Beste vriendin gaat dood...

15-07-2011 11:05 462 berichten
ik heb gisteravond te horen gekregen dat mijn beste vriendin dood gaat. Nadat ze al in december diagnose ''kanker'' had gekregen en er uitzaaiingen waren in de lymfen, en er allerlei dingen fout gingen m.b.t. operaties/chemo/bestralingen, is het nu weer mis. Amper 3 maanden nadat ze klaar is met chemo en bestralingen heeft ze te horen gekregen dat er uitzaaiingen zijn in de longen en in de lever. Misschien dat er nog chemo gegeven kan worden, maar dat is eigenlijk alleen maar uitstel van executie.

Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet.

Ze is vandaag opgenomen in het zkh en heeft aangegeven dat ze me wil zien, dus uiteraard ga ik naar haar toe. Zoveel ik kan en zoveel ze wil. Alleen weet ik niet wat ik moet doen of zeggen. Ik kan niks meer doen voor haar.

Ik zoek hier vooral tips hoe ik hiermee om kan gaan. want ik kom er zelf niet uit

Alle reacties Link kopieren
Kaatje, erg fijn dat je zelf ook uit veel hoeken steun krijgt. Je doet het goed!
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Veel sterkte morgen Kaatje. Ik denk vaak aan je, je bent een goede vriendin
Fijn dat ze iets hebben gegeven wat echt werkt tegen de pijn.

Heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken!
Een knuffel voor jou Kaatje

Ik denk regelmatig aan je! Volgens mij ben je een vreselijk fijne en waardevolle vriendin.
Lieve Kaatje,

Jij, je vriendin en haar vriend komen steeds weer terug in mijn gedachten.

Iedere avond brandt hier een kaarsje voor haar.

Wat al ken ik jou en je vriendin niet, ik weet wat het is om dit mee te moeten maken...

Ik denk aan je, heel veel sterkte morgen!

X Sam
Lieve Kaatje,

Ik hoop dat je vanavond nog wat tijd met je vriendin hebt. Niet alleen om een urn uit te kiezen, maar vooral om nog bij elkaar te zijn.
quote:feder schreef op 22 juli 2011 @ 10:05:

Lieve Kaatje,

Ik hoop dat je vanavond nog wat tijd met je vriendin hebt. Niet alleen om een urn uit te kiezen, maar vooral om nog bij elkaar te zijn.Daar sluit ik mij helemaal bij aan!!!!!!
Kaatje, nog een knuffel van mij. Wat ben jij een lieve vriendin. Fijn dat jij zo ontzettend tot steun bent, maar ook fijn dat jouw vriend en familie jóu tot steun zijn. Dat heb je hard nodig
Sterkte voor je vriendin en jou lieve Kaatje.
Ik hoop dat jullie nu bij elkaar zijn, of je naar haar op weg bent
kaatje,sterkte voor jou en je lieve vriendin!Ik denk aan jullie.
Ik ben erg benieuwd hoe het is met jou en je vriendin. Hopelijk was het fijn om vanavond bij elkaar te zijn en kon je ook nog samen wat praten
Kaatje

Hoe gaat het met je en met jouw vriendin?
Ook van mij een dikke knuf!Ik wil jullie laten weten dat ik aan

jullie denk.
Kaatje Sterkte vandaag. Ik hoop dat de avond je mooie herinneringen en fijn contact met je vriendin heeft gebracht!

Lief mens.
Lieve kaatje,

Ik begin me toch wat zorgen te maken, omdat je hier nog niet weer hebt gereageerd. Hoe gaat het met jullie?
Kaatje, hoe gaat het met je vriendin?
Kaatje,

het enige wat ik kan doen is je een geven...

Meid ik hoop dat jullie nog tijd hebben samen..

*moest gewoon even aan je denken*

Lieve mensen,

allereerst excusus dat ik de laatste dagen niks heb laten horen. Mijn hoofd stond er even niet naar.

Mijn vriendin ligt sinds vrijdagmorgen aan een morfinepomp, wel thuis. Ik ben vrijdag daar naartoe gegaan met mijn vriend, we zouden een urn uitzoeken. Het ging echter zo slecht met haar, helemaal wazig van de morfine (ze had extra gekregen vanwege de hevige pijn) dat we dat niet hebben kunnen doen. Haar vriend vroeg me om zondag terug te komen. Ik ben er maar zo'n 45 minuten geweest, het was gewoon allemaal teveel. Ook was de huisarts nog geweest (ik ben toen naar buiten gegaan, ik vond het niet gepast om binnen te blijven luisteren).

Gisteren dus weer teruggegaan. De dosis was wederom verhoogd, ze heeft zo enorm veel pijn We hebben samen een urn uitgezocht, een hele mooie. Ze vond diegene die ik had gezien inderdaad erg mooi, dus die is het geworden.

Ze zag er enorm slecht uit, ze was weer 6 kilo kwijt in een week...echt vel over been. Ze wilde drinken, maar dat komt er steeds voor de helft via haar neus weer uit en daarnaast heeft ze erg veel pijn als ze drinkt. Haar buik heeft enorme proporties aangenomen (in vergelijking met de rest van haar lichaam)

Ze had ontzettend veel pijn gisteren en wilde een extra dosis morfine, maar ze voelde zich daar schuldig over naar mij toe. Omdat ze dan eigenlijk niet meer aanspreekbaar zou zijn. En dat vond ze dan weer lullig naar mij toe. Ik heb haar gezegd dat ze dat gewoon moest doen, want voor mij moet ze geen pijn gaan lijden. Ik zei tegen haar dat ik er toch wel zou zijn, dat ik naast haar bed zou blijven zitten en dat ze best mocht gaan slapen dan.

Ik heb toen haar vriend gehaald (die was even boven bezig) en samen hebben we haar die extra dosis gegeven, blijkbaar is het erg pijnlijk voor haar, ze kneep de bloedtoevoer naar mijn vingers af. Uiteindelijk zakte ze inderdaad weg. Ik heb een uur naast haar bed gezeten en haar in de gaten gehouden, want haar vriend was nog even boven bezig. Ik heb haar bekeken en eigenlijk kwam ik tot de conclusie dat het voor haar maar beter heel snel kan gaan....het is verschrikkelijk om aan te zien.

Ik heb tegen haar vriend ook gezegd dat ik het wel heel snel vond gaan. Dat vond hij ook, en hij was niet de enige, de thuiszorg en de huisarts waren die mening ook toegedaan.

Vandaag komt de uitvaartondernemer bij hun thuis, om de allerlaatste dingen door te spreken.

Haar vriend had al gezegd dat dat eigenlijk het enige is waarom mijn vriendin probeert vol te houden, ze wil gewoon alles in kannen en kruiken hebben. Hij verwacht dat het na vandaag heel snel zal gaan, hij zei zelf dat hij niet denkt dat ze aankomend weekend nog haalt.

Zelf had ze ook geen behoefte meer aan bezoek, ze heeft afgelopen weekend voor het eerst zichzelf weer gezien in een spiegel en ze zei dat ze ervan schrok.

Dus....ik denk dat ik haar gisteren voor het laatst heb gezien ik ben in ieder geval blij dat ik haar überhaupt nog heb kunnen zien, een beetje heb kunnen verzorgen en dat ik haar laatste wens (samen een urn uitzoeken) heb kunnen vervullen
Wat intens verdrietig...
Lieve lieve Kaatje, wat een enorm verdriet zeg! Ik lees af en toe mee, en elke keer bij een update hoop ik op een wonder, dat het weer even heel goed met je vriendin gaat. Heel onrealistisch natuurlijk. En toch schrik ik elke keer van je verhaal, dat het zo snel gaat allemaal. grijpt me aan, terwijl ik jou en je vriendin niet eens ken

Weet eigenlijk ook niet eens zo goed wat ik nu tegen je wil en kan zeggen, maar wat ontzettend fijn dat jij zo'n lieve vriendin mag zijn!

Fijn ook om te lezen dat je ook een uur naar haar hebt kunnen kijken toen ze sliep... Misschien kan dat deze week nog een keer...

En ja, wat gaat het in een ongelovelijk tempo

Sterkte lieve kaatje
Lieve Kaatje,

Heel veel sterkte weer de komende dagen. Voor jou, voor jouw vriendin en haar vriend. Ook ik hoop dat je nog één keer de kans krijgt haar te zien. Maar ik snap wat je bedoelt dat je voor haar hoopt dat het niet lang meer zal duren. Want zo'n lijdensweg is vreselijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven