Mode & Beauty alle pijlers

Oogmake-up remover

24-07-2011 16:38 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 25 geleden bleek ik ineens allergisch voor oogmake-up en/of de remover. Ik kreeg opgezwollen, rode en jeukende oogleden. Door een zalfje van de huisarts (hydrocortison) ging dit over en ben ik voorzichtig weer met make-up begonnen. Ik gebruikte de make-up van Clinique en de remover van Herome.

In de loop der tijd weer allerei andere merken make-up gaan gebruiken, van duur tot goedkoop, en nergens geen last van gehad. Wel bleef ik trouw aan de Herome remover. Tot een paar maanden geleden. Herome was bij onze drogist niet meer verkrijgbaar (sowieso niet bij Etos en Kruidvat) dus ben ik overgeschakeld op de Hema remover, milk en daarna lotion.

Helaas begon de ellende weer; dikke oogleden, jeuk enz. Weer hydrocortison gesmeerd en nu gaat het weer goed.

Ik wil wel make-up blijven gebruiken; de juiste remover heb ik echter nog niet gevonden....iemand een tip voor remover voor gevoelige ogen??

Liever geen olie/water combinatie (die je moet schudden voor gebruik)

Ik gebruik nu iets van Dr. Hauschka maar is eigenlijk niet voor ogen geschikt....

Alvast bedankt!!
Sinds een poosje gebruik ik ook altijd de remover van Vichy. Deze is ook voor de gevoelige huid. Heerlijk spul!
IK weet niet of je waterproof gebruikt? ik niet en ik koop gewoon voor nog geen euro bij de kruidvat babywasgel. Daar was ik me gezicht mee onder de douche, perfect!
ik gebruik altijd billendoekjes van mijn zoontjes, en dat werkt prima! Ik gebruikte eerst ook de make-up verwijder doekjes van de Lidl, maar ineens dikke rode ogen en heel gevoelig.

Wist eerst niet waardoor het kwam dacht eerst aan de make-up zelf, maar na wat dingen uitproberen kwam ik toch op de doekjes uit.
Is het Herome remover in een kegelvormige fles?

Ik heb hier nog een bijna-vol exemplaar die ik niet gebruik, ik vind het ballenspul Je mag het komen halen of ik stuur het naar je op, als het de juiste is
Bedoel je deze van Herome? remover

Die is zo te zien online nog gewoon te bestellen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Titsandwits schreef op 24 juli 2011 @ 17:14:

[...]

Cici, dank je, zo ver was ik zelf ook wel

Een goed alternatief is ook wel handig....Huh? Oh nou dan was ik ook mosterd dus. Sorry, had nog niet alles gelezen. (But why change a winning team...?)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 24 juli 2011 @ 23:46:

[...]

Huh? Oh nou dan was ik ook mosterd dus. Sorry, had nog niet alles gelezen. (But why change a winning team...?)

Dana, dank je! Je hebt wel gelijk, shouldn't change a winning team. Maar leek me zoveel " gedoe" via internet....(dom he, bestel online ook wel eens kleding)

Iedereen bedankt voor de tips!!
Heb je van Etos eigen merk de pads met lotion wel eens geprobeerd? Die vind ik erg goed. Je hebt ook een olie-versie, maar die moet je niet hebben. Ze zitten in een plastic busje.
Dé tip voor jou; Clinique heeft ook een mascara die boven de 37 graden C oplost. Deze kun je gewoon onder de douche of met een watje met warm water verwijderen. Heb je geen olie of remover bij nodig. De mascara blijft perfect zitten tijdens het zwemmen, in de regen of na een huilbui. Korrelt niet en loopt niet uit. Ik gebruik zelf een soortgelijke mascara van Kanebo. Ideaal in combinatie met mijn lenzen.
Je lenzen hebben er toch niks mee te maken?
quote:Ksenija schreef op 25 juli 2011 @ 21:37:

Je lenzen hebben er toch niks mee te maken?Ja, voor mij wel, Ksenija. Mijn lenzen worden heel snel vet door oogmake-up remover. Daarom is deze mascara voor mij heel fijn.
Maar je doet toch je lenzen uit alvorens je ogen te reinigen?
Ik ben zelf ook zwaar allergisch en gebruik nu een jaar of 5 Blephasol, dit is speciaal voor (over)gevoelige oogleden. Het is verkrijgbaar bij de meeste opticiens en bij de apotheek en ook online.

Ook gebruik ik nu van La Roche-Posay de respectissime waterproof oog-makeup Reiniging. Dit omdat waterproof mascara er met blephasol niet zo goed af gaat. Ik kan er aardig tegen al reinig ik mijn ogen altijd nog even na met de blephasol.

Succes!
quote:Ksenija schreef op 25 juli 2011 @ 21:49:

Maar je doet toch je lenzen uit alvorens je ogen te reinigen?Ja, maar ik hou vet traanvocht bij gebruik van oogmake-up remover. Ik haal mijn mascara er nu onder de douche vanaf en reinig mijn gezicht met een gezichtsmousse.
Ook erg fijn maar aan de prijs: reinigingslotion voor ogen van Estee Lauder, het donkerblauwe flesje. Ik koop 'm alleen met kortingsacties. Heb al zoveel geprobeerd van duur (Lancome Bifacil - te vet) tot minder duur (L'oreal 2 fasen: wederom te vet) tot spotgoedkoop (Kruidvat: rode, branderige oogleden). Ik ben intussen er wel achter dat ik maar gewoon moet blijven gebruiken wat werkt (inderdaad, never change a winning team)
Ik kan ook niet tegen die water-olie combinaties, krijg ik dikke, jeukende oogleden van. Gebruik zelf al een tijd naar volle tevredenheid een lotion van Dior. Zit in een heel handig pompje waardoor je perfect de goede hoeveelheid krijgt. En hij ruikt ook nog es lekker. Wel duur, 30E ofzo.
Ik had er een van roq zonder alcohol alleen laatst zeiden ze bij de drogist dat deze vervangen is voor zo'n duo-geval.

Weet iemand of dit klopt of dat elders nog wel de enkele verkrijgbaar is?
Lukt het niet gewoon met water?

Ik stap zelf altijd 's avonds onder de douche en kan dan makkelijk al mijn mascara eraf spoelen.. En ik gebruik best veel mascara!
Ik heb goeie waterproof mascara (etos) want ik traan soms nogal.
quote:Zomer70 schreef op 25 juli 2011 @ 21:59:

[...]

Ja, maar ik hou vet traanvocht bij gebruik van oogmake-up remover. Ik haal mijn mascara er nu onder de douche vanaf en reinig mijn gezicht met een gezichtsmousse.Daarom moet je altijd je ogen naspoelen met water na het de reinigen. Ik ken het vettige gevoel wel, maar dat heeft dat niks met de lenzen. Die heb je dan al uit, make-up eraf en je bed in. Tenzij je je weer opmaakt daarna, maar dat lijkt me sterk.
quote:lasvegas84 schreef op 25 juli 2011 @ 22:30:

Ik kan ook niet tegen die water-olie combinaties, krijg ik dikke, jeukende oogleden van. Gebruik zelf al een tijd naar volle tevredenheid een lotion van Dior. Zit in een heel handig pompje waardoor je perfect de goede hoeveelheid krijgt. En hij ruikt ook nog es lekker. Wel duur, 30E ofzo.Is ook een 2-fasen lotion. (weliswaar niet vettig)
quote:Ksenija schreef op 26 juli 2011 @ 17:54:

[...]

Daarom moet je altijd je ogen naspoelen met water na het de reinigen. Ik ken het vettige gevoel wel, maar dat heeft dat niks met de lenzen. Die heb je dan al uit, make-up eraf en je bed in. Tenzij je je weer opmaakt daarna, maar dat lijkt me sterk.Met water kun je geen vet verwijderen. De meesten zullen er minder gevoelig voor zijn, maar ik heb snel last van vet traanvocht, waardoor ik een waas over mijn lenzen krijg. Daarom is voor mij een mascara die met warm water oplost ideaal, daar heb je geen remover voor nodig. Dit zou dus ook een goede oplossing zijn voor de vraag uit dit topic.
quote:Zomer70 schreef op 27 juli 2011 @ 11:34:

[...]

Met water kun je geen vet verwijderen. De meesten zullen er minder gevoelig voor zijn, maar ik heb snel last van vet traanvocht, waardoor ik een waas over mijn lenzen krijg. Daarom is voor mij een mascara die met warm water oplost ideaal, daar heb je geen remover voor nodig. Dit zou dus ook een goede oplossing zijn voor de vraag uit dit topic.

Jawel, hoor. Goed afspoelen, dan is het meeste echt weg.

Ik snap echt nog steeds niet wat het met je lenzen te maken heeft, maar goed....

Je kunt toch geen waas over je lenzen krijgen, want je doet je lenzen na verwijdering van je mascara niet in.

Maar goed, wellicht doe je dat in de ochtend, waardoor je je direct weer opmaakt
Ik heb sinds een week of 2 bioderma sensibio http://www.newpharma.be/a ... gevoelige-huid-500ml.html Dit na tip op mijn favoriete make-up site http://www.lisaeldridge.com/video/12596 ... p-removal/ van een professionele visagiste. Het is niet olieachtig en dus niet vet, maar het verwijdert echt super mijn oogmakeup en levert geen gedoe op met mijn lenzen. Ook fijn voor de rest van je make-up, het voelt frisser dan een milk en je hebt geen tonic nodig. Je hoort wel: ik ben hardcore-fan van dit spul!

Het merk is in Nederland niet echt te krijgen volgens mij, maar prima verkrijgbaar via die belgische webshop in de link hierboven en in Belgische apotheken. Een grote fles van een halve liter is 13-14 euro, wat niet duur is voor een reiniger die je overal kunt gebruiken op een gevoelige huid en ogen.
quote:mimi7 schreef op 25 juli 2011 @ 22:21:

Ook erg fijn maar aan de prijs: reinigingslotion voor ogen van Estee Lauder, het donkerblauwe flesje. Ik koop 'm alleen met kortingsacties. Heb al zoveel geprobeerd van duur (Lancome Bifacil - te vet) tot minder duur (L'oreal 2 fasen: wederom te vet) tot spotgoedkoop (Kruidvat: rode, branderige oogleden). Ik ben intussen er wel achter dat ik maar gewoon moet blijven gebruiken wat werkt (inderdaad, never change a winning team)Is ook erg fijn, maar erg duur. (kocht het ook met korting)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven