Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen voornaam werd hier op het forum ook al eens over 1 kam gescheerd met de kimberleys, priscillas, shakaris etc. Maar ik ben er wel blij mee!

Ik vind Fiep juist een erg mooie naam, moest wel gelijk aan jip en janneke denken, getekent door Fiep Westendorp.

Rosa zat volgens het CB bovenaan de curve met haar lengte en was precies goed met gewicht. Misschien komt het doordat Rosa flesvoeding krijgtdat ze zoveel zwaarder is als Teekje?

Wij denken er ook aan om binnenkort te beginnen met bijvoeding. Rosa krijgt 5 flessen en die schrokt ze echt naar binnen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie het bijvoeden gaan doen/hebben gedaan. Rapley of gepureerd? En vers of uit een potje?

Lab: beterschap!
iedereen aan het werk of gewoon druk?? Ik heb vanmiddag vrij genomen om het huis eens even lekker te soppen. heerlijk zo zonder kleine kabouter. Morgen komt vriend thuis. Ben benieuwd hoe hij eraan toe is. Hij heeft nu voor de 2de keer aan het infuus gehangen1

Ik ben weer poetsen.

Daaaaaaaag tot later

Belle
als je nog goedkoop op vakantie wilt: www.biedmee.nl
Dag,

Bijvoeding hier vanaf 6 maanden (en 2 dagen ) Begonnen met gepureerd fruit (gewoon vers, geen potjes, nooit gedaan ook). Paar weken later ook begonnen met gepureerde groente, wederom vers. Met maand of 7 (? - ik ben het echt kwijt) ook met aardappelte er bij en later met vlees.

Rapley heb ik gezien bij een vriendin en ik werd daar niet echt vrolijk van. Dat mannetje kon nog niet zitten en hing dus echt in zijn kinderstoel, een beetje te hangen boven zijn bordje met wortels. Die wortels gingen er overdwars en met veel te grote happen in en werkelijk waar alles kwam in stukken of half gekauwd in de vorm van veel spuug net zo hard weer terug. Liep zo over zijn nek z'n romper in. Bovendien moesten ze elke maaltijd de hele vloer dweilen omdat hij dus zoveel spuugde en smeet met zijn eten. Ik vond het persoonlijk echt maar niks. Ventjes zijn even oud, en eten nu allebei gewoon met de pot mee. Verschil is wel dat Zoon gewoon netjes van een vorkje eet, en dat haar zoon zijn eten dus met z'n handen van het vorkje haalt... niet zo gek als je vanaf het begin hebt geleerd om met je handen te eten...

Kortom: persoonljk zie ik het voordeel er niet van in. Het geeft veel rommel, ik zie niet de voordelen (dat ze beter leren praten en dat ze gevarieerder en smakelijker zouden gaan eten). Zoon eet hier vanaf het moment dat hij dat kon ook gewoon stukjes, en dat is gewoon geleidelijk gegaan.

Labje, veel beterschap. Hoop dat de piep in je oor snel weg gaat!

Nou hier nog wat... zoon loopt nu echt! Alleen heb ik het weer totaal gemist omdat ik dus de afgelopen 3 dagen aan het werk was en Man er was... heb ik weer :-s

Vanavond heb ik het heel even gezien, en het is wel een schattig gezicht hoor. Hij liep dus al vanaf december, maar steeds maar een paar stapjes. Nu dus echt hele stukken, en echt heel voorzichtig om zijn evenwicht te bewaren.

Ter afsluiting nog even een werkdingetje... de zwangerschapdementie is keihard toegeslagen... ik ben gewoon TOTAAL VERGETEN dat ik verantwoordelijk was voor een bepaald werkboek... ding was dus niet naar de drukker gebracht door mij... ook niet aangepast t.o.v vorig jaar..., OOPS... gelukkig was het maar voor 1 klas, dus konden we de boel kopieren... maar dom is het wel...

Grtz E
Eef: bedankt voor je reactie wbt bijvoeding. Ik wil eigenlijk ook wachten tot een maand of 6, maar overal hoor ik hier dat het vanaf 4 maanden kan. Ook van CB en vriendinnen die vorig jaar moeder zijn geworden. S. wil ook al wel beginnen, maar ik zeg steeds dat het voor de darmen beter is om nog even te wachten...

Rapley lijkt op de pro-rapley-sites geweldig, maar als ik jou zo hoor...en ik denk ook maar zo een groot gedeelte van de kinderen leert via een lepeltje eten dus waarom ook niet. Wij zijn zelf ook wel voor vers en zelf gepureerd. Dat eten we zelf ook, dus warrom dan potjes voor Rosa?

Wat leuk dat zoon nu echt loopt. En dat man het weer ziet. Bij ons het soms ook dat S. eerder iets ondekt bij Rosa dan ik, terwijl ik hele dagen met haar thuis ben.

En de zwangerschapsdementie...iets vergeten kan gebeuren...en de ramp was te overzien, maak je niet druk, je bent ook maar een mens en ook nog zwanger.

Hoe vindt zoon het eigenlijk dat ie straks een broertje of zusje krijgt?
Hoi,

De meningen over wanneer met bijvoeden te beginnen verschillen erg. Het CB (hier) raadt 6 maanden aan maar zal je niet veroordelen als je met 4 maanden begint. Op de potjes staat dat je vanaf 4 maanden kan beginnen, maar dat is logisch, het genereert omzet voor de fabrikant als je eerder begint! Een goede reden om nog even te wachten met bijvoeden, is dat uit onderzoek (weet niet welke, heb er destijds veel over gelezen, maar ben ook hoop weer vergeten) blijkt dat de kans op allergieen (voor bepaalde voedingsmiddelen) kleiner is als je wat later begint. Vaak hebben moeders en vaders argumenten als "ja maar hij/zij kijkt me het eten van mijn bord, hij WIL het". Ik las daar pas een leuke reactie op op dit forum, iemand schreeft "mijn kind kijkt ook zo naar mijn autosleutels, maar die wil ze toch ook niet opeten?" Veel mensen die ik ken gaan bijvoeden met vier maanden omdat ze het zelf zo leuk vinden. Persoonlijk merkte ik dat op het moment dat ik begon met bijvoeden, er ook een stukje 'rust' weg was. Ik gaf natuurlijk daarvoor alleen bv, dus mijn situatie was anders. Maar de eerste maanden, toen ik alleen bv gaf, was alles erg eenvoudig en simpel. Als meneer op gezette tijden honger kreeg kreeg hij de borst en that's it. Maar toen we begonnen met bijvoeden moesten we ineens gaan nadenken over wat, wanneer, moeten we dingen meenemen als we weggaan, etc. Ik vond dat persoonlijk lastig (nu ben ik er aan gewend ) dus ik vond het die twee maanden wachten meer dan waar. Anderzijds had ik met bv het voordeel dat ik er (tot 5,5 maand toen het met hangen en wurgen begon te gaan) redelijkerwijze van uit kon gaan dat meneer zijn voedingsstoffen toch wel binnenkreeg. Bovendien vertoonde Zoon geen hongersignalen enzo, dat scheelt. Dan zit je ook niet voortdurend te twijfelen of je wel of niet moet gaan bijvoeden. (Oh en nog een nadeel van het bijvoeden zijn de luiers... echt ik verlang weer terug naar die gele reukloze poep zonder stukjes, haha)

Zoon hier heefft schoenen! Het was toevallig uitverkoop in de kinderschoenenwinkel hier in de stad. Hoewel hij dus net loopt, en we dus best nog even konden wachten, zijn we toch maar op pad gegaan, omdat het nu dus veeeel betaalbaarder is. Hij heeft nu schoentjes. Uiteindelijk heb ik er, met een kortingsbon die ik nog had ter waarde van 12,50, een bedrag van 25.50 voor betaald. Terwijl ze dus eigenlijk 72,50 kosten!!! Jemigdepemig, een rib uit mijn lijf! Zoon blijkt maat 23 te hebben!! Ter vergelijking: de meeste eenjarigen zitten op maat 18 of 19. Wij hebben pas van mijn zwager en schoonzus voor Zoon's verjaardag kleine sportschoentjes gekregen (vonden ze zo schattig) die ze op de groei hadden gekocht... te weten maatje 20... daar past hij dus allang niet meer in... Nouja, we bewaren ze maar voor de volgende. Bij Zoons geboorte kregen we van een kraambezoekster ook schoentjes maat 22, daarbij zei ze " ja hij kan ze pas aan als hij 1,5 of 2 is, maar ze zijn zo leeeeuk". Die past hij dus NU, maar het zijn echt van die enorme "poepstampers" dus daar kan hij nog helemaal niet meer omgaan. Het was trouwens erg grappig om hem te zien toen hij net die schoenen aanhad, die nieuwe. Hij nam van die enorme "ooievaarsstappen", tilde zijn voetjes heel hoog op met zo'n blik van ' wat heb ik nou weer aan mijn voet hangen??' HAHA

Zoon heeft trouwens absoluut niet door hoor, dat hij een broertje of zusje krijgt (Manderley vroeg zoiets). We vertellen het hem wel vaak (je weet nooit wat hij er van opvangt)

Oh Lab, ik zag dat je actief was geweest op zo'n "ik ben niet ongesteld ben ik nu zwanger topic" maar dat je alles weer had gewist... je maakt me wel erg nieuwsgierug hoor :-)

Grtz E
Ehm...... iemand schreef iets, daar maakte ik iets uit op, toen zei ik iets, wat ik niet had moeten zeggen. Om privacy-redenen van die persoon wil en kan ik daar nu verder niets over zeggen, maar het was compleet off-topic en ook zeker niets ernstigs ofzo.

Ik stuur je wel even een mailtje om het uit te leggen....
Eef, you've got (hot)mail!
Lab: ik heb je al teruggemaild :-)

Wij gaan lekker naar buiten nu! Zoon's schoenen testen!
Ik zag net bij 'wie hier' Zeeland73 staan, die hier ook een tijdje meeschreef. Met plaatje van haar kleine. Kon niet zien of het een jongen of meisje was...
meisje
heb jij nog contact met haar dan Labje? Of zag jij dat aan haar foto??
oh bedenk me nu dat je weleens verteld hebt dta je haar had gezien op flaironline....toch??

Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar hoe het gaat met Jelly en Guusje!
Ja, ze schrijft op het flairforum, en daarnaast heeft ze ook wel eens gepost op het juli 2007 topic.

Vraag me ook vaak af hoe het zou zijn met Jelly en Guusje, dus eh, Jel; mocht je zo nu en dan mee lezen, post eens wat meis!
Oh ja, ik heb drie foto's op Yahoo gezet.
Zoon is ziekjes... ik heb echt met hem te doen. Hij heeft vuurrode wangetjes, is heeeel warm en hij is over het algemeen gewoon Heel Erg Zielig... wil de hele tijd bij mij hangen (mag ook) en vanochtend heb ik hem na anderhalf uur alweer op bed gelegd alwaar hij METEEN ging slapen (ik had al een beetje zitten 'rekken', want ik had visite en het ging nog, maar volgens mij had hij dus ook al veel eerder gekund). Dat was 10 voor 11 en hij slaapt nog steeds...

Kindje is voor het eerst 'echt' een beetje (en dan nog maar een beetje) ziekjes. Ik en niet in de stress ofzo, maar ik vind het wel heel zielig voor hem! (aaaah mijn tere moederhartje breekt)
ik ga meteen even kijken naar Fiepchen!
Zoon ziek!? Voor de eerste echt keer? Ach gossie...

Je weet dat het er bij hoort, maar het zou veel fijner voor Zoon zijn alstie niet ziek was......
Ja he... helemaal mee eensch.

Fiep is dotje! (Quizzie ook! Hij staat er op! Dames, spoed u naar de groep, Quizzie is te aanschouwen!)

Heb meteen maar wat foto's van Zoon toegevoegd, was er toch.

Oh mijn baas belde net op. Wanneer ik met zwangerschapsverlof denk te gaan. Ik heb 25 april gezegd, dat is 8 weken voor dato... Haha moet nog met hem bespreken of dat uberhaupt wel kan (dan is het nl meivakantie, daarna 1 week werken en dan verlof... ik wil proberen om drie vrije dagen waar ik nog recht op heb in die ene week op te nemen, maar daar moet hij het dus mee eens zijn) maar vervanger vragen ze nu dus per 25 april! Joehoe!! (Dan is het excuus voor hun tenminste niet dat ik die week mijn vrije dagen niet kan opnemen 'omdat er nog geen vervanger is')
Goed plan Eef!

Pamperalarm bij kruiddinges. Is het nu kruidvat of kruitvat?

Ik ga voor de tweede optie.

Spoed mij nu naar yahoo om Zoon te bewonderen
Oooh, wat een prachtexemplaar is Zoon toch! En heerlijk, die trotse blik mbt nieuwe schoenen.

Zoon heeft jouw neus Eef!
Wat is Fiep een vrolijk lachebek en smikkelen van broccoli. Wat een lieverd.

En wat een stoere Zoon met nieuwe schoenen. Lief die foto waar hij nieuwsgierig is naar wat papa doet.

Ik heb ook meteen maar foto''s geplaatst. Een nichtje van S. is vandaag bevallen van een zoon. (op de uitgerekende datum). De naam vind ik wennen

Rosa wil niet slapen overdag. Gister niet vandaag ookniet. Zal wel een fase zijn. Ze jengelt wat en houdt hele verhalen tegen haar knuffels.
Zifjon? Doet me denken aan een Startrek-figuur ofzo... ach, het zal wel wennen zijn ja... Mijn neefjes hebben ook ongebruikelijke namen en daar ben ik nu ook aan gewend. (En van de chocoladeletters is de Z nooit snel uitverkocht...)

Zoon is nu officieel ziek hoor. Hij heeft 39,3 graden koorts, wil niet eten (gelukkig soms wel drinken) en is (een absoluut unicum) vanmiddag in mijn armen in slaap gevallen. Hij ligt nu voor de derde keer vandaag op zijn bedje, wederom zonder een spoortje van protest. Arm mannetje. Hij heeft maar één vuurrood wangetje, dus toch een kiesje misschien... of een combi van kiesje en iets anders...
Oh Lab zie je berichtje nu pas... ik heb niet een mooie neus helaas. Maar die van Man is lelijker (groot) dus ik geloof dat hij mazzel heeft dan met mijn neus

Zoon lijkt in het algeheel op mij. Wat ik wel erg leuk vind is dat zijn ogen echt een mix zijn van Man en mij: de vorm van mij en de kleur en de wimpers van Man. Wat de vorm betreft: het is best vreemd om samen met zoon in de spiegel te kijken (er hangt er een in de lift, dus dat doen we nogal eens) en dan twee paar dezelfde ogen (alleen andere kleur) te zien :-) (Vroeger vond ik mijn ogen -de vorm- erg lelijk, maar vreemd genoeg vind ik ze bij zoon wel mooi)

Wat houdt Pamperalarm bij Kruiddinges in? (Ik draai tegenwoordig alleen nog maar écht warm voor 2 pakken voor 19 of 20 euro... dan ga ik los. De andere reclameversie (drie pakken voor 25) alleen als mijn voorraad op is en de 3-pakken-voor-20-acties zijn er net niet. Of als je er iets bij krijgt :-)
Nootje zit te gymmen in mijn buik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven