Gezondheid alle pijlers

kokend water over me heen

16-07-2011 18:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net kokend water over mijn borst gekregen, het spoot uit het flesje van mijn zoon.

Heb al 20 min gekoeld onder de douche.

Nu is het rood en brand, hou ik hier een litteken aan over?

Iemand ervaring
Kokend water in het flesje van je zoontje ?

Denk niet dat het een litteken word ...
Goed blijven koelen, komkommer erop, yoghurt, enz.

Dan heb je geen litteken
Als het niet open is, zul je er geen lidtekkens aan overhouden, je mag best langer dan 20 minuten koelen, maar zorg dat je het niet te koud maakt dus geen blokken ijs erop ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Weet niet hoe groot de plek is maar ik heb vorig jaar een kommetje kokendhete noodlesoep over mijn dijbeen gekregen en heb nog wel een litteken. Donkere verkleuring, geen gerimpeld vel gelukkig. Probeer het met aloe te behandelen. (liefst het sap uit een vers blad) werkt het beste tegen brandwonden.
Zolang het een 1e graads verbrandig is, dus geen blaren, houdt je er zeker geen litteken aan over. Je kunt nog steeds blijven koelen om de pijn te verzachten.
Als je er veel last van hebt kun je ook naar de HAP gaan, dan doen ze er een bepaalde zalf op (flammazine) dat erg verkoelend en genezend werkt.
als je klaar bent met koud water spoelen calendula-zalf er op.
weet je wat je er ook op kan smeren, aftersun .. Je zal denken aftersun ? maar goed dat smeer je ook op je lichaam na het zonnen, ik doe het wel vaker
.
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juli 2011 @ 18:47:

Kokend water in het flesje van je zoontje ? ..Die dingen moet je uitkoken, weet je nog?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
je hebt speciale mousse voor brandongelukjes, bepanthine
je hoeft nu niet zoveel te doen, maar blijf de eerste weken uit de zon met de verbrande plek. Anders kun je er weleens pigmentvlekken door oplopen.
quote:Very.Cherry schreef op 16 juli 2011 @ 18:58:

[...]

Die dingen moet je uitkoken, weet je nog?Nou ik weet niet hoe jij een flesje uitkookt maar als ik het uitkook kan het bij mij niet uit het flesje schieten want ik haal de fles altijd helemaal uit elkaar ...
of flesje klaargemaakt met poedermelk (dat water moet je toch ook koken) en bij dichtdraaien geknoeid ? Je kan toch flesjes met voeding in de koelkast zetten ?
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juli 2011 @ 19:16:

[...]

Nou ik weet niet hoe jij een flesje uitkookt maar als ik het uitkook kan het bij mij niet uit het flesje schieten want ik haal de fles altijd helemaal uit elkaar ...Ik heb nog nooit een baby vastgehouden, laat staan een babyflesje, maar zelfs ik begrijp nog wel dat kokend water in een babyflesje bedoeld is om schoon te maken en niet om in een baby te gieten.
quote:Chantalo1984 schreef op 16 juli 2011 @ 19:16:

[...]

Nou ik weet niet hoe jij een flesje uitkookt maar als ik het uitkook kan het bij mij niet uit het flesje schieten want ik haal de fles altijd helemaal uit elkaar ...Als je liever denkt dat TO haar kind voedt met kokend water mag dat ook best hoor. Maakt de wereld wel zo spannend tenslotte.
Toen ik elf was kokend water over mijn arm gehad ( papa goot de aardappels af...) flinke blaren en losse vellen.. Nu 14 jaar later niets meer van te zien zelfs geen vlekje.
Koelen en NIKS smeren!
quote:Very.Cherry schreef op 16 juli 2011 @ 19:24:

[...]

Ik heb nog nooit een baby vastgehouden, laat staan een babyflesje, maar zelfs ik begrijp nog wel dat kokend water in een babyflesje bedoeld is om schoon te maken en niet om in een baby te gieten.Mijn gedachte! Sjonge waar gaat het over...
quote:Blyt schreef op 16 juli 2011 @ 19:26:

[...]

Als je liever denkt dat TO haar kind voedt met kokend water mag dat ook best hoor. Maakt de wereld wel zo spannend tenslotte.
Oh en verder niet echt advies.. Sorry!

Sterkte ermee, hoop voor je dat je er niet te lang last van hebt!

Ik heb ooit mn rug verbrand aan de autogordel (dat metalen ding).

Heb zeker een jaar een litteken gehad, nu zit er nog een heel klein vlekje, maar damn wat deed dat pijn!!

Dat heb ik gekoeld met een coolpack en ingesmeerd met aloe vera.
quote:Ksenija schreef op 16 juli 2011 @ 19:35:

Koelen en NIKS smeren!Dit en neem evt. een paracetamol.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb ook een brandplek op m'n borst. Toevallig van de week gebeurd...

Direct gekoeld met een koude natte theedoek, nu smeer ik calendulan. Het brandt en jeukt niet. Voelt nu eigenlijk een beetje dood aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven