Haring!

09-07-2011 16:55 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Op de een of andere manier was t er dit seizoen nog niet van gekomen, maar vandaag eindelijk ff bij mijn visboer langs voor Hollandse nieuwe.

Als Meneer Janssens straks thuiskomt dan gaan we lekker smullen!

Mijn visboer had een 7.5 in de AD test, dus haske trots! En terecht, goede winkel!
Ansjovis is ook heerlijk... mmmm, schijnt alleen nogal ongezond te zijn.
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 17:40:

[...]

Hier hetzelfde. Ik vind het er ook zo onaantrekkelijk uitzien.

Krijg er geen "trek" van in iedergeval.Hier idem. En ik vind ze ook niet lekker ruiken. Garnalen idem, die eet ik ook niet. Ik zou ze zo graag willen lusten want ik zou er zoveel mee kunnen maken, maar ze zien er zo vies uit en vind de smaak ook niet lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Substanza_ schreef op 17 juli 2011 @ 17:42:

Ansjovis is ook heerlijk... mmmm, schijnt alleen nogal ongezond te zijn.

Verse of ingeblikt/uit pot? Ik kan me niet voorstellen dat verse ansjovis ongezonder is dan andere vis.

Zoute ansjovis, mjummie!
hahahaha, das toevallig. Net 2 haringen met uitjes naar binnen gewerkt.

Vriend gruwelt ervan. Hij was de admin aan het doen wat even ingewikkeld was, ik blies even zijn kant op en hij ging bijna over zijn nek. Gelukkig de admin wel afgekregen.

Ik vind het heerlijk!
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
Oh, ik zie net dat "mijn" vishandel op de 5e plaats staat!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn ex kon het ook niet aanzien, als ik een harinkie at.
5e plaats is toch netjes tickel!

Kreeg al sms terug waarom ik 'omgeturnd' was. Dus even globale strekking van dit topic weergegeven en mijn haring-commitment staat

Ansjovis lekker in verschillende gerechten zoals omelet. Bij gebrek aan, ansjovis pasta of boter gebruiken.

Sardientjes ken ik onvoldoende. Wordt in Spanje (kust/toeristengebieden) veel als hoofdgerecht geserveerd met frites en salade voor nog geen 5 euro. Ga het toch eens proberen. Zal dan eerder hier dan daar zijn,maar goed.

Wat me qua zoute vis ook niet lekker lijkt is stokvis maar ook daar geen ervaring mee.

Ik zat tzt mijn haringervaring hier wel neerzetten.
quote:Damaris schreef op 17 juli 2011 @ 11:55:

[...]

En die heb je gisteren gehaald????Hoe doe jij dat dan altijd? Achter mekaar opvreten?
O ja, ik heb een bondgenoot. 1 van mijn 3 katten vindt het ook heerlijk Maar dan zonder uitjes.

Maar vriendlief haalt ze wel voor mij op de markt als ik aan het werk ben.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
@Thee, Sardientjes zijn ook lekker. Even bakken in de roomboter mmmmmmm.
quote:Bailey01 schreef op 17 juli 2011 @ 20:43:

O ja, ik heb een bondgenoot. 1 van mijn 3 katten vindt het ook heerlijk .Ik geef de staartjes altijd aan de poes.
Echt? Staartjes aan de poes? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat iets blijft hangen in haar keeltje.
quote:Bailey01 schreef op 17 juli 2011 @ 20:48:

Echt? Staartjes aan de poes? Ik durf dat niet omdat ik bang ben dat iets blijft hangen in haar keeltje.

Gelijk heb je, dingen waar graatjes in kunnen zitten, niet geven, ook geen staarten van vissen.

En zeker geen kippenkluifjes, dat doen zoveel mensen, dat kan heel gevaarlijk zijn.

Sorry voor het offtopic gaan maar ik moet het zeggen als ik dat soort dingen lees.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat ze uit de vullisbak jatten daar heb je ook geen zicht op, MV.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juli 2011 @ 22:19:

[...]

Gelijk heb je, dingen waar graatjes in kunnen zitten, niet geven, ook geen staarten van vissen.

En zeker geen kippenkluifjes, dat doen zoveel mensen, dat kan heel gevaarlijk zijn.

Thanks, ik geef mijn dieren (1 hond 3 katten) geen botten. Maar staartjes van de haring of andere vissorrten durf ik niet te geven.

Dus, ik ben gelukkig geen "schijterd" wat betreft mijn dieren.

Sorry voor het offtopic gaan maar ik moet het zeggen als ik dat soort dingen lees.Nu ik ff off-topic. Je doet het erg goed!!!! Sorry als jij mijn postings op jouw topic als aanvallend hebt ervaren maar dat was/is echt niet mijn bedoeling.
je ken het ook overdrijven
quote:mrfluf schreef op 17 juli 2011 @ 22:48:

je ken het ook overdrijven "Ken" Is dat ook een visssoort? Vertel, ik ben nieuwsgierig!!
quote:Bailey01 schreef op 17 juli 2011 @ 22:31:

[...]

Nu ik ff off-topic. Je doet het erg goed!!!! Sorry als jij mijn postings op jouw topic als aanvallend hebt ervaren maar dat was/is echt niet mijn bedoeling.

Nee, nou ja, ....

jouw stukje staat in mijn quote, ik heb geen hond en geef ze geen vissenstaarten
Morgen maar weer eens langs de viskar Haring voor mij en de kinderen en de kat zal ook wel wat lusten...
quote:Substanza_ schreef op 17 juli 2011 @ 22:21:

Wat ze uit de vullisbak jatten daar heb je ook geen zicht op, MV.

Wel hoor, ze komen niet buiten.

Ik had vandaag een bakje kip tandoori (wat ik had gemaakt maar nog niet helemaal op had) op 30 cm van ze laten staan waar ze lagen terwijl ik even snel een boodschap ging doen.

Was toch wel trots dat ze even aan hun opvoeding dachten dat ze niet aan mijn eten mogen komen. . Alles lag er nog zonder eraan gezeten te hebben.

Beetje boel offtopic maar toch trots.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 juli 2011 @ 22:54:

[...]

Nee, nou ja, ....

jouw stukje staat in mijn quote, ik heb geen hond en geef ze geen vissenstaarten

Hahhahaha, weet ondertussen dat je geen hond heb.

Thanks
Hey, het gaat hier over haring, dus ander soort berichten graag op je eigen topic.

Ja, mijn haring is ook op! ga vandaag ff langs de visboer, Mickey de poes lust vast ook nog wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven