Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Ik las net hier dat de hogere inkomsens meer geld uitgeven aan hun boodschappen dan de lagere inkomens omdat ze meer geld te besteden hebben, maar dat klopt dus niet.

Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de lagere inkomens ter compensatie voor het feit dat ze bijv. minder vaak op vakantie kunnen, minder geld voor kleding hebben en minder geld voor uitstapjes e.d. zichzelf dan verwennen met veel lekker eten, sigaretten en alcohol.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 14:54:

Ik las net hier dat de hogere inkomsens meer geld uitgeven aan hun boodschappen dan de lagere inkomens omdat ze meer geld te besteden hebben, maar dat klopt dus niet.

Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de lagere inkomens ter compensatie voor het feit dat ze bijv. minder vaak op vakantie kunnen, minder geld voor kleding hebben en minder geld voor uitstapjes e.d. zichzelf dan verwennen met veel lekker eten, sigaretten en alcohol.Ik denk dat het aan 'gezonder eten' is.
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 14:44:

[...]

Je kunt het ev. ook nog invriezen, in van die ijs-maak-bakjes. Dan heb je dus vruchten-yoghurt ijs!

Gaat dat dan niet scheiden? Zodat je van die waterige ijskristalletjes tussendoor proeft?

Ik let wel op aanbiedingen,als iets in mn weeekmenu past( eet nu koolhydraat-en zoveel mogelijk vetarm) schrijf ik het erbij en verzin er een recept bij
Superstar, de boontjes van de C1000 heb ik vorige week allemaal weg kunnen gooien.. zaten echt vol met draden.. een paar draadjes kan ik wel hebben, maar dit was echt vreselijk.

Tja, wij geven dan zo'n 65 euro uit per week. Is voor 2 volwassenen en 1 kind van 20 maanden. Gelukkig hoeven we voor haar geen extra spullen te kopen, ze eet gewoon alles mee.

Toen we nog samen waren gaven we meer geld uit per week aan boodschappen. We zijn gaan minderen toen ik eenmaal zwanger was. Had echt zoiets van straks komt er minder geld binnen, dan is het handiger als we er alvast aan gewend zijn
Ik ga dus 1xper maand naar aldi maar koop daar dan alleen de verantwoorde spullen. Je ziet wel karren voorbij komen waarvan ik denk..ehm tja.

Maar ja,ben zelf ook een rare,nu weken lang leven als een heilige maar als ik een feestje heb(bijv festival vlg week) ga ik los ook,drank,patat etc

Maar daarna weer normaal
Fanatic hoe dop jij je boontjes dan, die draden haal je er dan toch af?

Mijn hapjes gaan vandaag weer niet op, mijn fruit wel want ik ben nu echt wel een beetje ziek geloof ik.

*gaat smoothie maken*
quote:luni schreef op 24 juli 2011 @ 15:04:

Gaat dat dan niet scheiden? Zodat je van die waterige ijskristalletjes tussendoor proeft?Weet ik niet eigenlijk. Heb laatst met Innocent ijsjes gemaakt, die waren lekker. En met optimel limoen, dat was ook wel prima. Ik denk dat het prima kan, alleen je het wel binnen een paar dagen op moet eten.
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 15:08:

[...]

Weet ik niet eigenlijk. Heb laatst met Innocent ijsjes gemaakt, die waren lekker. En met optimel limoen, dat was ook wel prima. Ik denk dat het prima kan, alleen je het wel binnen een paar dagen op moet eten.Oke,ik ga het eens proberen. Op mn werk hebben we fruit,als daar op vrijdag van over is verdelen we het,misschien weleens een idee om dat ervan te maken voor alle collega's
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 14:54:

Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de lagere inkomens ter compensatie voor het feit dat ze bijv. minder vaak op vakantie kunnen, minder geld voor kleding hebben en minder geld voor uitstapjes e.d. zichzelf dan verwennen met veel lekker eten, sigaretten en alcohol.

Volgens mij geven de hoge inkomend echt wel meer geld uit. Die kopen veel biologisch en gaan apart naar slager en bakker en groentejuwelier.

En eten ook meer het wat ik dan maar Allerhande-eten noem. Die recepten met hollandse garnalen, st Jacobsschelpen, verse kruiden uit die peperdure bakjes, exotisch fruit en die AH excellent producten. Oja...en Jamie Oliver spelen natuurlijk: dure olijfolie en vlees van 3 kg aan een stuk. En de goede wijnen, natuurlijk. AH bij mij in de (dure en chique) buurt verkoopt niet voor niets champagnes en flessen grand cru van 20,-.

Terwijl de lagere inkomens in mijn beeld bloemkool met rundervinken eten maar dan idd wel kroketten en frituurhapjes bij hun biertjes en kant en klare broodjes hamburger die je in de magnetron kan oppiepen.

Is toch goedkoper.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 15:08:

Fanatic hoe dop jij je boontjes dan, die draden haal je er dan toch af?

Mijn hapjes gaan vandaag weer niet op, mijn fruit wel want ik ben nu echt wel een beetje ziek geloof ik.

*gaat smoothie maken*

Dat lijkt mij ook ja..

Wat trouwens echt een aanrader is:

boontjes koken en als ze gaar zijn doe ik er i.p.v. het ouderwetse klontje gewone boter,kruidenboter over en wat uitgebakken spekjes erdoor.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 14:21:

Als je een beetje uitkijkt en niet naar AH gaat, maar naar de Aldi of de Lidl, dan scheelt dat inderdaad zo veel geld.

Toch klopt dat niet helemaal Zanne. Ik heb zelf 2x een vergelijking gemaakt tussen AH en Aldi/Lidl en als je de euroshoppers van AH neemt, ben je veelal nog iets goedkoper uit dan met de vergelijkbare artikelen bij Aldi/Lidl. Ik heb destijds o.a. de houdbare melk en een paar groenten vergeleken.

Ik ga maar voor een beperkt aantal dingen naar Aldi/Lidl (zoals bijvoorbeeld kaas, rijst en wijn).

Het verschil zit hem veel meer in de A-merken die AH wel verkoopt en Aldi en Lidl niet. Als je van bepaalde dingen toch de A-merken wilt, dan kun je die net zo goed aanvullen met de Euroshoppers van de AH.
Ik maak eten wat eruit ziet als Allerhande maar net zo duur/goedkoop is als een oppiep-hamburger.

Met weinig geld kan je ook best lekker eten maken, met een beetje creativiteit kun je met Aldi spullen ook Jamie spelen.

(Al vloek ik dan weer wel als Ramsey)
Ik heb ook niet echt het idee dat wanneer je niet de duurdere A merken neemt dat AH veel duurder is tegenwoordig dan Aldi en Lidl.

Het is me zelfs al eens opgevallen dat met sommige producten Aldi en Lidl zelf iets duurder zijn.
Wc papier koop ik altijd bij Kruidvat 8 rollen voor ¤ 1,99 mooi gedecoreerd en ook nog lekker zacht.
quote:hiltje schreef op 24 juli 2011 @ 15:15:

[...]

Volgens mij geven de hoge inkomend echt wel meer geld uit. Die kopen veel biologisch en gaan apart naar slager en bakker en groentejuwelier.

En eten ook meer het wat ik dan maar Allerhande-eten noem. Die recepten met hollandse garnalen, st Jacobsschelpen, verse kruiden uit die peperdure bakjes, exotisch fruit en die AH excellent producten.

N.a.v. dit stukje schiet me ineens een scene te binnen uit die serie van Rene Froger, waarin hij en zijn gezin een maand op bijstandsniveau hebben geleefd. Hij vertelde dat hij wekelijks 65 euro uitgaf alleen al bij de visboer aan diverse lekkere dingen.

Misschien klopt dat dus wel wat je zegt.
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 15:24:

Wc papier koop ik altijd bij Kruidvat 8 rollen voor ¤ 1,99 mooi gedecoreerd en ook nog lekker zacht.Jep. Die sla ik ook meestal met 5 of 6 pakken tegelijk in. Ik heb zoiets graag op voorraad.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 15:19:

[...]

Toch klopt dat niet helemaal Zanne. Ik heb zelf 2x een vergelijking gemaakt tussen AH en Aldi/Lidl en als je de euroshoppers van AH neemt, ben je veelal nog iets goedkoper uit dan met de vergelijkbare artikelen bij Aldi/Lidl. Ik heb destijds o.a. de houdbare melk en een paar groenten vergeleken.

Ik ga maar voor een beperkt aantal dingen naar Aldi/Lidl (zoals bijvoorbeeld kaas, rijst en wijn).

Het verschil zit hem veel meer in de A-merken die AH wel verkoopt en Aldi en Lidl niet. Als je van bepaalde dingen toch de A-merken wilt, dan kun je die net zo goed aanvullen met de Euroshoppers van de AH.

Helaas vind ik veel dingen van de Euroshopper niet lekker. En de kwaliteit van groente, fruit en vlees van de AH bij ons is slechter dan die van de Lidl. En het fruit is veel duurder dan bij de Lidl. Maar goed, over smaak valt te twisten.

Ik ben ongeveer 50 euro kwijt per week bij de Lidl en koop dan voor ongeveer nog voor 20 euro aan zaken als: verse vis en diverse dingetjes. Dus totaal 70 euro per week voor twee personen, maar dan hebben we ook alles, inclusief lekkernijen en twee ons groeten en twee stuks fruit.
quote:roosje4 schreef op 24 juli 2011 @ 15:28:

Dus totaal 70 euro per week voor twee personen, maar dan hebben we ook alles, inclusief lekkernijen en twee ons groeten en twee stuks fruit.Das te weinig voor een week hoor
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 14:07:

Ik woon ook alleen en het nadeel is dat je dan duurder uit bent dan wanneer je samenwoont.Ik woon ook alleen en als ik idd alleen eet, dan ben ik goedkoper uit, maar nu ik regelmatig 'n paar avonden per week met 'n vriendin samen eet ben ik duurder uit. Zelfs al gaat 't om en om. Juist met z'n twee haal je extra's in huis en de drank gaat ook veeeeeel harder.
Brood vind ik bij Aldi en Lidl trouwens niet te pruimen dat haal ik altijd bij de warme bakker.

Alleen om tosti's te bakken koop ik zo nu en dan een halfje brood bij de supermarkt.
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2011 @ 15:30:

[...]

Ik woon ook alleen en als ik idd alleen eet, dan ben ik goedkoper uit, maar nu ik regelmatig 'n paar avonden per week met 'n vriendin samen eet ben ik duurder uit. Zelfs al gaat 't om en om. Juist met z'n twee haal je extra's in huis en de drank gaat ook veeeeeel harder. En de kilo's vliegen er ook veel harder aan..
Haha, Bam. Ik zie dat ik ook 'twee ons groeten' schrijf.
quote:roosje4 schreef op 24 juli 2011 @ 15:28:

Helaas vind ik veel dingen van de Euroshopper niet lekker. En de kwaliteit van groente, fruit en vlees van de AH bij ons is slechter dan die van de Lidl. En het fruit is veel duurder dan bij de Lidl. Maar goed, over smaak valt te twisten.

Dat kan natuurlijk, dat je bepaalde dingen niet lekker vindt. Zo liep ik er zelf bij de Lidl tegenaan, dat veel van hun diepvriesproducten in mijn ogen extreem zout/gekruid zijn. In Duitsland heb je dat ook veel en is Lidl niet Duits?
quote:roosje4 schreef op 24 juli 2011 @ 15:36:

Haha, Bam. Ik zie dat ik ook 'twee ons groeten' schrijf.Die kunnen dan mooi bij mijn runderlampjes Roos.
Volgens mij is de Lidl Duits, maar weet het niet zeker. Diepvriesprodukten nemen we eigenlijk nooit meer. Maar dat komt omdat ik nu meer tijd heb. Met twee drukke banen was het wel gemakkelijk en hadden we het ook altijd in huis.

En inderdaad, wc-papier, keukenrollen, shampoo en dat soort dingen haal ik bij de Trekpleister.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven