt, want dan is er nog geen placenta (wordt ik week 6 aangelegd geloof ik) en dan 'eet' het embryo nog van het gele lichaam of zoiets. Ik heb een paar jaar geleden toxoplasmose gehad, dus als ik zwanger ben zal de verloskundige mn bloed testen op anti-stoffen en als het goed is mag ik dan gewoon rood vlees tijdens mn zwangerschap (waar ik gek op ben) maar mag ik ook gewoon de kattebak doen, wat dan weer jammer is dat ik dit niet uit kan besteden aan manlief.

Ik blijf twijfelen tussen wel en niet zwanger. Op dit moment denk ik van niet. Voel niets bijzonders, behalve dat ik gisteren om 21.00 in bed lag omdat ik echt niet meer op mn pootjes kon staan. Tieten voelen ok en aanvallen van borrelnootjes om 11.00 's ochtends eten zijn ook verdwenen. Wel erg veel dorst en het gevoel van een beetje branderig gevoel thv mn schaambeen.

De kat doet ook weer normaal. Ethereal: De vorige zwangerschap wilde ze de hele tijd op mn buik liggen terwijl ze normaal altijd op mn bovenbenen slaapt.

In het schema staat bij mij NOD op 29/1 maar ik heb heel erg het gevoel dat het 30/1 moet zijn. Normale syclus is 24 dgn, maar afgelopen maand 23 dgn.

5 jan + 23 dgn = NOD 28 jan

5 jan + 24 dgn = NOD 29 jan

6 jan + 24 dgn = NOD 30 jan (het begon 's avonds 5 heel laat, als het doordeweekse dag was geweest had ik het de volgende morgen pas gemerkt en dan zou de laatste berekening kloppen)

Wanneer zouden jullie testen? En zeg nou niet morgen, want dan weet ik zeker dat ik me niet ik kan houden

Liefs Bep
Hoi lieve Bep,

Moeilijk he.. ik zou het eigenlijk nu ook al willen weten. geduld ho maar Ik zou nu lekker je weekend vieren en nog een paar daagjes wachten. Stel je doet het nu en het laat nog geen zwangerschap zien, dan twijfel je en doe je het toch nog een paar dagen later (tenminste kan ik me voorstellen) maak je nog niet helemaal gek en wacht nog heel even.. (hoe heel moeilijk t ook is)

Succes! en fijn weekend allemaal
Hai meiden,

Hier nog geen nieuws. Vriendlief wil liever even wachten met testen tot maandag. Ik denk dat hij bang is dat ik teleurgesteld zal zijn wanneer de test negatief is. (Wel erg lief van hem) Ik laat jullie dus nog even in spanning.

Vanaf maandag heb ik een stagiaire op mijn werk, dus de post zal waarschijnlijk pas maandagavond zijn. Mócht ik nu maandag erg vroeg zijn dan krijgen jullie natuurlijk eerder een berichtje, dan zal het ruim voor 8 uur zijn!

Liefs B.
@Bep28, ik zou nog even wachten totdat je een paar dagen over tijd bent. Want dan weet je zeker dat je voldoende HCG-hormmoon in je urine hebt. Moeilijk hè! Nog even volhouden is mijn goede raad. Maar ik begrijp het helemaal dat je je niet kunt inhouden

@vivamissb, ik blijf dit weekend duimen voor je en ik verwacht maandag het verlossende antwoord

lfs
Hallo allemaal!

Weer even een berichtje van mij. Heb de laatste tijd weinig gereageerd wegens weinig tijd en weinig nieuws, maar ik lees wel regelmatig even bij hoor!! Dat moet hier ook wel, zo snel als de berichtjes gaan ;) Gezellig!!

Pfoe, het valt me best een beetje zwaar hoor, deze maand nog 'voorzichtig' moeten doen. Ik sta achter de beslissing, weet dat het de juiste is, en ook al zeggen wij ook 'alle tijd, we doen rustig aan' hopen wij natuurlijk ook zo snel mogelijk positief te testen.... we zijn hier wat dat betreft allemaal hetzelfde geloof ik!!

Heel spannend dat hier meiden dicht op hun NOD zitten. Ik duim!! Zou zo leuk zijn om gauw de eerste zwangere te kunnen zien staan in het schema.....

Wat eten en drinken betreft: mijn huisarts (die over het algemeen niet zo 'truttig' is) raadde mij toch aan om vanaf het moment van proberen al te stoppen met alcohol en filet en dat soort zaken. Ik ben van plan om dat in principe ook te doen, tenzij ik bijvoorbeeld ga eten met vriendinnen, dan moeten een paar wijntjes kunnen vind ik - anders valt het meteen ook zo op.

Ach, je moet er toch een beetje je weg in vinden... Ik kan me ook voorstellen dat het er erg vanaf hangt hoe lang je bezig bent!! Ik heb een boek gelezen over 'holistisch zanger worden' (dat boek waarvan ik eerder al aangaf dat ik er nogal kromme tenen van kreeg). Als je dat zou moeten volgen heb je volgens mij echt geen leven meer: vanaf máánden voordat je het gaat proberen heel gezond eten en drinken, geen bodylotion met parfum, geen metalen op je lichaam etc etc. Dat ging mij dus veel te ver!! Maar ja, als je al een tijd bezig bent en het lukt allemaal niet, misschien dat je dan toch je toevlucht tot dat soort zaken neemt? Kan het me nu niet voorstellen, maar wie weet.....

Nou meiden, veel plezier maar weer met het benutten van de vruchtbare dagen en ik duim voor de testers!!!

(ps: Ellein, zou je voor mij in het schema bij bijzonderheden willen zetten: WOD 9 feb? Vind ik wel leuk eigenlijk )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven