lekkere hapjes

18-07-2011 23:13 53 berichten
Dit weekend krijg ik allemaal visite.

Weten jullie ook lekkere hapjes die je gemakkelijk op tafel kunt zetten?

Niet teveel werk aub, want je rent je op een verjaardag al dood.
Alle reacties Link kopieren
Kaasjes, toastjes, smeerseltjes, evt. voorgesneden stokbrood, bak olijven.... bak cherry tomaatjes, bak komkommerschijfjes, wortelbolletjes, nootjes...
Wraps met Philadelphia, rucola en zalm oprollen en in plakhes snijden. Ziet er geweldig uit en is doodsimpel.
Bittergarnituurtje?
Tapashapjes van de Appie Heijn?
Die wraps horen zalig. Dat ga ik zeker proberen.

Kaas/worst/chips heb ik altijd al op tafel. Lekker simpel, maar ik wil nu even wat anders.

Heb net om te testen al een appeltaart gebakken. Is volgens mij wel gelukt. Nam alleen meer tijd dan ik dacht, maar was ondertussen ook druk aan het bellen.

Nog meer ideeen?
Georgette, Hoeveel wraps kun je trouwens van een pakje zalm maken?
Je kunt er ongeveer 3 uit een pakje zalm halen. Met een rood uitje en basilicum is ook lekker trouwens.

Vijgen gevuld met roomkaas en een plakje rauwe ham. Of eh, blokjes meloen met rauwe ham. Mozarella bolletjes met cherrytomaatjes en basilicum. Zelfgemaakte kruidenboter/aioli.
Spiesjes met mozarella bolletje, cherry tomaat en blaadje basilucum.

Koude of warme drumsticks.

Mini worstenbroodjes.
Minipizza's, quiche of hartige taart
Monchou met ham en ui heeeeeerlijk!!!
Loat goan!!!
Uitgeholde komkommer (plakjes uithollen) gevuld met roomkaas. Door de roomkaas een beetje mexicaanse kruiden.

Altijd een hit hier en prima van te voren te maken.
Ham ipv zalm in de wraps voor de afwisseling. Heerlijk! De eerder genoemde caprese spiesjes doen het hier ook altijd goed :-)
Wraps met kipfilet (in kleine stukjes) en satésaus. Ook lekker.
chips

borrelnootjes

cashewnoten

stokbroodjes en/of toastjes

franse kaasjes

allerlei bakjes met salades (kipkerrie, zalm, garnalen, komkommer, filet americain etc.)

snoeptomaatjes

alles recht van de supermarkt, dus geen werk aan, behalve dat je 't stokbrood moet snijden
En je kunt natuurlijk ook 'n hoop bitterballen en andere snackhapjes in de frituur gooien.
Je kunt wraps ook vullen/besmeren met geitenkaas, rode pesto, stukjes zongedroogde tomaat en verse basilicum.
Als het niet teveel werk mag zijn dan zie ik maar 1 optie: hapjes uit de frituur, saucijsjes uit de oven en kant en klare salades met toastjes.

Simpel!

(of het ook lekker is dat is een tweede).
- pepadew met kruiden-roomkaas (kant en klaar of zelf vullen) door midden snijden en samen met een plakje salami aan een prikkertje steken

Een schaal met vleeshapjes:

- chickenwings (zelf marineren of kant en klaar gemarineerd kopen).

- stukjes gegrild spek

- gehaktballetjes

Ik maak altijd alles vantevoren klaar en op het feestje zelf warm ik alles op in de oven. Voordeel is dat deze hapjes makkelijk te maken zijn (recepten even googelen), maar je kunt ze natuurlijk ook al gemarineerd of zelfs kant en klaar kopen. Nog een voordeel: ze zijn zowel warm als koud lekker.
Zoek een hele goeie banketbakker en bestel van die kleine eenhaps bladerdeeghapjes. Even in de oven om op te warmen en klaar. Wow!
laat ik van het weekend ook een feestje hebben en net inspiratie nodig hebben.

wat ik ga maken is oa danerolles partymix met een knakworstje erin makkelijk om van te voren te maken en erg lekker!

quote:oehoeh schreef op 18 juli 2011 @ 23:54:

Monchou met ham en ui heeeeeerlijk!!!

rol je de monchou met de ui in de ham??

het lijkt me namelijk een erg lekker hapje!

@happygolucky:waar koop je pepadew?? xenos? en kan je dan het beste de gevulde of is het lekkerder om ze zelf te vullen met roomkaas?
wraps met mosterddressing, rucola en gerookte kipfilet

miniquiches

gevulde eieren
Bedankt allemaal voor de tips. Ga zeker wat hiervan maken.

Zag op de site van Allerhande ook nog nachos met kaas en rode uien en tomaat. Lijkt me ook heel lekker.

Is boterhamworst met augurk uit?
friezinnetje, waar vul je de eieren mee?
quote:silke1969 schreef op 20 juli 2011 @ 07:07:

Bedankt allemaal voor de tips. Ga zeker wat hiervan maken.

Zag op de site van Allerhande ook nog nachos met kaas en rode uien en tomaat. Lijkt me ook heel lekker.

Is boterhamworst met augurk uit?Ja. Ben jij al twintig jaar niet meer op feestjes geweest ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven