meenemen camping

21-07-2011 14:38 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar ga ik voor het eerst twee weken naar de camping in Frankrijk, echt kamperen wordt het niet, we hebben een stacaravan.

Wat moet je nou echt meenemen, behalve je goede humeur en wat geld....? Hoeveel handdoeken sjouw je mee, wat zijn nu dingen waarvan je zegt 'DAT' heb je nodig...
wij hebben altijd van die microvezel handdoeken mee (te koop bij xnenos).. Ideaal.. nemen weinig ruimte in.

Verder kleding en toiletartikelen, slaapzak, kussen en beddengoed . Aangezien je in een sta caravan gaat heb je verder niet zoveel nodig. Ik neem zelf dan altijd mijn eigen kaasschaaf , scherp mes en aardappelschilmesje mee.. meer niet..

Als ik met de tent ga dan gaat er veeeeel meer mee
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 16:00:

Ratteke, waarom koop je wc papier niet gewoon ter plekke? Dat is toch veel handiger? Al dat gesjouw!Doen we ook, maar voor onderweg is het wel handig om een rol in de auto te hebben. Geheid dat ik in België naar de wc moet en de enige plek op onze route is de wc écht te goor voor woorden. Dus ben ik blij met schoonmaakdoekjes en wc papier.
oja en mijn eigen snijplank zou ik meenemen.. zo ranzig in die verhuur dingen..

verder geen toiletpapier etc.. kan je daar kopen.

Croma ?? Nou.. in frankrijk hebben ze ook wel een soort van braadboter (planta heet het daar).. anders toch lekker in de olijfolie? Gezond en lekkerder
Niet vergeten:

Een heel dik boek dat lekker wegleest en ducktape voor de kinderen.
Creditcard, kan je altijd nog naar een hotel als je het zat bent.
Wij zijn pas geleden ook in een stacaravan in Frankrijk geweest. Er zou een complete keukeninventaris zijn, maar wij hadden zo bleek een ander beeld van wat compleet betekent. Ik was dan ook heel blij dat ik mijn "campingdoos" had meegenomen, wij gaan normaal gezien altijd met een tent op vakantie, en ik heb een doos waarin de standaard vergeet-dingen zitten: kurkentrekker/flesopener, blikopener, lucifers, zakmes, batterijen, wasknijpers en touw.

Wc papier een paar rollen meenemen voor de eerste dagen, dan hoef je niet op stel en sprong naar de supermarkt.

Verder voor ieder twee handdoeken, een badhanddoek, een paar hand- en theedoeken, vaatdoekjes, afwasmiddel. Paar kaarsjes/waxinelichtjes evt.

Ze hadden trouwens ook alleen maar miniglaasjes in de kast staan, schoot niet echt op met 35 graden. Er was een droogrek, maar dat had zijn vaste opbergplaats naast het toilet. Nee, niet in de ruimte ernaast, echt naast de pot. En dat was te zien. No way dat ik daar mijn schone was op ging hangen...
quote:poldervrouw schreef op 21 juli 2011 @ 16:20:

verder geen toiletpapier etc.. kan je daar kopen.

Dat kan wel, maar soms is het onderweg handig, en wij hebben nogal eens dat we pas eind van de dag aankomen na een lange reis. Echt geen zin om dan meteen wc papier te moeten gaan zoeken...
Heb idd al stapel boeken (8) en tijdschriten klaar liggen.

Ducktape voor kids...oh ja kinderen...niet vergeten mee te nemen natuurlijk .

Het valt me op dat niemand echt veel handdoeken meeneemt, zo'n twee a drie per persoon + 1 badlaken.Ik neem dan zo'n 11 handdoeken en 6/7 badlakens mee.

Kopietjes belangrijke papieren is ook wel zo handig.

He, fijn al deze tips! Bedankt.
Paraplu.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ik ga toch echt geen heel pak plee papier meenemen.. rol voor de eerste dag gaat meestal wel mee..en tegenwoordig heeft een beetje camping wel toiletpapier in het campingwinkeltje voor nood.. Je gaat naar frankrijk niet naar wokkiewokkieland..
Ik zie elk jaar medelanders die gewoon aardappelen, ingeblikte maaltijden en Lupack burgers meenemen... Terwijl je in Frankrijk en Italië zo'n ontzettende variatie aan vers en gezond hebt!!!
Oh, en op Zoover las ik helemaal een hilarische recensie... Een vrouw klaagde over dure Senseopads in Italië. Italië!!! Het land van de kwaliteitskoffie voor weinig geld... (Waarom neem je je Senseo überhaupt mee op vakantie?)
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 17:56:

Ik zie elk jaar medelanders die gewoon aardappelen, ingeblikte maaltijden en Lupack burgers meenemen... Terwijl je in Frankrijk en Italië zo'n ontzettende variatie aan vers en gezond hebt!!!Bestaan die mensen nou nog steeds? Ik neem als we met vakantie gaan alleen iets mee voor de eerste trek onderweg (een paar broodjes en iets te drinken), die eerste trek begint meestal om de hoek of op zijn laatst ter hoogte van Dordrecht en dan stop je nog niet. Je kunt in Frankrijk overal eten of boodschappen doen, gewoon even de weg af bij een zone commerciale, daar vind je altijd een super- of hypermaché en meerdere eetgelegenheden, zelfs McDrek..
verba volant, scripta manent.
Een mud aardappelen en twintig blikken Smack!

Een krat Heineken, pindakaas, hagelslag.

Een blik campingboter en 15 pakken houdbare melk.

Potjes groenten van Hak of anders van die zakjes gevriesdroogde groenten.

5 pakken knor wereld gerechten, 2 Groninger gedroogde worsten.
Oh ja, en 4 zakken drop natuurlijk!

Ik beken... Ik neem wel altijd een pak hagelslag mee.
Als je chocolade op je brood wilt koop je gewoon een dunne reep en die plemp je dan tussen een pistoletje. Wel flink beboteren natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
appelmoes! en lekkere trui voor als je 's avonds buiten wilt zitten. citroenkaarsen.

kijk trouwens eens op kamperchecklist nl, daar kan je zelf een checklist maken.

@marianne :D
quote:jo12345 schreef op 21 juli 2011 @ 18:07:

Een mud aardappelen en twintig blikken Smack!

Een krat Heineken, pindakaas, hagelslag.

Een blik campingboter en 15 pakken houdbare melk.

Potjes groenten van Hak of anders van die zakjes gevriesdroogde groenten.

5 pakken knor wereld gerechten, 2 Groninger gedroogde worsten. m'n man wilde idd campingboter kopen en ik dacht zo'n pak Knorr mee te nemen haha...
Vorige week in Frankrijk 5 verschillende supermarkten gezien, maar geen van allen had fatsoenlijke boter. Niet voor op brood, maar ook niet voor in de pan.

De boter die er wel was bevatte 800 Kcal per 100 gram en werden we allemaal beroerd van. Als je een botereter bent kun je dus beter wat meenemen.
Ik krijg er een punthoofd van!
in franse supermarkten liggen wel tig verschillende soorten roomboter. ook braadboter, maar ik word altijd helemaal blij wanneer ik zo,n heerlijke franse biefstuk bak in roomboter met sel de marine bak.

ben dan ook compleet verslaafd aan de franse supermarkten. kan daar echt wel een uur heerlijk rondneuzen.
wij slapen nooit.
Knorr? Waarom?
quote:Plokkie schreef op 21 juli 2011 @ 20:53:

Vorige week in Frankrijk 5 verschillende supermarkten gezien, maar geen van allen had fatsoenlijke boter. Niet voor op brood, maar ook niet voor in de pan.

De boter die er wel was bevatte 800 Kcal per 100 gram en werden we allemaal beroerd van. Als je een botereter bent kun je dus beter wat meenemen.

Ik kan me dit bijna niet voorstellen. Frankrijk???

Ik eet altijd boter op mijn brood, behalve op vakantie. Dan eet ik geen brood-waar-boter-op-moet. Hoe zal ik het zeggen, dan eet ik een croissantje ( heeft echt geen boter meer nodig), of stokbrood met franse kaas (niet lekker met boter). Of brioche brood met jam (in Frankrijk is veel keuze aan lekkere jam) Sowieso eten wij op vakantie anders dan thuis.

I
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 21 juli 2011 @ 21:24:

Knorr? Waarom?

Wereldgerechten Knorr, alleen kipfilet erbij en er staat weer een maaltijd op tafel .

Gemak dient de mens op de camping toch....? (en..ik ben ook geen kookwonder)
Couscous is ideaal campingvoer, omdat het alleen hoeft te wellen. Wij kramperen al jaren met zijn drieën en leven dan van wat we vervaardigen op ons éénpittertje.

Groente verwarmen, blikje tonijn erdoor, en als het kookt de couscous erbij kieperen. Gas uit. Gemengde salade in de ter plaatse gekochte plastic bak kieperen en we kunnen aanschuiven.

Erger nog, we hebben zelfs geen koelbox / campingkoelkast. 's Morgens halen we een fles drinkyoghurt voor het ontbijt, dan hebben we onze zuivel ook weer gehad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven