Werk & Studie alle pijlers

hotel beginnen

15-07-2011 17:46 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey,

ik wil later een hotel beginnen maar aan wat moet ik denken en wat willen jullie in een hotel? en wat willen jullie absoluut niet? en wat is een goeie locatie en wat moet ik minimaal als budget hebben?
Haal je ook even het bord voor je kop weg als je er aan gaat beginnen?

luisteren is jouw sterkte kant niet echt dus dat gaat nog een probleem worden.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:43:

[...]

Omdat je dat heel erg leuk is?

Vet vaag antwoord!

Wat bedoel je hiermee? Leuk? Waarom leuk?Omdat ik een gat in de markt wil slaan
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:45:

[...]

Oké maar ik mag nog geen eigen hotel gaan starten omdat ik pas 14 jaar oud ben. Maar ik begin al met plannen maken en de meeste doen dat pas als ze hun hotelschool hebben afgerond.Hoe kom jij daar bij? Heb je veel contact met zojuist afgestudeerden van de hotelschool?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:36:

[...]

In Amsterdam want daar staat schiphol en daar komen ook nog eens veel toeristen. Het is wel weer een nadeel dat daar al heel veel hotels zijn.Waarom betekent iets anders dan waar. Als je zelfs dat op je 14e nog niet weet. De vraag was WAAROM?????
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:47:

[...]

Omdat ik een gat in de markt wil slaan

Waarmee?

Met een oud hotelletje met 10 kamers en 80 mille?

Welke markt? Bejaarden, toeristen, zakenreizigers, Aziaten?

Omdat ik een gat in de markt wil slaan Goh. Da's weer eens wat anders dan in een gat in de markt springen. Jij creëert de gaten zelf?
Een gat in de markt slaan? En hoe had je dat gat in de markt willen vinden dan?

Voorlopig voorzie ik een klein faillissement inclusief schuldsanering.
Prima toch? Alleen verwar je momenteel plannen met dromen.

Maar dagdroom er over, krijg een idee wat je leuk vind aan verschillende hotelformules en hoe je het zelf zou gaan doen als je ooit een eigen hotel zou hebben. Maar om nu een concreet businessplan te gaan schrijven, daar kan niemand wat mee. Doe ondertussen de hotelschool, loop veel stages en ga een paar jaar werken in een hotel... pas dan loop je de kans dat je zelf een hotel op kan gaan zetten als je het geld vd bank moet krijgen. Haalbaar, maar niet echt een korte termijn project.
nou met dat bord gaat dat echt lukken

[...]

Omdat ik een gat in de markt wil slaan Hahahahahahahahaha!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Erg eens met EN overigens, al die stomme anonieme hotels, bah, de laatste jaren zitten wij ook altijd in een B&B.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:48:

[...]

Waarmee?

Met een oud hotelletje met 10 kamers en 80 mille?

Welke markt? Bejaarden, toeristen, zakenreizigers, Aziaten?

Toeristen en Zakenreizigers. Toeristen omdat er eigenlijk best wel veel toeristen naar nederland komen.

zakenreizigers: Omdat er ook veel zakenmensen komen en omdat er veel tussenstops worden gemaakt in schiphol
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:50:

[...]

Toeristen en Zakenreizigers. Toeristen omdat er eigenlijk best wel veel toeristen naar nederland komen.

zakenreizigers: Omdat er ook veel zakenmensen komen en omdat er veel tussenstops worden gemaakt in schipholOh jongen toch....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:50:

[...]

zakenreizigers: Omdat er ook veel zakenmensen komen en omdat er veel tussenstops worden gemaakt in schiphol

Jaha, want Schiphol heeft geen hotels hè.

Waar zijn die 80 geërfde kamers eigenlijk gelegen?
Tussenstops OP Schiphol.

Maar je denkt toch niet serieus dat mensen dan naar jouw hotel in Amsterdam komen in plaats van naar een van de hotels op of naast Schiphol??
Zijn wel klote tussenstops dan, dat je ervoor moet blijven overnachten....
Iets willen is nog niet het zelfde als iets KUNNEN maar je lijkt me ambitieus, een beetje tè. Groot beginnen is geen optie tenzij je over voldoende geld beschikt om een goed lopend hotel over te nemen. Dan moet je nog wel wat nulletjes achter die 80.000 kunnen zetten dus blijf reëel. Vergeet niet dat je om een hotelbedrijf goed te laten draaien personeel nodig hebt, kamermeisjes, receptionisten (dag en nacht), mensen in de bediening, een chef kok met een brigade, een portier, misschien iemand die auto's van gasten in de garage zet, mensen om gasten met hun bagage te helpen en naar hun kamer te brengen. Dan zijn er nog allerlei bijkomende kosten zoals de wasserij, inkoop van levensmiddelen, serviesgoed want er sneuvelt nogal wat. Om dat allemaal bij te houden moet je ook iemand in dienst hebben. Denk eraan dat loonkosten aardig kunnen inhakken. Wie houdt de loonadministratie bij inclusief alle afdrachten?
verba volant, scripta manent.
98 kamers en een pand 10/15 jaar leeg laten staan is geen goed plan.... dan valt er straks niets meer mee te beginnen en is het een krot.
Op welke groep toeristen richt je je eigenlijk? Zijn het de toeristen die nogall basic willen of zijn het de toeristen die er luxe willen? Zijn het jongeren, ouderen, ouders met kinderen en hoe lang zullen ze gemiddeld blijven? Richt je je op 1 of 2 nachten of op langere verblijven?
Ach, je weet maar nooit wanneer de volgende sneeuwstorm komt. Dan wil opeens iedereen tijdens zijn ''tussenstop'' blijven slapen
En wat is jouw gat in de markt?
quote:alexisss schreef op 15 juli 2011 @ 18:59:

Ach, je weet maar nooit wanneer de volgende sneeuwstorm komt. Dan wil opeens iedereen tijdens zijn ''tussenstop'' blijven slapen Ja da's waar, en gelukkig hebben we ook minstens 28 sneeuwstormen per jaar! Lucky TO!
Precies. Het is net Groenland hier!
quote:alexisss schreef op 15 juli 2011 @ 19:02:

Precies. Het is net Groenland hier! Nog een aswolkje erbij voor de afwisseling?
Dat was IJsland.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven