Mode & Beauty alle pijlers

Oogmake-up remover

24-07-2011 16:38 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 25 geleden bleek ik ineens allergisch voor oogmake-up en/of de remover. Ik kreeg opgezwollen, rode en jeukende oogleden. Door een zalfje van de huisarts (hydrocortison) ging dit over en ben ik voorzichtig weer met make-up begonnen. Ik gebruikte de make-up van Clinique en de remover van Herome.

In de loop der tijd weer allerei andere merken make-up gaan gebruiken, van duur tot goedkoop, en nergens geen last van gehad. Wel bleef ik trouw aan de Herome remover. Tot een paar maanden geleden. Herome was bij onze drogist niet meer verkrijgbaar (sowieso niet bij Etos en Kruidvat) dus ben ik overgeschakeld op de Hema remover, milk en daarna lotion.

Helaas begon de ellende weer; dikke oogleden, jeuk enz. Weer hydrocortison gesmeerd en nu gaat het weer goed.

Ik wil wel make-up blijven gebruiken; de juiste remover heb ik echter nog niet gevonden....iemand een tip voor remover voor gevoelige ogen??

Liever geen olie/water combinatie (die je moet schudden voor gebruik)

Ik gebruik nu iets van Dr. Hauschka maar is eigenlijk niet voor ogen geschikt....

Alvast bedankt!!
Ik gebruik altijd baby-olie maar weet niet zo goed of je dat wel verdragen kunt gezien je opmerking over olie/water. Heb zelf ook erg gevoelige ogen trouwens en hiermee geen last.
Heb zelf ook gevoelige ogen en de huid eromheen ook. Ook helemaal geen fan van olie. Gebruik sinds kort remover van dokter van der hoog. Bevalt erg goed!
Misschien de skin naturals oogmakeupremover van Garnier? Deze vind ik zelf heel fijn=> niet vettig en bevat geen alcohol, kleurstoffen of parfumstoffen.
de oogreininigslotion van vichy is erg prettig. Is ook speciaal voor gevoelige ogen en mijn make up is er zo af.
Zelf ook vaak last van branderigheid maar niet met die van dr van der Hoog hypo allergeen. Tonics/olie kan ik ook niet gebruiken.
Remover voor gevoelige huid van Aldi. Had ook altijd ontstoken ogen en oogleden, en gebruikte alles van Roc. (bij apotheek) Ook niet meer te krijgen en op aanraden deze geprobeerd. Bij mij prima! (en is ook nog eens heel goedkoop)
Garnier vind ik vaak vrij agressief spul overigens. Ook de shampoo e.d. - niet meer voor mij , dat merk.
Ik gebruik al eeuwen bodylotion (en wattenschijfjes), ongeacht welk merk. (Krijg altijd zoveel met verjaardagen enzo, maar ik gebruik dat helemaal niet!) En ik zie er nog heel jong uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb ook gevoelige ogen en bij mij werkt olie het beste. Met lotion moet ik te hard 'boenen'.

Maar ik gebruik niet de olie waarbij je moet schudden voor gebruik. Die ken ik ook niet.

Vaak heb ik die kant en klare watjes waar al olie in zit, gewoon van de Etos. Die werken voor mij perfect.
quote:SexNJaZz schreef op 24 juli 2011 @ 16:50:

Garnier vind ik vaak vrij agressief spul overigens. Ook de shampoo e.d. - niet meer voor mij , dat merk.Eens! Maar deze makeupremover is een uitzondering!
quote:gympie26 schreef op 24 juli 2011 @ 16:46:

Misschien de skin naturals oogmakeupremover van Garnier? Deze vind ik zelf heel fijn=> niet vettig en bevat geen alcohol, kleurstoffen of parfumstoffen.

Die heb ik voor de vakantie gekocht en voelde prettig aan.

Louis Widmer (DA) heeft een milde, maar kost bijna 11 euro.
Heb je al gekeken of die oogmake-up remover van Herome niet nog via internet te verkrijgen is? Soms gaan producten eruit in de bekende winkels, maar kun je ze nog wel via internet vinden. Dat lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing en Google is je vriend
quote:mieps6 schreef op 24 juli 2011 @ 16:47:

de oogreininigslotion van vichy is erg prettig. Is ook speciaal voor gevoelige ogen en mijn make up is er zo af.Heb ik jarenlang gebruikt, maar wilde nu iets zonder parfum (al had ik er geen last van)
Zo, dat zijn al veel reacties, dank jullie wel!!

Ik vind het niet erg om er wat geld aan uit te geven, als het maar werkt...

Die van Herome was echt ideaal, geen olie, geen gel....ik wil liever geen vettige waas op m'n ogen na gebruik, maar ook geen trekkerig gevoel....Hmm behoorlijk wat eisen dus!
Ik gebruik de oogreinigings(Lotion) pads van etos, voor normale & gemengde huid. Ik heb geen last meer van jeuk/branderig gevoel.
Clinique heeft ook een goede, maar erg prijzig.
je hebt een lotion nodig, best goed te vinden.

Klorane is ook goed.
Ik heb ook gevoelige ogen en gebruik sinds kort de remover van Dr vd Hoog. Ik vind em goed.
dr.van der hoog zit propylene glycol in en is beter te vermijden.
quote:Cici25 schreef op 24 juli 2011 @ 17:04:

Heb je al gekeken of die oogmake-up remover van Herome niet nog via internet te verkrijgen is? Soms gaan producten eruit in de bekende winkels, maar kun je ze nog wel via internet vinden. Dat lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing en Google is je vriend

Cici, dank je, zo ver was ik zelf ook wel

Een goed alternatief is ook wel handig....
Trekpleister huismerk is hier favoriet! Haalt make-up perfect weg, en irriteert niet. Kost ook nog eens bijna niets, dus je kunt het uitproberen, en als het niet bevalt gelijk weggooien. Aanrader!

(Ik post ook even een afrader: Nivea. Als ik dat gebruik zijn mijn ogen gelijk ontstoken.)
quote:littlemissvixen schreef op 24 juli 2011 @ 17:46:

Trekpleister huismerk is hier favoriet! Haalt make-up perfect weg, en irriteert niet. Kost ook nog eens bijna niets, dus je kunt het uitproberen, en als het niet bevalt gelijk weggooien. Aanrader!

(Ik post ook even een afrader: Nivea. Als ik dat gebruik zijn mijn ogen gelijk ontstoken.)Grappig. Bij mij is het precies andersom.
Met nivea vochtige doekjes voor normale huid krijgt je ook de oogmakeup er af. Zelfs mascara waterproof. Gebruik sindsdien niets anders.
Ik gebruik altijd rozenwater van Kruidvat huismerk. Dit haalt m'n mascara en oogpotlood er goed af. Zonder last te krijgen van irritatie, wat ik met dure remover vaak wel heb...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven