Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 15:56:

[...]

Klopt, maar de lagere inkomens kopen veel meer omdat ze gemiddeld genomen minder op hun lijn letten en dan wordt het uiteindelijk toch nog erg duur. Zeker als je het bedrag relatief t.o.v. het inkomen bekijkt.Ik weet niet of dit wel zo is Iris. Je hebt mensen met overgewicht in alle lagen van de bevolking.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 16:31:

[...]

Ik weet niet of dit wel zo is Iris. Je hebt mensen met overgewicht in alle lagen van de bevolking.Klopt, maar wat ik zojuist schetste is uit onderzoek naar voren gekomen. Google maar eens op gewicht en inkomensklasse.
Ik geloof dat wij een beetje bij ht gemiddelde zitten qua boodschappen. Ik geef per week zo'n 70 à 80 euro uit, wij zijn thuis met z'n tweetjes. Vaak probeer ik alles voor een hele week in huis te halen maar in de praktijk gebeurt het nog wel eens dat ik voor 1 of 2 dingetjes naar de buurtsuper ga. Verder vlees, vis en brood in de vriezer en best veel spullen op voorraad zoals kruiden, zoet broodbeleg en toiletspullen.

Dit waren vrijdag mijn boodschappen:

- 3 volkorenbroden

- 5 kilo aardappels

- 2 aubergines

- bos wortels

- ijsbergsla

- spercieboontjes

- uien

- 3 paprika's

- courgette

- 1 pak diepvriesspinazie

- 6 pakken melk

- pak vla

- beker kwark

- 2 kilo appels

- kilo manderijntjes

- tros bananen

- halvarine

- jam

- 4 flessen cola

- 2 flessen sinas

- 2 pakken sap

- 2 pakjes kaas

- 3 pakjes vleesbeleg

- 1 hele kip

- kilo rundergehakt

- kabeljauwfilet

- pot pastasaus

- bakje pijnboompitten

- kilo tomaten

- komkommer

- pak koffie

- koffiemelk

- tandpasta

- keukenrollen

- chips

- 2 pakken koekjes

- reep chocolade

- schoonmaakmiddel

Verder hebben we een klein moestuintje waar we groente uit kunnen en eten en een bessenstruik. Howel de opbrengst dit jaar niet super is door het weer helaas...
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 16:33:

[...]

Klopt, maar wat ik zojuist schetste is uit onderzoek naar voren gekomen. Google maar eens op gewicht en inkomensklasse.Maar is er ook al eens onderzoek gedaan naar overgewicht in de hogere inkomensklasse?
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 16:48:

[...]

Maar is er ook al eens onderzoek gedaan naar overgewicht in de hogere inkomensklasse?Daar geen sprake van op grote schaal zoals bij de lagere inkomens, door het kopen van duurder, verfijnder en dus meestal gezonder voedsel en het vaker gaan voor kwaliteit dan kwantiteit.
sinds kort zit er bij mij een emte om de hoek, maar vind deze winkel nog al prijzig.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 16:53:

[...]

Daar geen sprake van op grote schaal zoals bij de lagere inkomens, door het kopen van duurder, verfijnder en dus meestal gezonder voedsel en het vaker gaan voor kwaliteit dan kwantiteit.

dat duurder en verfijnder voedsel wordt anders ingenomen met 'n hoop calorierijke alcoholische versnaperingen

en vergeet de zakenlunches niet, menig geslaagd zakenman/vrouw bijt dan ook niet op 'n blaadje sla
quote:leeuwin1962 schreef op 24 juli 2011 @ 16:55:

sinds kort zit er bij mij een emte om de hoek, maar vind deze winkel nog al prijzig.Pas maar op,je wordt hier zo tot de lagere inkomensklasse gedegradeerd hoor
quote:luni schreef op 24 juli 2011 @ 17:03:

[...]

Pas maar op,je wordt hier zo tot de lagere inkomensklasse gedegradeerd hoor

En dan ben je dik en dom en heb je een slap karakter.

Allemaal op gedegen onderzoek gebaseerd.
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2011 @ 17:01:

[...]

dat duurder en verfijnder voedsel wordt anders ingenomen met 'n hoop calorierijke alcoholische versnaperingen

en vergeet de zakenlunches niet, menig geslaagd zakenman/vrouw bijt dan ook niet op 'n blaadje slaKlopt, daarom zie je het gewicht van veel zakenmensen ook gigantisch toenemen.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 17:05:

[...]

En dan ben je dik en dom en heb je een slap karakter.

Allemaal op gedegen onderzoek gebaseerd.Wat kun je mijn woorden toch weer heerlijk verdraaien. Waar je je lol uit moet halen .
quote:leeuwin1962 schreef op 24 juli 2011 @ 16:55:

sinds kort zit er bij mij een emte om de hoek, maar vind deze winkel nog al prijzig.Hier ook en daarvoor zat er een andere super in; die draaide goede omzet maar sinds de emte er zit geen lange rijen meer. Erg dure supermarkt; ik kom er ook niet (meer).
Emte is met aanbiedingen wel goedkoop hoor.
Iris heeft helemaal gelijk.

De meeste ensen met overgewicht komen uit de laagste inkomensklasse. Dat is gewoon bekend.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:06:

[...]

Wat kun je mijn woorden toch weer heerlijk verdraaien. Waar je je lol uit moet halen .Ik verdraai niks, ik lees wat jij typt.
Moet je wel goed kunnen rekenen;zoals het in de folder staat is het soms erg bedriegelijk. En dan dat geouwehoer met munten e.d.; daar word ik helemaal kriegel van.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:05:

[...]

Klopt, daarom zie je het gewicht van veel zakenmensen ook gigantisch toenemen.

Tijd voor een gedegen onderzoek..

Maar goed die gedegen onderzoeken worden natuurlijk gedaan door dames en heren die zelf in de hogere inkomensklasse vallen dus dat zou dan zoiets zijn als wij van wc-eend adviseren wc- eend.
quote:sundream schreef op 24 juli 2011 @ 17:08:

[...]

Hier ook en daarvoor zat er een andere super in; die draaide goede omzet maar sinds de emte er zit geen lange rijen meer. Erg dure supermarkt; ik kom er ook niet (meer).

Emté vind ik niet duurder dan de AH of Jumbo. Voorheen zat er bij ons 'n Spar in en die was met fruit erg duur (zo erg dat het mij zelfs op viel, terwijl ik niet prijsbewust shop)

Emté is hier best veelzijdig met z'n aanbod. Waar bij de AH soms 'n A-merk moet wijken voor eigen merk, kun je bij de Emté nog slagen. Ze vullen elkaar best goed aan.
Google maar eens op 'Overgewicht, lage inkomens' en je ziet genoeg bewijs.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 17:09:

Iris heeft helemaal gelijk.

De meeste ensen met overgewicht komen uit de laagste inkomensklasse. Dat is gewoon bekend.Yep, maar als je het zegt gaan mensen steigeren en je woorden uit z'n verband trekken. Voelen zich zeker aangesproken ofzo, terwijl het gewoon feiten zijn.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 17:09:

[...]

Ik verdraai niks, ik lees wat jij typt.Welnee, je doet gewoon moeilijk.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:18:

[...]

Welnee, je doet gewoon moeilijk.

Ik doe nooit moeilijk, veel te lui om moeilijk te doen.

Ik ga wel even geheel volgens jouw onderzoek makkelijk eten vanavond.

Voorgegaarde, gekruide aardappelpartjes uit een zakje en een kaasburger van de Lidl.

Mét sla, dat dan weer wel.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 17:16:

Google maar eens op 'Overgewicht, lage inkomens' en je ziet genoeg bewijs.

Heb ik gedaan maar ik mis gedegen onderzoek naar overgewicht in de hogere inkomensklasse.

Hoe komt dat?

Nou ken ik mensen in de hogere inkomensklasse en ook uiteraard in de lagere inkomensklasse.

Van woonwagenbewoners tot directeuren van bedrijven en het enige verschil is de prijs van hun drank.

De 1 kiept een krat euroshopper bier naar binnen en de ander een fles Johny Walker.

Verder houden ze allemaal van lekker en veel eten.

Ik ken eigenlijk geen grootverdieners die naar de biowinkel etc gaan ze doen voornamelijk gewoon hun boodschappen bij AH of de C1000.

En dat de grootverdieners nou zo gezond eten dat valt ook reuze tegen.
Ja logisch dat er in de lagere inkomensklassen meer overgewicht voorkomt dan in de hogere inkomensklassen. Er zijn meer mensen met een lager inkomen dan met een hoger inkomen. En het is nogal lastig lipoën, personal traineren en traiteuren als je weinig verdient. Die twee groepen vergelijken is zoiets als eeeeehm.... de school van mijn zoon. Die hadden het afgelopen schooljaar een slagingspercentage van 100%. Dat ze maar drie eindexamenkandidaten hadden, laten we voor het gemak maar achterwege.
Dan heb je vast niet goed gezicht superstar, want er staat echt volop bewijs.

Bovendien is dat toch algemeen bekend?

En ja, iedereen kent wel mensen uit de laagste inkomensklasse die dun zijn en mensen uit de hoogste inkomensklasse die heel dik zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven