Werk & Studie alle pijlers

Wat is verstandig

16-07-2011 01:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
(heb deze topic ook geplaats bij kinderen maar dan als titel wat raden jullie me aan.)

Hallo,

Ik vertel even kort wie ik ben; ik ben mama, 29 jaar, niet werkzaam wel hard opzoek, 2 lieve kleine kinderen van 3,5 en 1 jaar. Zit 4 jaar thuis.

Heb een hard werkende vriend waarvan we al bijna 12jaar samen zijn.

Had een ziektewet uitkering maar dat is zo goed als klaar en moet ik echt weer veder( ben weer helemaal gezond verklaart).

Ik moet echt hard gaan werken ik krijg nog wel een beetje uitkering,

maar dat is echt niet genoeg en we komen zo'n niet rond.

Ga zo steeds veder in de min.

Heb me overal ingeschreven bij uitzendbureau's maar die hebben voor mijn niet zo snel werk voor in de buurt of werk dat totaal niet bij me past. Sollicitaties bij ons in de omgeving gedaan maar niks gehoord.

Nu ga ik steeds veder van huis zoeken en heb toen wel leuk werk gevonden dat goed bij me past, werk waar ik het super naar me zin kan krijgen. Een sollicitatie gedaan, snel uitgenodigd voor een gesprek en ja hoor ik ben het geworden!!

Maar dat is 75km van ons vandaan. had eigenlijk een max van 30km in me hoofd.

Het werk is in de zeer bekende pretpark en ga daar werken als gastvrouw.

Alleen heb ik nog niks getekend, ze hadden mijn de arbeidsovereenkomst via de mail verstuurd en ze gaven me maar max ¤6,75 reiskosten vergoeding, daar konden ze niks aan doen. Wel misschien iets de salaris verhogen. Maar dat krijg ik nog te horen.

Veder is het seizoens werk in de zomer/vakantie werk je waarschijnlijk max 38uur minimaal 24uur in de week, in het na seizoen moet je rekening houden op minimaal 8uur in de week.

het is een contract voor een jaar.

Hier kan ik per direct beginnen en kijk echt elke dag naar vacaturebank op internet en vind maar moeilijk een bijpassend baan voor me.

Als ze iets voor me kunnen betekenen voor die reiskosten vergoeding.

Zal ik het dan gaan doen het werk als gastvrouw???

Ik weet dat er veel ga veranderen bij ons in het gezin, veder wou ik zeggen dat ik oppas heb voor de kids.

Wat is wijs.

Jullie tips.
zwitsal_nijntje, 3 uur geleden

4 Jaar thuis omdat je ziek was? Maar wel 3 kinderen opgevoed? Waarom was je dan te ziek om te kunnen werken?

Deze slaat kant noch wal, je kinderen moet je verzorgen no matter what, vind het een nare opmerking.

@ T.O werken zal wel moeten he, niet zo kritisch zijn en pakken wat je pakken kan om de rekeningen te betalen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hallo allemaal,

bedankt voor de tips, lekker zo,n discussie

Als ze iets voor me kunnen betekenen ga ik het doen, want ¤6,75 aan reiskosten in niet veel, ik heb dan een verlies van ¤13,25 per dag dat bij elkaar op geteld is best wel een hoop hoor.

Maar als ik er niet voor ga ook geen inkomen . Wil echt werken en wil ieder baantje aannemen hoor.

@TheEmpress,

Echt waar schoonmaak werk, werk in de productie het is er niet, wel productie met een 3 ploegendienst.

Maar dat doe ik echt niet vindt ik helemaal moeilijk te combineren met kids. Dan nog liever 75km veder rijden.

Als ik er nu voor ga kan ik die tussentijds iets anders vinden.

Met werk die er in mijn omgeving wel is maar niet bij me past bedoel ik zwaar mannen werk, stratenmakers, in de bouw.

Zeilen maken en die zelf weer aan een groot zeilschip zetten.
wat een rare redenering, je hebt geen verlies, je hebt minder inkomen en dit kan je ook nog aftrekken
natuurlijk is er ook ander werk in de productie. En het is ve R der.
TO, ik neem aan dat je je berekeningen hebt gemaakt voor wanneer je met de auto gaat?

Al eens gedacht aan OV of carpoolen of iets dergelijks? Dan kun je je kosten flink drukken!
Ik kan mij zo slecht voorstellen dat er binnen een straal van 25/30 km vanaf jouw huis geen werk is.
Dat ligt eraan wat je wilt Bergje, ik zou binnen een week een baan kunnen vinden binnen 10 km van mijn huis, maar dat zou wel betekenen dat ik moet pakken wat ik pakken kan.

(gelukkig zit ik niet in deze situatie, ik werk 24 uur voor een baas en mijn eigen bedrijfje loopt prima) stel dat mijn eigen bedrijfje minder gaat lopen houd ik dat gewoon in mijn achterhoofd.

Waar een echte wil is, is een weg!

TO Ploegendienst is misschien zo gek nog niet 's avonds en 's nachts is je man thuis en heb je dus geen oppas nodig!
anoniem_113537 wijzigde dit bericht op 16-07-2011 10:51
Reden: sf
% gewijzigd
quote:noaparel schreef op 16 juli 2011 @ 01:51:

(heb deze topic ook geplaats bij kinderen maar dan als titel wat raden jullie me aan.)

Hallo,

Ik vertel even kort wie ik ben; ik ben mama, 29 jaar, niet werkzaam wel hard opzoek, 2 lieve kleine kinderen van 3,5 en 1 jaar. Zit 4 jaar thuis.

Heb een hard werkende vriend waarvan we al bijna 12jaar samen zijn.

Had een ziektewet uitkering maar dat is zo goed als klaar en moet ik echt weer veder( ben weer helemaal gezond verklaart).

Ik moet echt hard gaan werken ik krijg nog wel een beetje uitkering,

maar dat is echt niet genoeg en we komen zo'n niet rond.

Ga zo steeds veder in de min.

Heb me overal ingeschreven bij uitzendbureau's maar die hebben voor mijn niet zo snel werk voor in de buurt of werk dat totaal niet bij me past. Sollicitaties bij ons in de omgeving gedaan maar niks gehoord.

Nu ga ik steeds veder van huis zoeken en heb toen wel leuk werk gevonden dat goed bij me past, werk waar ik het super naar me zin kan krijgen. Een sollicitatie gedaan, snel uitgenodigd voor een gesprek en ja hoor ik ben het geworden!!

Maar dat is 75km van ons vandaan. had eigenlijk een max van 30km in me hoofd.

Het werk is in de zeer bekende pretpark en ga daar werken als gastvrouw.

Alleen heb ik nog niks getekend, ze hadden mijn de arbeidsovereenkomst via de mail verstuurd en ze gaven me maar max ¤6,75 reiskosten vergoeding, daar konden ze niks aan doen. Wel misschien iets de salaris verhogen. Maar dat krijg ik nog te horen.

Veder is het seizoens werk in de zomer/vakantie werk je waarschijnlijk max 38uur minimaal 24uur in de week, in het na seizoen moet je rekening houden op minimaal 8uur in de week.

het is een contract voor een jaar.

Hier kan ik per direct beginnen en kijk echt elke dag naar vacaturebank op internet en vind maar moeilijk een bijpassend baan voor me.

Als ze iets voor me kunnen betekenen voor die reiskosten vergoeding.

Zal ik het dan gaan doen het werk als gastvrouw???

Ik weet dat er veel ga veranderen bij ons in het gezin, veder wou ik zeggen dat ik oppas heb voor de kids.

Wat is wijs.

Jullie tips.

Wat Meds zegt. Je hebt geen keuze.

Of dit doen of 'werk dat minder bij je past'.

Je moet zeker niet verder in de min komen.
quote:xsxaxmx schreef op 16 juli 2011 @ 10:50:

Dat ligt eraan wat je wilt Bergje, ik zou binnen een week een baan kunnen vinden binnen 10 km van mijn huis, maar dat zou wel betekenen dat ik moet pakken wat ik pakken kan.

(gelukkig zit ik niet in deze situatie, ik werk 24 uur voor een baas en mijn eigen bedrijfje loopt prima) stel dat mijn eigen bedrijfje minder gaat lopen houd ik dat gewoon in mijn achterhoofd.

Waar een echte wil is, is een weg!

TO Ploegendienst is misschien zo gek nog niet 's avonds en 's nachts is je man thuis en heb je dus geen oppas nodig!

ik ging ook niet uit van jouw situatie maar die van TO. Zij MOET gaan werken.....

Sla eens een regionaal krantje open..... ik kan er zo 3 banen uitpikken.
quote:noaparel schreef op 16 juli 2011 @ 10:36:Als ik er nu voor ga kan ik die tussentijds iets anders vinden.Noaparel, tussentijds opzeggen bij een tijdelijk contract kan alleen als er iets over opgenomen is in je contract. Kijk dit goed na, anders zit je straks mogelijk een jaar 'vast'.
Dat klopt niet, bij ieder contract hoort een opzegtermijn en die is precies zoals het woord zegt; om op te zeggen, zowel voor jou als je baas. Meestal is het één maand. Kijk dit dus na in je contract.
opzegtermijn is meestal 1 of 2 maanden ook bij een jaarcontract
quote:eefje1980 schreef op 16 juli 2011 @ 12:14:

Dat klopt niet, bij ieder contract hoort een opzegtermijnZeker weten?
TO zal toch ook beginnen met een proefperiode? Die varieert van 1 tot 3 maanden. Binnen die tijd kan door beide partijen direct worden opgezegd. TO zou die proefperiode kunnen gebruiken om iets anders te vinden. Het solliciteert nu eenmaal makkelijker vanuit een werkende situatie, zeker als je een gat van 4 jaar in je c.v. hebt.
Anders dan contracten voor onbepaalde tijd, kan een overeenkomst voor bepaalde tijd niet steeds opgezegd worden tegen de laatste dag van de maand of andere dagen. Bij een arbeidscontract voor bepaalde tijd kan dat alleen als er een mogelijkheid tot tussentijdse opzegging bestaat. Dit kan schriftelijk in de arbeidsovereenkomst (of cao) overeengekomen zijn (art 7:667-3 BW).

Zegt een medewerker een arbeidsovereenkomst wel tussentijds op, dan komt de medewerker zijn contract niet na. Hij mag namelijk niet tussentijds opzeggen, doordat dit niet overeengekomen is. Deze niet overeengekomen tussentijdse opzegging gebeurt tegen een eerdere datum en is in beginsel onregelmatig. De medewerker is een schadevergoeding verschuldigd.
In de proefperiode weggaan, wat Aubrey zegt, kan natuurlijk wel
quote:mali30 schreef op 16 juli 2011 @ 10:31:

zwitsal_nijntje, 3 uur geleden

4 Jaar thuis omdat je ziek was? Maar wel 3 kinderen opgevoed? Waarom was je dan te ziek om te kunnen werken?

Deze slaat kant noch wal, je kinderen moet je verzorgen no matter what, vind het een nare opmerking.

@ T.O werken zal wel moeten he, niet zo kritisch zijn en pakken wat je pakken kan om de rekeningen te betalen!

Ik vind de opmerking wel begrijpelijk. Tuurlijk moet je altijd voor je kinderen zorgen maar als je al ziek bent nog voor een 2e gaan?! Dan weet je van tevoren dat je een langere periode niet kunt werken en dat het maar de vraag is of je een WAZO-uitkering krijgt.

@to......inderdaad, direct met beide handen aanpakken. Elke euro die je verdient is er een meer dan je nu hebt.
oh we gaan hier verder (veder)? Herhaling:

Ik raak in november mijn baan kwijt (wegbezuinigd) maar ik ga pakken wat ik kan als ik dan nog niets anders heb. Ik heb gestudeerd aan de universiteit maar in een sector waar weinig werk in is nu. Als het moet ga ik in november in een callcentrum zitten of plees schoonmaken, maar ik ga niet niks doen.Neem je verantwoordelijkheden! Vanuit daar kan je altijd nog door solliciteren tot je iets vindt dat meer bij je past.
Tenzij ze wat aan de reiskosten zouden doen, zou ik het niet doen. Buiten de reistijd, werk je bijna alleen om je auto te kunnen betalen. Bij 38 uur houd je er nog wat aan over, maar bij 8 uur ga je er zowat op toeleggen. Reiskosten woon/werkverkeer gemaakt met de auto zijn niet aftrekbaar.

Als het makkelijk met het OV te bereiken is, dan is het een ander verhaal. Deze kosten mag je -beperkt- wel aftrekken.

Ik zou dan toch harder naar een baan dichterbij zoeken. Desnoods thuiswerk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven