Vraag over ovenschotel
zondag 24 juli 2011 om 12:34
Ik wou morgen een ovenschotel maken, maar ga nu eind van de middag ook sporten met een vriendin. Heb alle ingrediënten in huis en bedacht me net, dat ik vanavond hem wel kan maken. Heb nog wel wat tijd als mijn kippensoep pruttelt. Maar mijn vraag is of ik hem beter vandaag helemaal kan maken en morgen opwarmen. Of beter hem vandaag zover maken dat hij morgen alleen nog in oven moet. Alvast bedankt voor de tips
Oh ja, het gaat om een aardappel, gehakt en groenteschotel.
Oh ja, het gaat om een aardappel, gehakt en groenteschotel.
zondag 24 juli 2011 om 14:36
zondag 24 juli 2011 om 14:52
quote:perseph0ne schreef op 24 juli 2011 @ 13:05:
@Soesah,
Mijn ervaring is dat de schotels na een 1/4e ( van de oorspronkelijke baktijd) nabakken niet warm genoeg zijn...
Ja perseph0ne, daar heb je gelijk in. Ik bedoel ook niet dat TO morgen de schotel nog maar 1/4de van de tijd moet afbakken. Sorry, ik ben niet duidelijk. Wat ik zou doen als de baktijd bijvoorbeeld 45 minuten is: Nu afbakken tot ± 30 minuten. Morgen eerst afgedekt met aluminiumfolie 15 min. bakken, dan nog eens 15 minuten zonder folie. Zoiets.
Maar eerlijk gezegd doe ik eigenlijk altijd maar wat, ik kijk goed, proef, prik.. en let niet zo erg op de tijd. Ik krijg nooit klachten!
@Soesah,
Mijn ervaring is dat de schotels na een 1/4e ( van de oorspronkelijke baktijd) nabakken niet warm genoeg zijn...
Ja perseph0ne, daar heb je gelijk in. Ik bedoel ook niet dat TO morgen de schotel nog maar 1/4de van de tijd moet afbakken. Sorry, ik ben niet duidelijk. Wat ik zou doen als de baktijd bijvoorbeeld 45 minuten is: Nu afbakken tot ± 30 minuten. Morgen eerst afgedekt met aluminiumfolie 15 min. bakken, dan nog eens 15 minuten zonder folie. Zoiets.
Maar eerlijk gezegd doe ik eigenlijk altijd maar wat, ik kijk goed, proef, prik.. en let niet zo erg op de tijd. Ik krijg nooit klachten!