Kraamkado!!
woensdag 20 juli 2011 om 08:30
Hallo allemaal,
Gisteren zijn mijn zus en ik voor het eerst tantes geworden van een prachtig mannetje.
Nu hebben mijn zus en ik nog geen kraamkado omdat het kindje 2 weken te vroeg is geboren.
Wij willen graag een bijzondere en een persoonlijke kado geven waar het kindje altijd wel iets aan heeft.
We zitten met ons handen in het haar omdat we onze zus graag willen verrassen met een mooi kado.
Wie heeft er een leuk idee??
Gisteren zijn mijn zus en ik voor het eerst tantes geworden van een prachtig mannetje.
Nu hebben mijn zus en ik nog geen kraamkado omdat het kindje 2 weken te vroeg is geboren.
Wij willen graag een bijzondere en een persoonlijke kado geven waar het kindje altijd wel iets aan heeft.
We zitten met ons handen in het haar omdat we onze zus graag willen verrassen met een mooi kado.
Wie heeft er een leuk idee??
woensdag 20 juli 2011 om 08:44
woensdag 20 juli 2011 om 08:46
Gefeliciteerd.
- een speel/picknickkleed (met naam) kan neefje binnen op de grond spelen als hij paar maandjes is. En als hij groter is kan hij er buiten mee picknicken.
- armbandje met naam
- slaapzak ( met naam)
- mutsje ( voor de eerste dagen. Met naam)
- hele grote knuffelbeer
- zilver bestel/ spaarvarken
- fotoshoot cadeau geven, dan af laten drukken op canvas o.i.d
- hobbel paard/koe/liefheersbeestje
- loopauto
- en als je de vader en moeder blij wilt maken; de baby senseo ( zo noem ik het. Officieel heet het bibxpress dacht ik) die warmt het flesje binnen 30sec op,op de juiste temp. En potjes kan het er ook in opwarmen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Succes!
- een speel/picknickkleed (met naam) kan neefje binnen op de grond spelen als hij paar maandjes is. En als hij groter is kan hij er buiten mee picknicken.
- armbandje met naam
- slaapzak ( met naam)
- mutsje ( voor de eerste dagen. Met naam)
- hele grote knuffelbeer
- zilver bestel/ spaarvarken
- fotoshoot cadeau geven, dan af laten drukken op canvas o.i.d
- hobbel paard/koe/liefheersbeestje
- loopauto
- en als je de vader en moeder blij wilt maken; de baby senseo ( zo noem ik het. Officieel heet het bibxpress dacht ik) die warmt het flesje binnen 30sec op,op de juiste temp. En potjes kan het er ook in opwarmen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Succes!
woensdag 20 juli 2011 om 08:53
Een babysokje met geld/bon. Of open een rekening. Je krijgt in de kraamtijd zoveel spullen dat ik altijd liever heb dat de mams en paps wat uitzoeken wat ze zelf nodig hebben/willen.
Boek van Dikkie Dik of Jip en Janneke is ook super trouwens, met een lief tekstje erin, maar jammer als meer mensen daarmee aankomen.
Boek van Dikkie Dik of Jip en Janneke is ook super trouwens, met een lief tekstje erin, maar jammer als meer mensen daarmee aankomen.
woensdag 20 juli 2011 om 08:54
woensdag 20 juli 2011 om 08:56
woensdag 20 juli 2011 om 09:15
woensdag 20 juli 2011 om 09:17
Het is al een paar keer genoemd, de spaarrekening. Mijn broer heeft er een geopend voor elk van onze kinderen (hij is zelf vrijgezellig en niet van plan daar wat aan te doen ). Ik zal eerlijk bekennen dat de knuffel die hij er bij deed in eerste instantie leuker was, maar nu de kinderen ouder worden zie ik er de waarde van. Hij stort bij elk elke maand een tientje (per kind, bij de vierde zei hij wel dat als we zo doorgingen het bedrag per kind omlaag zou gaan ) en onze ouders en wij storten er ook af en toe wat bij.
En het is écht iets waar ze wat aan hebben!
En het is écht iets waar ze wat aan hebben!
woensdag 20 juli 2011 om 09:35
Ik heb van mijn zusje indertijd een 10 dagen pakket gekregen. Erg leuk! Geen grote dingen, maar wel erg persoonlijk. Ze is nogal van het frobelen en had dus zelf ook wat dingetjes gemaakt. Je kan er natuurlijk ook slabbetjes, rompers, luiers, zakdoekjes (kraamtranen!), boekjes, knuffeldoekjes (met labels, bij zoon een grote hit), speelgoed van lamaze (ook een grote hit bij zoon), slaapzak enz in doen. Ik zou geen loopauto's en hobbelpaarden enz doen, daar heeft hij echt voorlopig nog niets aan. Dat kan je mooi voor de eerste verjaardag kopen.
Toen zij moeder werd, weet ik eigenlijk niet eens meer precies wat we gekocht hebben. Wat hier al eerder is gezegd, je hebt nog een heel leven om kadootjes te kopen. Ik weet nog wel dat mijn andere zusje en ik ook iets heel bijzonders wilden geven, maar dat is wel heel erg moeilijk hoor.
Wat ik nu nog bedenk, wat ik zelf ook erg leuk vind, is een geboorteboom, maar dan moeten ze wel een tuin hebben natuurlijk...
Toen zij moeder werd, weet ik eigenlijk niet eens meer precies wat we gekocht hebben. Wat hier al eerder is gezegd, je hebt nog een heel leven om kadootjes te kopen. Ik weet nog wel dat mijn andere zusje en ik ook iets heel bijzonders wilden geven, maar dat is wel heel erg moeilijk hoor.
Wat ik nu nog bedenk, wat ik zelf ook erg leuk vind, is een geboorteboom, maar dan moeten ze wel een tuin hebben natuurlijk...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
woensdag 20 juli 2011 om 09:37
Ook ik heb voor mijn nichtje een spaarrekening geopend, als afkoop voor luiers verschonen en daar iedere maand wat op gestort.
Af en toe werd er door opa wat bijgestort en als ze 16 is komt die met een flinke bonus vrij en mag ze er mee doen wat ze wil.
Af en toe werd er door opa wat bijgestort en als ze 16 is komt die met een flinke bonus vrij en mag ze er mee doen wat ze wil.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 juli 2011 om 09:42
woensdag 20 juli 2011 om 09:42
quote:chrissiy schreef op 20 juli 2011 @ 09:39:
@Vicky: wat een leuke tip, een geboorteboom: die ga ik onthouden! En die ga je dan meenemen als je gaat verhuizen? Lijkt me, als het zo'n 'lading' heeft, moeilijk om daar afstand te moeten doen (en een week na je verhuizing langs te gaan en te zien dat je geboorteboom ter ere van je zoon is omgehakt)
@Vicky: wat een leuke tip, een geboorteboom: die ga ik onthouden! En die ga je dan meenemen als je gaat verhuizen? Lijkt me, als het zo'n 'lading' heeft, moeilijk om daar afstand te moeten doen (en een week na je verhuizing langs te gaan en te zien dat je geboorteboom ter ere van je zoon is omgehakt)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 20 juli 2011 om 10:29