En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Fijnemans Sart! Moet morgen nog autorijden en typen....
Toch maar een ibu-tje Koor?
Pfff was vanavond trouwens even bang dat ik ook een nieuwe contact-grill moest kopen... en na de grill-misere van Lampje zag ik dat even niet zo zitten. Stekker zat goed in het stopcontact, maar opwarmen deed ie niet. Bleek dat het andere contactpunt (wat in de grill zit) er niet helemaal goed in zat. Pfew.
Tweede helft van het menu van gister.

Daarna als een dolle wezen sporten, nu kapot, maar moet nog even de was ophangen.

Mijn to-do-list voor ik op vakantie ga wordt steeds langer.... super relacxed man op vakantie gaan.
quote:sartan schreef op 20 juli 2011 @ 20:08:

GB ik ben ook wel benieuwd naar die truffelkaas wat voor soort kaas is het (geite, schape, koeien, harde kaas of zachte etc)

Het is vrij harde kaas, je kunt het raspen. En ik denk dat het schapenkaas is. *loopt naar koelkast om op verpakking te kijken*. Ja, idd, schapenkaas. Het is behoorlijk pittig.

Heb in Italië trouwens ook weleens ontzettend lekkere zachte truffelkaas gekocht.

OT, nog géén idéé wat ik ga eten vanavond.
Klinkt lekker die truffelkaas!

Djeez, ben echt niet vooruit te branden. Moet de komende twee weken mezelf echt gaan dwingen om op tijd op te staan, anders krijg ik het straks nog moeilijk als ik weer aan het werk ga.

Maak vanavond gebakken aardappeltjes, gewokte spinazie en een hamburger. Ga straks zelf mayonaise maken. Ben benieuwd!
Ik ben vandaag toch duf,komt denk ik door het weer ofzo.

Wilde eigenlijk van alles gaan doen maar nergens zin in dus ik zit met een boek op de bank.

Heb een pannetje soep gemaakt en lekker al een kom op en straks maak ik pasta met wat spekjes en blue cheese en rucola erdoor(de bosuitjes schuiven door naar het weekend).

Morgen moet ik overblijven dus ga waarschijnlijk even naar wok&go of ik haal een broodje.

Zaterdag wil ik weer eens pappadums gaan bakken,erbij lekker chutney en een sausje van yoghurt/knoflook en sambal en misschien verse loempia's ofzo.
Gelukkig minder spierpijn vandaag....

Vanavond eten we hartige taart met kipstukjes, uitgebakken spekjes, tuinerwten, courgette en natuurlijk een lekker eiermengsel en kaas on top.

Win, ja, dat gaat weer wennen worden!

Dolfje, mag ik bij jou aanschuiven zaterdag. Verse papadums mjummie!
Voel me niet zo florissant vandaag, hoofdpijn en beetje algeheel blêh-gevoel...

Vanavond eten we een gegrild biefje met rivierkreeftjessalsa en veldsla met tomaatjes en avocado en dressing van limoensap, olijfolie, knof en peterselie. Watermeloen toe.
Vanavond wordt het gevuld turks brood. Uien, geraspte kaas, hamblokjes gemengt met mascarpone en dat op een turks brood. Even in de oven en smullen maar!
quote:Lampje2204 schreef op 21 juli 2011 @ 16:40:

Voel me niet zo florissant vandaag, hoofdpijn en beetje algeheel blêh-gevoel...

Vanavond eten we een gegrild biefje met rivierkreeftjessalsa en veldsla met tomaatjes en avocado en dressing van limoensap, olijfolie, knof en peterselie. Watermeloen toe.Dat blèh-gevoel heerst. Je eten klinkt wel lekker. Hopelijk helpt het.
Hmmm hier geen zelfgemaakte mayo.... Wat ik verkeerd heb gedaan weet ik niet... nou ja dan maar wat mayo uit een potje opgeleukt met knoflook, bieslook en peterselie...
Zo de knoflookmayo stinkt de tent uit zeg! Gelukkig niet een date gepland ofzo.

Trouwens ontzettend gaaf: er woont familie van mijn mams in Brazilie (mijn opa en oma hebben er ook gewoond en mijn opa is er helaas ook overleden toen hij daar voor zijn werk was). Nu heeft de familie van mijn mams contact met mij gezocht via Facebook. Echt ontzettend leuk!
Potentieel vakantieadresje, Win!
Hahaha Koor, zei toevallig pas geleden nog tegen mijn moeder dat ik ooit graag naar Brazilie wil, omdat ik wil zien waar mijn opa en oma gewoond hebben. So who knows!
Vandaag weer mijn recept gebruikt voor de makkelijke dag;

In de ene pan pasta gekookt (penne)

In de andere pan spinaziedeelblokjes opgewarmd, half pakje boursin erdoor geroerd en tenslotte een doosje cherrytomaatjes (doormidden gesneden) en een doosje pecanoten door de spinazie-boursin-saus gemengd.

Alles vermengd met de pasta en klaar is kees

Is echt een aanrader als je even snel, makkelijk en toch iets lekkers op tafel wil hebben.
Geen zin om te koken, maar wel in iets lekkers. Dus even snel bij de avondwinkel lekkere tomaten, basilicum en buffelmozzarella gehaald. Caprese dus. Zuurdesembroodje erbij.

Gaaf Win! Brazilië staat hoog op mijn vakantielijst!

Kun je je al weer bewegen, KV?
Klinkt lekker NYC. Ik doe nog wel eens met stukjes gebakken kipfilet of spekreepjes, maar dit lijkt me een heerlijke vega-variant! Ga ik zeker een keer proberen.
Hmmm lekker GB, Caprese!

Ja vind het echt heel gaaf dat ze contact gezocht hebben. Mijn moeder was er geloof ik ook een beetje beduusd van.
GB, ja, is gelukkig minder geworden. Morgenochtend weer sporten en dezelfde drill. Ben benieuwd hoe ik me zaterdag voel

Zeker lekker caprese!
Ik heb even een vraagje over een tv serie,meen dat KV die aan het kijken was laatst.Een of ander kostuumdrama???

Ik kan er niet meer opkomen hoe het heet.

(was even ene lijstje aan het maken van series en films voor vriend).

Pasta met spekjes en blue cheese en rucola was lekker.Heb er alleen wel erg dorst van gekregen.
Downton Abby op zaterdagavond. Helemaal geweldig!

Volg je The Event nog?
Downton Abby is inderdaad leuk!

Ik heb Thai green curry gegeten vanavond.

Nog steeds een bleh gevoel (maar lees dat dat heerst Hoe is het met jou GB?).

Daarnaast eind vorige week een grensoverschrijdend iets gehad op mijn werk. Maatregelen waren al genomen maar vandaag is er uitgebreider over gesproken in mijn team. Nu de administratieve afhandeling nog.
Een voor Drift! Volgens mij heeft het ook met het weer te maken hoor! Dan zon, dan regen... 'T is niet echt zomer op deze manier.
Hier geen bléh gevoel maar echte malaise:vandaag de hele dag wat hoofdpijn gehad en die sloeg rond een uur of 5 vandaag om in een heuse migraine aanval. Ben dus naar bed gegaan, gordijnen dicht en gelukkig redelijk snel in slaap gevallen. Nu een uurtje wakker en een stukje van een "Marqt" maaltijd (mwah) gegeten met wat rauwkost erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven