jarenlang mishandeld, spullen?
donderdag 14 juli 2011 om 11:00
Dag forummers,
Ik ga het kort proberen te houden, ook ivm herkenbaarheid.
Ik ben jarenlang mishandeld door een eigen ouder. Nu 2 maanden daar weg. Al mijn spullen liggen daar nog, deze wil ik graag ophalen.
Uiterlijk morgen kan ik ze ophalen, ouder weet nog van niets.
Hoe aanpakken? Iemand ervaringen of goede ideeen?
Ik ga het kort proberen te houden, ook ivm herkenbaarheid.
Ik ben jarenlang mishandeld door een eigen ouder. Nu 2 maanden daar weg. Al mijn spullen liggen daar nog, deze wil ik graag ophalen.
Uiterlijk morgen kan ik ze ophalen, ouder weet nog van niets.
Hoe aanpakken? Iemand ervaringen of goede ideeen?
donderdag 14 juli 2011 om 19:50
Niets ophalen is geen optie, veel belangrijke bestanden etc. Ik gun het hem niet om de door mij betaalde spullen te houden.
Ben inderdaad meerderjarig, aangifte al gedaan.
Aangifte is tevens de reden dat morgen de laatste kans is ivm verhoor.
vervoer is geregeld, ik rij zelf niet maar een vriendin. Verder gaan er mensen mee die de situatie kennen.
Ik ben mega zenuwachtig! iemand tips hoe te handelen etc? Of ervaring ( al hoop ik t niet).
Ben inderdaad meerderjarig, aangifte al gedaan.
Aangifte is tevens de reden dat morgen de laatste kans is ivm verhoor.
vervoer is geregeld, ik rij zelf niet maar een vriendin. Verder gaan er mensen mee die de situatie kennen.
Ik ben mega zenuwachtig! iemand tips hoe te handelen etc? Of ervaring ( al hoop ik t niet).

donderdag 14 juli 2011 om 20:59
is dat niet te veel mensen die je meeneemt?
ik kan begrijpen dat je ouder mischien niet open doet en zich aangevallen voelt.
jij moet de woord doen en je vrienden kunnen beter je bij staan mocht er iets gaan gebeuren dus uit de hand lopen dat ze je dan pas helpen.
jammer genoeg komt me dit erg bekend voor zo ben ik op mijn zeventiende het huis uit moeten vluchten voor mijn vader.
een week later heb ik mijn ouders opgebeld en ben met mijn partner en mijn schoonmoeder heen geweest.
ten eerste ontkende mijn vader alles (ik denk dat hij zich schaamde tegen over mijn schoonmoeder).
maar tijdens het gesprek versprak hij zich en vertelde mij dat het heel logisch was dat hij mij mishandelende wat wil je ook met zo'n dochter"(dat waren zjin woorden). hij vertelde nog allemaal dingen die me ontzettend pijn deden. het liefst had ik gehoord van sorry meid maar nee nog nooit gehoord.
ik heb uiteindelijk al mijn kleren etc in 4 vuilniszakken gestopt en was toch opgelucht toen ik weer in de auto zat het gevoel is onbeschrijfelijk echt vrij en niet meer bang hoeven zijn heerlijk!
nu ik mijn verhaal zo opschrijf gaat er weer van alles door me heen dus ik wens je veel sterkte.en zelfs nu ben ik er nog niet maar ik hoef er niet meer elke dag aan te denken.
het kost moeite en pijn maar hou voor ogen dat het geluk te vinden is en dat niemand maar dan ook echt niemand je zo mag behandelen.
en probeer niet teleurgesteld te zijn om de dingen die je wilt horen die je niet krijgt te horen.
ze weten echt wel dat het fout is geweest wat ze gedaan hebben.
ik hoop dat je er wat aan hebt veel succes
ik kan begrijpen dat je ouder mischien niet open doet en zich aangevallen voelt.
jij moet de woord doen en je vrienden kunnen beter je bij staan mocht er iets gaan gebeuren dus uit de hand lopen dat ze je dan pas helpen.
jammer genoeg komt me dit erg bekend voor zo ben ik op mijn zeventiende het huis uit moeten vluchten voor mijn vader.
een week later heb ik mijn ouders opgebeld en ben met mijn partner en mijn schoonmoeder heen geweest.
ten eerste ontkende mijn vader alles (ik denk dat hij zich schaamde tegen over mijn schoonmoeder).
maar tijdens het gesprek versprak hij zich en vertelde mij dat het heel logisch was dat hij mij mishandelende wat wil je ook met zo'n dochter"(dat waren zjin woorden). hij vertelde nog allemaal dingen die me ontzettend pijn deden. het liefst had ik gehoord van sorry meid maar nee nog nooit gehoord.
ik heb uiteindelijk al mijn kleren etc in 4 vuilniszakken gestopt en was toch opgelucht toen ik weer in de auto zat het gevoel is onbeschrijfelijk echt vrij en niet meer bang hoeven zijn heerlijk!
nu ik mijn verhaal zo opschrijf gaat er weer van alles door me heen dus ik wens je veel sterkte.en zelfs nu ben ik er nog niet maar ik hoef er niet meer elke dag aan te denken.
het kost moeite en pijn maar hou voor ogen dat het geluk te vinden is en dat niemand maar dan ook echt niemand je zo mag behandelen.
en probeer niet teleurgesteld te zijn om de dingen die je wilt horen die je niet krijgt te horen.
ze weten echt wel dat het fout is geweest wat ze gedaan hebben.
ik hoop dat je er wat aan hebt veel succes
donderdag 14 juli 2011 om 21:32
donderdag 14 juli 2011 om 21:40
Heel veel sterkte, ik heb ook zoiets meegemaakt maar niet zo geweldadig dat er wapens aan te pas kwamen. Ik heb mijn foto's, paspoort, en diploma's niet te pakken gekregen. Diploma's zijn wel belangrijk, die van de middelbare school kreeg ik niet zomaar opnieuw en over mijn propedeuse deden ze ook erg moeilijk, moest ik via een andere weg weer bewijzen dat ik vakbekwaam was, paspoort kon ik aangifte van doen en foto's, dat doet me wel zeer, gewoon geeneen herinnering te hebben hoe ik er als baby ed uitzag, zeker nu ik zelf kinderen heb en geen vergelijkingsmateriaal heb.
vrijdag 15 juli 2011 om 17:40
zaterdag 16 juli 2011 om 12:16
Het heeft wat langer geduurd dan verwacht maar;
Ik heb het grootste gedeelte van mijn spullen!!!
Gelukkig was er niemand thuis. In 3 kwartier alles ingeladen en toen weggereden.
Later hoorde ik dat hij om 4 uur thuis was, toen waren wij net een halfuur weg!
Damnn..vanochtend al vanalles uitgezocht, nu kan ik fijn op vakantie met mijn eigen spullen en kleding.
Nu ik achteraf terug kijk kon het niet beter gaan...was er iemand thuis dan was t finaal uit de hand gelopen.
Ik heb het grootste gedeelte van mijn spullen!!!
Gelukkig was er niemand thuis. In 3 kwartier alles ingeladen en toen weggereden.
Later hoorde ik dat hij om 4 uur thuis was, toen waren wij net een halfuur weg!
Damnn..vanochtend al vanalles uitgezocht, nu kan ik fijn op vakantie met mijn eigen spullen en kleding.
Nu ik achteraf terug kijk kon het niet beter gaan...was er iemand thuis dan was t finaal uit de hand gelopen.