de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
hahaha potjes ... D spuugde het altijd resoluut uit...

ik gaf haar geen ongelijk , wat een smerige zooi !

er is trouwens een leuke aflevering van de keuringsdienst van waarden over potjesvoer

maar met camperen etc. geef ik je groot gelijk dat je kiest voor gemak van potjes voer... als kootje het niet uitspuugd.
Ik geef ze hier 1 á 2 keer per week een olvarit potje, de rest eten ze mee. Op het KDV krijgen ze ook wel eens een potje.

Vind het zelf vies ruiken, ze eten er ook altijd veel slechter van dan van vers gekookt eten.

Die fruit meuk moesten ze echt niet................

Maar snap dat je kiest voor het gemak hoor, en ach........een paar keer een potje is echt niet zo slecht voor ze!

Ik heb trouwens van die echte Hollandse eters: aardappelen/groenten/vlees is torenhoog favoriet!
quote:peggysue2 schreef op 19 juli 2011 @ 10:20:

Ik heb trouwens van die echte Hollandse eters: aardappelen/groenten/vlees is torenhoog favoriet!

de mijne prefereert pasta pizza olijven, feta flapjes uit de oven ...

maar aardappelen en groenten ..

mn man eet graag AGV en ik hou er ook niet van.

lastig met koken,
grappig al die voorkeuren van de kleintjes! En die potjes vind ik ook vreselijk stinken en over de textuur zullen we het maar niet hebben. Als je het op een bordje schept vind ik het net kots (sorry voor degene die nu net lekker een koekje eten) Maar potjes zijn dan wel weer handig voor de camping, dagjes weg, etc.

Ik zit net het hele internet af te struinen naar embryo terugplaatsingen over de wereld en dan alle regeltjes: blijkt dat op alle sites die ik tot nu toe heb bekeken het advies is om minimaal een uur te blijven liggen op de stoel! 1 uur! En hier in NL is het gewoon: embryo erin en hoppa kleren weer aan en je staat weer buiten. Hier in NL het advies om gewoon je normale leventje op te pakken en in andere landen is het minimaal 2 dagen ERG rustig aan en pas daarna weer rustig aan de gang, maar pas na echt 2 weken weer alles doen. Vreemd hoor... Weet dat er voor IUI toen een onderzoek is gedaan en dat het beter is om minimaal 15 minuten te blijven liggen, maar voor IVF is dat er volgens mij nog niet.

Ik ga weer even verder zoeken
quote:Yamuna schreef op 19 juli 2011 @ 10:12:

hahaha potjes ... D spuugde het altijd resoluut uit...

ik gaf haar geen ongelijk , wat een smerige zooi !

Is het heel erg als ik zeg dat ik de fruithapjes mijn hele studietijd als toetjes heb gegeten...
quote:Karan schreef op 19 juli 2011 @ 13:44:

[...]

Is het heel erg als ik zeg dat ik de fruithapjes mijn hele studietijd als toetjes heb gegeten... Hé Jakkes Karan
quote:dolfijntje01 schreef op 19 juli 2011 @ 09:41:

Karan sorry moest even grinniken om je post de boosheid vliegt van het scherm af. Ga nu lekker tekeer in het huishouden en vanavond als je je vriend ziet dan haal je diep adem en geef je hem een dikke knuffel, barst in huilen uit en vraag snikkend of hij alsjeblieft die zooi op kan ruimen. (werkt hier beter dan schreeuwen ben ik erg? )

En wanneer moest je ongesteld worden dan?

Ben alweer een beetje mezelf hoor... Ik was vanmorgen (euh, dat eigenlijk nog steeds) een beetje gefrustreerd dat mijn lichaam me eerst liet weten dat ik ongesteld ging worden, en dat ik nu, 4 dagen later nog niks zie, behalve 2 x per dag een beetje gekleurde afscheiding.

Tsja, en toen al die zooi + het feit dat Muis de muizenvallen leeg heeft gegeten zonder zelf in het rotding te klappen (ofwel: hij loopt gewoon rond in mijn huis!). Maar goed... Ik ben lekker naar de markt geweest, zakken vol met fruit gekocht en ik heb mezelf verwend met nieuwe nagellakjes. Nu zo nog even oud papier wegbrengen en dan ga ik maar aan de schoonmaak. Even geen werk vandaag, of in ieder geval beperkt. Ik krijg donderdag zakelijk bezoek aan huis dus dan moet het wel netjes zijn. En als ik klaar ben met opruimen, dan ga ik lekker even achter de naaimasjien!

Zit nu qua cyclus op dag 31, dus het valt nog mee. Maar omdat we volgende week vrijdag weer in Gent zitten, wil ik gewoon weer even ongesteld zijn geweest, want dan is de volgende TP alweer wat dichterbij.

Karaman is trouwens naar een sollicitatie toe. Is wel een tussenpartij, maar goed. Wie weet wat het brengt. En er loopt nog een sollicitatie voor een hele leuke functie hier in de buurt. Past precies, klinkt erg leuk, dus ik hoop daar een beetje op. En Karaman ook.

Na alle pech en shit mogen we nu toch wel leukere tijden krijgen toch?

(Niet dat het nou allemaal zo voelt, maar als ik het opschrijf is het toch wel wat veel soms)
Die potjes vind ik echt helemaal niks, ben altijd blij als de kindjes gewoon vers krijgen. Al kan het soms ook wel weer handig zijn..

Karan moet ook stiekem wel lachen om je post, frustratie is hier te voelen! En oh zo bekend, op zolder staan nog steeds dozen die man moet uitzoeken, het gebeurd gewoon niet!

Over die samenlevingstest, heel eerlijk gezegd heb ik me er amper druk om gemaakt dat er maar 1 zaadcel te zien was. De uitslagen van de twee zaad testen die gedaan zijn waren redelijk (als ik dat vergelijk met aantallen die ik hier voorbij zie komen) Maar dat bleek dus niet bewerkt, en dat gaan ze nu nog eens doen. Hopelijk wordt het dan niet extreem veel minder.
Dolfijn, dat met dat blijven liggen vond ik ook al zo raar. Toen met babyboom was er een stel in Brussel, en die werd echt met de benen omhoog gelegd na de terugplaatsing. En bij ons werd Jerommeke 1 er gewoon ingeplopt en werden we naar huis gestuurd.

Volgende keer gooi ik gewoon de bank in de auto plat en ga ik alsnog liggen!
Ik zit wel in de spammodus geloof ik.

Maarre... Yam, koop een pizza oven! Wij hebben er 1 en het is fantasties! Dacht eerst nog: wat een onzin, we hebben toch een gewone oven? (we hebben hem dus gekregen)

Maar echt... Het is heerlijk. En ik ben er van overtuigd dat het echt niet ongezond is. Het is wel een pokkewerk, dat kneden van je eigen deeg, sausje maken... Maar als je alles vers doet, dan krijgt D gewoon echt een heleboel groente binnen.

Wij hebben deze: Klik maar dan in een normaal kleurtje.

En omdat we dit weekend ongepland weg waren, heb ik alle spullen nog liggen. Dus ik ga vanmiddag even deeg kneden en suas bouwen...
Ja, ik las net ook op de site van Brussel dat ze daar 3 uur moeten blijven liggen! Daarna wel een onderzoek gelezen dat het geen reet uitmaakt, maar door de rust en ontspanning daarna kan het natuurlijk nooit kwaad.

Ik duikel ook elke keer mijn stoel helemaal naar achter hoor. Ik was gisteren helemaal boos dat er een stuk op de A1 zit die echt ongelofelijk veel hobbeltjes heeft. Heb Dolfijnman direct verplicht om op de andere rijstrook te gaan rijden

Enne dag 31? Vreemd! Hopen dat het snel doorzet zodat je snel weer een terugplaatsing hebt. Ik zit me nu al de hele ochtend te vervelen en alleen maar succesverhalen te lezen over cryo-terugplaatsingen. Komt goed hoor!

Ik hoop dat Karaman snel een baan zal hebben. Trekt hij het nog een beetje thuis? Mijn zwager heeft een hele tijd thuisgezeten en die werd er op zijn zachts gezegd niet echt gezelliger op.
Karan, de AH heeft heerlijk deeg opgerold voor pizza zelf te maken. Scheelt weer kneden Heb ik eergisteren gedaan en was heerlijk! Gewoon in de oven schuiven met alles wat je in de koelkast vind en klaar is kees. Wat is het verschil met een normale oven en zo'n pizzaoven dan?
Ziet er goed uit karan !

ik had ooit een pizzapan op elektra, maar dan was je onderkant zwart en je kaas nog bevroren.... dus die heb ik weggemieterd .

ik ga weer terug naar mn naaimachine ... ballon ballen maken

ze zijn zo leuk dat iedere keer als ik er een paar gemaakt heb dat ik ze binnen mum van tijd weer kwijt ben

http://i125.photobucket.c ... dim_foto/ballonbal010.jpg

ballon in de hoes , ballon opblazen, tuutje ronddraaien ( niet dichtknopen) en tussen de stof frotten, Tadaaaa, lekker voetballen. klaar met voetballen? tuutje uit de stof peuteren, leeg laten lopen , hop in de handtas PERFECT voor onderweg !
Karan: knuffel. Gooi de frustraties er maar uit!!! Het is niet niks hoor, wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Maar jouw carriere gaat volgens de goede kant op zeg. Mooi dat je jezelf een dagje vrij hebt gegeven en jezelf verwend! Hopelijk heeft het gesprek voor je man een goede afloop.

Kaetje: dat klinkt duur inderdaad. Wel heel cool dat Kootje meer eet en de variatie groter wordt. Wanneer gaan jullie op vakantie?

Yamuna: die verhalen heb ik meer gehoord, over de potjes en toevoegingen en dergelijke.....

Jusa: heel veel succes met de laatste loodjes. Ik vind de tip die werd gegeven van oppas niet zo'n slecht idee. Je zal wel erg moe zijn.

Dolfijn: dat blijven liggen, daar verschillen de meningen zo erg over. Het nadeel van zoveel verschillende adviezen is dat ik soms het idee hetb dat ik het nooit goed doe....

Vanmorgen heb ik de poli gebeld en ik ben voornamelijk gerust gesteld. Ze kunnen nu niks voor me betekenen en de klachten die ik heb zijn niet heel ernstig (ben ik het mee eens). Maandag echo en tot die tijd proberen rustig te blijven.... Ze gaf nog aan dat ik wel mocht genieten van het feit dat ik zwanger was, heeft ze echt gelijk in maar het is moeilijk.

Ik heb besloten dat mijn nieuwe mantra wordt: loslaten (zeg dit 1000 keer per dag achter elkaar en ik word vanzelf rustiger).

Voor alle wachtenden: succes!!!!
Dolfijn, dag 31 is voor mij zo raar nog niet hoor. De afgelopen maanden is het steeds tussen 29 en 33 dagen geweest, waarvan de meeste dus rond de 31. Komt door die stomme PCO. Dus het gaat wel komen, ik voelde net wel wat in mijn buik. Dus ik ben vast voor het einde van de week ongesteld. En dan zit ik volgende week vrijdag toch alweer over dag 7, en dan komt die TP gewoon heel dichtbij!

Oh ja Yam, die ballonballen... Ik ga er ook eens een paar maken denk ik. Best leuke kadootjes om mee te nemen op visite enzo. Ik vroeg me al af hoe het werkte, maar gewoon een ballonnetje erin dus...

Die pizza oven is een soort van combinatie tussen een tosti-ijzer, magnetron en oven. Het is een grote klep (tosti-onderdeel), en daarin zit een grote stenen draaischijf (magnetron idee) en dat wordt dus warm. In 8 minuten is je pizza klaar.

Enne... Deeg kopen bij de AH?! Welnee! Keukenbarbaar!

Pakje deeg staat al klaar. Gist, water en olijfolie erbij en dan flink kneden. Vind ik altijd nog wel leuk ook.

Alle boodschappen zijn inmiddels gedaan. Ik begin maar eens even met badkamer en toilet, dan de gang, en dan de voorraadkast. En dan doe ik de keuken wel een andere keer. Of vanavond, met Karaman. Kan hij de pizza's maken, terwijl ik kastjes aan het soppen ben!
was mn donkerbruine garen op .. ben ik overgegaan op zwart...

en die is nu ook op ... moet ik heel naar de andere kant van het dorp om nieuwe garen te halen ... pffff..
Yam, naaiwonder! Ik wil graag een hangwieg voor in de woonkamer voor Kaedootje maar vind die krengen zo duur! Mijn moeder kan heel goed naaien maar ik kan geen werkbeschrijving vinden van een hangwiegje. Weet jij toevallig iets?

Taartje, gelukkig hoef je je geen zorgen te maken. En volgende week echo! Ik hoop dat er een hartje te zien is. Het is wel vroeg of niet?

Onze 20 weken echo is trouwens met 19 weken en de "pretecho" gaat niet door. De mevrouw die dat doet in het ziekenhuis is met vakantie en dan scheelde het 2 dagen ofzo. Dat wordt dus de laatste dagen van de vakantie van man lekker schilderen, verven en behangen. Maar dat geeft niet, kan ik nog even verder speurneuzen naar leuk behang. Vind het weer hartstikke moeilijk.
Pfff... Schiet ook niet op.

Ik ben nog steeds niet begonnen met schoonmaken. Maar heb wel netjes gelakte nageltjes nu!

Hmm... Opgedroogd en wel. Ik ga mijn emmertje sop even klaarmaken!

Laters!
quote:kaetje schreef op 18 juli 2011 @ 21:38:

Taartje, bel even inderdaad. Ik geloof wel dat overstimulatie erger wordt als je zwanger bent. Ik dacht dat dat (behalve natuurlijk de onrust in je lijf) de reden is dat er geen terugplaatsing is als je overstimulatie hebt gehad of een dreigende overstimulatie.

Dat klopt inderdaad. Dat is precies de reden dat ik geen verse terugplaatsing heb gehad. De kans op een zwangerschap was op dat moment ongeveer 80%, maar de kans op complicaties zo ongeveer nog groter. En ook zonder tp heb ik genoeg last van de overstimulatie gehad.

Jusa, mijn medicijnencocktail zal helaas zo blijven en misschien nog wel erger worden. Ik moet morgen mijn bloeddruk laten checken en als die niet onder een bepaalde waarde zit dan moet ik contact opnemen met de nefroloog en ik vrees dat hij dan met nog meer medicijnen komt. Ik heb gister bij het sporten even laten meten door de fysio en toen zat ik er nog net boven .

Met potjesvoeding heb ik weinig ervaring. Ik heb het weleens aan mijn nichtjes gegeven en het ziet er niet uit en het ruikt ook vies. Ooit was ik een potje met visschotel aan het warm maken en toen stak ik mijn vinger er in om te checken of het warm genoeg was. Daarna stak ik die vinger zonder na denken in mijn mond om hem schoon te slikken. Het smaakte nog echt naar vis ook .

Ik was vanmiddag bij de fysio (een andere dan gister, hier kom ik voor de ademhalingsproblemen die ik nog steeds heb na de overstimulatie) en tijdens een ontspanningsoefening voelde ik heel veel spanning in mijn lijf en hoe meer de ontspanning kwam, hoe meer ook de tranen achter mijn ogen begonnen te branden. Dat had ze wel door en uiteindelijk zat ik daar dus in tranen. Hebben jullie dat ook dat je zo vreselijk emotioneel bent? Ik zit eigenlijk (onbewust) de hele dag tegen mijn tranen te vechten en daardoor verkramp ik allerlei spieren en doet alles me zeer.

Karan, is het nog gelukt met het schoonmaken en opruimen? Mijn vriend heeft er ook een handje van om zijn troep te laten slingeren. Ik ben zelf ook niet altijd de netste, maar ik heb wel altijd alles op een vaste plek liggen. Bij hem ligt alles overal, hij is dus ook regelmatig zijn portemonnee, sleutels en bril kwijt.

Ik moet op de eerste dag van de menstruatie beginnen met de progynova, als jij dat zelfde schema ook krijgt zul je dus nog weer een paar weken moeten wachten als je nu ongesteld wordt. Ik zeg dit niet om je flauw te maken, maar om een eventuele teleurrstelling volgende week niet te groot te laten zijn. Mijn cyclus is tussen de 35 en 45 dagen en daarmee doen ze dus geen cryo tp in de eigen cyclus. Jouw cyclus is dan wel korter, maar je hebt wel de diagnose PCOS. In mijn ziekenhuis wordt met die diagnose nooit in eigen cyclus terug geplaatst.
Over het liggen na terugplaatsing: een Belgische vriendin van mij heeft 2 zoontjes via ICSI. Bij de eerste moest ze de hele dag blijven liggen. Bij de 2e mocht dat wel maar hoefde het niet. Ze moest zelfs zelf betalen voor het bed! Er was een studie geweest die aan had getoond dat het niet uit maakte of je bleef liggen of niet. Daarom mocht je gelijk weg. Als je niet op de studie wilde vertrouwen mocht je blijven liggen maar dan moest je dus wel dokken!
Jeetje wat gaan jullie snel zeg met schrijven!

abc bedankt voor je uitleg over wat er bedoeld wordt dat het in je eigen cyclus is.

jusa wat vervelend allemaal zeg. En je hebt juist je energie straks nodig voor je bevalling. Sterkte..Duurt het nog lang voordat ze klaar zijn met bestraten?

vida dus wij lopen ook van een soort van gelijk! haha ik kan mij ook niet concentreren op lezen ofzo dus wat dat betreft begrijp ik wat je bedoelt! Maar daar heb ik op mijn werk geen last van haha

Wij hebben eigenlijk dus geen probleem. Bij vriend was alles goed en bij mij ook dus we zouden 'gewoon' zwanger moeten kunnen worden.. Helaas is dat na ruim 2 jaar nog niet gelukt..

karan hopelijk wordt je snel ongesteld zodat je verder kunt! Even een voor jou. En laat je man maar lekker opruimen straks

Enne ik heb in mijn studententijd ook wat van die fruitpotjes gegeten hoor

Succes met Karaman zijn sollicitatie! Jullie kunnen wel wat positief nieuws gebruiken nu.

kaetje die potjes zijn zeker duur maar wel onwijs handig als je gaat kamperen!

Waar gaan jullie naartoe op vakantie?

dolfijntje ik vind het zo spannend voor je! Goed dat je nog een dagje lekker vrij hebt genomen hoor.. En ik duim nog steeds met je mee!

yamuna wat een leuk idee die ballonballen zeg! heel erg creatief.

taartje wat goed dat je gebeld hebt. Ik hoop dat ze je een beetje gerust heeft kunnen stellen.. en ik snap dat genieten nog even moeilijk is hoor.. voor jou!
MagiC - wow helemaal super! Gefeliciteerd!

Leuk die ballonballen. Wij gaan de zolder verbouwen en dan krijg ik hopelijk mijn eigen naaikamer/hobbyzolder.

Ben vandaag maar eens begonnen met foliumzuur slikken. Werd wel een keer tijd. Vorige keer ruim 2 jaar geslikt. Nu hopelijk korter!
Beng: hoop inderdaad dat je het potje snel weer kan wegzetten.

Jeetje abc: jij hebt bijna een dagtaak aan je gezondheid, lijkt me wat hoor, als het niet vanzelfsprekend is en je lichaam niet altijd meewerkt.

Kaetje: ok, ik ga een declaratie naar jou opsturen ter zijner tijd, je hebt me aangestoken met de hangwieg!! (durfde ik stiekem al naar te kijken).

Spannend weer hoor, de echo.

Yamuna: heb je de moed nog opgebracht? Je maakt mooie dingen!

Ik denk dat ik nog heel erg aan het herstellen ben van de overstimulatie. Heb vandaag al bijna 500 keer loslaten in mijn hoofd herhaald en ben wel wat rustiger. Het gaat de goede kant op.
quote:Beng schreef op 19 juli 2011 @ 20:42:

Ben vandaag maar eens begonnen met foliumzuur slikken. Werd wel een keer tijd. Vorige keer ruim 2 jaar geslikt. Nu hopelijk korter!Succes maar weer! Vreselijk om het zo lang te slikken. Voor Blogster heb ik het bijna 3 jr geslikt. Nou, mijn motivatie was op een gegeven moment ver te zoeken en toen ben ik dus ook gestopt. Totdat ik op m'n donder kreeg van de gyn, toen ben ik weer braaf begonnen.
quote:dolfijntje01 schreef op 19 juli 2011 @ 09:38:

Lief dat jullie allemaal voor me duimen! Vandaag ben ik nog een extra dag vrij (vrij genomen) zodat de embryo goed rustig kan nestelen Wat slim van je! Ik gun het je zó enorm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven