de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Kaetje, bedankt! En volgens mij heeft Linnielin zich ook al tijden niet laten zien.

Heb je een lekker weekendje gehad? je ging toch even weg met een vriendin?
Dat dacht ik ook al Dolfijn maar wist het niet meer zeker. Ik zal haar er ook nog even uithalen en bij de rest "plakken".

Het weekendje weg was heerlijk. Ik ben bij haar thuis wezen logeren, 2 nachtjes. We zijn uit eten geweest en hebben op zondag heerlijk geluncht in het zonnetje. En gisteren zijn we naar het zwembad geweest en naar de Action . Maar ook wel weer lekker om thuis te zijn bij de mannen.
Bij Elvis twijfelde ik trouwens ook. Zij heeft toch al heel lang niet meer geschreven of vergis ik me?
Hoe voel je je Dolfijn? Vind je het erg spannend, de terugplaatsing?
Sherto 30 jaar, getrouwd , bezig sinds 2003 maar 5 jaar pauze gehad, nou weer de mm in nou icsy wegens slecht zaad. Hoop dat je genoeg info hebt zo? Iedereen fijne zondag
Hai meiden,

Wat een rotweer he, lijkt wel herfst.

Vanmorgen de 2e IUI gehad. Nu weer duimen. Voel me de hele dag al chagerijnig, huilerig, buikpijn. Kan dat ook door de pregnyl komen? Trouwens nu in mn bovenbeen geprikt, en heeeeeel langzaam, denk dat ik er wel vijf min over heb gedaan maar het insputen was nu minder pijnlijk.
quote:kaetje schreef op 17 juli 2011 @ 13:14:

Bij Elvis twijfelde ik trouwens ook. Zij heeft toch al heel lang niet meer geschreven of vergis ik me?Volgens mij is zij idd ook al een tijd niet meer geweest net zoals Linnielin.
quote:ramiaatje schreef op 17 juli 2011 @ 15:31:

Vanmorgen de 2e IUI gehad. Nu weer duimen. Voel me de hele dag al chagerijnig, huilerig, buikpijn. Kan dat ook door de pregnyl komen? Kan. Maar misschien is het ook gewoon de spanning? Ik had namelijk altijd knallende koppijn na een IUI van de spanning. Hoe dan ook: ik duim voor je!
Ik had altijd vreselijke pijn in mijn eierstokken! Kwam van de pregnyl. Ik voelde mijn eisprong toch altijd al maar door de pregnyl werd het nog heftiger. Een soort krampen zijn het bij mij altijd.
Dames, ik zie dat jullie aan het opschonen zijn. Ik schrijf al een tijd niet meer actief mee hier, maar lees af en toe wel mee.

Jullie mogen mij voor de overzichtelijkheid ook schrappen uit de tabel.

Ikzelf had ooit hier nog gemeld spontaan zwanger te zijn geraakt van ons tweede kindje; onze prachtige dochter is eind mei geboren.

Ik wens iedereen het geluk van een kindje van harte toe, via de medische molen of misschien toch nog spontaan zoals bij mij , Kaet, Blog en anderen. Daarbij vooral een knuffel voor oud-gediende Merel.
Hoi Maria, als je het goed vindt laat ik je staan. Ik vind het zelf altijd wel bemoedigend, die lijst met vrouwen die met of zonder MMM zwanger is geworden. Wat leuk dat je een tweede kindje hebt gekregen! Gaat alles goed? Ik zag in de tabel niet staan hoe je zoontje verwekt is. Is dat toen ook spontaan gegaan of via behandelingen. Er staat mij IVF/ICSI bij maar ik weet het niet meer...
ha Kaet, je mag me best laten staan hoor! Ik ben van mijn zoon na ruim twee jaar proberen en 3 IUI behandelingen uiteindelijk na een hsg spontaan zwanger geworden. Bij die hsg dachten ze een verkleving te zien waarvoor ik een kijkoperatie zou krijgen, maar dat was niet meer nodig...

Ik heb het hier al vaker gemeld: als jouw ziekenhuis een hsg niet standaard doet zoals de mijne, dring daar dan op aan. Ik kende real life twee mensen waarbij het de oplossing bleek te zijn, en bij mij dus ook! Eigenlijk zonde van die IUI behandelingen die ik daarvoor had gehad, want die waren gedoemd te mislukken
Maria, gelukkig maar! Ik heb ook een hsg gehad en later nog eentje tijdens een kijkoperatie. Het is geen pretje maar als dat genoeg is dan is het natuurlijk geweldig.
Misschien stomme vraag masr wat houd hsg in
HSG

Sherto: hierbij de info, HSG is om de doorgankelijkheid van de eileiders te beoordelen. Niet echt een fijn onderzoek, maar dat verschilt per persoon.
Tijdens een HSG wordt er een soort kapje op je baarmoedermond gezet waardoor die afgesloten is. Dan spuiten ze op hoge snelheid een contrasterende vloeistof je baarmoeder en eileiders in. Terwijl ze dat doen maken ze een rontgenfoto. Zo kunnen ze zien of je eileiders toegankelijk zijn. Soms spuiten ze ook een blokkade door. Dit hoef je niet eens te merken. Dit onderzoek gebeurt vaak met wat pijnstilling. Na het onderzoek mag je niet autorijden. Ik denk dat de ervaringen hier zo'n beetje 50/50 zijn. Bij de helft viel het erg mee en bij de andere helft deed het (erg) pijn. Na het onderzoek heb je 6 maande lang een grotere kans om zwanger te worden.
Ah, dat kan natuurlijk ook. De korte variant
Maria wat een super nieuws. Heerlijk al die positieve verhalen!

Kaetje, je vroeg of ik zenuwachtig voor morgen ben: niet zozeer voor morgen maar meer voor de weken daarna. Ik wil dolgraag weer zwanger zijn maar vind het echt doodeng.

Verder word ik helemaal gestoord van alle vragen van mensen. Van de week 2 buurvrouwen: "en...? is het alweer zover?" Jemig wat vind ik dat bloedirritant! Heb even gesnauwd dat dat bij ons niet zo vanzelfsprekend en makkelijk gaat, maar grrrrr! Ik voel gewoon een onwijze druk dat ik nu zwanger MOET worden. Die druk komt met name van mijzelf, maar ook van familie. Ik zal het niet allemaal opschrijven wegens herkenbaarheid, maar fijn is het niet. We hebben nu daarom ook niks tegen familie gezegd over de terugplaatsing morgen anders word ik helemaal gillend gek

Edit: familie bedoelt het goed hoor, maar de druk is er niet minder door.
quote:kaetje schreef op 17 juli 2011 @ 19:58:

Ah, dat kan natuurlijk ook. De korte variant
Ohh klinkt niet lekker, dank jullie voor de info, zijn dingen waar ik nog nooit van gehoord heb, wat ik raar vind want voor de 1 e x dat we in de mm zeiden ze dat het aan mij lag maar totaal niet zulke onderzoeken gehad, maar merk ook zeker het verschil met dit ziekenhuis, word hier compleet door de mangel gehaald en wel allebei
Wat je ook kiest, het is toch nooit goed. Of je wilt te snel of je wacht te lang. Maar niemand staat in jullie schoenen en jullie nemen zelf de juiste beslissing.

Ik hoop heel erg dat er in het ziekenhuis nu een paar celletjes heeeeel hard aan het werken zijn en dat ze morgen blij zijn om lekker warm bij hun mama in de baarmoeder te zitten waar ze nog 8 maanden lekker verder kunnen delen
Sherto, leuk is anders maar ik vond het bijvoorbeeld ontzettend meevallen.
Sherto, als het duidelijk is dat het ICSI wordt wegens slecht zaad, dan heeft het weinig zin om nog een HSG te doen aangezien je eileiders dan worden overgeslagen.
Je bent een lieverd Kaetje!
Pfffff, heb hier tranen in mn ogen Dolfijn, zo erg hoop ik het voor jullie! Zou het zo mooi vinden als jullie het allemaal mee mogen maken tot en met het huilende kindje op je buik en het kindje aan je borst en met een lekker bol buikje in de cosleeper...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven