Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Vanmorgen langs de huisarts gegaan. De assistente heeft heeft snel de uitslagen doorgenomen, maar niks bijzonders. Er moet nog B1 en B12 geloof ik en omdat ik maandag was vergeten dat ik niet mocht eten, heb ik gevraagd of glucose nog een keer opnieuw mocht en toen heeft de assistente ook nog golesterol (hoe schrijf je dat) aangestreept en ook nog eiwitten geloof ik. Maar waarschijnlijk toch een beetje combinatie van anti biotica en de halve marathon die me heeft genekt. Nu ik een week vakantie heb gaat het langzaam steeds iets beter.

Baukje, ben benieuwd of ze uitkomen. Blijft het kipje zitten ook als er niets uitkomt?

Zometeen om 11 uur wordt mijn zoon met de kruiwagen uit school gekieperd! Hij gaat na het schooljaar naar het voortgezet onderwijs! Dus fototoestel opgeladen en klaar in de aanslag.
@ lauwe: een mijlpaal dus. naar de nieuwe school straks. spannend hoor! heb je al die tests alweer laten prikken? wanneer uitslag nu? volgende week waarschijnlijk? waarom wilde je de glucose nog een keer? was die hoog?
Hier gisterenmiddag mijn 4de al uitgezwaaid. Die gaat na de vakantie ook naar de middelbare school.

Ja ik vrees dat kip gewoon blijft zitten als de eieren niet uitkomen. Maarik geef ze een paar dagen speling en dan haal ik de eieren weg. Hoop alleen dat de herenniging met de andere hennen en de haan goed verloopt. Mensen zijn niet altijd even aardig tegenover elkaar maar hennen kunnen er helemaal wat van.
Max, nou glucose wilde de dokter nuchter gecontroleerd hebben en dat was ik maandagochtend natuurlijk glad vergeten. Nu ik toch opnieuw moest laten prikken, heb ik dat maar meteen opnieuw laten aanstrepen. Waarschijnlijk volgende week maandag of dinsdag de uitslag, dacht die mevrouw. Huisarts is toch pas maandag er weer, dus dan bel ik dinsdag wel weer.

Ja die dieren kunnen er ook wat van. Zag in de meivakantie nog een flink staaltje paardenmacho gedrag naar een nieuw paard.
Wat raar eigenlijk dat die uitslagen zo lang duren, ik was laatst met mijn kat bij de dierenarts (dronk en pieste erg veel de laatste tijd) en ik kreeg meteen de uitslag! Maar ja dat was dan ook een behoorlijk grote dierenkliniek met eigen lab aan huis.

Vandaag 5x 2,5 minuut gerend, de middelste een beetje versneld want ik was wel erg aan het sloffen, voelde uitstekend, stond een lekker verfrissend windje, en heb niets gevoeld in bilspier, 1x voelde ik een klein steekje in mn linker scheenbeen en toen heb ik even n stukje gewandeld, daarna niets meer van gevoeld.

Oh ja en tussen de rensessies door nog wel steeds 30 sec. gewandeld.

Ben benieuwd hoe mn lijf morgen aanvoelt, het was nl. een nogal hobbelige off road ondergrond, dat loopt toch wat zwaarder dan als het vrij vlak/egaal is.
Voelt prima aan, beetje licht stijfjes in de billen maar verder zo goed als niets! Maandag weer n schepje dr bovenop

Fijn loopweekend allemaal!
He goed tijgemeisje.

Ja typisch he dat in een dierenartsenparktijk alles veel vlotter werkt. Hoe vaak stuurt een huisarts niet iemand naar hus met de mededeling van zie het eerst een paar weken aan. Bij dieren werkt het niet zo, althans niet bij hun eigenaren. Die rennen dan gelijk naar een collega/concurent.

Vanmorgen maar een uurtje gerend. Ben ook best moe. Komt waarschijnlijk van de wijntjes van gisterenavond en dan heb ik vanavond weer een feestje. Nu was het een bewuste keuze dit weekend rustig aan te doen en daarna serieus het schema op te pakken. Vanmorgen echt heel veel reeen gezien.

Zojuist ook nog met oudste zoon meegefietst , die ging met die ging met de hond lopen.
@ baukje: hebbie al kuikentjes?

@ tijger: fijn dat je geen last hebt!

@ lauwe: even afwachten dus. voel je je nog steds wel goed na die rust?

Pfff ik zit te zoeken naar een navigatie voor het lopen en fietsen. Ik gebruik natuurlijk de 405CX en daar ben ik dolgelukkig mee. Maar ik verdwaal dus altijd. Zelfs met de fietstocht vorige week, kreeg ik het voor elkaar om iets te missen. Wat was ik blij dat ik mijn oude auto navigatie op de fiets had gemonteerd Ik kijk al een jaar naar een apparaatje, omdat ik op veel vreemde gebieden loop en straks ook weer in de UK ga fietsen en lopen. Maar ik zie werkelijk dor de bomen het bos niet meer.... hahah nou ja, deel van de voorpret zullen we maar zeggen (ben bijna jarig) maar wat zijn die dingen duur..... Iemand zo'n ding?
Oudste zoon van mijn man heeft een garmin voor op de fiets. En nu is hij altijd heel handig met allerlei programmatjes, maar toch heeft het nogal voeten in aarde gehad voordat hij ermee uit de voeten kon.

Nog geen kuikens en als ze nu uitkomen gaan ze denk ik direct dood van de stress. Het nest zit namelijk in een "rustig" hoekje van de tuin. Maar vandaag is aan de andere kant van de struiken nu de finish van een autorally. Ben overigens al lang blij dat er niet net als twee jaar geleden hier de start was er er geen nachtrit is want toen stoeden ze de hele nacht onder de slaapkamerraam van de kinderen te ronken. Lekker gezond ook. En die rally daar kan ik nog mee leven. Iedereen zijn hobby en leven en laten leven. Maar dat na afloop het publiek hier dan ook nog door de straat moet gaan racen daar kan ik me dan woest om maken.

Overigens al een verklaring voor het feit dat vanmorgen het lopen niet echt lekker ging. Ben net terug van het zwembad en voel me nu helemaal rillerig en grieperig. Vrees dus dat ik ziek ga worden. Nou ja kwa loopplanning kan ik het nu hebben.
@ baukje: gatsie hoop dat je niet ziek wordt! kruip lekker even je bedje in? Ik duim mee dat er kuikentjes komen. Hier zitten duidelijk puppies in buikie van Z-tje want ze is echt dik aan het worden. Er zit ook echt iets in de weg. Stakkerdje. Ja ik zit al even te kijken maar het is allemaal wel moeilijk en over moet je extra kaarten voor kopen etc etc. Gatsie. I wil gewoon een simpel ding waar ik goed op kan kijken als ik de weg wil weten en eventueel een route op na kan fietsen. Nou ja, ik blijf zoeken denk ik Wanneer is jouw volgende grote loop weer? Ik 11 sept de halve en dan nog een testrun op de 13.08
Vanavond een feestje dus vroeg mijn bedje in zit er niet in.

Wat betreft wedstrijden zijn we nog zoekenden. 21 juli in ieder geval de 10EM van dwars door Kasterlee. Voor in augustus en september zijn we nog op zoek naar een trail. Clubgenoot ziet bij nader inzien Monschau marathon niet zo zitten. Nu kreeg ik vandaag een mailtje van een hele leuke 'wedstrijd' half augustus.(fisherman's friend strongmanrun) heeft niets met de trail planning te maken. Maar vanavond op het feestje horen of het serieus is want ik vind dit geweldig.

Verder begin september halve marathon (kustloop vrouwenpolder), begin oktober Zeeuwse kust marathon. eind oktober de mont ventoux. Maart 2012 65km ultraloop en mei 2012 wil ik een keer een zes uursloop proberen. Voor nov./dec heb ik nog wel twee wedstrijden in mijn achterhoofd maar dat moet ik nog aankijken of het er inzit en of ik het practisch geregeld krijg. Genoeg plannen dus.
@ baukje: ho maar hoor hahahaha wel leuke plannen. ik denk altijd maar relatief kort vooruit. Geen idee of ik volgend jaar nog kan lopen. Ga er wel van uit, maar niets is zeker. Hoe gaat het met kipje?
Baukje, hopelijk ben je niet ziek geworden! Wat een plannen allemaal! Leuk zeg.

Ik ga zo dadelijk weer eens naar de training! Er staat heuveltraing op het programma, dus ik zie wel hoe ver ik kom. Het weer is iniedergeval goed.

Loop ze allemaal.
Nou het was wel een beetje "n brug te ver", de terug weg was zwaar vermoeiend. Het nog een paar stukken gewandeld en dan ging het wel weer. Het was ook in totaal 13,6 km. Dus eigenlijk een beetje te ver om weer mee te beginnen. Maar ik voelde me daarna niet meer moe. Dus misschien toch wel weer een start.

Wel heb ik gisteren betaald voor de tilburg Ten Miles. Of we dat gaan halen zien we dan wel weer. Is nog relatief ver weg.
Je hebt nog bijna 2 maanden lauwe ga je vast wel redden.

Op zich is het natuurlijk nooit zeker of je volgend jaar nog loopt. Een flinke belessure en je bent zo een hele tijd uit de rolatie. Maar dat is met alles in het leven. Geen reden om geen lange termijnplannen te maken. En soms moet je ook al bijna een jaar van te voren erbij zijn om in te schrijven.

Hier gaat het niet zo best. Beetje domme acties van mezelf. ik was al helemaal niet lekker gisteren. 's avonds dus toch naar het feestje. Was gezellig en ik als nauwelijks drinker toch aan de wijn gezeten. Gisterenavond werd ik al misselijk bij de eerste de beste hap van een snack. Vannacht een paar keer wakker geweest en omdat ik de bui al zag hangen preventief een paar paracetamols ingenomen. Kwam dus redelijk fris en fruitig uit bed. Dus toch maar gewoon gaan hardlopen. Ging zonder doel, gewoon lekker lopen. Maar zijn dus toch 17,5km geworden. En de laatste km gingen eigenlijk niet lekker. Maag van streek, darmen van streek. En ben nu dus nog steeds kotsmisselijk. Heb me vanmiddag toch maar even vermand want ik zou met de kinderen wat gaan ondernemen. We zijn znaar de vogelopvang gegaan. En met een paar paracetamols ging het ook wel . Maar het houd niet over.

Nog steeds geen kuikentjes overigens.
@ baukje: hoe gaat het met je? en zijn er al kuikentjes?

@ lauwe: rustig opbouwen he
Voel me deze morgen niet zo heel goed, maar dat kan ook nog het gevolg zijn van de kermisatractie waar ik gisteren met dochter in zat. Dat ding bleef net zo lang draaien totdat er weer genoeg klandizie was voor de volgende ronde. (bijna alle volwassenen kwamen er groen uit en de kinderen allemaal huppelend, haha)

Maar toch niet overdreven moe ofzo.

Baukje, gaat het al weer wat beter!

Max, ja ik weet het moet niet te veel overdrijven!
Vanmiddag met de kinderen en nog een gezin hier een wandeltocht van de club gelopen. Was erg leuk, al ging het niet zo heel snel. 7,7 km en we waren om 5 uur net weer thuis voor de regen.

Om 7uur toch gaan trainen en gelukkig was het droog! Totaal 10 km, maar omdat het rondjes van 2,5 km waren, iedere keer even gestopt. En het ging vrij aardig. Zelfs het laatste stuk iedere keer een beetje kunnen versnellen en mijn benen voelden niet meer zo heel zwaar aan!

Morgen nog wel even een afspraak maken met de huisarts, even kijken of hij toch nog iets heeft toe te voegen.
@ lauwe: heb je nog iets gehoord over de uitslag? heb je nog gelopen?

@ baukje: zijn er nog kuikentjes gekomen? ben je niet ziek geworden?
Nee helaas geen kuikenstjes. En ik had ze al lang van haar eitjes gehaald als niet mijn tweede oudste zoon volhield dat ik verkeerd had geteld en dat het gisteren pas 21 dagen was.

Ben toch wel behoorlijk beroerd geweest hoor. Wel gaan werken. Gisteren zelfs ook een klein rondje gaan lopen. (kan het gewoon niet laten). Maar nu is de eetlust weer helemaal terug, niet meer misselijk en overgeven alleen als ik buk en ik kom omhoog nog even nabonken in mijn hoofd. Maar verder funcitoneer ik weer als vanouds. Ga morgen avond dus weer gewoon met de club trainen.

Ben inderdaad benieuwd of lauwe al wat meer weet.
Nee nog steeds geen afspraak met de dokter gehad. Het staat nu wel gepland voor morgen! (anders moest ik vanmiddag bij een andere arts en dan kan ik weer alles gaan uitleggen, had ik ook geen zin in)

Het enige waar ik nu nog last van heb, is dat het zwart wordt voor mijn ogen als ik opsta en dat is alleen s'morgens. (ben waarschijnlijk echt een avond mens)

Heb vandaag niet hardgelopen wel een rondje gewandeld. Wort dan wel weer misselijk in mijn hoofd.

Baukje, gelukkig dat je jezelf alweer wat beter voelt.

Max, had je zondag nog een wedstrijdje gedaan en wij hebben daar helemaal niet aangedacht! Ias dat het niet zo heel goed ging? Weet je ook waarom?

Morgen hoop ik echt iets te weten, maar ben bang dat het bloed verder allemaal goed is.
@ baukje: ha wat jammer dat er geen kuikentjes zijn gekomen. had het zo gehoopt. balen dat je ziek geworden was. nu nog even het laatste restje uitzieken

@ lauwe: je bent dus nog steeds niet echt fit zo te lezen. hop toch dat het bloed allemaal goed is. dat opstaan hebben veel mensen. rustig opstaan, even rekening mee houden, dat helpt. ik heb het ook heel vaak. is vervelend. laat je bloeddruk nog even meten. zondag was de heldenrace voor het goede doel. ik had het ingepland als tempoloopje. maar vlak voor de start verloor ik mijn geliefde oorbel en toen zakte mijn zin tot het nulpunt vrees ik. ik had het ook warm. ik had de 6 km in 33 minuten willen lopen (5.30) maar dat werd 34. nou boeien. Jammer dan. Ik ben blij dat ik 850 euro heb opgehaald, daarvan werd ik heel blij maar het rondje vond ik dus minder door die oorbel. Boehoe.....

Ik ga aar even op mijn fietsje naar de markt. Heb eergisteren ook 44 km gefietst en dat was lekker. Giseren lekker gelopen, gewoon lekker rondje zonder ergens op te letten. Geen zones, geentempo niks nada noppes. Uiteindelijk natuurlijk gewoon heerlijk gelopen rond de 10 km/uur en 12 km lang.
Max, wat vervelend dat je je oorbel kwijtraakte, dan zou mij motivatie ook naar het nulpunt zakken.

Nou de uitslag. De meeste dingen die gecontroleerd zijn waren goed, alleen ziekte van pheifer was wel aanwezig en er zat te veel bloed in de urine, dus morgenvroeg moet ik weer een nieuw urine monster inleveren, als er dan nog veel bloed bij zit, gaat de dokter toch een echo laten maken van mijn nieren en blaas. Maar dat bloed in de urine kan dus ook nog te maken hebben met die pheifer.

Oftewel weet eigenlijk nog niks. Bloeddruk was de vorige keer al gemeten en goed.

Vanavond ga ik gewoon weer trainen en doe het weer rustig aan.
Kan de Pfeiffer dan niet volodende verklaren wat betreft lusteloosheid? Of heb je dat in het verleden gehad.

O ja max had nog een wedstrijd. Had het inderdaad wel op je blog gelezen. Dat je zoveel geld bij elkaar hebt weten ver verzamelen. Mensen in jouw omgeving zijn duidelijk guller dan hier. Of ze zijn een beetje goede doel moe geworden.

Vandaag in ieder geval weer het zonnetje. Gisteren was echt bar en boos. De trainer stuurde zelfs een mail rond dat hij het niet verantwoord vond om in het bos te gaan trainen en dus de training aflaste. Maar acht bikkels waren toch gewoon naar het bos gekomen. En eigenlijk als je gewoon bezig bent valt het alles mee. Alleen mijn schoenen zo no in het zonntetje te drogen zetten.

Gisterenavond heeft de trainier van een andere vereniging weer contact met me opgenomen. Heb hem allerlei gegevens toe moeten sturen en hij gaat voor nu gelijk al een schema voor me maken. Ben benieuwd of ik nu veel anders moet trainen. Ben in ieder geval van plan om het echt serieus te proberen. Worden dus de komende maanden waarschijnlijk minder loopjes zomaar voor de lol er bij. Vind het wel bijzonder dat hij zijn tijd en energie er in wil steken. Heeft het denk ik al druk genoeg met zijn eigen groep.
Ik heb meer het idee dat de pheifer pas kwam op het moment dat mijn weerstand erg laag was. 95% van de mensen merkt weinig van pheifer. Je hebt keelpijn of keelonsteking en dan wordt je weer beter. Slechts 5% krijgt echt last van de symtonen van vermoeidheid enzo. Maar vanmorgen weer urine ingeleverd, dus we horen het straks wel.

Hier was het gisteren alleen regen, het waaide wel wat, maar niet heel hard. Alleen het eerste rondje van 2 km wat de trainer in gedachte had, was een grote blubzooi. Dus toch maar op het fietspad heen en weer gelopen, hoewel op een stuk het fietspad ook helemaal blank stond! Lekker nat geworden en gewoon rustig gelopen en elke 2 km even gerust. Maar hoorde daar ook al een man klagen dat hij zulke moeie benen had. Zou het in de lucht hangen, want ik hoor de laatste tijd meer mensen verzuchten dat ze zou moe zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven