Huisdierenpension

22-07-2011 10:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me af schrijven. Mijn kat gaat op vakantie. Zo noem ik het maar omdat wij op vakantie gaan en hij naar een pension gaat.

Dit is de eerste keer dat ik een huisdier onderbreng bij een pension, maar ik wil mijn familie, buren en vrienden niet belasten met eventuele ongelukjes in huis en evt verdwijningen.

Hij is het gewend, bij de vorige eigenaar ging hij ook wel eens naar een pension en nu heb ik er dus een gevonden. Mijn kat houdt ook van andere katten.

Het is er niet al te groot, maar groot genoeg, vrij rondlopen, schoon, genoeg plekjes om te liggen, schuilen, slapen, krabben, spelen en eten, kroelen etc. Ze kennen ze daar allemaal bij naam, nemen de tijd om te knuffelen en had ik al gezegd dat het heel schoon was? Geen haren (ik ben licht allergisch en zou dat dus direct merken), schone bakken. Vers gewassen kleedjes (hing ook veel op de waslijn). Goed eten.

Het klinkt allemaal goed, maar toch heb ik er een beetje moeite mee om hem straks weg te brengen :(
Herkenbaar. Dat is precies de reden dat ik kies voor kattenopvang aan huis. Kan het diertje lekker in zijn vertrouwde omgeving blijven. Sterkte met wegbrengen en fijne vakantie.
Ik heb hetzelfde! Vind het nu al zo spannend en voel me ook al wel een beetje schuldig dat we hem straks een week gaan wegbrengen:-( Maar hij is zo gewend aan veel aandacht dat ik hem een week alleen thuis (met af en toe iemand die zijn eten komt bijvullen) nog erger vind.

Sterkte in ieder geval!
LIjkt me een leuke vakantie voor je kat.

En jij ook veel plezier!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heel herkenbaar!

Ik breng met hond altijd naar het leukste pension van Nederland.

Maar ik sta altijd keihard te janken als ik zijn riem aan de verzorgster geef...

Totaal niet nodig want de laatste keer dat ik hem ging halen ging het zo:

Goeiemorgen (ik stond om 09.00 al op de stoep, pension gaan om 09.30 open) ik kom Summerhond halen.

Tuurlijk mevrouw hij is net op de speelweide aan het dollen, loop maar mee.

Dus ik stuiter achter dat meisje aan, zie Summerhond, roep heel hard....Suuuuuuuummmmmy...

Hij kijkt, hij loopt op me af, denkt "oh jij bent het" draait zich weer om, rent weer naar de andere honden en speelt vrolijk verder.

Eerlijkheidshalve moet ik er ook nog bij vertellen dat als ik hem langer dan 4 dagen in het pension breng ik ook altijd nog even bel...hoe het met hem gaat

Ik weet het....ik ben sneu!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt op voorhand een pension uitgezocht waarbij je een goed gevoel had. De kat is het gewend naar een pension te gaan.... wat is het probleem? Het is je eigen idee er bij. Gewoon lekker op vakantie gaan. Een goed pension redt z ich echt wel met je huisdier. Desnoods zet je wat dingen(eigenaardigheden van het dier, wie waar te bereiken is als er zich iets voordoet e.d.)op papier over de kat. Lekker gaan genieten!
Kattenopvang aan huis heb ik over nagedacht, maar ik wil geen vreemde in huis.

Voor een weekendje weg kan ik makkelijk een buurmeisje vragen die hier ook oppast, maar voor twee weken vind ik het te lang en te belastend ivm ongelukjes en verdwijningen.

Wat je zegt min123, om die reden. Heb jij je kan al eerder ondergebracht bij een pension?

Ik denk wel dat mijn kat het leuk vind, na een dag.
Summerdance, wat goed om te zien dat hij het leuk had!

Ik moet er inderdaad even doorheen. Dank jullie voor de bemoedigende woorden, ik ben stapelgek op het beestje.
De eerste dag zitten ze vaak even in een toren. Een ruimte om te wennen aan hun nieuwe omgeving, acclimatiseren zeg maar. Daarbij is er dan kijk op of ze goed eten/drinken en hun behoeftes doen.
Mac echt...wij baasjes maken er een groter probleem van dan dat onze dieren doen hoor

Fijne vakantie!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het is in het verleden 'ons' zo goed bevallen, dat mijn toenmalige hond zeker 1x per 2 maanden een weekendje uit logeren ging!

We merkten namelijk dat de hond het ontzettend leuk vond om met andere honden te spelen en te ravotten!

Fijne vakantie, allebei :-)
Ik kan het mij zo goed voorstellen. Wij hebben oppas thuis geregeld, maar dan nog vind ik het sneu voor poes. Hij is 2 weken alleen thuis. Gelukkig zijn de eerste week de buren nog thuis dan kan hij daar een knuffel halen, maar daarna moet hij het even zonder doen. Uiteraard m.u.v. mijn schoonmoeder die hem ook knuffelt als ze komt voeren, maar toch.
Net weggebracht en ze zijn daar zo lief! Beetje blazen en grommen maar het komt goed.
quote:Summerdance schreef op 22 juli 2011 @ 10:23:

Heel herkenbaar!

Ik breng met hond altijd naar het leukste pension van Nederland.

Maar ik sta altijd keihard te janken als ik zijn riem aan de verzorgster geef...

Totaal niet nodig want de laatste keer dat ik hem ging halen ging het zo:

Goeiemorgen (ik stond om 09.00 al op de stoep, pension gaan om 09.30 open) ik kom Summerhond halen.

Tuurlijk mevrouw hij is net op de speelweide aan het dollen, loop maar mee.

Dus ik stuiter achter dat meisje aan, zie Summerhond, roep heel hard....Suuuuuuuummmmmy...

Hij kijkt, hij loopt op me af, denkt "oh jij bent het" draait zich weer om, rent weer naar de andere honden en speelt vrolijk verder.

Eerlijkheidshalve moet ik er ook nog bij vertellen dat als ik hem langer dan 4 dagen in het pension breng ik ook altijd nog even bel...hoe het met hem gaat

Ik weet het....ik ben sneu! En Waar is datleukste pension van Nederland ? Mijn honden gaat altijd mee, maar je weet maar nooit
Nog even vertellen hoe het is afgelopen.

Hij had binnen een dag al een plekje in de groep en lag bij andere katten te slapen. Veel buiten en erg aanhankelijk (maar dat wist ik al)

Toen we hem kwamen halen lag hij midden in de kamer op een plankje te slapen en mauwde heel hard van herkenning. Hij kreeg nog een kop van een andere kat en ging toen mee.

Nu is mijn kat een 'prater' en heeft hij 24 uur non stop gemauwd en is nog niet verder dan een paar meter bij me vandaan geweest, ik denk dat hij ons gemist heeft. En we slapen nu ook wang aan wang (hij is zóóó lief!!).

Hij en wij zijn blij dat hij weer thuis is, al hoorde ik van de meiden daar dat hij zich prima heeft gedragen. Hij is wel iets magerder geworden, dus hij krijgt nu wat extra's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven