Geld & Recht alle pijlers

Camping wil volledig bedrag! Belachelijk?

17-07-2011 12:59 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vakantievraag voor jullie, waar ik momenteel mee rondloop en mijn gemoederen maar niet met rust laat...

Ik heb 3 weken geleden een vakantietje geboekt bij een kleine familiecamping in Frankrijk. Ik heb gemaild of ze nog een gaatje hadden, een stukje open, wat wij evt. zouden kunnen benutten. Dit hadden ze inderdaad. Ze hadden een niet aaneengesloten boeking voor hun kleine caravan die wij konden nemen. Dit heb ik toen bevestigd en wij kunnen daar nu 12 nachten terecht.

De eerste aanbetaling a 250 euro heb ik gedaan. De andere 250 euro moet bij aankomst voldaan worden.

Nu is echter het feit dat het vreselijk weer gaat worden. De eerste week regent het eigenlijk vrijwel continue en wordt het 14 a 15 graden. De tweede week (voor ons eigenlijk nog 4 dagen voordat we naar huis gaan) wordt het wat beter. Temperatuur klimt op tot 17 graden en regen wordt afgewisseld met een (waterig?) zonnetje.

Deze vakantie is nu mijn horrorvakantie aan het worden. Ik ben al drie jaar niet meer op vakantie geweest, omdat ik het psychisch niet aankon. Dit jaar had ik er voor het eerst weer enig vertrouwen in. Maar zoveel dagen in de regen opgesloten zitten in een kleine caravan met een 6 jarige dochter en alles is nat en koud buiten, is voor mij het recept om door te draaien! Mijn voorlaatste vakantie 3 jaar geleden heb ik ook zo doorgebracht en ik heb de vakantie overleefd op oxazepam!

Nou goed, je begrijpt het al. Ik ben in overleg gegaan met de familie daar en aangegeven dat de vooruitzichten zeer slecht zijn. Ik heb aangegeven dat wij het eigenlijk niet meer zien zitten en nadat hun lokale weersvoorspellingen niet anders waren, gemaild dat we afzien van de vakantie. We hebben 250 euro aanbetaald en dat is dan ons verlies. Nu willen ze echter, ondanks de goede reden vind ik en ondanks dat het voor hen ook een gaatje was, toch dat wij met de overige 250 euro op de proppen komen. Dus dat we de volledige vakantie gaan betalen! Ik ben perplex over zoveel zakelijkheid. Ze hebben nu 250 euro voor een gaatje en willen desondanks het volledige bedrag zien. Is dat normaal????

Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Is dit gangbaar?

Overigens heb ik geen annuleringsverzekering afgelsoten, omdat 'weer' niet te verzekeren is.

Bedankt alvast.
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 21:53:

Ik snap dat het een kulargument is waarom ik deze (domme keuze) camping geboekt heb. Les nr. zoveel voor mezelf voor komende keren.

Ten eerste gaat het al een tijdje een stuk stabieler dan hoe het ging bij de vorige vakantie. Dus ik dacht dat ik wel weer wat meer risico kon nemen voor wat betreft verder weg.

En verder zijn andere omstandigheden beperkend voor andersoort vakanties. Zongegarandeerde appartementen zijn te duur voor ons budget en in Nederland een last minute (huisje) boeken is voor mijn vriend hetzelfde als thuis blijven (want Nederland is geen vakantie aldus hem). Dus dacht ik in het midden van Frankrijk een caravan (ipv tent) te boeken. Toch beter weer dan in Nederland en er zeker echt even uit te zijn.

Maar ik heb voor mezelf qua stress van de afgelopen dagen toch wel gemerkt dat risico's als stevige regen in combinatie met kamperen en een jong kind, niet goed aan mij besteed zijn. Overigens bedankt voor de tips wat ik kan doen met dochter. Het ontbreekt me zeker niet aan creativiteit, dus dat komt wel goed. Het is meer hoe ik qua zenuwen ertegen kan.

TO, kom jij wel voor jezelf op richting je vriend?

Niet om het één of ander, maar als mijn partner er niet tegen zou kunnen om in een tent in Frankrijk te zitten vanwege psychische gronden, dan zou ik er niet over peinzen hem zoiets te laten boeken. Dan zou ik me even over mijn aversie tegen een huisje in Nederland heenzetten en mezelf lekker 2 weken vermaken in Zuid Limburg. Zodat mijn partner ook vakantie zou hebben en niet de stress van een herhaling van de laatste horror-vakantie.

Waarom laat je je vriend dit bepalen en heb je niet luid en duidelijk gezegd liever niet op vakantie te gaan als het kamperen in een kleine caravan zou moeten worden?
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 21:53:

Ik snap dat het een kulargument is waarom ik deze (domme keuze) camping geboekt heb. Les nr. zoveel voor mezelf voor komende keren.

Ten eerste gaat het al een tijdje een stuk stabieler dan hoe het ging bij de vorige vakantie. Dus ik dacht dat ik wel weer wat meer risico kon nemen voor wat betreft verder weg.

En verder zijn andere omstandigheden beperkend voor andersoort vakanties. Zongegarandeerde appartementen zijn te duur voor ons budget en in Nederland een last minute (huisje) boeken is voor mijn vriend hetzelfde als thuis blijven (want Nederland is geen vakantie aldus hem). Dus dacht ik in het midden van Frankrijk een caravan (ipv tent) te boeken. Toch beter weer dan in Nederland en er zeker echt even uit te zijn.

Maar ik heb voor mezelf qua stress van de afgelopen dagen toch wel gemerkt dat risico's als stevige regen in combinatie met kamperen en een jong kind, niet goed aan mij besteed zijn. Overigens bedankt voor de tips wat ik kan doen met dochter. Het ontbreekt me zeker niet aan creativiteit, dus dat komt wel goed. Het is meer hoe ik qua zenuwen ertegen kan.

Alles wat je hierboven (en elders in dit topic) schrijft over jouw redenen om deze vakantie te willen cancellen kunnen voor jou hartstikke relevant zijn. Prima, top, geweldig dat je relevante redenen hebt.

Maar die redenen zijn voor JOU relevant. En staan in dit geval toch echt los van de overeenkomst die je hebt met de campingeigenaar. In de algemene voorwaarden wordt "regen" niet als geldige reden voor annuleren genoemd, je annuleert laat en dus ben je verplicht de volledige som te voldoen. Je moet dat echt los van elkaar zien, jouw redenen en de zakelijkheid van de campingeigenaar. Want er is geen enkel verband, nul komma nul. Dat de campingeigenaar dat verband niet wil zien ligt niet aan hem. Het ligt aan jou dat jij dat verband kennelijk ziet waar het niet bestaat.
ow ben een letter verloren......

letter nnnnnnnnnnnnnn klink als?
Maar het is toch sneu dat ze dat niet opzij kan zetten voor haar dochter? Dat mensen allemaal alternatieven aanbieden, tips, geruststellingen.. dan wil je gewoon niet luisteren. En daar moet je dochter het dan maar mee doen. Straks terug op school, hoe was je vakantie? We zijn niet gegaan. Waarom niet? Er was regen voorspeld.

Ik vind dat sneu.
Intiem, misschien moet je het zo bekijken: je hebt geboekt, het geld ben je kwijt. Volgend jaar ga je niet weg maar spaar je zodat je het jaar daarna wat meer zonzekerheid kan betalen. Maar dit jaar ga je er gewoon het beste van maken. De reis ernaartoe maak je gezellig met een ouderwets thermoskannetje koffie/thee en broodjes en snoepjes voor onderweg. Je neemt zo veel mogelijk zooi mee voor een slecht weer programma. Je gaat naar de caravan en bekijkt de situatie ter plekke per dag. Zolang er geld is voor leuke dingen of zolang het uit te houden is blijf je. Als de koek op is pak je je zooi weer in en rijd je naar huis. Dat kan na 1 dag zijn of na 2 dagen of na 12 dagen. Maar dan heb je het geprobeerd. Ik zou in jouw plaats bang zijn dat het de volgende keer een nog veel grotere stap wordt om eens weg te gaan als je nu afhaakt. Dus pak een partytent in en wat warme truien. Ga morgen gewoon rijden en bekijk dan per dag of jullie blijven of niet. Als je het niet meer ziet zitten ben je vanuit midden Frankrijk in een uur of 18 weer thuis toch?
quote:nesbojofan schreef op 17 juli 2011 @ 21:54:

[...]

Even snel gedaan, maar vind haar zielig, vriend wil niet samenwonen, ze is depri.Misschien heeft vriend daar een hele goede reden voor?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 17 juli 2011 @ 21:58:

[...]

Misschien heeft vriend daar een hele goede reden voor? Lijkt me wel.
Zo, hehe, ik ben bijgelezen. Man, wat maakt iedereen zich druk zeg om een topic.

Wat ik nogal vreemd vind zijn de veronderstellingen aangaande mijn dochter. Wat denken jullie dat ik voor moeder ben? Eentje die het heen en weer voor mijn dochter uitvindt? Tuurlijk niet! Deze gedachtenspinsels hou ik voor mezelf en tussen mij en mijn vriend (en ok, hier op dit forum). Als het zo uitgepakt zou zijn dat we niet zouden zijn gegaan (ik heb er uberhaupt van te voren al geen heel feest der verlangen van gemaakt, want het is nog maar zeer kort van te voren besloten dat we uberhaupt zouden gaan), dan zouden vriend en ik dit op een bepaalde manier tegen dochter verteld hebben, waarbij het zeker even slikken zou zijn geweest. Maar verder ook absoluut geen twijfel laten hebben bestaan of ze wel of niet een leuke vakantie met ons zou gaan hebben. Want daar zouden we ons hoe dan ook hard voor maken. Is het niet in Frankrijk (schatje, het regent vreselijk daar en alles is nat. Niet leuk helaas), dan zeker wel in Nederland. En onze dochter zou dat overleven, echt. En ze zou aan het eind van de vakantie een leuke vakantie hebben gehad!

Dat heeft ze de jaren hiervoor ook gehad. Op z'n Hollands welliswaar, maar niet minder leuk. Dus geloof me nou maar, mijn dochter is zieliger in een caravan met een overspannen moeder, dan met opgeluchte ouder. En echt wel dat we er een leuke vakantie van zouden maken! Alleen kom je in Nederland (na de regen) thuis, draai je desnoods de verwarming aan als het moet, leg je je sokker erover en kruipt kind onder de warme wol en pa en ma knus bij de kachel. Dat is wat ik doe als het regent in Nl.
Ik zou zeker niet de rest ook betalen.

Ze hebben nog even om een andere gast te vinden en dat lukt vast wel.

Anders vangen ze dubbel: van jou en een andere gast en heb jij niets.

Zoek gewoon een last minute centerparcs aanbieding( zijn er ook in het buitenland) en stop daar je geld in.

Je kan niet iedereen te vriend houden en iemand zal de belangen van jouw gezinnetje moeten behartigen:jijzelf.

Centerparcs is ideaal met kleine kinderen ook met slecht weer.

Succes en kom voor jezelf op.
quote:wynette schreef op 17 juli 2011 @ 22:13:

Ik zou zeker niet de rest ook betalen.

Ze hebben nog even om een andere gast te vinden en dat lukt vast wel.

Anders vangen ze dubbel: van jou en een andere gast en heb jij niets.

Zoek gewoon een last minute centerparcs aanbieding( zijn er ook in het buitenland) en stop daar je geld in.

Je kan niet iedereen te vriend houden en iemand zal de belangen van jouw gezinnetje moeten behartigen:jijzelf.

Centerparcs is ideaal met kleine kinderen ook met slecht weer.

Succes en kom voor jezelf op.Soms helpt het om het topic te lezen.
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 22:10:

Zo, hehe, ik ben bijgelezen. Man, wat maakt iedereen zich druk zeg om een topic.

Wat ik nogal vreemd vind zijn de veronderstellingen aangaande mijn dochter. Wat denken jullie dat ik voor moeder ben? Eentje die het heen en weer voor mijn dochter uitvindt? Tuurlijk niet! Deze gedachtenspinsels hou ik voor mezelf en tussen mij en mijn vriend (en ok, hier op dit forum). Als het zo uitgepakt zou zijn dat we niet zouden zijn gegaan (ik heb er uberhaupt van te voren al geen heel feest der verlangen van gemaakt, want het is nog maar zeer kort van te voren besloten dat we uberhaupt zouden gaan), dan zouden vriend en ik dit op een bepaalde manier tegen dochter verteld hebben, waarbij het zeker even slikken zou zijn geweest. Maar verder ook absoluut geen twijfel laten hebben bestaan of ze wel of niet een leuke vakantie met ons zou gaan hebben. Want daar zouden we ons hoe dan ook hard voor maken. Is het niet in Frankrijk (schatje, het regent vreselijk daar en alles is nat. Niet leuk helaas), dan zeker wel in Nederland. En onze dochter zou dat overleven, echt. En ze zou aan het eind van de vakantie een leuke vakantie hebben gehad!

Dat heeft ze de jaren hiervoor ook gehad. Op z'n Hollands welliswaar, maar niet minder leuk. Dus geloof me nou maar, mijn dochter is zieliger in een caravan met een overspannen moeder, dan met opgeluchte ouder. En echt wel dat we er een leuke vakantie van zouden maken! Alleen kom je in Nederland (na de regen) thuis, draai je desnoods de verwarming aan als het moet, leg je je sokker erover en kruipt kind onder de warme wol en pa en ma knus bij de kachel. Dat is wat ik doe als het regent in Nl.Helemaal duidelijk.
Goed dat je gaat, TO! Ga er een leuke vakantie van maken, al doe je het maar voor je dochter! Geniet ervan!
Ik denk dat wat je zegt totaal niet waar is TO. Ik ga dus niet kamperen omdat ik er niet aan moet denken, maar kinderen vermaken zich prima op een camping, ook in de regen. Kinderen geven niets om weersomstandigheden, dat zijn de ouders.

Ik ben het dus totaal niet met je eens dat jouw kind het net zo leuk heeft als ze een zomervakantie krijgt die hetzelfde is als ieder weekend, het hele jaar door.

Niet dat ik zeg dat kinderen persé op vakantie moeten, maar wat je aangeeft klopt dus niet. Voor een kind is een vakantie echt leuker dan thuisblijven. En moeders moet zich dan maar even een schop onder haar kont geven en een paar pammetjes slikken, Dan komt ze die twee weken waarin er ongetwijfeld ook lekker gebbq-ed gaat worden ook door.

Neem het heft eens in eigen hand! Wil vriend niet in nederland op vakantie? Dan boekt hij toch iets onder de zon? Kan hij dat niet betalen? Dan komt hij toch lekker bij jullie wonen? Scheelt en pak geld aan huur etc. en daar kan je dan heerlijke zonnige vakantie's van houden. Wil ie dat ook niet?

Dan ga je lekker alleen met je kind weg toch?
We BBQ-en niet Neele. Vriend is vegetarisch.

En als het regent, is mijn kind met geen stok naar buiten te krijgen (neem stok niet letterlijk aub).

En vroegah ging men niet op vakantie, maar naar zee. Daar hadden kinderen het dan ook erg naar hun zin. Vorige zomer zijn we bijv. een paar daagjes gaan logeren bij vrienden aan zee en hebben we daar veel gedaan (zee, madurodam). Misschien dat jouw weekenden er standaard zo uitzien, maar die van ons niet iig.
Vegetarisch kun je ook fantastisch bbq-en hoor!!
nesbojofan

Het lijkt er niet op dat je het hele topic cq al de/mijn reacties gelezen.

Geeft verder niet hoor.

intiem, probeer ook een beetje van de heenreis te genieten en ik hoop over 2 weken te lezen dat het en meegevallen is en leuk was voor jullie alle 31
quote:intiem schreef op 17 juli 2011 @ 22:35:

We BBQ-en niet Neele. Vriend is vegetarisch.Jij en kind niet?

Groente en evt. vis gaan prima op de bbq. Stokbroodje en kruidenboter/smeerseltje erbij. Lekker aan het eind met je dochter marshmellows boven het vuur, wat fruit en evt. gesmolten chocolade erbij.

Is je vriend eigenlijk de vader van je dochter?
@thee: alle 31?
quote:Blackdress schreef op 17 juli 2011 @ 22:39:

@thee: alle 31?
quote:batwom schreef op 17 juli 2011 @ 22:38:

[...]

Jij en kind niet?

nee, eigenlijk niet nee. Maar kind en ik gaan wel eens samen (als vriend bij hem thuis is) gourmetten.

Vegetarische BBQ ken ik. Wel eens gedaan, maar niet zo mega enthousiast over. Een hoop gedoe met kolen voor een paar aangefikte groentespiesjes.
quote:thee schreef op 17 juli 2011 @ 22:39:

[...]

Groente en evt. vis gaan prima op de bbq. Stokbroodje en kruidenboter/smeerseltje erbij. Lekker aan het eind met je dochter marshmellows boven het vuur, wat fruit en evt. gesmolten chocolade erbij.

Leuk in de regen . En daarnaast mag er volgens mij niet gefikt worden daaro vanwege de droogte.

Is je vriend eigenlijk de vader van je dochter?Ja. Waarom vraag je dat?
Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen hoe je vegetarisch een hele leuke bbq kan geven. Maar goed, daar gaat het hier niet over, maar geloof me er is meer dan alleen groentespiesjes en je kunt ook bbq-en op gas. Beetje creatief denken, intiem!

Als je een topic opent op de pijler Eten dan wil ik wel met je meedenken, als je dat leuk vindt.
Dan kun je zelf toch nog wel bbq-en ook al eet je vriend daar niet van mee? Kan hij z'n groentjes er op roosteren.

Overigens boek volgend jaar 'n keer iets in de meivakantie of herfstvakantie. Als je dan via Belgie last minute naar de zon vliegt is het niet zo prijzig, want die hebben niet gelijk met NL vakantie. Zit je niet met de hoogseizoenstoeslagen.

En als het regent, is mijn kind met geen stok naar buiten te krijgen (neem stok niet letterlijk aub).

En vroegah ging men niet op vakantie, maar naar zee. Daar hadden kinderen het dan ook erg naar hun zin. Vorige zomer zijn we bijv. een paar daagjes gaan logeren bij vrienden aan zee en hebben we daar veel gedaan (zee, madurodam). Misschien dat jouw weekenden er standaard zo uitzien, maar die van ons niet iig.ik up dit even voor Neele. Ik had er nl. later nog wat aan toegevoegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven