Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:

quote: parada reageerde

quote: fleurtje reageerde

Waarom schreeuw je zo? HOEZO SCHREEUWEN FLEURTJE ??

Zoals nu: alles in hoofdletters.

PRECIES ZOALS JE ZEGT , HET ZIJN HOOFDLETTERS ( OM DUIDELIJK TE MAKEN WAT MIJN ANTW. IS DE 1 DOET HET IN HET ROOD , DE ANDER IN HET BLAUW EN IK DOE HET IN HOOFDLETTERS), SCHREEUWEN DOE JE VOLGENS MIJ NOG ALTIJD EN ALLEEN MET JE STEM OF NIET ?
quote:

ik ook bij zo'n vreselijk nederlands restaurant een sateh gegeten

WAT BEDOEL JE MET "VRESELIJK NEDERLANDS " ?? WAS HET ZO SLECHT OF ONGEZELLIG OF WAT ??? 

(maar dan op z'n nederlands).

EN WAT BEDOEL JE MET DIT, MET MES EN VORK ?

Daar komen mensen die drie weken lang er iedere avond eten.

DAN MOET HET TOCH WAT TE BIEDEN HEBBEN LIJKT MIJ ??

Prachtig toch?

HELEMAAL GEWELDIG

Waarom mensen met deze wensen proberen te hervormen?

Laat iederen toch heerlijk doen waar 'ie zin in heeft....

BEN IK HET HELEMAAL MEE EENS 

quote:

Waarom schreeuw je zo? HOEZO SCHREEUWEN FLEURTJE ??

Zoals nu: alles in hoofdletters.

PRECIES ZOALS JE ZEGT , HET ZIJN HOOFDLETTERS ( OM DUIDELIJK TE MAKEN WAT MIJN ANTW. IS DE 1 DOET HET IN HET ROOD , DE ANDER IN HET BLAUW EN IK DOE HET IN HOOFDLETTERS), SCHREEUWEN DOE JE VOLGENS MIJ NOG ALTIJD EN ALLEEN MET JE STEM OF NIET ?

Weleens van internet-etiquette gehoord?
Jammer hoor!
En tuurlijk zullen die restaurants wat te bieden hebben; broodje kroket, sate die niet scherp is en een lekker kopje senseo.

Tja, er zijn mensen die die dat graag willen op vakantie. Die gaan dan ook naar Phuket.

Maar zoals Mayou al schreef: ieder zijn ding.
quote:

quote: neele reageerde

WAT BEDOEL JE MET "VRESELIJK NEDERLANDS " ?? WAS HET ZO SLECHT OF ONGEZELLIG OF WAT ??? 

Prachtig toch?

HELEMAAL GEWELDIG

Voor alle duidelijkheid; dit is mijn mening. Niet iets dat ik anderen wil opleggen.

Het restaurant was vreselijk omdat het een verzameling van molens en karrenwielen was. Zelfs te oudbollig voor de generatie van mijn oma.

De sateh was nederlands in die zin dat het grote brokken aan een gigantische spies waren, vergezeld met sateh saus uit een zakje en patat. Verder een salade met ananas etc. En idd met mes en vork.

Wij gingen hier eten uit camp overwegingen.

Het publiek waren vooral oudere nederlandse mannen met bierbuiken van wie wij allemaal weten dat ze niet naar Thailand komen voor de cultuur.

De bediening (en kok) in het restaurant waren uitsluitend thai. Die hadden echt geen idee wat ze serveren, getuige mijn toetje. Om het feest af te maken bestelde ik poffertjes. Deze werden gererveerd op een bedje van sla met dille als garnering!!! (Verder eigenlijk nooit dille in Thailand gezien)

Ik heb dit restaurant op drie plekken in Thailand gezien. Chang Mai (of Rai dat weet ik niet meer) Bangkok en Phuket. In Bangkok zit het lekker naast Soi Cowboy helemaal voorbereid op vieze mannetjes.

Maar nogmaals, iedereen moet echt doen wat ie leuk vind (behalve met jonge jongetjes en meisjes rotzooien dan).

Parada, wat betreft je motivatie om er naar toe te gaan (nederlanders spreken die daar wonen) gaat de Dutch Windmill dus niet op....

Geen Hollandse eigenaar gezien!
Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik tijdens een reis van vijf weken ook gegeten heb in Chang Mai bij een Duits restaurant. Maar dat was omdat het kerst was en ik naar iets Westers verlangde. Het was overigens niet te vreten en ontzettend hilarisch om bediend te worden door thaise jongens en meiden in een jagersbroek en een jagershoedje op.
Mag ik het adres, je weet maar nooit...
Het is eigenlijk allemaal erg triest wat ik op dit forum lees, de 1 'verlangde wat Westers' en gaat in een Duits restaurant eten, de ander is 'trots op Nederland maar alleen in Nederland' en weer een ander noemt een typisch oud Hollands ingericht restaurant 'te oubollig voor haar oma'.Alles wat met het buitenland of buitenlanders te maken heeft is beter dan Holland, geen wonder dat het  hier zo'n zooitje is. Wees allemaal toch eens echt trots op je afkomst en waardeer wat je landgenoten hebben bereikt in het buitenland, prijs ze in plaats van ze af te kraken en of je er dan zelf wel of niet heengaat doet niet ter zake.

Bovendien doen jullie allemaal of je zo bizonder bezig bent en naar zulke " of the beaten track " oorden gaat , maar als ik het forum van begin tot einde lees komt het allemaal op hetzlefde neer. Men begint in Bangkok( uiteraard overnachten in KaoSan Road )dan naar Chiang Mai en /of Chiang Rai , terug via Ayuthaya en/of Sukhothai en dan eilenden op een rij, Koh Chang , Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui en Koh Phi-Phi, hoewel de laatste 2 ook aan populariteit afnemen bij de dames van het " Thailand Topic Forum " en dan zullen we het maar helemaal niet meer over Koh Phuket hebben.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie in "jullie" Thailand !
quote:

Het is eigenlijk allemaal erg triest wat ik op dit forum lees, de 1 'verlangde wat Westers' en gaat in een Duits restaurant eten, de ander is 'trots op Nederland maar alleen in Nederland' en weer een ander noemt een typisch oud Hollands ingericht restaurant 'te oubollig voor haar oma'.Alles wat met het buitenland of buitenlanders te maken heeft is beter dan Holland, geen wonder dat het  hier zo'n zooitje is. Wees allemaal toch eens echt trots op je afkomst en waardeer wat je landgenoten hebben bereikt in het buitenland, prijs ze in plaats van ze af te kraken en of je er dan zelf wel of niet heengaat doet niet ter zake.

Bovendien doen jullie allemaal of je zo bizonder bezig bent en naar zulke " of the beaten track " oorden gaat , maar als ik het forum van begin tot einde lees komt het allemaal op hetzlefde neer. Men begint in Bangkok( uiteraard overnachten in KaoSan Road )dan naar Chiang Mai en /of Chiang Rai , terug via Ayuthaya en/of Sukhothai en dan eilenden op een rij, Koh Chang , Koh Tao, Koh Phangan, Koh Samui en Koh Phi-Phi, hoewel de laatste 2 ook aan populariteit afnemen bij de dames van het " Thailand Topic Forum " en dan zullen we het maar helemaal niet meer over Koh Phuket hebben.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie in "jullie" Thailand ! Wat  heerlijk dat jij het allemaal zo onder controle hebt zeg!

Oudbolligheid haat ik net zo veel in Thailand als in Nederland.

En ik vind de opmerking over buitenlanders, Hollanders en een zooitje echt gruwelijk!

Voor alle duidelijkheid; Ik heb nog nooit op Kao San Road gezeten. Ik zit in het Peninsula als ik in Bangkok ben. Een 5* hotel dat zo goed is dat die suffe Hollandse hoteliers er nog van kunnen leren.

Verder heb ik geen rugzak en huur ik altijd een auto in Bangkok waarmee ik dan rondreis.

Volgens mij anders dan wat jij bedoeld.

Maar gezien jouw uitspraken denk ik dat een reis naar Heidelberg onder leiding van een zekere meneer Wilders meer jouw ding is.
quote:

Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie in "jullie" Thailand ! Wat  heerlijk dat jij het allemaal zo onder controle hebt zeg!

En ik vind de opmerking over buitenlanders, Hollanders en een zooitje echt gruwelijk!

Voor alle duidelijkheid; Ik heb nog nooit op Kao San Road gezeten. Ik zit in het Peninsula als ik in Bangkok ben. Een 5* hotel dat zo goed is dat die suffe Hollandse hoteliers er nog van kunnen leren.

Verder heb ik geen rugzak en huur ik altijd een auto in Bangkok waarmee ik dan rondreis.

Maar gezien jouw uitspraken denk ik dat een reis naar Heidelberg onder leiding van een zekere meneer Wilders meer jouw ding is.

quote:

quote:

Prachtig toch?

HELEMAAL GEWELDIG

Voor alle duidelijkheid; dit is mijn mening. Niet iets dat ik anderen wil opleggen.

Het restaurant was vreselijk omdat het een verzameling van molens en karrenwielen was. Zelfs te oudbollig voor de generatie van mijn oma.

De sateh was nederlands in die zin dat het grote brokken aan een gigantische spies waren, vergezeld met sateh saus uit een zakje en patat. Verder een salade met ananas etc. En idd met mes en vork.

Het publiek waren vooral oudere nederlandse mannen met bierbuiken van wie wij allemaal weten dat ze niet naar Thailand komen voor de cultuur.

De bediening (en kok) in het restaurant waren uitsluitend thai. Die hadden echt geen idee wat ze serveren, getuige mijn toetje. Om het feest af te maken bestelde ik poffertjes. Deze werden gererveerd op een bedje van sla met dille als garnering!!! (Verder eigenlijk nooit dille in Thailand gezien)

Ik heb dit restaurant op drie plekken in Thailand gezien. Chang Mai (of Rai dat weet ik niet meer) Bangkok en Phuket. In Bangkok zit het lekker naast Soi Cowboy helemaal voorbereid op vieze mannetjes.

Maar nogmaals, iedereen moet echt doen wat ie leuk vind (behalve met jonge jongetjes en meisjes rotzooien dan).

quote:

Prachtig toch?

HELEMAAL GEWELDIG

quote:

Woehahahahahahaha hahahahahaha. Ja Parada, je had beter in een andere tijd in een ander land kunnen leven en jezelf ParadE kunnen noemen. Sjongejongejonge.

Weet je wat ik trouwens jammer vond in Thailand? Ze hadden heel veel fake-merkkleding, maar geen Lonsdale. Staat los van Parade hoor, maar ik moest door haar wél even aan Lonsdale denken, mijn favoriete merk.
Parada, de enige die zielig is ben jij! Dat je zoveel geld uitgeeft aan een vakantie in Thailand terwijl je ook gezellig in Centerparcs had kunnen zitten, zonde hoor. En ter informatie, Phuket is geen eiland, dus dat Koh kun je weglaten, maar ja je hebt dan ook geen Lonely Planet...
Nouhou Mayou, dat klopt niet helemaal. Ik denk dat drie weken Centerparcs in het hoogseizoen duurder is dan drie weken Thailand met het goedkoopste ticket en low budget hostels. Maar ja, dan zit je wél op Khao San en dat wil ons Parade-paardje niet.

Ik denk dat de manier waarop Parade naar KOH PHUKET gaat misschien idd wat duurder is dan Centerparc's; geïmporteerde Van Dobbe kroketten zijn duur, Senseo ook.
Tsja dat kan ik niet zo goed beoordelen met mijn Kao San budget. Maarre neem jij die kroketten en senseo niet mee van thuis dan, samen met de piepers, kaas, melkpoeder en vlees, da's nog veel goedkoper en wel zo lekker, want rechtstreeks uit 't moederland. Ik logeer trouwens niet zo vaak op Kao San, ga liever meteen door naar een nog goedkoper plekje: Koh Cam Ping...
Nou dames dames, MIAUW!

Phuket is wel een eiland, ze hebben er alleen een brug naar toe gebouwd, waardoor het technisch gesproken een schiereiland is.

Thais zelf hebben het ook nog steeds over Koh Phuket.

Voor de rest, laat iedereen lekker op vakantie gaan naar waar ze willen, en laat ze daar doen wat ze willen (zolang er geen wetten worden verbroken en anderen niet lastig gevallen worden), daarom heet het ook vakantie.

Smaken verschillen, let it be.

En wat de Lonely Planet betreft, die zou verplichte literatuur moeten zijn voor iedereen die naar Thailand komt, dan wist iedereen tenminste dat topless zonnen en in g-strings op het strand rondhobbelen hier onwijs onbeleefd is en bovedien gebrek aan respect voor de  Thaise cultuur toont.

quote:Nou dames dames, MIAUW!

Phuket is wel een eiland, ze hebben er alleen een brug naar toe gebouwd, waardoor het technisch gesproken een schiereiland is. Eeeh ik bedoelde het ook technisch :$. Stom zeg, ben zelf vaak genoeg over die brug gereden. (*gaat zich schamen in een authentiek Thais hoekje*).

Thais zelf hebben het ook nog steeds over Koh Phuket.

Voor de rest, laat iedereen lekker op vakantie gaan naar waar ze willen, en laat ze daar doen wat ze willen (zolang er geen wetten worden verbroken en anderen niet lastig gevallen worden), daarom heet het ook vakantie.  Het maffe is dat ik altijd iedereen in zijn waarde laat, zowel thuis (en dat is niet altijd Nederland) als op vakantie. Mijn eerste vraag waarom iemand in Nederlandse (Duitse etc) barretjes gaat zitten w as er echt één uit interesse, omdat ik daar oprecht nieuwsgierig naar ben. P antwoorde - uiteindelijk - omddat ze dat leuk vond. nou prima. Er zijn er meer die dat leuk vinden anders zouden ze er niet zijn. Maar mijn ding is het niet. En mijn ding hoeft haar ding niet te zijn en dat is ook prima. Ik vind het alleen jammer dat ze meteen de verdediging inschiet, om zich heen begint te slaan en dan ook nog nationalistische trekjes begint te vertonen. Dat valt bij mij verkeerd.

Smaken verschillen, let it be.

En wat de Lonely Planet betreft, die zou verplichte literatuur moeten zijn voor iedereen die naar Thailand komt, dan wist iedereen tenminste dat topless zonnen en in g-strings op het strand rondhobbelen hier onwijs onbeleefd is en bovedien gebrek aan respect voor de  Thaise cultuur toont. En daarom doe ik het ook nooit (en heus niet om de putten in m'n kont en m'n aa cupje ;) !)
Hey Mayou,

Bedankt voor je heldere antwoord.

Het werd een ietwat verhit debat, probeerde het te 'verkoelen'.

Groetjes, Peefje
quote:Tsja dat kan ik niet zo goed beoordelen met mijn Kao San budget. Maarre neem jij die kroketten en senseo niet mee van thuis dan, samen met de piepers, kaas, melkpoeder en vlees, da's nog veel goedkoper en wel zo lekker, want rechtstreeks uit 't moederland. Ik logeer trouwens niet zo vaak op Kao San, ga liever meteen door naar een nog goedkoper plekje: Koh Cam Ping...Nee Mayou, ik neem het niet allemaal mee, want ik woon namelijk niet in Nederland.
Gatver, wat een stom gezeik! Laat iedereen gewoon lekker doen waar tie zin in heeft! Voor mensen afzeiken is dit topic niet...
Hoi!

Ik kom net binnen vallen op dit topic maar vind het bestaan hiervan wel handig aangezien ik in juli weer 3weekjes naar Thailand ga!

We willen eigenlijk ook naar Koh Phangan gaan voor de blackmoon party (full moon missen we net helaas, maar dit is hetzelfde principe toch?), maar nu las ik laatst op een andere site dat het lastig is om hotels te vinden daar voor maar een paar nachtjes (2 of 3). Omdat we maar 3weken hebben willen we daar niet veel langer zitten. Maar weet iemand of dit klopt? En eventueel hotels waar dit wel kan? En is het nuttig om dit van te voren te reserveren of kunnen we er gewoon op goed geluk heen gaan?

Ik hoop dat iemand hier meer vanaf weet! Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven