iphone mee op vakantie

16-07-2011 18:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, ik ga een paar weken naar t buitenland deze vakantie en neem dan mn telefoon mee.

Ik wil dan alleen niet dat mn iphone van internet gebruik gaat maken en ik heb ergens gelezen dat het vrij moeilijk is om dat helemaal uit te krijgen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg?

En geen vliegtuig modus, dan kun je namelijk ook niet bellen/smsen.

Ik heb een iphone 4.

Alvast bedankt!
Internagelaktisch
Roaming uitzetten
Inderdaad, je roaming uitzetten. Dan kan je geen gebruik maken van Internet.
Roaming uit, en mocht je wel gebruik willen maken van internet, kijk of je provider een aanbieding heeft voor mobiel internet in het buitenland. Hoeft niet al te veel te kosten (bij T-mobile 15 euro p.w.), maar kan toch erg handig zijn.
Roaming staat standaard uit op de iPhone 4 als je in het buitenland bent.
Ja ik heb vodafone en dan kun je voor €2 per dag gebruik maken van mobiel internet In het buitenland. Maar dat wil ik een paar keer doen en zeker niet elke dag (ik heb al een duur abonnement dus gaat me anders teveel kosten) Maar roaming staat echt niet automatisch uit hoor..
Internagelaktisch
roaming staat niet automatisch uit. Tenminste niet op de mijne. Ik zet ook altijd de 3g uit. Dan kun je alleen internetten als je een wifi verbinding hebt.
Ja ik denk dat ik het wel gevonden heb Net wat dingen uitgezet en toen kon ik nergens meer op komen en ook niets sturen met whatsapp. Hoop dat het goed gaat haha geen zin in hoge rekening
Internagelaktisch
Als je wilt internetten ga je op zoek naar een plek waar ze gratis wifi hebben. McDonalds in ieder geval, en steeds meer gelegenheden bieden dat aan.

Er is ook een app met plekken waar gratis wifi te vinden is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Werkt die app dan niet via het internet op je mobiel? ;) En meeste hotels bieden het ook aan Soms tegen een kleine vergoeding.. Dat ga ik sowieso navragen
Internagelaktisch
quote:maaique schreef op 16 juli 2011 @ 20:06:

Werkt die app dan niet via het internet op je mobiel? ;)

Dan ga je naar de McD, daar inloggen, kijken waar gratis internet is en dan daar eten. Ofzo. Of je kijkt hier al waar je dáár gratis wifi kunt vinden.

(of je stapt een internetcafé binnen en doet daar voor een klein beetje geld je ding).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik in de mac ben heb ik toch al internet ;) Meer dan mail checken en iets op fb zetten ga ik toch niet doen.. Het is vakantie! ;) Maar thnx voor de tip, zal er eens voor kijken
Internagelaktisch
Ik heb in het buitenland nog nooit handmatig 3g uit hoeven zetten. En heb ook geen torenhoge rekeningen als ik in het buitenland ben geweest.
Vermijd roaming kosten. Neem een MyPrivateHotspot mee op reis!

JOHN

quote:maaique schreef op 16 juli 2011 @ 18:45:

Hey allemaal, ik ga een paar weken naar t buitenland deze vakantie en neem dan mn telefoon mee.

Ik wil dan alleen niet dat mn iphone van internet gebruik gaat maken en ik heb ergens gelezen dat het vrij moeilijk is om dat helemaal uit te krijgen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg?

En geen vliegtuig modus, dan kun je namelijk ook niet bellen/smsen.

Ik heb een iphone 4.

Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven