De duur van een orgasme
vrijdag 22 juli 2011 om 00:52
Een vrouwelijk orgasme kan in heftigheid en intensiteit natuurlijk verschillen. Dat weet ik uit eigen ervaring. De ene keer ga je op je hoogtepunt over een verkeersdrempel, de andere keer over de top van een berg van de 1e categorie (om maar eens in Tour de France-termen te blijven). Dat verschilt dus blijkbaar van vrouw tot vrouw en van moment tot moment.
Als ik mijn seksuele hoogtepunt bereik dan duurt dat orgasme- en ontladings moment 10 of hooguit 15 seconden. Daarna ebt dat snel weg. Is dat bij jullie ook zo? Of kunnen jullie dat ontladingsmoment langer vasthouden? En zo ja, hoe doen jullie dat dan?
En voordat iemand nu gaat vragen: waarom wil je dat weten? Is gewoon nieuwsgierigheid. Niet meer dan dat.
Als ik mijn seksuele hoogtepunt bereik dan duurt dat orgasme- en ontladings moment 10 of hooguit 15 seconden. Daarna ebt dat snel weg. Is dat bij jullie ook zo? Of kunnen jullie dat ontladingsmoment langer vasthouden? En zo ja, hoe doen jullie dat dan?
En voordat iemand nu gaat vragen: waarom wil je dat weten? Is gewoon nieuwsgierigheid. Niet meer dan dat.
vrijdag 22 juli 2011 om 01:07
Ook rond de 10 sec. Ik krijg geen vaginaal orgasme alleen clitoraal. De heftigheid en het gevoel verschilt nogal van of ik het zelf doe of dat mijn vriend het doet. En bij mezelf is er dan ook weer verschil tussen mijn vingers en vibrator.
Als ik het zelf doe stel ik het meerdere keren uit en dan is het intenser.
Als ik het zelf doe stel ik het meerdere keren uit en dan is het intenser.
vrijdag 22 juli 2011 om 13:29
Ik kan hier vast mijn orgasme vraag wel kwijt
Ik komt meestal alleen clitoraal klaar, maar ervaar soms wel een bijzonder prettig gevoel tijdens penetratie. Gister werd dat gevoel steeds sterker en duurde het behoorlijk lang. Er kwam alleen niet echt die ene piek waarna het clitoraal weer afzwakt.
Was dit een vaginaal orgasme? Of had het nog moeten voortduren (vriend kwam klaar) en komt er dan wel een echte piek? Ervaringen?
Was dit een vaginaal orgasme? Of had het nog moeten voortduren (vriend kwam klaar) en komt er dan wel een echte piek? Ervaringen?