lekkere hapjes

18-07-2011 23:13 53 berichten
Dit weekend krijg ik allemaal visite.

Weten jullie ook lekkere hapjes die je gemakkelijk op tafel kunt zetten?

Niet teveel werk aub, want je rent je op een verjaardag al dood.
boterhamworst met augurk? Haha! dat soort meuk stond op tafel toen ik nog kind was (en da's al heel lang geleden)

Idem voor de kaasblokjes aan prikkertjes of voorgesmeerde kleffe toastjes (yuk)

Ben blij dat we tegenwoordig gewoon zelf stokbroodjes kunnen smeren naar eigen smaak.

De bladerdeeg mini's uit de oven zijn trouwens ook altijd 'n goed plan: heerlijk om ook wat warms te kunnen happen.
Alle reacties Link kopieren
En toch hè vind ik augurken met boterhamworst nog steeds lekker..

Ik maak dat nog regelmatig voor mezelf als ik lekker een avond voor de tv ga hangen..

Of asperges met ham...
Wat hier ook altijd als eerste op is:

minigehaktballetjes....

Gehakt even kruiden,miniballetjes draaien even bakken klaar...

Lekker met satésaus..

Kan zowel warm als koud en is prima van tevoren klaar te maken.
ik vul de eieren met wat mayo, heel fijngehakte bieslook en wat kruiden

of met een zakje kruidenmix voor dipsaus (erg makkelijk )
oh en idd wat superstar zegt: gehaktballetjes! Ook erg lekker en geliefd.
Wij doen wel altijd boterhamworst met augurk...

Rookvlees met monchou is ook lekker, een variant daarop is rookvlees met roomkaas en verse bieslook.

Als vulling voor een gevuld eitje gebruik ik altijd:

mayo, ketchup, mosterd, kerriepoeder, paprikapoeder, knoflook en slagroom!
Wat hier ook altijd een succes is,rookvlees met ei.

Eieren koken,in vieren snijden en in een plakje rookvlees rollen.

En selleriesalade in een plakje salami doet het hier ook altijd goed.

Flashy I love augurken in boterhamworst en ik ben niet eens zwanger..
Boterhamworst met augurk is inderdaad erg jaren 80. Brrr moet er niet aan denken, maar ja ik vind boterhamworst ook niet lekker. Augurk daarentegen heerlijk!
Wat bij ons altijd snel weggehapt wordt:

Gehaktballetjes

Cocktailprikkertjes met een olijf, zongedroogde tomaat en garnaal (van tevoren grote schaal maken en ter plekke een paar minuutjes bakken, heerlijk!)

Dadels met roomkaas

Ham en meloen prikkers
Blokjes stevige brie met serranoham omwikkeld, even in de oven tot de brie iets begint te smelten. Gelijk op tafel!
Oh ja, en Epoisse met kleine cream crackertjes. Waarschijnlijk al op voor het de tafel heeft bereikt
quote:sri schreef op 20 juli 2011 @ 17:39:

Blokjes stevige brie met serranoham omwikkeld, even in de oven tot de brie iets begint te smelten. Gelijk op tafel!

Potver dat lijkt me lekker,het is dat ik geen feestje heb of visite krijg.

Kan het natuurlijk ook voor onszelf maken van het weekend met een lekker drankje erbij
quote:winniethepooh schreef op 20 juli 2011 @ 15:43:

Boterhamworst met augurk is inderdaad erg jaren 80. Brrr moet er niet aan denken, maar ja ik vind boterhamworst ook niet lekker. Augurk daarentegen heerlijk!Ik lust geen boterhamworst. Daarentegen maak snoep ik wel eens een rolletje tussendoor met ardennerworst.
de brie met serannoham en de prikkers met garnaal gaan op mijn lijstje (voor lief met en voor mij zonder olijf). Doctersgirl, welke garnalen zijn het meeste geschikt? Van die nog af te bakken gamba's of kan 'gewone' garnaal ook?
quote:sri schreef op 20 juli 2011 @ 17:39:

Blokjes stevige brie met serranoham omwikkeld, even in de oven tot de brie iets begint te smelten. Gelijk op tafel!welke brie kan je hiervoor dan het beste gebruiken?? wat is stevig genoeg?
oh en wat ook lekker is: Dadels (zonder pit natuurlijk) en daarin wat geitenkaas doen en omwikkkelen met spek. Even in de koekenpan beetje aanbakken.
@thee Ik gebruik eigenlijk altijd al voorgegaarde garnalen die al roze zijn. Ze moeten wel wat groter zijn: je prikt eerst de ene punt van de garnaal erdoor, dan schuif je de zongedroogde tomaat en een olijf eraan, en daarna het andere puntje van de garnaal. Niet heel helder uitgelegd maar hopelijk kom je er zo uit
Tuurlijk kom ik wel op feestjes, maar ik vind boterhamworst met augurk nog steeds zalig. Viel me op, dat niemand dat nog genoemd had.

Veel mensen eten nu olijven enz. Dat lust ik echt niet
Snap het hoor doctorsgirl, dank je voor de uitleg!
Ik snap 'm ook hoor doctorsgirl!

Brrr Ardennerworst vind ik ook niet zo lekker...
Van de 'ouderwetsche' hapjes blijf ik lekker vinden kaas met uitje of ananas (moet de kaas wel ijskoud zijn), gevulde eieren, partje ei met rookvlees, plakje fricandaeu (met wat peper en zout) en een blauwe druif erin, plakje deels uitgeholde komkommer met zelfgemaakte zalmsalade, dadel/roomkaas/ontbijtspek, gesorteerde (qua smaak) mini saucijzenbroodjes van de bakker.

Wat ik verder lekker vind maar is meer snack dan borrelhapje:

teentjes knoflook ontvellen in heel smalle partjes snijden; met een scherm mes inkepinkjes maken in drumsticks en her en der een dun partje knoflook steken; in ovenschaal circa 40 minuten op zo'n 180/200 graden.

Lekkere mayo mengen met wat stukjes mandarijn/mandarijnsap, zwarte peper en veel vers geknipte bieslook en/of peterselie.

Of, al eerder hier ergens gepost, dunne pannenkoek of omelet bakken, rondjes uitsteken ter grootte van borrelglaasje (of poffertjes bakken maar is meer werk); wat boter mengen met wat citroenrasp en sap (+ evt wat dille of bieslook) en de rondjes daarmee besmeren. Beleggen met stukje gerookte heilbotfilet (voorheen deed ik het met paling). Extra touch aan het beslag, wat ansjovisboter of -pasta.

cherrytomaatjes gevuld met garnalen

variatie op gevulde eieren, door het eimengsel klein beetje fijn gesneden ham, zalm of rookvlees
@jacjac

Je doet monchou met fijn gesnipperde door elkaar en rolt t in de ham

Heeeerlijk erg favo hier haha
Loat goan!!!
Wat ook lekker is in een wrap; carpaccio. Je kan bij de supermarkt van die kant en klaar pakketjes daarvoor kopen met dressing en kaas. Zelf nog een beetje sla erbij doen en een handje pijnboompitten en klaar is kees. Erg lekker!
Cheese cake, dit kan je van te voren al klaar maken en als je het opdient warm je het even op in de magnetron.

Cheese cake bedoel ik echt een bladerdeeg taartje met spek, kaas, koffiemelk en een eitje .. is zoooooo lekker
Of ham besmeren met sellerie salade, cervelaat worst besmeren met geitenkaas, lekkere turkse gehakt balletjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven